2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od raolsa »

Už delší dobu mě trápí první start. Musím dlouho točit než to chytne, třeba i 10 - 15 vteřin. Dělá to jenom první start po delším stání - pár hodin - pak už další starty v pohodě.

Co vyzkoušeno:

Palivový filtr - beze změny

Ohřátý motor bufíkem, nebo studený - beze změny

Tlak paliva na liště při startu 3,5 bar, vyměněno pro jistotu i čerpadlo - beze změny

Diagnostika čistá

Jízda jenom na benzín - beze změny

Svíčky (NGK) i cívky (Bosch) jsou 15 měsíců (20 kkm) staré. Auto jinak jede dobře.

Už nevím co vyzkoušet. Nový snímač otáček? Tohle auto nemá regulátor paliva (kdyby to někoho napadlo), na liště je jenom vyrovnávač.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5753
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Warcz »

a první start jako že opravdu první, nebo když to po 2s vzdáš a uděláš druhý tak to hned naskočí ? Moje zkušenost je že druhý start naskočí vždy jako by auto upravilo směs.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Je to jedno. Když start přeruším a startuju podruhé tak to stejně trvá.
Prostě jako kdyby to auto nemělo palivo, ale to podle měřáku na liště má. :unknown:
Zkoušel jsem i víckrát za sebou zapnout klíček a počkat až vypne čerpadlo, ale je to pořád stejný.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

honzs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 375
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od honzs »

Něco podobného mi dělala u V70 I na LPG váha vzduchu. Než jsem na to přišel, vysledoval jsem, že po odpojení baterky je to vždy na chvíli v pořádku; asi jak se resetují hodnoty v řídicí jednotce.

Můžeš zkusit odpojit MAF a nastartovat bez ní? Případně jestli budeš mít podobnou zkušenost s odpojením baterky a následným startem...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Zkusím, díky. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Urvanej »

Vůbec netušim, na co může auto čekat. Než se mu protočí celá vačka? Než projde dostatek vzduchu?
Zkusil si startovat s plynem na podlaze? Startovací sprej to zlepší = Jde tam na začátku vůbec jiskra, nebo to fakt čeká na palivo?
Nevim, je to jen řada otázek, který by mohly poskytnout nějaký vodítko, kam se vydat...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Zajsoft »

Short/Long Fuel Trim v kombinaci s nejakym cidlem teploty(sani/vzduch, voda)? Pripadne cidlo polohy vacky, nebo kliky. Ale tim bych se taky zabejval az po odstaveni vahy vzduchu.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Poloha plynu nemá vliv - vyzkoušeno.
Sprej jsem nezkoušel, ale musel bych ho stříkat asi do váhy a než by se dostal přes turbo do motoru, tak by to chytlo tak jako tak.
Jiskru zkusím.
Vačka se otočí za tu dobu mockrát, tam asi chyba nebude, ale kouknu jestli je ve Vidě hodnota otáček vačky.

Blbý je, že na testy je prostor jenom jednou za určitý čas, protože napodruhý už to chytí na vokulení.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Tak jsem byl vyzkoušet ten start bez váhy a chytlo to normálně. Ale výsledek testu může být ovlivněn tím, že jsem od včera, kdy jsem testoval tlak paliva na liště, nikde nebyl. Ale tu váhu jsem měnil naposledy v roce 2010 a najel na ní skoro 200.000 km, takže by teoreticky mohla už být za zenitem.
Koukám, že už není tak drahá, nějakých 2520,- Kč od Bosch. Za tu samou jsem dával před těmi 12 lety 5500,- Kč. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Zajsoft »

No vahu by jsi do "80-100km/h" ani nemel pomalu poznat, ze je odpojena, teda pokud clovek nema plyn na podlaze.
Idealne asi hod do grafu otacky/teplotu vody, vzduchu, tlak(atmosferickej - neb pri startovani turbo netlaci :D) a kolik tam jde vzduchu.
A jeste me tak napada IMMO :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Tak odpojení váhy nemá vliv - pořád dlouho startuje.
Ty hodnoty co psal Zajsoft vypadají normálně a při startu se hýbají.
Ještě zkusím to odpojení baterie.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Carl-Gustaf Sudhoven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 117
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Čau, já měl trochu podobný problém loni. Bylo to startovací relé 103. Zkus to propojit natvrdo a natočit bez něj.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Díky, ale to je relé palivového čerpadla a to funguje - tlak paliva na liště je.

Prostě se to chová jako by to palivo nemělo, i když má.

Ještě dumám, že bych si pořídil nějaký měřák tlaku paliva do interiéru a koukal kolik jak tlak stoupá.

Možná by to mohlo být opravdu zblblé jízdou na LPG, protože dokud jsem nikam nejel tak to furt startovalo dobře i po delší době. Ale jakmile jsem dojel k dceři a zpět (cca 70 km), tak druhý den opět dlouhý start.
Zkusím smazat plynové korekce a načíst nové, páč se mi zdá, že s novým turbem to jede znatelně lépe a tak to může být rozhozené.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5753
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od Warcz »

Ja na to našrouboval čidlo TMPS, ale tomu benzin nesvědčil a za 2 dny odešlo :) bylo ale fajn sledovat online data.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty

Příspěvek od raolsa »

Tak záhada dlouhých startů vyřešena. :Yahoo!:

Bylo to opravdu v palivu, ale ne že by ho bylo málo, ale naopak moc. :crazy:

A proč ho bylo moc?

No toprože netěsnil jeden plynový vstřik a plyn se pomaličku dostával do sání. V klidu si ho naplnil a když pak člověk chtěl po delším stání nastartovat, tak to ten plyn začalo nasávat a do toho ještě stříkaly benzínové vstřiky, takže výsledný směsný poměr byl moc vysoký a svíčka tu směs prostě už nezapálila.
Jakmile motor "spotřeboval" ten plyn co byl v sání, tak už to chytlo normálně.

Včera jsem tuhle závadu odhalil, dojel si k plynařovi pro nový vstřik, vyměnil ho a dnes už auto fungovalo bez problémů.

Návod na odhalení netěsného vstřiku je ten, že se z něj sundá hadička do trysky, místo ní se nasadí kus jakékoli hadičky a druhý konec se dá do skleničky s vodou. Z hadičky nesmí jít bublinky. To vše se dělá na zastaveném teplém motoru, ideálně hned po jízdě na LPG.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

karelvolvo
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2161
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od karelvolvo »

No prostě bezporuchový benzín !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5753
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Warcz »

Hmm, když ale startuju tak mam zavřenou nadrž na LPG ne ? To stačil ten plyn co zustal v trubkach ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od raolsa »

On je zavřený i ventil na reduktoru, takže co je v kapalném stavu v trubkách od nádrže tam zůstane, ale stačí jenom to co je už v plynném skupenství v hadicích od reduktoru ke vstřikům. Ono se to nezdá, ale toho plynu tam je docela dost.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5753
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Warcz »

Hmm dava to smysl. Zajimavy postřeh. Byl rozdil mezi letem a zimou ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Romulusw »

Takže by vlastně stačilo dát si na plynnou fázi manometr (na stálo) a měřit tlak (jako na liště). Pokud by neklesal, je všechno OK?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14301
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

2,4t dlouhé první starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od raolsa »

to Warcz: Začalo to dělat cca na začátku dubna. Před tím to bylo v pohodě. Ale myslím, že to bylo v zimě skoro stejný.

to Romulus: Mohlo by být. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé