už delší dobu sem chodím anonymně sosat rozumy, tak je na čase, abych napsal jak jsem dopadl. Minulý rok jsem se rozhodl, že chci konečně bezpečnější auto pro rodinu a zároveň auto s větší světlou vejškou, protože hodně jezdíme do přírody a starý auto (Oktávka I.) jsem neustále někde dřel deklem motoru o zem. A protože se potřebuju občas v autě i vyspat, tak padlo rozhodnutí na dlouhé XC70 P3 které se mi vždycky líbilo. Minulej duben jsem tedy objevil to co mi vyhovovalo ve specifikaci i barvě (který ale nejsou vůbec obvyklý) a protože auto bylo bylo v parádním stavu se snad poctivě nalítanejma 103.000 kilákama, tak jsem do něj šel. Za rok jsem najel celejch 12.000 km tak už můžu udělat nějaké závěry, který tedy níže sepisuju.
Co jsem teda koupil?
XC70 D4 AWD P3 Kinetic 133 kw Flamenco Red Pearl MY2015, manuál 6ti kvalt
Proč v týhle výbavě?
chtěl jsem 16 palcový kola s vysokým profilem pneumatik pro časté ježdění do přírody
nechtěl jsem kůži
chtěl jsem co nejmíň techniky, která se může v autě potenciálně vysrat, s tím jdu asi proti požadavkům většiny z vás...

Co mne na autě baví?
pohodlnost
velká světlá výška
pocit poctivého kusu železa a bezpečí
na mé ježdění dostatek výkonu
luxusně svítí - xenony
sklopná mříž v kufru
možnost sklopit samotnou zadní prostření sedačku
AWD
má rezervu, což není dnes už u nových aut běžná záležitost a byl to jeden z mých požadavků na nové auto z důvodu ježdění do přírody
Co mi chybí?
USB připojení na flešku - ale vyřešeno MP3 CDčkama
HandsFree - vyřešeno připojením telefonu přes 3,5mm konektor do AUX rádia, nevolám často tak mi to úplně stačí
vyhřívané sedačky - v zimě moc nejezdím, ale raději jsem stejně přeci jenom zvýšil příjem luštěnin a v případě potřeby tedy využívám efektivního tlakově vibračního výhřevu sedaček, i když teda rodina v tom uzavřeným prostoru dost protestuje...

klasická měrka oleje - uvažuju že jí možná dokoupím
Za co bych Volvo pokáral?
nenastavitelnou loketní opěrku
parkovací brzdu u dvěří
kontrolku parkovací brzdy na přístojovce na špatné straně - neviditelnou z venku (nemám automatickou parkovací brzdu, tak se občas vracím do auta zkontrolovat jestli jsem opravdu zabrzdil)
chybějící ukazatel teploty vody - hlavně že to má 2 tachometry a k hovnu nějakej ekonoměr a ukazatel řazení...
Jaké jsem měl závady?
ve 110.000 se mi ve sloupku A u řidiče rozpojila ve spojce hadička zadního ostřikovače - spojeno zpět a staženo elektrikářskou páskou za 30 minut včetně zkoumání jak se k tomu dostat
přestávají mi svítit nějaké spínače stahování oken - budu řešit
Co jsem už na autě udělal za servis?
103.000 km hned po koupi - servis svépomocí
výměna oleje - Ravenol SSV
olejový filtr Mann
vzduchový filtr Mann
103.000 km hned po koupi - servis ve Volvo Kurtz Praha
komplet rozvody s vodní pumpou + řemeny a kladky pomocných agregátů
olej převodovky
olej haldexu
olej úhlovky
olej zadního diferenciálu
výměna brzdovky
výměna naftovýho filtru
servis klimatizace včetně kabinovýho filtru
svolávačky
výměna zadního levého repráku ve dveřích, který nefungoval (původní majitel ho propích i s mřížkou, když zabouchl dveře s nějakou naloženou tyčí vzadu mezi dveřma

110.000 km - servis svépomocí (a dále budu měnit zase po 10.000km)
výměna oleje - Ravenol SSV
olejový filtr Mann
vzduchový filtr Mann
Co jsem dodělal za příslušenství?
zadní parkovací senzory
12V zásuvku v kufru se stálým proudem pro možnost využívání i s vypnutým zapalováním (mobily, lednička atp.)
hliníkovej dekl pod motorem - ten je super a opravdu poctivej a i v servisu to pochvalovali, prej to u nikoho jinýho zatím neviděli
(vše originál Volvo v Auto Kurtz)
Jaké jsem pořídil nové pneumatiky a proč?
Yokohama Geolandar A/T G015 215/65 R16 98H
AT pneu z důvodu ježdění po nezpevněných cestách když už jsem na to koupil ten "offroud" a jak ty gumy XCéčku sluší

Jsou to univerzály se vzorkem 11mm, v zimě skoro stejně nejezdím a u nás máme stejně sníh tak tejden v roce...
Gumy mne překvapili svou tichostí a i přes hrubší vzorek jezdím v dlouhodobým průměru za cca 6,8 Litru.
Jak s autem jezdím?
Hlavně cesty a vejlety s rodinou, tedy většinou delší trasy, na nákupy a jízdy okolo komína jsem si nechal starou Oktávku.
Podle předpisů, tedy tempomatových 55/95/135 km/h, ale za tmy zpomaluju kvůli běhající havěti po silnicích.
Jezdím teda na pohodu, nicméně vím, že je třeba motor občas i protáhnout a vyhnat pavouky, tedy nejsem zas tak úplně tragickej "důchodce", kterej naštestí ještě ani dlouho nebudu

Motor ale zásadně vytáčím až tak po ujetých 20ti km, když je už dost zahřátej.
Po každým startu nechám motor chvíli promazat, vypínám Start/Stop a po jízdě zase chvíli dochlazuju...
Co tankuju?
EuroOil naftu bez Biosložky + přidávám vlastní aditiva VIF, nově asi zkusím BG, prej jsou snad šetrnější k DPF
Co by se mi líbilo dodělat?
Pro mý mimo asfaltový cesty pro sichr ještě zvednout podvozek ještě o nějaké 3-5cm
Ty jo co bych ještě napsal?
Asi jen, že jsem jiný XC70 ještě v týhle barvě za ten rok co ho mám ještě nikde neviděl
