Rozdíl mezi D a manuálním režimem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Může někdo fundovaně osvětlit rozdíl mezi režimem D a manuálním u geartronicu? (myslím technicky - co se děje uvnitř, případně sw rozdíl)
Při manuálním režimu se moje převodovka chová úplně odlišně, než při Déčku. Hydroměnič je odemčený jen zlomek vteřiny před a po změně převodového stupně a celkově i samotná přeřazení jak nahoru tak dolů probíhají jinak. V Déčku mi přijde, že převodovka žije svým životem, obzvláště když motor jen tak šudlám, tak to řadí pokaždé jinak (ne v různých otáčkách, ale samotné přeřazování je pokaždé jinačí). Když jedu pilu, tak řadí jako stroj a hodně se to podobá manuálnímu režimu, jen měnič bývá odemknutý podstatně déle.
Převodovka necuká, v kopci drží, jen mi přijde, že na můj vkus v D dost prokluzuje měnič (ale možná je to vlastnost, s jiným automatem nemám zkušenosti). Neklouže furt, jen na malou chvilku při sešlápnutí plynu a postupně se uzamyká - možná je to kvůli komfortu, možná je to chyba. Spotřeba delší cesty kolem 7, jinak průměr 7,9.
V manuálním režimu při pohybu voliče (+ i -) okamžitě přeřadí a do cca půl vteřiny uzamkne měnič. V D před přečazením jakoby zlomek vteřiny přemýšlí, odemkně měnič, přeřadí a pak klidně i 3-5 vteřin pomalu uzavírá měnič. Jedu do kopce a přidám plyn jen natolik, aby nepřeřadil, ale aby začal zrychlovat - otáčky nevyletí nijak moc - tak o 200-500ot. (dle situace) a klesnou, než se "srovnají hřídele". Auto táhne, zrychluje. Když šlápnu na plyn více, měnič se uzavírá rychleji.
Je to celé normální chování nebo ne?
Při manuálním režimu se moje převodovka chová úplně odlišně, než při Déčku. Hydroměnič je odemčený jen zlomek vteřiny před a po změně převodového stupně a celkově i samotná přeřazení jak nahoru tak dolů probíhají jinak. V Déčku mi přijde, že převodovka žije svým životem, obzvláště když motor jen tak šudlám, tak to řadí pokaždé jinak (ne v různých otáčkách, ale samotné přeřazování je pokaždé jinačí). Když jedu pilu, tak řadí jako stroj a hodně se to podobá manuálnímu režimu, jen měnič bývá odemknutý podstatně déle.
Převodovka necuká, v kopci drží, jen mi přijde, že na můj vkus v D dost prokluzuje měnič (ale možná je to vlastnost, s jiným automatem nemám zkušenosti). Neklouže furt, jen na malou chvilku při sešlápnutí plynu a postupně se uzamyká - možná je to kvůli komfortu, možná je to chyba. Spotřeba delší cesty kolem 7, jinak průměr 7,9.
V manuálním režimu při pohybu voliče (+ i -) okamžitě přeřadí a do cca půl vteřiny uzamkne měnič. V D před přečazením jakoby zlomek vteřiny přemýšlí, odemkně měnič, přeřadí a pak klidně i 3-5 vteřin pomalu uzavírá měnič. Jedu do kopce a přidám plyn jen natolik, aby nepřeřadil, ale aby začal zrychlovat - otáčky nevyletí nijak moc - tak o 200-500ot. (dle situace) a klesnou, než se "srovnají hřídele". Auto táhne, zrychluje. Když šlápnu na plyn více, měnič se uzavírá rychleji.
Je to celé normální chování nebo ne?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 5275
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Ano je to normalni. Když jedeš v "D" tak si auto udržuje nizke otačky a stači krouťak. Měnič je odemčeny a prokluzuje. To ale nevadi protože motor udržuje v optimalnich otačkach. Jakmile ale jdeme do zatěže, tak si zamkne, stejně tak kopec.
Jinak se převodovka chova studena protože si ji SW chce zahřát.
Jinak se převodovka chova studena protože si ji SW chce zahřát.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Mužu to potvrdit i u DSG. Pokud se jede pohůdkově, tak tam ukazuje šíleně vysoká čísla kvaltů a ručička otáčkoměru se motá kolem 1400 ot.
Není tam prokluz a podřazení po "prkýnko na podlahu" má minimální prodlevu. Ve zlomku sekundy přeřadí z 6 na 3 a je tam plný knedlík. Má to kulturu, takže to nijak necuká a zrychuje naprosto plynule.
Není tam prokluz a podřazení po "prkýnko na podlahu" má minimální prodlevu. Ve zlomku sekundy přeřadí z 6 na 3 a je tam plný knedlík. Má to kulturu, takže to nijak necuká a zrychuje naprosto plynule.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
I řazení v D je pomalejší, protože si v manuálu udržuje vyšší tlak na solenoidech. D je pohodička pohodlíčko a manuál rychle a rázně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Hurá, to jsem rád.
Ono totiž auto mám 3 měsíce a do předminulého týdne jsem si myslel, že má tichý motor, který jsem za jízdy vpodstatě neslyšel a proto jsem si nevšiml i těch prokluzů měniče. Jenže pak jsem zjistil, že motor je "tichý" jen proto, že hučelo ložisko na kole a gumy (zvuk to byl jak aerodinamický hluk při vysokých rychlostech) a já myslel, že je to normální projev auta (ono i tak bylo tišší, než můj předhoczí TDI Passat). Po výměně pneu a ložiska je v autě ticho jak v hrobě, jen je slyšet naopak motor (při akceleraci docela dost) a já si začal všímat projevů převodovky a začal se bát, zda s ní není něco v nepořádku.
Teď ráno, když je pod 5° mi měnič nezamyká vůbec (mám to první 2 km do kopce) a motor jede 2000-2500 a na tacho 40km/h (je tam 4q). Při těchto otáčkách a rychlosti tam za tepla je trojka.. Po těch 2km se zamkne a už to řadí jako za tepla.
Ono totiž auto mám 3 měsíce a do předminulého týdne jsem si myslel, že má tichý motor, který jsem za jízdy vpodstatě neslyšel a proto jsem si nevšiml i těch prokluzů měniče. Jenže pak jsem zjistil, že motor je "tichý" jen proto, že hučelo ložisko na kole a gumy (zvuk to byl jak aerodinamický hluk při vysokých rychlostech) a já myslel, že je to normální projev auta (ono i tak bylo tišší, než můj předhoczí TDI Passat). Po výměně pneu a ložiska je v autě ticho jak v hrobě, jen je slyšet naopak motor (při akceleraci docela dost) a já si začal všímat projevů převodovky a začal se bát, zda s ní není něco v nepořádku.
Teď ráno, když je pod 5° mi měnič nezamyká vůbec (mám to první 2 km do kopce) a motor jede 2000-2500 a na tacho 40km/h (je tam 4q). Při těchto otáčkách a rychlosti tam za tepla je trojka.. Po těch 2km se zamkne a už to řadí jako za tepla.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 422
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Měl bys mít častěji zapnutou muziku a hlavně víc nahlas
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V60 2015
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Ve zlomku vteriny to urcite neni, prave protoze to je dvojspojka. Pri zarazene 6tce ma na liche hrideli predpripravenou 5tku. Te se musi zbavit a pripravit 3ku . Dvojspojky umi radit perfektene rychle, pokud jedes podle jejich schematu.Romulusw píše: ↑08 lis 2021 20:04 Mužu to potvrdit i u DSG. Pokud se jede pohůdkově, tak tam ukazuje šíleně vysoká čísla kvaltů a ručička otáčkoměru se motá kolem 1400 ot.
Není tam prokluz a podřazení po "prkýnko na podlahu" má minimální prodlevu. Ve zlomku sekundy přeřadí z 6 na 3 a je tam plný knedlík. Má to kulturu, takže to nijak necuká a zrychuje naprosto plynule.
-
Offline
- Příspěvky: 2445
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Trochu se sem navezu, ať nezakládám novej topič.
Na mojí V50 (2.4i ještě s 5q Aisinem) mě rozčiluje jak ta převodovka motor hudlá. Po městě to jezdí na 4.kvalt a točí to 1500. Vyjedu za město a než se to rozhoupe, to bych dostal mladý.
Ano, vím že převodovka se učí řadit dle jízdního stylu, což by odpovídalo, bo s tím jezdí ženská po městě šudlačky 3-5km. A pak do toho skočím já a neskutečně mě to rozčiluje. Provedli jsme i novou adaptaci převodovky, řazení se "zjemnilo", to ano, ale pořád to drkotání kolem 1500ot...
Nenechala by se tam nacpat nějaká optimalizace aby to točilo alespoň 1800-2000ot? Ideálně ať to po tom městě drží na 3.kvalt ty 2000ot?
Na mojí V50 (2.4i ještě s 5q Aisinem) mě rozčiluje jak ta převodovka motor hudlá. Po městě to jezdí na 4.kvalt a točí to 1500. Vyjedu za město a než se to rozhoupe, to bych dostal mladý.
Ano, vím že převodovka se učí řadit dle jízdního stylu, což by odpovídalo, bo s tím jezdí ženská po městě šudlačky 3-5km. A pak do toho skočím já a neskutečně mě to rozčiluje. Provedli jsme i novou adaptaci převodovky, řazení se "zjemnilo", to ano, ale pořád to drkotání kolem 1500ot...
Nenechala by se tam nacpat nějaká optimalizace aby to točilo alespoň 1800-2000ot? Ideálně ať to po tom městě drží na 3.kvalt ty 2000ot?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Řadit sekvenčně. Presne to same co popisujes jsem mel u XC dokud s nim jezdila zena. Ted ma svoji V60 a tak jsem si XC naucil pekne podle sebe.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2221
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
Rozdíl mezi D a manuálním režimem
Takze to naprasis do vlakna, ktere s tim (krom toho, ze se to tyka AT) nema absolutne nic spolecneho?
A jedna se o jinou prevodovku... A jinou generaci aut.
A jinak reseni je proste, krom toho, tam mit nahrane posledni aktualizace, tak holt nauc zenskou, at s tim jezdi svizne a nepodtaci...
Jinak adaptace to neovlivni, maximalne odpojit baterku/pojistku, aby se smazaly docasny adaptace...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé