D5 151kw - špatné studené starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
Večer jsem ještě zkouknul wiring diagram, volvo je má fakt hezky zpracované. Pokud chceš mohu poslat.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Měl jsem je zapojený všechny a vždy jen jednu vyšroubovanou venku, abych viděl, jak žhaví.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
D5 151kw - špatné studené starty
jasny...tak zhaveni funguje - tos zkousel, jeste by to chtelo vyzkouset jestli funguje to "dozhavovani"...tech par sekund po startu kdy ti to kucka by svicky jeste mely dal zhnout na snizeny napeti viz graf str. 2. Treba ty spatne svicky poskodily tu pulzni modulaci dozhavovani.
P.S. jedu vlakem a nudim se
P.S. jedu vlakem a nudim se
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Tak tahle teorie se mi zamlouvá ze všeho nejvíc. Pomohlo by tedy jen vyměnit to relé? Jednotka GCU je už vyměněná od jara.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
V časové ose jsem změnil název relé žhavení za jednotku žhavení. Aby to nikoho nepletlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Ještě jednou se dívám na schéma. Relé jenom pustí proud do GCU jednotky a ta řídí žhavení včetně toho pulzního - je tak? V tom případě by asi samotné relé nemělo mít vliv. GCU jsem vyměnil za novou a pak prohodil s S80.powl píše: ↑15 úno 2022 11:47 jasny...tak zhaveni funguje - tos zkousel, jeste by to chtelo vyzkouset jestli funguje to "dozhavovani"...tech par sekund po startu kdy ti to kucka by svicky jeste mely dal zhnout na snizeny napeti viz graf str. 2. Treba ty spatne svicky poskodily tu pulzni modulaci dozhavovani.
P.S. jedu vlakem a nudim se
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Hlásím, že relé nepomohlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
tak to mě mrzí, pro klid duše a definitivní vyřazení okruhu žhavení, bych ještě zkusil změřit napětí a proud na žhavkach, popřípadě zkusil to externí žhavení. Dal bych zkusil prověřit ten palivový filtr a případné drobné zavzdušňování, ale tam by to musela být hodně drobná nuance, když při zahřátí bufikem se to neprojeví.
-
Offline
- Příspěvky: 716
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Řečany nad Labem
- Vůz: V90CC VOR
D5 151kw - špatné studené starty
Odměna je stále v platnosti Co takový ti specialisté odsud. Neporadí ke komu třeba p. Patočka nebo Marra?
Přeci to nemůže být neřešitelná věc, proboha...Do háje Hajnýho zelenýho...už
Přeci to nemůže být neřešitelná věc, proboha...Do háje Hajnýho zelenýho...už
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
Pokukuji/shanim xc60 T6/T8 plug in (nabidky SZ)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
V pohodě. Díky za každej takovej nápad.
Další akce bude prohození škrtících klapek, jak už bylo několikrát zmíněno. Přijde mi, že motor chvilku po tom se nakopne jakoby houpe. Takže škrtící klapka by asi taky dávala odpověď na dobré teplé starty s bufem.
Další akce bude prohození škrtících klapek, jak už bylo několikrát zmíněno. Přijde mi, že motor chvilku po tom se nakopne jakoby houpe. Takže škrtící klapka by asi taky dávala odpověď na dobré teplé starty s bufem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Jasper - díky za podporu.
Ještě k té škrtící klapce...jak ta vlastně funguje? Při startu otevřená naplno a pak se zavírá a pak zase s plynem naplno?
Ještě k té škrtící klapce...jak ta vlastně funguje? Při startu otevřená naplno a pak se zavírá a pak zase s plynem naplno?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Další pokus - start s odpojeným konektorem EGRu. Žádná změna.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
D5 151kw - špatné studené starty
jsem za externí nažhavení dle Vapíka
Tím jednoznačně oddělíš problém žhavení nebo palivo a zase se kousek posuneme. Jinak to je pouhé běhání v kruhu metodou pokus omyl.
Tím jednoznačně oddělíš problém žhavení nebo palivo a zase se kousek posuneme. Jinak to je pouhé běhání v kruhu metodou pokus omyl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Rozumím. Karas, žhavíme!
Jen budu muset vykoumat to provedení.
První akce ale asi bude prohození škrtících klapek, snad bude o víkendu trochu lepší počasí.
Jen budu muset vykoumat to provedení.
První akce ale asi bude prohození škrtících klapek, snad bude o víkendu trochu lepší počasí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Nějaký minimální/maximální průměr kabelu? Chápu správně, že udělám 5x kabel s konektorem a ten přes vypínač připojím k baterce? Kostra je řešená přes blok motoru...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
2,5mm² stačí.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
D5 151kw - špatné studené starty
hele k tomu paralelnímu zapojení.... máš 12V žhavičky?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
2,5mm bude stačit, pak taky ten vypínač bude muset snést velké proudy. Ja bych si na starších žhavičích na stole vyzkoušel zapojení a pak až bych to hodil na auto, nebo aspoň voltmetrem změřil jestli při žhavení přes GCU teče do žhaviču 12V. Mělo by tam téct 12V a po nějaké době (do cca 5s) to klesne na 7V a pak ještě dožhavení už při nastartovaném motoru (cca 4V). Podle toho bych se zařídil. Tu voltáž tahám z ruky nemám to na čem ověřit a tohle ze schémat nevyčtu. Zase tady nejde nic moc z.urvit, protože těch 12V ty žhaviče krátkodobě určitě dají a tvoje provizorní zapojení ostatní elektroniku v autě neovlivní.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Myslím, že jsou 4,4V.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
D5 151kw - špatné studené starty
Vapík, hajnej: tvl 12V do něčeho, co je dělaný na 4,4V, bych teda nepouštěl...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
Jenže z gcu tam na jisto nepotečou 4V. Máme to podobné na motorech v práci. Zhavicky 4V a nasse gcu tam pouští ve skocích 12v pak 7V a nakonec 4V.
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
D5 151kw - špatné studené starty
Předem se omlouvám, jestli budu OT, protože celé tohle vlákno jsem nečetl, ale zaujalo mě, že je tak dlouhé a co může být tak velká komplikace, aby studená D5 špatně chytala. Našel jsem tohle
https://www.drive2.ru/b/2824286/
Jestli se to už zkoušelo, tak prosím moderátory o smazání příspěvku, ať to zbytečně neplevelím.
https://www.drive2.ru/b/2824286/
Jestli se to už zkoušelo, tak prosím moderátory o smazání příspěvku, ať to zbytečně neplevelím.
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
D5 151kw - špatné studené starty
To co pán z Ruska vyměnil je jednotka GCU, tu Hajnej vyměnil za novou a pak ještě prohodil mezi S80 a XC70 bez úspěchu.
Vstřiky má otestované jeden vyměněný, komprese změřená.
Vstřiky má otestované jeden vyměněný, komprese změřená.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
V pohodě v pohodě. Každá rada dobrá. Díky.ren píše: ↑17 úno 2022 13:12 Předem se omlouvám, jestli budu OT, protože celé tohle vlákno jsem nečetl, ale zaujalo mě, že je tak dlouhé a co může být tak velká komplikace, aby studená D5 špatně chytala. Našel jsem tohle
https://www.drive2.ru/b/2824286/
Jestli se to už zkoušelo, tak prosím moderátory o smazání příspěvku, ať to zbytečně neplevelím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
D5 151kw - špatné studené starty
Jen doplním...komprese měřená po celonočním stání za příjemné dílenské teploty. Jestli to pro motor nebyla moc příjemná teplota....? Jestli to nechtělo stání venku? Může mít ca rozdíl 20°C vliv?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé