D5 151kw - špatné studené starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3490
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 151kw - špatné studené starty
jen dva proto, že jeden nefungoval vůbec a druhý tak napůl, ostatní ok (říkal servis)
ještě jsem skleničky nezkoušel, ale mám to v plánu
ani tlak, nemám nikoho s vidou
ještě jsem skleničky nezkoušel, ale mám to v plánu
ani tlak, nemám nikoho s vidou
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 151kw - špatné studené starty
Svíčky se vyplatí dávat vždycky celou sadu. Nestojí tolik a máš jistotu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3490
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 151kw - špatné studené starty
no možná na to pro jistotu dojde
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Vstřiky šly do ultrazvuk lázně. Bohužel na stolici prý nešly uchytit
, a tak šly zpět do motoru.
Situace se nezměnila.
Technik ale zmiňoval, že podobné problémy zažil u rozbitého EGRu, kdy auto nešlo vůbec nastartovat. Takže otázka do pranice:
Je při startu EGR zavřený?
Co když je lehce otevřený? Může to mít vliv na start motoru? Teroie mi říká, že by se to ve válcích mohlo chvíli jakože dusit z té špatně spálené nafty za studena
Díky za plodné postřehy, než pošlu vstřiky na otestování panu Kasslovi.

Situace se nezměnila.
Technik ale zmiňoval, že podobné problémy zažil u rozbitého EGRu, kdy auto nešlo vůbec nastartovat. Takže otázka do pranice:
Je při startu EGR zavřený?
Co když je lehce otevřený? Může to mít vliv na start motoru? Teroie mi říká, že by se to ve válcích mohlo chvíli jakože dusit z té špatně spálené nafty za studena

Díky za plodné postřehy, než pošlu vstřiky na otestování panu Kasslovi.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5856
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
IMA kody sedi s pozici vstriků s kódy ve Vdash?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Komprese hýr
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Na popud Kuby jsem kontroloval kodovaní vstřikvačů přes VDASH.
Kodování souhlasí u prvních 2 a zbytek je přeházený. Jestli byly přeházené před ultrazvuk lázní nebo ne, to nevím.
Může toto stát za špatnými starty? Na druhou stranu jsou ale po lázni a tolerance vstřikovačů se mohly změnit.
Třeba Fíla by do toho mohl trochu vidět. Dík.
Kodování souhlasí u prvních 2 a zbytek je přeházený. Jestli byly přeházené před ultrazvuk lázní nebo ne, to nevím.
Může toto stát za špatnými starty? Na druhou stranu jsou ale po lázni a tolerance vstřikovačů se mohly změnit.
Třeba Fíla by do toho mohl trochu vidět. Dík.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 151kw - špatné studené starty
Tak pro začátek bych je srovnal tak, aby seděly podle kódování.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4621
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
D5 151kw - špatné studené starty
Já je měl přeházený. Házelo to občas nahodilou chybu na diag, ale jinak se to neprojevovalo.
Po srovnání žádná změna na provozu či projevu vozidla.
Po srovnání žádná změna na provozu či projevu vozidla.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
Přesně jak píše jancho. Dával jsem jeden nový vstřik bez potvrzovacího sw. Kromě občasné chyby se to nijak na jízdě nebo chování motoru neprojevilo. Nakonec jsem ten sw nahrál, protože mě ta chyba otravovala. Ale kvůli čemu je vlastně nutné vstřiky kódovat netuším. Třeba někdo znalejší bude vědět.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Díky díky. Takže pravděpodobnost souvislosti se starty je malá.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Ještě sem hodím video s hodnotami při teplem startu.
https://youtube.com/shorts/R3fvjl90Iy8?feature=share
https://youtube.com/shorts/R3fvjl90Iy8?feature=share
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
D5 151kw - špatné studené starty
Jen střílím. Nevím jakou má VIDA vzorkovací rychlost (pokud vzorkuje jednou dvakrát za vteřinu, pak je to o ničem) - nešlo by hodit do grafu vstřikovací dávky jednotlivých vstřiků při tom studeným startu? Třeba by to mohlo alepoň napovědět s jakým/i válci to má problém.
Když by to byl manuál, typnul bych dvouhmotu, ale ty máš AT, takže tohle se tě netýká.
Když by to byl manuál, typnul bych dvouhmotu, ale ty máš AT, takže tohle se tě netýká.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Další teorie je škrtící klapka....co vy na to?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
D5 151kw - špatné studené starty
Tak to jsou 4 šrouby a prohodíš to s běloušem.
plus pak pár vteřin kalibrace ve Vidě.
Jak vlastně vypadá ten studený start??? je tu někde video?

Jak vlastně vypadá ten studený start??? je tu někde video?
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Autentické video bohužel není, natočím odpoledne cestou z práce. Jestli to jsou 4 šrouby a prohození tak je to ideál.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14324
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5 151kw - špatné studené starty
Plus vyndat filtrbox.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
D5 151kw - špatné studené starty
Jo, na to jsem zapomněl.
A když sundáš tu klapku, tak už můžeš krásně nahlédnout v jakém stavu máš ERG a zda je dokonale zavřený a nezůstává třeba nějak viset.
A když sundáš tu klapku, tak už můžeš krásně nahlédnout v jakém stavu máš ERG a zda je dokonale zavřený a nezůstává třeba nějak viset.
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty

Tu video. Snad je to slyšet.Tom0 píše: 28 led 2022 09:00 Tak to jsou 4 šrouby a prohodíš to s běloušem.plus pak pár vteřin kalibrace ve Vidě.
Jak vlastně vypadá ten studený start??? je tu někde video?
https://youtube.com/shorts/3APzFcXM9U4?feature=share
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Ještě doplním, že auto nějakou dobu po startu smrdí podobné jak avie. Proste špatně spálená nafta.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
D5 151kw - špatné studené starty
Tak já čekal že to jen točí a nechytá.
Ale ono to chytne a rachot neskutečnej.
Jako za tím se musí otáčet kolemjdoucí když startuješ, to jsem nečekal.
Ale ono to chytne a rachot neskutečnej.
Jako za tím se musí otáčet kolemjdoucí když startuješ, to jsem nečekal.

_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 3490
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 151kw - špatné studené starty
J, podobné zvuky i u mne
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D5 151kw - špatné studené starty
2 hajnej: no, režisér ani kameraman z tebe asi nebude
. Asi bych v tématu o špatných startech čekal spíš záběr na otáčkoměr než si prohlížet interiér
.
Ale předpokládám, že bychom na otáčkách stejně asi nic zvláštního neviděli, že jo? Normálně po startu +/- 900 až 1200 a s tím, jak se motor ohřívá, tak jdou plynule dolů? Žádné kolísání?
Protože to, co tam slyším za rachot, podle mě není vůbec z motoru a tomu nic není. Slyším tam plechové rány, které podle mě přestanou několik jednotek max několik desítek vteřin po startu, jakmile se něco ohřeje.
A jdou ty zvuky spíš zprava?
Napadá mě uchycení výfuku, vlnovec výfuku, nebo katalyzátor. MImochodem, podívej nebo spíš poslechni si tohle video, hned první vteřiny: https://www.youtube.com/watch?v=_YiHuzgULlA
Nebo mě ještě napadá pravý silentblok motoru, nemáš ho lehlý kov na kov? Případně pravý spodní záchyt reakce (pod rozvodama)?


Ale předpokládám, že bychom na otáčkách stejně asi nic zvláštního neviděli, že jo? Normálně po startu +/- 900 až 1200 a s tím, jak se motor ohřívá, tak jdou plynule dolů? Žádné kolísání?
Protože to, co tam slyším za rachot, podle mě není vůbec z motoru a tomu nic není. Slyším tam plechové rány, které podle mě přestanou několik jednotek max několik desítek vteřin po startu, jakmile se něco ohřeje.
A jdou ty zvuky spíš zprava?
Napadá mě uchycení výfuku, vlnovec výfuku, nebo katalyzátor. MImochodem, podívej nebo spíš poslechni si tohle video, hned první vteřiny: https://www.youtube.com/watch?v=_YiHuzgULlA
Nebo mě ještě napadá pravý silentblok motoru, nemáš ho lehlý kov na kov? Případně pravý spodní záchyt reakce (pod rozvodama)?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9959
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Díky za rady. Já jsem právě směroval telefon tak, aby bylo co nejvíc slyšet. Proto takové scenické pojetí....
Každopádně opravdu špatně pálí nějaký válec a postupně se to srovná za pár vteřin. I ten smrad nespálené nafty tomu odpovídá.
Každopádně opravdu špatně pálí nějaký válec a postupně se to srovná za pár vteřin. I ten smrad nespálené nafty tomu odpovídá.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2162
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5 151kw - špatné studené starty
No a ty vstřiky teda byly na stolici nebo ne ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: hajnej