Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#351 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

tělo bufíka je po smrti...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#352 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Haben píše: 23 úno 2015 15:59 Bufík mi blafal, vyletěl z něj v pravidelných 3 minutových intervalech bílý dým a pak se bolkl – shořel vinou propouštějící membrány na trysce samotný motorek pohánějící vrtuli vhánějící vzduch. Tak jsem se rozhodl, že jej před odblokací vyčistím. Přikládám tedy návod, kde bufík hledat, jak se k němu dostat, jak jezdit dočasně bez něj a opravit jej a vrátit nazpět. Návod je dělán na V70 II, MY 2005 = facelift.
Časová náročnost: celý den, doporučuji teplejší počasí nebo garáž

Jaké nástroje budete potřebovat:
- Torx 25, 30
- Velký a malý plochý šroubovák
- 2x kombinačky
- Cvakací kleště
- Nástrčkové klíče 9, 10, 12, 13
- Plochý klíč 8, 22
- Ráčnu
- Prodlužovací hlavice na ráčnu
- Plastové pásky
- Hliníkové stahovací pásky
- 2x korek od vína
- Elektrikářskou pásku
- svěrák
- Hadry na utírání
- Železnou trubku o délce 10 cm a průměru 2 až 2,5 cm
- Polypropyl alkohol na čištění karbonu
- Kyblík (1litr) na zachycení nemrzky (ať nemáte kolem sebe bordel)
- Hever
- Hodně času a pevné nervy :D

Kde je umístěný bufík: před levým podběhem a levým blatníkem
buf.jpg

POSTUP DEMONTÁŽE NÁRAZNÍKU:
1) Odstranit 6 nacvakávacích plastových čudlíku nahoře na kapotě
2-0.jpg
2) Vyjmout lišty v nárazníku – použijte dlouhý plochý šroubovák – zasuňte jej opatrně ze strany od registrační značky a postupně je odehněte – nejde to snadno, je potřeba více zabrat, ale já naštěstí nic nezlomil. Až se část lišty odehne, tak ji postupně vycvakněte celou. Zepředu pod lištami uvidíte po 1 otvoru v nárazníku, kde je ukryt šroub. Použijte ráčnu s hlavicí 12. Pokud Vám šrouby spadly do nárazníku, v klidu, s nárazníkem pak zatřepete a šrouby vypadnou.
1.jpg2.jpg
3) Nahoře v předních podbězích je 1x šroub s torx 25 v každém podběhu, vyšroubujte je. Nýtky ponechejte.
1-1.jpg
4) Zespodu v podběhu je plastový nacvakávací čudlík, vyjměte jej – opět 1x čudlík v každém podběhu
1-2.jpg
5) Doporučuji si před nárazník dát nějakou větší hadru, na kterou nárazník položíte – lépe se vysouvá (nasouvá) nárazník ve dvou, ale i v jednom to zvládnete.
6) Teď už stačí na každé straně mírně odehnout nárazník ve vrchní a spodní části a vysunout jej směrem dopředu
7) Odpojte konektory mlhovek a ostřikovače světel – máte-li
8- Nyní pod levým blatníkem vidíte bufík
3.jpg

POSTUP DEMONTÁŽE BUFÍKU:
1) Zepředu vidíte celkem 4 hadice. Hadici číslo 2 neodpojujte, ta se vrací nazpátek do bufíku. Vytáhněte konektor č. 4 – to je žhavící svíčka – jde to snadno.
4.JPG
2) Připravte si kbelík a korky od vína. Budete odpojovat hadice č. 1 a 3. V nich je nemrznoucí kapalina. Pokud chcete jen bufík vyndat a vyčistit a během toho s autem nejezdit, pak stačí povolit hlínkové pásky a gumové hadice vysoukat z trubek bufíku a zakrokovat. Pomozte si malým šroubovákem. Pokud by jste ale chtěli s autem bez bufíku jezdit, pak je potřeba např. železnou trubičku propojit hadice, stáhnout pořádně objímkami – chladící okruh tím máte vyřešený :)
5.jpg
3) Odšroubujte zepředu bufíku mezi hadicemi pomocí ráčny s nástavcem černý šroub č. 10
6-0.jpg
4) Dejte auto na hever, stačí, aby „povyrostlo“ o 20 cm a lehněte si pod přední podběh. Vezměte ráčnu s hodně dlouhými nástavci a odšroubujte červeně označené šrouby a povolte zeleně označený šroub (velikost č. 10). Dole u dna bufíku směrem k motoru je jeden šroub, odšroubujte jej. Nahoře uvidíte kovovou konzoli, povolte mírně šroub, který je více nahoře – zeleně označený (aby se dalo s konzolí poté otáčet). Nyní zcela odšroubujte šroub na konzole, co drží bufík (červeně označený). Nyní je bufík zcela odšroubován a drží jej jen háček nad konzolí, přívod nafty, elektrický kabel k řídící jednotce
6.jpg
5) Zvedněte bufík o 2 cm výše a pak s ním mírně posuňte směrem ven (k blatníku) . tím uvolníte ten háček.
7-0.jpg
na tady tomto ten háček visí7-1.jpg
6) Bufík si postavte například na bedbu od nářadí a nahoře u blatníku uvidíte konektor. Konektor drží na plastových čudlíkách v blatníku, vycvakněte jej a stáhněte si jej co to jen jde do místa, které uvolnil bufík. Vyšprtněte z konektoru ty plastové čudlíky, na kterých konektor vysel. Pod nimi je potřeba zmáčknout výstupek, použijte dostatečně široké kleště. Po zmáčknutí se konektor sám rozpojí.
7) Z vrchu do bufíku do měděné trubičky vede nafta. Oddělejte spona pásku a vysuňte hadici ven. Zadělejte ji šroubkem č. 6. Nyní je bufík zcela volný a můžete jej vyjmout.
8.jpg
Diky za navod, velmi pomohol, aj ked bufik este neide :D

Membranu by som vedel kde zohnat? Pripadne z coho ju vyrobit?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#353 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Jasko »

Kup novu trysku keď tak volaj.

Redit: Necituj poslední příspěvek.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#354 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

kluci, nějaké doporučení na novou hadici výfuk/sání?
při opravě se mi výfuk rozpadl a dávat za nový origo 730Kč + pošta se mi úplně nechce :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 13027
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#355 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#356 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

a to je právě to, co nevím ani já, ta stará je tak rozpadlá, že to nedokážu pořádně změřit, ale 22 je málo, bude tam tak 25mm
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5905
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#357 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

tak ti to někdo změří, já už bufíka nemám, tak nepomohu.
Dle mě bys tam ale mohl dát i jakoukoli jinou kovovou trubku daného průměru ohnutou do stejného tvaru. ta flexibilní tam je dle mě jen kvůli tomu, aby případnou malou nehodu, prohnutí nárazníku neodneslo celé tělo bufíku.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#358 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

no já to v zápalu boje zapomněl změřit na těle bufíku a ta rozpadlá prostě změřit správně nejde, je celá po smrti
prozatím jsem to vyřešil tak, že trubku sání jsem dal na výfuk, takže nemám nic na sání ale chtěl bych to dořešit
pevnou trubku tam jen tak neohnu, koupím nějakou flex, jen ten průměr...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 13027
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#359 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Odpoledne změřím. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#360 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

budu velmi vděčen
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 13027
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#361 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

Tak člověče asi to bude problém, páč ty nátrubky mají venkovní průměr 26mm a všude mají buď 24mm nebo 30mm.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
Kontaktovat uživatele:

#362 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Vesnickej Vydlak »

Buď tu drahou origo nebo napasovat, tu 24 jsem nařízl, trošku roztáhl a stáhl objímkama, ale jde to blbě jak je to vlnitý a tuhý... Už bych se na to vyprdl a koupil origo.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5114
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#363 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A co nasadit kousek Origo a pak přes 30mm to by nešlo?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#364 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Mám tady origo, ale jen trubici bez koncovky uchycení nakonci - nechám za nějakou malou babku. Bral jsem na sání, ale je to stejná trubka. Každopádně Kubovo řešení se mi zdá trvanlivější. Je to z takovýho slabýho materiálu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#365 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

děkuju za změření
no myslel jsem si, že to bude nějaký atyp, protože podobný vlnovec, který mi tu ležel má 22mm a šel spíš dovnitř než z venku
asi to nebudu komplikovat a objednám ze skandixu od Kučery
ale potřeboval bych právě i s koncovkou, která je zároveň držák, nevíte jestli je součástí? předpokládám, že ne... :) a na skandixu ji nikde nevidím
no možná ji nějak zbastlím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#366 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

A nechceš tu, co mám v regále? Kupoval jsem to ale jako sací trubici.
Večer mrkneme na čísla, jestli jsou jiná.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#367 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

průměrově budou obě stejné, použil jsem tu sací na výfuk, takže teď potřebuju právě na sání
tedy děkuju za nabídku a vezmu ji
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#368 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

ok. domluvíme se už soukromě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#369 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od kamov »

Tod2 píše: 24 led 2022 08:25 kluci, nějaké doporučení na novou hadici výfuk/sání?
při opravě se mi výfuk rozpadl a dávat za nový origo 730Kč + pošta se mi úplně nechce :)
ti predam svoju, bufik som vymontoval a nemam chut ho skladat nazad, za 300 korun + posta, zajtra poslem foto ked mas zaujem
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#370 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Tod2 píše: 25 led 2022 08:28 průměrově budou obě stejné, použil jsem tu sací na výfuk, takže teď potřebuju právě na sání
tedy děkuju za nabídku a vezmu ji
Jak to dopadlo? Už ses na to vrhnul?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#371 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Ještě ne, hadice leží v regálu. Zatím není čas. Bufík funguje, jen při startu víc hučí. Ale diky.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Jirkov
Vůz: V70 D5 136kW 2007

#372 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Howie »

Zdravím, mohl by mi někdo poradit? Zrovna mi přestal fungovat bufík, ještě jsem nebyl na diagnostice, kde se snad dozvím, co přesně nefunguje, ale možná dle popisu někdo z Vás bude vědět.
Po manuálním zapnutí (bez časovače) bufíku začne jen stále hlasitě bzučet, netopí ale taky se automaticky po pár vteřinách nevypne. Po nastartování při mrazech a následné jízdě bufík taky začne pouze bzučet, třeba 10-15min během jízdy, pak bzučení přestane.
Nemá někdo s tímto zkušenosti? Abych si závadu lépe selektoval a mohl objednat potřebný náhradní díl pro opravu. Děkuji.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#373 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

těch příčin může být několik
- nejčastěji špatná tryska, nafta se pak špatně, nebo vůbec rozstřikuje a nehoří, většinou to začíná kouřem
- špatná žhavička, prostě nezapálí
- špatné (špinavé) čidlo plamene, kdy nevidí světlo z plamene a vypne
- teoreticky i podávací čerpadlo, to by mělo jít slyšet dole za pravým zadním kolem cvakat
všechno by mělo jít vyčíst a otestovat diag, ale rovnou bych kopil tu novou trysku... :)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#374 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

Hlasité bzučení taky není dobré. Takže já jsem pro komplet hořák.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 14
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Jirkov
Vůz: V70 D5 136kW 2007

#375 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Howie »

A diagnostika přesně určí, co je je příčinou? Jestli budu muset koupit jen trysku nebo celý komplet hořák?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“