Aquatoy:
Ahoj, zkusím ti odpovědět za mě, jako půlročního majitele XC70 T6.
Byl jsem na tom před více jak rokem v rozhodování stejně jako ty, s tím že podmínka pro mě byla prakticky jen XC70 P3 benzín. Jak píšeš, jediné dvě varianty jsou 3.2 nebo T6. Jelikož jde o druhé auto do rodiny, roční nájezd není zas tak velký, abych řešil nafta/benzín. Takže T6 byla pro mě nejideálnější volba, i vzhledem k výkonu a požitku z jízdy. Spolehlivost 3.2/T6 nedokážu soudit, jsem jen uživatel a mám teď první zkušenost...
Sledoval jsem inzeráty u nás, i mobile.de a autoscout24.com.. S mým omezenějším rozpočtem se překvapivě zahraničí jevilo jako mimo rozpočet a to co by mi tam padlo, bylo prakticky s vyšším nájezdem, nižší výbavou a celkem dotlučené. Takže se mi po více jak třičtvrtě roce hledání podařilo vybrat T6 tady u nás a to přímo přes T6R, kde to formou komise nabízel jeden ze zákazníků.. Jednat jsem musel hned, vzhledem k nabídce a poptávce, jak jste sami psali výše. Auto jsem od vyvěšení inzerátu měl prakticky do necelého týdne "doma".. Rozumný nájezd, výbava Summum, stav velmi dobrý až na nějaké kosmetické nedostatky na karoserii, ale tu u 12 let starého auta není nijak extrémní...
Za mě po pár tisících km v T6, bych neměnil. Samozřejmě výkon více než dostatečný, komfort, velikost... A servis? Zatím jsem řešil jen klasickou servisku a nic jiného (ťuk ťuk), takže nedokážu posoudit.
Co se týče negativ, tak samozřejmě platí, že spotřeba není úplně na dailycar, viz můj podpis. Nejsem závodník a ani to auto na to není samozřejmě stavěný.. Většinou jezdím s rozumem, jen občas to člověka nutí se rozjet trochu svižněji, jak už tomu u těch 210kW je, nicméně pod 13l se nemůžu dostat. Žena se pod to dostane, ale ta jezdí trochu jinak než já
Další negativum vidím v chybě, která se mi vždy cca po dvou nádržích objevuje na palubce jako chyba motoru. Jedná se o chybu "Catalytic converter system", která ale auto nedá do nouzového režimu, čili auto jezdí normálně jako by se nechumelilo. V T6R mi bylo vysvětleno, že se jedná o běžnou chybu T6 motorů a nemá prakticky řešení, než jen vymazání chyby. Předchozí majitel má údajně i nějaký "papír" přímo od Volva, kde mu potvrzují, že se jedná o standardní chybu, prakticky způsobenou složením benzinu u nás... Zkoušel jsem různé čerpačky a stejně se to vždy po cca 1000km (2 nádrže) vždy vrátí... Ale upřímně s tím se dá žít, protože za mě je to prakticky zatím jediné negativum...
M.