D5 151kw - špatné studené starty

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Řeším lehkou záhadu na XC a tou jsou špatné studené starty. Jeden nebo více válců při studeném startu několik vteřin špatně zapaluje.
Když startuju na bufík, je to bez potíží.
Vyměnil jsem žhaviče - nepomohlo. Relé žhavení bylo měněné loni, ale i tak jsem prohodil mezi auty a špatné starty na XC stále jsou.

Nějaké nápady, co by to mohlo způsobovat? Napíchnu to dneska odpo, jestli VIDA něco ukáže.

Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Špatná baterie?
Horší komprese válců?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Proč baterie?
Komprese jen za studena? Proč?

Co vstřikovače, které špatně rozprašují a za studena a palivo se nezapálí tak dobře?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Proč komprese za studena? Protože teplotní roztažnost pístu :)

A proč baterie? Protože alternátor to po startu, když motor běží na volnoběh, sám neutáhne...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Korekce vstriku se jeví v normě 🤔
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 621
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Majkl1 »

Toto jsem měl na několika vozidlech a na vině byla horší komprese. U koncernu (TDI motory) pod kompresi cca 25atm už ztrácely schopnost studené nastartovat při 0°C se špatným žhavením. Pod 20atm nestartují ani s dobrým žhavením. Zahřátý motor i při 19atm. kompresi jezdil i startoval úplně normálně.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

To mě moc netěší takové zprávy. Test CO v kapalině by mohl napovědět...?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 621
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Majkl1 »

Pokud nemáš fouklé těsnění, tak se i při nedostatečné kompresi nemá CO jak dostat do fridexu. Tlak může utíkat buď kolem pístu dolů ke klice (když víko od nalévání oleje jen volně položíš na otvor, tak ho to klidně odfoukne pryč) nebo kolem ventilů do výfuku.
Změření komprese není nic složitého ani drahého a víš hned, zda to bude asi zralé na celkovou GO a nebo bude problém se startováním jinde (třeba jen prkotina).
Pokud si seš jistý správným žhavením, tak změření komprese je asi základ. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3334
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Vapik »

Já bych to neviděl tak černě, pokud by ti utíkala komprese kolem kruhů měl by jsi mít v oleji naftu. Pokud chceš změřit kompresi tak musíš vytáhnout žhavičky a tím pádem je můžeš zkontrolovat při měření. Pokud jdou žhavičky vytáhnout (někdy jsou zapečené tak, že nějakou zalomíš) měření je rychlovka. Pokud nějakou zalomíš je to docela průšvih a musíš se modlit ať se ji podaří odvrtat na autě a nemusí hlava ven.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Žhavičky jsem teď měnil. Takže zapečený nejsou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 867
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

mne D5 taky kuckala po startu kdyz byla zima...po repasi vstriku uz nekucka nikdy

jestli chces jeste jiny napady:

-nemas bubliny v nafte? nemenils nedavno palivak?
-co si ridici jednotka mysli o teplote motoru nez zacnes startovat?
-okolo vstriku cisto?
-co tlak na railu kdyz startujes?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Díky za podnětný nápady. Vstřiky hned zmiňoval šéf servisu po telefonu. To je za mě ta lepší varianta :Rose:

- bublinky v naftě jsem nehledal, palivák jsem letos zatím neměnil
- teplota motoru - zkusím zjistit, ale auto dnes jede do Volva na termostat tak už to nechám na nich,
- kolem vstřiků se podívám,
- tlak to samé jako teplota - když ve Volvu budou bezradní, vrhnu se na to tímto směrem.

Díky moc.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od raolsa »

Skleničkový test přepadů. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Fíla »

Vstřiky jsou tady piezoelektrické
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od raolsa »

Aha, tak nic. Jenom nápad, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Podle mě to vůbec nežhaví.

Zde video jednoho z horších startů + live data

https://youtu.be/aJt-6URCwpQ

Začnu pěkně od pojistek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 621
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Majkl1 »

Koukni na studeným motoru, kolik ti ukazuje teplotní čidlo chladící kapaliny.
I když psal jsi, že zlobí jen některé válce - to by spíše ukazovalo na vstřik.
Ideálně vzít ještě někoho k sobě a kzusit odměřit, zda jde proud na všechny žhaviče při pokusu nastartovat. Ještě nevím, jak je to u Volva (zatím jsem neřešil), ale u koncernu jsem pro tyto účely odpojil teplotní čidlo (řj pak nastaví jako náhrandí hodnotu nějakých -30°C a auto dlouho žhaví i při reálně teplým motoru, takže dost času na změření)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 867
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od powl »

na tom videu mne teda prijde ze se nechce vsem valcum

ja bych si odpojil jeden konektor zhavaku a zapojil ho pres zarovku proti kostre...pak uvidis kolik sekund se to snazi zhavit....u my EURO4 je tam pulsni modulace a 5V svicky...nejdriv to jede na 12V aby se rychle ohraly a pak to stahne na nizsi napeti a dozhavuje, tak bys mel na zarovce videt neco podobnyho

a nebo vymontuj zhavak, zapoj do nej konektor a ukostri telo zhavaku treba startovacim kabelem a at nekdo otoci klickem do polohy zhaveni...uvidis jestli se opravdu zvladne rozzhavit
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Žhavky mám schovaný "starý" vymontovaný, který tam jsou max 2 roky - ty podle mě budou nakonec úplně v pohodě. Takže to zkusím na těch starých. Jsou tam 7V žhavičky.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Ještě zajímavá věc od minulého majitele, se kterým jsem toto konzultoval.
Ty projevy začaly po tom, co se preventivně vyměnili žhaviče a daly se tam se špatným napětím. Nechtělo to startovat tak se prohodily za jiné se správným napětím. Od té doby to zlobí. Mohlo se tam něco vypálit nebo poškodit?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

A mají tam být origo 12V nebo 2,5V?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9957
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od hajnej »

Mají být 7V
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12960
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Urvanej »

Tak tomu nerozumim... z pěti 7V žhaviček neposkládám 12V ani kdybych se rozkrájel. Nicméně pokud je ta druhá varianta 12V, tak bych se poškození neobával, protože větší odpor spotřebiče ničemu neublíží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5852
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Druha vaianta je 4,4V
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1127
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

D5 151kw - špatné studené starty

Příspěvek od Tom0 »

Tak to by mohlo něco možná odpálit.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]