Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

smazáno
Naposledy upravil(a) ren dne 04 pro 2021 09:42, celkem upraveno 1 x.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Dnes se mi už podruhé během měsíce stalo, že bufík jel normálně, voda na 90, ale ventilátor snad na nejnižší rychlost a v autě jen tak lehce vlažno.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

to Tod2: Jsi se nakazil ode mně. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků
Vůz: S 80 2,4b 125kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jasko »

raolsa píše:Tak už jsem opravdu v koncích. :cry:
Neví někdo proč funkční benzínový bufík mi nevytopí auto na víc než cca 8°C? Voda v motoru má cca 60°C. Vše funguje, bufík se už nevypíná, vnitřní větrák chodí, ale prostě to víc netopí.
Dneska mi Mirek Kabát udělal srovnávací test, kdy auto načasoval, dal dovnitř teploměr a v daný čas měl v autě 18°C dole u panelu CCM, 25°C ve výšce očí a vodu na 71°C.
Oběhové čerpadlo mám nové. Tak kde může být zakopaný pes?
Snímač teploty v Ccm (motorček za snímačom funguje?) a snimač vonkajšej teploty ukazuju správne?

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Hele a nedává se na vyhřátí auta vnitřní cyrkulace? Máš jí při bufíkování zapnutou?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Na snímač CCM jsem nekoukal, ale myslím, že bude v cajku, protože jinak to topí (i v létě chladí) normálně a i to zvýší otáčky větráku, když se u vyhřátého auta otevřou dveře a nahrne se tam studený vzduch zvenku.
Venkovní teplota je v pořádku.
Vnitřní cirkulaci jsem začal používat, protože spaliny z bufíku byly dost cítit uvnitř. Na tohle to pomohlo, ale na vyhřátí to nemá vliv, nebo jenom minimální.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Recyrkulaci není potřeba, všechno si to umí nastavit samo. Respektive zapínám ji, jen když dávám přímý start po nastartování auta. Ta nafta chvíli zasmrdí a pak už nic a s časovačem to stejně vnitřní ventilátor pouští až v okamžiku zvýšení teploty vody...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Bez recirkulace to vevnitř fakt smrdělo, když ji dám tak je to v pohodě.
On ten benzín smrdí jinak než nafta, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

co termostat? netopis do chladice?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Termostat je 1,5 roku starý, problém s ním není, auto se normálně ohřívá. A při bufíkování zůstane chladič studený.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1126
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tom0 »

Tak zkus zaškrtit tu odbočku k tomu reduktoru lpg :wink:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Odbočka už není, všechno je do série. Neboli je to takhle: Motor - bufík - radiátor - lpg - motor.
Dnes proběhla kontrola od ok2ucx a všechny parametry jsou v pořádku.
Jenom to prostě netopí.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

A problém je teda i v tom, že voda je málo teplá? Protože jestli to leze jen na 60-70(?), tak je to málo ne?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 292
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Mirek Kabát »

Zkus přehodit ten klimapanel.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Tak nevím jestli už to bude v cajku, ale dneska jsem s problémem trochu pokročil.
Nejdřív jsem zkusil natáhnout dozadu k čerpadlu slabou průhlednou hadičku, abych viděl jestli není problém v bublinkách v palivu. Toto se nepotvrdilo. Při testu se voda stále ohřívala pomalu a v bufíku se po 15 minutách ohřála pouze na nějakých 48°C, v motoru na cca 35°C.
Takže jsem bufík vyškubnul z auta a začal pátrat jak ho rozebrat. Nejsou tu totiž ty 3 šroubky, které normálně drží bufík pohromadě. Zjistil jsem, že je to do sebe jenom zastrčené.
Takže jsem bufík rozebral a zjistil, že problém asi bude v tom, že vrtulka byla dost zabordelená karbonem a hlavně celý obal hořáku je rezavý zevnitř i z venku.
No všechno jsem tedy vyčistil, vyzkoušel svíčku a zase bufíka složil a namontoval do auta.
Následoval druhý test, kdy po 15 minutách byla voda v bufíku na 75°C a v motoru na 60°C.
Takže jsem auto zase složil, vyvezl z dílny a uklidil.
Pak jsem si vzpomněl, že je dneska Jitky a že pro ni nic nemám. Takže jsem auto v 13:55 naprogramoval na 14:10 a šel se psem. Teploměr motoru byl v době naprogramování na cca 2 čárce. K autu jsem se vrátil v cca 14:13, bufík běžel a z auta se vyvalil oblak teplého vzduchu.
Nevím jestli to bude už dobrý, uvidím ráno až pojedu do práce a bufík bude vyhřívat ledové auto.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5670
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

No konečně :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 292
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Mirek Kabát »

Sakra, Radku, to jsem myslel, že si udělal hned, než si ho tam poprvé dal. :)
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No chtěl jsem to udělat, ale když jsem zjistil, že tam nejsou ty šroubky, tak jsem si na to netroufl a nejdřív bufíka odzkoušel. No a vzhledem k tomu, že naskočil bez problémů, tak jsem si tenkrát řekl, že to bude v cajku, no nebylo. :(
Ale chybama se člověk učí. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od hajnej »

Radkuuuuu! :no:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No tak nic. Situace je pořád skoro stejná. Motor ráno mezi druhou a třetí čárkou. V kabině relativně malinko tepleji - neměřil jsem.
Jediný co se trochu změnilo je zvuk, který bufík vydává, je takový hlubší.
Takže to asi nechám jak to je, protože víc už pro to asi udělat nemůžu.
Leda zkusit vyměnit jednotku, ale nejsem si jistý jestli by to něco změnilo, když bufík jinak funguje.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 677
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Vůbec se v tom nevyznám. V podstatě ani nevím co je uvnitř bufíku....ALE... :sorry:

Občas když mi nějaký svině svinutý nejdou rozvinout, vznesu dotaz do pléna, které je nedotčené vědomostí o problému. Nejlépe manželka a pod. Po vytřídění úplně nesmyslných podnětů se občas objeví nějaký, který uhodí hlavičkou o pověstný hřebíček. Neb člověk zaslepen svými nápady (skromě to nazývám neomylností) sem tam opomene věci na první pohled okrajové...

Můj bufík byl k.o. Sám bych na něj nešáh (ani za studena). Mám naštěstí servisáka, který není úplnej "měnič". Ten ho rozdělal, vyčistil a
vyměnil ložiska u el. motorku
bufík po spuštění řve jak "tryskáč".

Takže můj laický dotaz:
Jestliže z bufíku ani po vyčištění nejde to správný teplíčko, zdalipak se ten motorek točí jak by měl?
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

No nevím jestli se fyzicky točí jak by měl, ale diagnostika ukazuje, že má správné otáčky. Ty se i změnily podle toho kolik jsem nastavil.
Možná by to ty otáčky chtělo něčím změřit, zda odpovídají tomu co říká diagnostika, ale nemám čím.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 849
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

a ten bufik jede porad nadoraz a stejne neohreje poradne vodu nebo cykluje?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Jede furt, necykluje. Možná by začal když by se ohřál na těch 95° nebo kolik, ale toho se mi ještě nepodařilo dosáhnout.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Hele a co teplotní čidlo, který si třeba myslí, že už je voda fakt horká a přitom neni. Neni tam nějaký navíc, který třeba vida nehlásí? Případně bufík tušim umí jet na 2 výkony, naplno a pak cca 60%, tak třeba se z nějakýho důvodu na plnej výkon nepřepne...
A co udělat pokus, na kterej uplně ten plyn odstavit? Zkrátka hadice mít jako originál.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: aapetr, dumi.cz, honza601, peter cz, PetrXC70