Krmení mechanického tachometru jinak?

Volva do modelové řady 100!
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Urvanej »

Spíš bych chtěl spustit akademickou diskusi na téma, jak krmit mechanický tachometr, který chce člověk ve starém autě zachovat, tak že nemá z čeho. Tzn. převodovka není původní a mechanický náhon prostě není kam zapojit.
Už nevím kde, ale našel jsem krabičku, která tohle umí, ale cenovka byla naprosto nechutná (řádově 10tKč), tak jsem detaily radši zapomněl.
Přijde mi, že by neměl být problém na základě pulzů z diferáku točit nějakým krokovým motorem a hotovo. Ale elektrice rozumim asi tak jako kvantový fyzice :-)
EDIT: tak trochu zlevnili, ale stejně mi to přijde raketa, protože si myslim, že pod 10tKč to sem normální smrtelník nedostane.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#2 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Vapik »

Moje představa: krokový motorek s vhodně zvolenýma otačkama připojený k tachometru místo bowdenu. No a mezičlánek z arduina které bude čítat pulzy z difu a vhodně zvoleným koeficientem je přepočte pro krokac.
A nebo jestli si dobře pamatuju tak Ford escort měl elektronický tachometr, ale počítadla km byli mechanické tak treba použít komplet střeva a naroubovat je k tobě do kapličky.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Romulusw »

To měl i ACCORD 1990. Na převodovce vysílač, v kapličce mechanický kolečka.

Takže, asi by to mělo více aut z té doby a možná použitelné.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3356
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#4 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od dumi.cz »

To ma i 850. Mechanicky pocitadlo, ale ovladany krokovym motorkem.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Urvanej »

to je ale "pozdě", potřebuju digi signál převést na mechanický pohyb ještě před tacho, aby šla ručička i počítadlo z jednoho jako původně
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#6 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Zajsoft »

Mam takovej pocit, zda to neni reseny na Kulihrachovi, kouknu az sundam palubku :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Krmení mechanického tachometru jinak?

Příspěvek od Sergej »

To riesenie je ok, akurat ten krokovy motorcek das na vstup toho pristroja, tj tam, kde sa pchal koniec lanka nahonu. Ani procesor tam nemusi byt, slo by to riesit analogovo.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Veterán“