Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 92
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kokořín
- Vůz: XC70 II | C70 I
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Skvely, na kolik te vysel alfa brake upgrade? Je to plug n play ?
_________________
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav
|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||
XC70 2,4 D5 - silver, automat 136 kw 2006| švéd
C70 2,3 T5 - saffron, manual 176+ kw 1998 | gustav
|| V70 XC 142kw 1998 - švýcar || V70R T5 Italia ´98 || C70 2.3 T5 300HP ´98 || V70 2.5 TDi ´98 RAKVIČKA || S40 I 1.8 ´96 ||
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Vyšlo to suma sumárum na asi 23000:
Ale je v tom navíc (někdo to nedělá):
opravná sada od frenkit na obě strany včetně pístků 2000
nová brzdovka 500
Barva na Brzdiče 500
Prodloužený šrouby k podložkám 45mm 1100
podložky 15mm pod Tritony 700
Cryogenizace kotoučů 1800
Jinak:
Retroturbo uchycení 5200
Třmeny z Alfy 4300
Desky Zimmermann 1000
Kotouče Zimermann sport coat Z 3600
Sada na uchycení destiček 300
Hadice prodloužené 395mm HEL 2000
Plug n Play to s těmahle všema věcma je.
Ale je v tom navíc (někdo to nedělá):
opravná sada od frenkit na obě strany včetně pístků 2000
nová brzdovka 500
Barva na Brzdiče 500
Prodloužený šrouby k podložkám 45mm 1100
podložky 15mm pod Tritony 700
Cryogenizace kotoučů 1800
Jinak:
Retroturbo uchycení 5200
Třmeny z Alfy 4300
Desky Zimmermann 1000
Kotouče Zimermann sport coat Z 3600
Sada na uchycení destiček 300
Hadice prodloužené 395mm HEL 2000
Plug n Play to s těmahle všema věcma je.
-
Offline
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Jako za mě pěkný ale zbytečný...pokud nejdeš někam na okruh ,nebo neladis 400hp a dal.......bohate stacily brzdy z S40 T5 II.....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Větší brzdy nejsou nikdy zbytečný. Spíš je zbytečný honit co nejvyšší výkon bez brzd, podvozku, samosvoru a ideálně třeba jiného náhonu Ale výkon přijde třeba časem a na okruh se taky někdy podívám. Takže brzdy se určitě využijí, toho bych se nebál. Rozhodně jsem víc v klidu, než mít menší brzdy, který zvadnou. Ty 320mm brzdy od DVS byly taky prostě super, ale zakoukal jsem se do tohohle upgradu a už to nešlo jinak
-
Offline
- Příspěvky: 80
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Ahoj, chci se zeptat na vypínací ložisko, měla ho převodovka řešeno interně? Podle ročníku by to tak mělo být. A druhá věc, dráha záběru je zhruba stejná? Já někde četl, že při SM a 850R lamele je oproti DM asi 4mm méně a někdy je potřeba dát podložku? Dík za info, taky se chystám na upgrade převodovkysedli02 píše: ↑01 bře 2019 14:17 Tak v posledních dvou měsících jsem zas dal auto na kozičky (asi měsíc odstávka) a šlo se na instalaci samosvoru 24500. Šlo to až kupodivu dobře, Auto jsem měl asi o půl metru zvednutý a stačilo to. Vytvořili jsme vlastní rozpěru nad motor a na ní motor zavěsili. Ven nám to trvalo den a půl práce přibližně (dávali jsme si hodně pozor) zpátky dovnitř asi 2 dny.
Vyměnil se diferenciál origo za samosvornej quaife, nechala se zkontrolovat převodovka u pana Patočky (měla by být celá ok) vyměnili se ložiska samosvoru, gufera, výplach a zavřela se 5400. A následně šla do auta. Ještě jsem měl pocit než jsem převodovku sundaval, že mi nejspíš trošku ťuká dvouhmota a taky ano. Dvouhmota KO a s tím jsem i počítal. Nicméně jsem šel do konverze za jednohmotu, čili jsem sehnal z tubomotoru 850 jednohmotu 800(v hezkým stavu) spojkovou sadu pro 850R 15500 (240mm disk) + vyztužení u sach performance(to spočívá v tom, že SachsPerformance koupí origo 850R sadu (u nás kolem 5500) dají do přítlačáku silnější kruh(takto mi to vysvětlovali) a lamelu nechají předělat nějakou jinou organikou, spojkový ložisko sachs 2600 a mohlo se to dát zpátky dohromady. Docela náročný je bez přípravku udržet motor aniž by se protáčel a pak dotáhnout všechny šrouby na 45Nm a 65° u setrváku, pro dva pěkná fuška. Jeden člověk fakt nevím jak bez přípravku a i tak pod autem je málo prostoru, zajímavý tedy s místem a jak zabrat i když máte velkou páku...
Ještě jednou díky Petr.Chrpa za zapůjčení vystřeďováku lamely a stlačení lamely. Docela to bodlo
No a ještě teda rychle k demontáži montáži.:
Je potřeba sundat rám motoru (případně nechat na jednom šroubu a vyklopit pryč na straně převodovky- já volil variantu sundat rám celý) Čili vyndat poloosy, těhlice z ramen, stabík, motor povolit ze silentbloků, a bacha na kabeláž ! Jedním šroubem je připevněná k rámu motoru a taky na převodovce jsou plastový piny tak ty vysunout. Je nutný sundat kolem převodovky kabeláž, baterku, sání... Čili vypustit vodu, sundat vodovodní hadici a turbohadice, taky pozor na EVAP, radši jsem ho sundal abych nenatrh hadičky. Následně si motor chytit u servopumpy a na vaně u převodovky podepřít heverem. Pak vyndat kozičky z pod rámu a držet si rám heverama - spustit dolů rám. Nyní je možnost buď nechat řízení volně (mělo by se snad udržet, a nebo ho jako já celý vyndat-protože s ním bojuju a neustále mě tam zlobí nějaká vůle) Poté už je možnost si s motorem hrát a sunout ho dolů, následně je přístup k vysunutí převodovky. K nandání už je potřeba zase hever pod převodovku a sílu ( nám se povedlo nasunout mrkev a převodovku na první pokus-zaplať panbůh) A opačným postupem nandat zpět.
Zároveň jsem dal zrenovovat světla - paraboly pochromovat 1600, přestříkal jsem si znovu neodrazové plochy na černo a nechal jsem přeleštit skla 2000 (zevnitř mírně vypálené) zvenčí bohužel kamínky jsou moc do hloubky ale to není téměř znát. Výsledek skvělý.
Světla : http://www.chromovani-plastu.cz/cenik.html
Spojková sada: https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/zf-sachs/performance-clutch-3000950607-s
Setrvačník: https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/crankshaft/flywheel/1016656/ Volvo 9454774
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Ložisko bylo interní a žádnou podložku jsem neřešil. SM DM mají rozdíl v lamele ale i v setrváku. Narozdíl od DM setrváku je SM zase užší čili se ten rozdíl srovnává. Někde jsem možná měl fotky ale to už asi nedohledám, každopádně tomu tak je. I váhově se to téměř vyrovnalo. Ty převodovky jsou koncepcí naprosto identický a dokonce je tam stejná díra ještě pro externí vypínací ložisko. Jen interní má prostě udělaný gumový těsnění přesně do tý díry a skrz ní prochází . čili nevidím důvod podložky.
Edit: Zasílám ještě odkaz na stejnou problematiku https://turbobricks.com/showthread.php?t=296451
Edit: Zasílám ještě odkaz na stejnou problematiku https://turbobricks.com/showthread.php?t=296451
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Tak jsem si udělal trojité Volvo vánoce. Nejdřív jsem si od DO88 objednal RIP(reverse intercooler piping) kit, poté zadní stabilizátor 23mm od Ultra Racing rozdíl není jen v průměru ale i materiálu, používají uhlíkovou ocel a je ten stabík o dost těžší než originál, docela slušně auto ztuhlo) a jako třešničku na dortu jsem začal řešit klimatizaci...
U klimatizace jsem si nas*al do bot při aplikaci těsnící kapaliny minulé léto. Ta mi bohužel naprosto zablokovala systém a klimatizace prostě nefungovala. Na rajčeti je krásně v posledních fotkách vidět zaplněná trubka a taky expanzní ventil totálně zadělanej, proto ta klimatizace pouze tlakovala a nechladila. Udělal jsem tedy větší servis klimy. Rozebral vše kromě kompresoru a vnitřního výměníku, koupil nový přední chladič, všechny O-kroužky, obě čidla a vysoušeč. Trubky rozebral, vyčistil a zatím tedy klimatizace klimuje. Snad tomu tak bude na dlouho... P.S. kdyby někdo potřeboval mám na rozpojení trubek ty přípravky za pár kornu, je to mnohem lepší než se s tím prát jiným způsobem. Jedná se o tyhle:
https://olejeobchod.cz/pripravek-kleste-pro-demontaz-pruzinove-spojky-van-wezel
https://www.autokelly.cz/Product/DK-P0063/3090260
Zadní stabilizátor bylo trošku komplikovanější nainstalovat, musel se kompletně povolit silentblok na levé zadní straně, ale nakonec se tam stabík nacpal, akorát se teď opírá mírně o výfuk a musím ho nechat upravit u do3ry. Zatím příjemný pocit ze ztuhnutí auta. Ještě jsem pořádně nevyzkoušel zatáčky ani rychlejší jízdu, dokud se bude výfuk opírat tak to nechci moc pokoušet.
RIP kit jsem čekal, že bude jednoduší s instalací, ale po boji se mi to snad dobře povedlo. Ještě se musím někdy podívat, jestli někde neutíká vzducha dobře všechny spoje těsní, ale to už by asi dávno nějaký z hadic vyletěla. Ve spoustě míst je to dost natěstno (spodní vývod z IC, horní vývod a kryt nad saharou, ale jsou to jen detaily). Každopádně konečně můj motorový prostor vypadá tak, jak si to předestavuju. Ještě někdy třeba sundat hlavu a blok a nalakovat+ hezky zaizolovat všchny kabely. Ale to jsou fakt detaily
Ještě jsem se rozhodl "opravit" motorky stěračů, aby se nezasekávaly. Zde je odkaz odkud jsem čerpal inspiraci: https://www.saabnet.com/tsn/members/gallery.html?memberID=407&do=show&id=3654&fbclid=IwAR2hT7Yfr4fpuzwP7sYXyeruyp7ufZLs_72A6o04jN9fEL_6_x5cCk9Wox8
a odkaz na tepelnou pojistku: https://www.tme.eu/cz/details/fu400-16/polymerove-pojistky-tht/ece/?fbclid=IwAR3byuvoQEibs8mdEzYRwSlvZfaFGFn6vDvoFpthmi_NmP3vCqTkh6OxhwQ
Dal jsem mezi to plastovej kousek aby se kontakty nedotýkaly. Zatím to funguje, jen ještě čekám na nové stěrače od pana Kučery.
No a teď mě ještě bude asi čekat znovu převodovka, začala si trošku zpívat. Po konzultaci s panem Patočkou, to vypadá na nějaký synchron/ložisko. Mám tedy 3 náhradní převodovky a budeme rozebírat a doufat, že některá má pořád synchro v dobrém stavu a jelikož jsem vybíral převodovky převážně z aut s nižším výkonem (atmosféry) tak tomu snad i tak bude.
U klimatizace jsem si nas*al do bot při aplikaci těsnící kapaliny minulé léto. Ta mi bohužel naprosto zablokovala systém a klimatizace prostě nefungovala. Na rajčeti je krásně v posledních fotkách vidět zaplněná trubka a taky expanzní ventil totálně zadělanej, proto ta klimatizace pouze tlakovala a nechladila. Udělal jsem tedy větší servis klimy. Rozebral vše kromě kompresoru a vnitřního výměníku, koupil nový přední chladič, všechny O-kroužky, obě čidla a vysoušeč. Trubky rozebral, vyčistil a zatím tedy klimatizace klimuje. Snad tomu tak bude na dlouho... P.S. kdyby někdo potřeboval mám na rozpojení trubek ty přípravky za pár kornu, je to mnohem lepší než se s tím prát jiným způsobem. Jedná se o tyhle:
https://olejeobchod.cz/pripravek-kleste-pro-demontaz-pruzinove-spojky-van-wezel
https://www.autokelly.cz/Product/DK-P0063/3090260
Zadní stabilizátor bylo trošku komplikovanější nainstalovat, musel se kompletně povolit silentblok na levé zadní straně, ale nakonec se tam stabík nacpal, akorát se teď opírá mírně o výfuk a musím ho nechat upravit u do3ry. Zatím příjemný pocit ze ztuhnutí auta. Ještě jsem pořádně nevyzkoušel zatáčky ani rychlejší jízdu, dokud se bude výfuk opírat tak to nechci moc pokoušet.
RIP kit jsem čekal, že bude jednoduší s instalací, ale po boji se mi to snad dobře povedlo. Ještě se musím někdy podívat, jestli někde neutíká vzducha dobře všechny spoje těsní, ale to už by asi dávno nějaký z hadic vyletěla. Ve spoustě míst je to dost natěstno (spodní vývod z IC, horní vývod a kryt nad saharou, ale jsou to jen detaily). Každopádně konečně můj motorový prostor vypadá tak, jak si to předestavuju. Ještě někdy třeba sundat hlavu a blok a nalakovat+ hezky zaizolovat všchny kabely. Ale to jsou fakt detaily
Ještě jsem se rozhodl "opravit" motorky stěračů, aby se nezasekávaly. Zde je odkaz odkud jsem čerpal inspiraci: https://www.saabnet.com/tsn/members/gallery.html?memberID=407&do=show&id=3654&fbclid=IwAR2hT7Yfr4fpuzwP7sYXyeruyp7ufZLs_72A6o04jN9fEL_6_x5cCk9Wox8
a odkaz na tepelnou pojistku: https://www.tme.eu/cz/details/fu400-16/polymerove-pojistky-tht/ece/?fbclid=IwAR3byuvoQEibs8mdEzYRwSlvZfaFGFn6vDvoFpthmi_NmP3vCqTkh6OxhwQ
Dal jsem mezi to plastovej kousek aby se kontakty nedotýkaly. Zatím to funguje, jen ještě čekám na nové stěrače od pana Kučery.
No a teď mě ještě bude asi čekat znovu převodovka, začala si trošku zpívat. Po konzultaci s panem Patočkou, to vypadá na nějaký synchron/ložisko. Mám tedy 3 náhradní převodovky a budeme rozebírat a doufat, že některá má pořád synchro v dobrém stavu a jelikož jsem vybíral převodovky převážně z aut s nižším výkonem (atmosféry) tak tomu snad i tak bude.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2504
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Máš to luxusní! A že jsem tak smělej...v čem je lepší RIP?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2248
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
- x 3
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Skoda, ze jsi nevzal i predni stabik, coz byl duvod, proc sem to bral od IPD a ne o U&R, neb ty maj jen zadni.
Neplanujes rovnou, kdyz bude prevodovka rozebrana, tam dat samosvor, pripadne si nechat vymenit FinalDrive?
Neplanujes rovnou, kdyz bude prevodovka rozebrana, tam dat samosvor, pripadne si nechat vymenit FinalDrive?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Zdena: děkuju A je to kratší cesta oproti originálu = rychlejší odezva na plyn. Plus je lépe řešeno uchycení čidla teploty vzduchu a taky to mnohem líp vypadá.
Zajsoft: UR dělá stabik i přední 25mm, ten mam nainstalován v autě už pár let. Dokonce jsme se o tom snad i bavili Vědět to ale při koupi předního, asi bych taky šel do setu od IPD, nejspíš vyjde v součtu levněji a dříve dělali i 25mm dozadu, což už teď na stránkách nenabízí.
Samosvor už mám 2 rokem a tahle převodovka má už tak malej final drive(3.75), že je na akceleraci stavěná. Spíš tam přemýšlím dát tu z atmosféry 4.00 abych nemusel při 0-100 3x řadit ale nechám to na p.Patočkovi.
Zajsoft: UR dělá stabik i přední 25mm, ten mam nainstalován v autě už pár let. Dokonce jsme se o tom snad i bavili Vědět to ale při koupi předního, asi bych taky šel do setu od IPD, nejspíš vyjde v součtu levněji a dříve dělali i 25mm dozadu, což už teď na stránkách nenabízí.
Samosvor už mám 2 rokem a tahle převodovka má už tak malej final drive(3.75), že je na akceleraci stavěná. Spíš tam přemýšlím dát tu z atmosféry 4.00 abych nemusel při 0-100 3x řadit ale nechám to na p.Patočkovi.
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Tak zase po delší odmlce nahodím nějaký ten update.
Převodovka se panu Patočkovi povedla, jedna z těch, které jsem koupil byla v dobrém stavu a rozhodně už nechrčí. Zatím jsem se nedostal k rozboru staré ale podle zvuků, co z ní šly i podle pana Patočky nemělo smysl jí vůbec zkoušet otevírat a nějakým způsobem opravovat. Pouze se dala nová ložiska na tu v dobrém stavu a přehodil se ze staré samosvor. Nyní už nechrčíme a zároveň tam byl trošku jiný final drive. Takže můžu řadit za 3 až při 105 kmh
Klimatizace – to je boj sám o sobě... Po výměně všech tlakových čidel (1 nad výfukovýmy svody-nízkotlak, 1 za pravým světlem-vysokotlak), předního chladiče, vysoušeče, expanzního ventilu a všech O kroužků mi z ničehonic klima přes přetlakový ventil (který je umístěn přímo na kompresoru) vyfoukl třetinu náplně... Takže jsem znovu doplnil a udělalo to znovu. Bohužel ještě, než jsem zjistil, že je to přes přetlakový ventil, dával jsem za vinu kompresoru, že praskl ve spáře nebo někde ve spoji, jelikož byl celý zelený od barviva. Takže jsem vyměnil kompresor za nový od Mahle. Po výměně kompresoru se však stalo to stejné. Takže jsem zkusil vyměnit tlakový ventil (ten těsně za světlem) zpátky za starý a od té doby se to nestalo. Nicméně mi to teď trošičku utíká (zelený poprašek) kolem O kroužků u připojení trubek na novém kompresoru, tak jsem teď ještě objednán do Volva na vysátí a doplnění klimy + výměny O kroužků za origo místo těch, které byly v origo balení ke kompresoru...
Koupil jsem catback Simons a tak trošku udělal decat ... a má to fakt krásný zvuk, ne nijak šíleně hlasitý a stačí na to pouze Simons středový tlumič, což mě celkem překvapuje. Takže mám konečně po Mekky průseru kompletně nově udělaný výfuk = 3" downpipe decat a zbytek 2,5" Simons s jedním středovým tlumičem. Nějaké to video se zvukem jsem snad dal i na Rajče.
Povedlo se mi ulovit 18" HEICO kola – budu je mít místo bělásků na zimu. Jsou ještě těžší, než Tritony ale zase jsou rovné – téměř se nemusely vyvažovat, docela kluci koukali na vyvažovačce, jak rovné ty kola to jsou.
Pevné silentbloky rámu motoru. Asi za 5000 jsem z Anglie sehnal (firma snad Shemtek) plné silentbloky z hliníku. Docela sranda je vyměnit, ale nakonec ne taková hrůza. Když už jsem sundával převodovku, tak jsem stejně sundal i rám. Když jsem ho měl venku, šlo to raz dva. Navrtat díru do starého silentbloku a vymlátit. Nové jsem zamrazil + nahřál plochu rámu + pár flákanců kladivem a bylo to tam. Auto ztvrdlo razantně a možná bych šel radši do Delrin silentbloků rámu, protože je opravdu dost cítit přenos ran z krásných Pražských silnic do kastle. Každopádně řízení reaguje okamžitě a je cítit odezva od kol razantně víc – mnohem méně gumovější pocit od auta.
Sehnal jsem kompletně nové řízení GKN – když už byl sundán rám, tak proč ne. Původnímu řízení sice nic nebylo ale i tak jsem řízení vyměnil za "nové" – repasované i s origo nápisem Volvo. Vtipný poznatek, který už se asi ví. Ale je jedno jestli máte SMI nebo TRW řízení (já mám origo SMI a přišlo mi TRW dle stejného čísla) Jediný rozdíl je v axiálních táhlech, kde je pouze jiná velikost šroubu.
Také táhla převodovky od řadičky jsou jiné. Když jsem ležel pod autem všiml jsem si popraskaných vnějších krytů (také orezlé lanka uvnitř) bovdenů táhel převodovky. Takže jsem od PepíVolvo získal hezké nepopraskané táhla a naházel to zpět do auta. Zároveň jsem od MvTechnika získal shortshifter a můžu říct, že řazení je teď pocitově hodně příjemné i když dost tuhé a člověk musí vyvinout trošku větší sílu při přeřazování (hlavně při vyřazování).
Geometrii jsem pak nechal dělat ve Volvu Dejvice a konečně někdo, kdo uměl seřídit krásně i zadní nápravu, která po výměně zadního stabíku taky chtěla seřídit. Trvalo jim to snad hodinu, ale výsledek skvělý.
Na autě jsem udělal vícekrokové leštění, ale s tou černou pastelovou barvou je to opravdu peklo. Rozdíl byl však celkem znát
Jinak co se týká nových/znovu stejných problémů:
Po ztvrdnutí podvozku se asi rozjebaly úchyty palubky a začala si zase tak nějak poklepávat, což stálo moje nervy a začal jsem vzteky třískat do volantu = začala svítit kontrolka SRS (vyřešeno až po výměně kroužku pod volantem – nechápu co na něm odešlo). Takže mě zase čeká rozebrání palubky a nejspíš sehnání nové a zkusím jí zase vytlumit + dát nějakou pěnu pod úchyty a dotáhnu jí mnohem méně, než byla teď. Dále k tomu vyměním vnitřní výparník klimatizace – protože je to poslední díl klimy, který jsem neměnil, tak ať mám klid na duši .
Dále se mi začala odlepovat stropnice – ještě jsem nevymyslel co nakonec s ní udělám, jestli vyměním za tmavou nebo ne.
No a v neposlední řadě mi neustále trošičku uchcává skrze víčko na expanzce voda. Zkoušel jsem už 3 víčka i jedno origo a pořád tam je asi moc vysoký tlak. Budu tedy nejspíš zkoušet tam nacpat tlakoměr a zjišťovat co se děje a proč se to děje. Ještě, než to udělám, tam dám komplet novou kapalinu po 2 letech. Před asi rokem byl dělán CO2 test a v expanzce žádné výpary tam nejsou, takže to zatím na fouklou hlavu nevypadalo...
Sice to není problém, ale je to v plánu – budu měnit zadní ložiska k tomu kotouče a brzdy. V plánu mám dát tam EBC grooved + desky yellowstuff. A asi rovnou udělám lanovody ať to mám vše komplet. Ložiska jsou poslední podvozkový díl, který jsem na autě nevyměnil od doby mého vlastnictví.
Nové fotky na rajčeti zde nebo v podpisu : https://sedli02.rajce.idnes.cz/Volvo_T5_1999_211_kW
Převodovka se panu Patočkovi povedla, jedna z těch, které jsem koupil byla v dobrém stavu a rozhodně už nechrčí. Zatím jsem se nedostal k rozboru staré ale podle zvuků, co z ní šly i podle pana Patočky nemělo smysl jí vůbec zkoušet otevírat a nějakým způsobem opravovat. Pouze se dala nová ložiska na tu v dobrém stavu a přehodil se ze staré samosvor. Nyní už nechrčíme a zároveň tam byl trošku jiný final drive. Takže můžu řadit za 3 až při 105 kmh
Klimatizace – to je boj sám o sobě... Po výměně všech tlakových čidel (1 nad výfukovýmy svody-nízkotlak, 1 za pravým světlem-vysokotlak), předního chladiče, vysoušeče, expanzního ventilu a všech O kroužků mi z ničehonic klima přes přetlakový ventil (který je umístěn přímo na kompresoru) vyfoukl třetinu náplně... Takže jsem znovu doplnil a udělalo to znovu. Bohužel ještě, než jsem zjistil, že je to přes přetlakový ventil, dával jsem za vinu kompresoru, že praskl ve spáře nebo někde ve spoji, jelikož byl celý zelený od barviva. Takže jsem vyměnil kompresor za nový od Mahle. Po výměně kompresoru se však stalo to stejné. Takže jsem zkusil vyměnit tlakový ventil (ten těsně za světlem) zpátky za starý a od té doby se to nestalo. Nicméně mi to teď trošičku utíká (zelený poprašek) kolem O kroužků u připojení trubek na novém kompresoru, tak jsem teď ještě objednán do Volva na vysátí a doplnění klimy + výměny O kroužků za origo místo těch, které byly v origo balení ke kompresoru...
Koupil jsem catback Simons a tak trošku udělal decat ... a má to fakt krásný zvuk, ne nijak šíleně hlasitý a stačí na to pouze Simons středový tlumič, což mě celkem překvapuje. Takže mám konečně po Mekky průseru kompletně nově udělaný výfuk = 3" downpipe decat a zbytek 2,5" Simons s jedním středovým tlumičem. Nějaké to video se zvukem jsem snad dal i na Rajče.
Povedlo se mi ulovit 18" HEICO kola – budu je mít místo bělásků na zimu. Jsou ještě těžší, než Tritony ale zase jsou rovné – téměř se nemusely vyvažovat, docela kluci koukali na vyvažovačce, jak rovné ty kola to jsou.
Pevné silentbloky rámu motoru. Asi za 5000 jsem z Anglie sehnal (firma snad Shemtek) plné silentbloky z hliníku. Docela sranda je vyměnit, ale nakonec ne taková hrůza. Když už jsem sundával převodovku, tak jsem stejně sundal i rám. Když jsem ho měl venku, šlo to raz dva. Navrtat díru do starého silentbloku a vymlátit. Nové jsem zamrazil + nahřál plochu rámu + pár flákanců kladivem a bylo to tam. Auto ztvrdlo razantně a možná bych šel radši do Delrin silentbloků rámu, protože je opravdu dost cítit přenos ran z krásných Pražských silnic do kastle. Každopádně řízení reaguje okamžitě a je cítit odezva od kol razantně víc – mnohem méně gumovější pocit od auta.
Sehnal jsem kompletně nové řízení GKN – když už byl sundán rám, tak proč ne. Původnímu řízení sice nic nebylo ale i tak jsem řízení vyměnil za "nové" – repasované i s origo nápisem Volvo. Vtipný poznatek, který už se asi ví. Ale je jedno jestli máte SMI nebo TRW řízení (já mám origo SMI a přišlo mi TRW dle stejného čísla) Jediný rozdíl je v axiálních táhlech, kde je pouze jiná velikost šroubu.
Také táhla převodovky od řadičky jsou jiné. Když jsem ležel pod autem všiml jsem si popraskaných vnějších krytů (také orezlé lanka uvnitř) bovdenů táhel převodovky. Takže jsem od PepíVolvo získal hezké nepopraskané táhla a naházel to zpět do auta. Zároveň jsem od MvTechnika získal shortshifter a můžu říct, že řazení je teď pocitově hodně příjemné i když dost tuhé a člověk musí vyvinout trošku větší sílu při přeřazování (hlavně při vyřazování).
Geometrii jsem pak nechal dělat ve Volvu Dejvice a konečně někdo, kdo uměl seřídit krásně i zadní nápravu, která po výměně zadního stabíku taky chtěla seřídit. Trvalo jim to snad hodinu, ale výsledek skvělý.
Na autě jsem udělal vícekrokové leštění, ale s tou černou pastelovou barvou je to opravdu peklo. Rozdíl byl však celkem znát
Jinak co se týká nových/znovu stejných problémů:
Po ztvrdnutí podvozku se asi rozjebaly úchyty palubky a začala si zase tak nějak poklepávat, což stálo moje nervy a začal jsem vzteky třískat do volantu = začala svítit kontrolka SRS (vyřešeno až po výměně kroužku pod volantem – nechápu co na něm odešlo). Takže mě zase čeká rozebrání palubky a nejspíš sehnání nové a zkusím jí zase vytlumit + dát nějakou pěnu pod úchyty a dotáhnu jí mnohem méně, než byla teď. Dále k tomu vyměním vnitřní výparník klimatizace – protože je to poslední díl klimy, který jsem neměnil, tak ať mám klid na duši .
Dále se mi začala odlepovat stropnice – ještě jsem nevymyslel co nakonec s ní udělám, jestli vyměním za tmavou nebo ne.
No a v neposlední řadě mi neustále trošičku uchcává skrze víčko na expanzce voda. Zkoušel jsem už 3 víčka i jedno origo a pořád tam je asi moc vysoký tlak. Budu tedy nejspíš zkoušet tam nacpat tlakoměr a zjišťovat co se děje a proč se to děje. Ještě, než to udělám, tam dám komplet novou kapalinu po 2 letech. Před asi rokem byl dělán CO2 test a v expanzce žádné výpary tam nejsou, takže to zatím na fouklou hlavu nevypadalo...
Sice to není problém, ale je to v plánu – budu měnit zadní ložiska k tomu kotouče a brzdy. V plánu mám dát tam EBC grooved + desky yellowstuff. A asi rovnou udělám lanovody ať to mám vše komplet. Ložiska jsou poslední podvozkový díl, který jsem na autě nevyměnil od doby mého vlastnictví.
Nové fotky na rajčeti zde nebo v podpisu : https://sedli02.rajce.idnes.cz/Volvo_T5_1999_211_kW
-
Offline
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Tahle C70 je proste .....krásná. Libi se mě jakou ji dáváš péči a zaroven jak ladis...fakt dobra prace
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Děkuju od tebe to moc potěší. Ty se toho svýho hlavně nezvdávej a neprodávej, bude tě to pak mrzet
Mě to auto taky tolikrát sere, že si říkám proč ho mám. Pak se ale vždycky na něj podívám nebo slyším auto nastartovat a člověku to u srdce zaplesá.
P.S. víčko jsem teď koupil neorigo FEBI nový (pokud by někdo chtěl víčko bez jakýchkoliv nápisů(ani tlaková třída ani výrobce nic), tak právě FEBI) odsál trošku kapaliny, aby byla kapalina na MIN rysce při studeném motoru a ejhle. Nikde zatím nic, nádobka čistá. Tak snad to je ono...
Mě to auto taky tolikrát sere, že si říkám proč ho mám. Pak se ale vždycky na něj podívám nebo slyším auto nastartovat a člověku to u srdce zaplesá.
P.S. víčko jsem teď koupil neorigo FEBI nový (pokud by někdo chtěl víčko bez jakýchkoliv nápisů(ani tlaková třída ani výrobce nic), tak právě FEBI) odsál trošku kapaliny, aby byla kapalina na MIN rysce při studeném motoru a ejhle. Nikde zatím nic, nádobka čistá. Tak snad to je ono...
-
Offline
- Příspěvky: 3015
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Ted to este dovezt vokazat na kamen
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Přemýšlel jsem o tom ale měl jsem dopoledne zápas a sotva bych to tam stihnul. Ještě to nechutný vedro Pak poreferuj, jaký to tam bylo !
-
Offline
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Zdravim, prosim, kde se da nechat udelat cryogenizace kotoucu? A jak ta kombinace Zimmermann kotouce vs Zimmermann desky funguje, kolik km, zadne zvlneni? Diky
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Ahoj, nejlépe koupit kotouče rovnou od Autodíly Cardo, kteří to nabízejí. Ale například tyhle zimmermann nedokázali sehnat. Takže jsem je koupil jinde a následně jim je přivezl na pobočku v Praze (dá se asi na jakoukoliv ta Cryo je v Mostě) tam si to odvezli do Mostu a udělali Cryo. Platí se za kilogram, já to měl snad 80Kč/kg (pokud je to právě výrobek, který prodávají oni bylo to myslím za 50Kč/Kg). Dopravné zaplatit nechtěli, měli to svozem mezi pobočkami. Kotouče zatím nemají vůbec žádnou rez.
https://www.autodily-cardo.cz/clanky/kryogenni-zpracovani/
Co se týká brzdícího účinku, tak to funguje dobře na standardní ježdění. Co se týká nějaký hodně ostrý jízdy, tak tu jsem ještě pořádně netestoval, jelikož jsem se nedostal na okruh. Na okresce se rychleji svezu, když to povolí okolí a podmínky a zatím jsem neměl pocit byť jen mírného vadnutí brzd. Brzdy nepískají. Zatím spokojenost. Možná někdy v budoucnu otestuju brzdy EBC + Yellow stuff, ale to až za hodně dlouho, až budou potřeba nové brzdy. Kotouče nijak nekopají a nejsou zvlněné.
https://www.autodily-cardo.cz/clanky/kryogenni-zpracovani/
Co se týká brzdícího účinku, tak to funguje dobře na standardní ježdění. Co se týká nějaký hodně ostrý jízdy, tak tu jsem ještě pořádně netestoval, jelikož jsem se nedostal na okruh. Na okresce se rychleji svezu, když to povolí okolí a podmínky a zatím jsem neměl pocit byť jen mírného vadnutí brzd. Brzdy nepískají. Zatím spokojenost. Možná někdy v budoucnu otestuju brzdy EBC + Yellow stuff, ale to až za hodně dlouho, až budou potřeba nové brzdy. Kotouče nijak nekopají a nejsou zvlněné.
-
Offline
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Diky za info, takze jedine misto v CR je to v Moste, kde cryo kotoucu delaji?
Takze zatim zadny problem a zvlneni pri bezne jizde. EBC budou radove drazsi, ale jestli budou i radove lepe a dele brzdit, tot otazka...
Takze zatim zadny problem a zvlneni pri bezne jizde. EBC budou radove drazsi, ale jestli budou i radove lepe a dele brzdit, tot otazka...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Netuším jestli ještě někde jinde, zkusil bych google. Ale nic jinýho jsem nenašel... EBC budou učitě dražší
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Hoši, jen technická člověka trochu od fochu. Pokud jsou kotouče litinové, tak podchlazení (cryo zpracování v kapalném dusíku) s nima neudělá vůbec nic. Pro odstranění pnutí bys to potřeboval naopak zahřát, aby se tam ty "kuličky" srovnaly snáz. Nebo kotouče nechat ležet na polici pár měsíců.
Mam v práci kapalný dusík běžně k dispozici, ale nikdy jsem do něj kotouče nedával.
Ale věř a víra tvá...
Mam v práci kapalný dusík běžně k dispozici, ale nikdy jsem do něj kotouče nedával.
Ale věř a víra tvá...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Řešili jsme to v práci taky a se stejným výsledkem, nic méně jsem to nechtěl brát naději, ale když už jsi s tím začal
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Ať je to placebo efekt nebo ne, chtěl jsem to vyzkoušet... Nestálo to majlant a čas jsem na to měl, než jsem dořešil držáky třmenů. Každopádně jestli je tam reálnej rozdíl, to ti asi nikdy neřeknu
Článků na netu jsem našel vícero už předtím viz:
https://www.cquence.net/blog/cryogenic_treatment_of_brake_rotors/
https://www.researchgate.net/publication/314126634_Effects_of_cryogenic_treatment_on_the_wear_properties_of_brake_discs
Článků na netu jsem našel vícero už předtím viz:
https://www.cquence.net/blog/cryogenic_treatment_of_brake_rotors/
https://www.researchgate.net/publication/314126634_Effects_of_cryogenic_treatment_on_the_wear_properties_of_brake_discs
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12327
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Jen narychlo jsem to prolétl. V tom prvnim neni vůbec nic napsáno a ti druzí, indové, hodnotí kotouče z martenzitickýho nerezu, což je jasný, to neni ani trochu litina, ze který je většina kotoučů. Upřímně ani nevim, kde bych takový kotouče sehnal.
Ale to jsem dost OT a nechci kazit jinak supr galerku.Brake discs produced out of martensite stainless steel (SS410)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
To nevadí, není to tolik OT, když se o tom bavíme v návaznosti na auto, které cryo kotouče má Těch článků a citací je vícero. Koukám, že jsem zrovna poslal odkaz na něco jinej materiál, jen jsem vzal první 2 odkazy z googlu. Každopádně než jsem tu kryo nechal udělat, asi hoďku jsem o tom něco hledal. Půlka názorů že je to na nic, druhá půlka že je to fajn.
viz další odkazy.
https://www.researchgate.net/publication/220022977_The_effects_of_cryogenic_processing_on_the_wear_resistance_of_grey_cast_iron_brake_discs
https://www.researchgate.net/publication/340373333_Review_on_the_Effect_of_Deep_Cryogenic_Treatment_of_Metallic_Materials_in_Automotive_Applications
Je na to spousta citací, spousta odkazů. Asi to nebude až tak založený na nějakým výmyslu. Každopádně je to stejně jedno Kdo chce může otestovat, kdyby to stálo 5 a více tísíc tak se na to vykašlu. Ale myslím, že jsem za to dával 1800 a jestli mi to prodlouží životnost kotoučů a nebudou hnusný a zrezlý po 2 letech, tak budu za ty peníze rád.
viz další odkazy.
https://www.researchgate.net/publication/220022977_The_effects_of_cryogenic_processing_on_the_wear_resistance_of_grey_cast_iron_brake_discs
https://www.researchgate.net/publication/340373333_Review_on_the_Effect_of_Deep_Cryogenic_Treatment_of_Metallic_Materials_in_Automotive_Applications
Je na to spousta citací, spousta odkazů. Asi to nebude až tak založený na nějakým výmyslu. Každopádně je to stejně jedno Kdo chce může otestovat, kdyby to stálo 5 a více tísíc tak se na to vykašlu. Ale myslím, že jsem za to dával 1800 a jestli mi to prodlouží životnost kotoučů a nebudou hnusný a zrezlý po 2 letech, tak budu za ty peníze rád.
-
Offline
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
Sedli02-C70 T5 2.0 HPT
Kazdopadne, znam dva vyrobce, kteri nabizi cryo kotouce EBC na jejich G3000 litinu, a Stoptech: High Carbon Alloy Cryo Treated Disc a jsou to jejich top produkty.
Tvrdi, ze to tak nekoroduje a povrch je odolnejsi vuci oteru.
Takze tecko rict, muselo by se porovnat stejne kotouce se stejnyma deskama a stejnym jizdnim stylem, mrazene versus nemrazene.
Nejaka studie tam byla ze ZČU, tak to studuju http://cryogenic.info/wp-content/uploads/2016/06/Kryogenn%C3%AD_zpracov%C3%A1n%C3%AD_brzdov%C3%BDch_kotou%C4%8D%C5%AF_eci.pdf ale chybi tam nalezitosti studie, takze to moc verohodnosti nedodava.
ahaa, takze po zmrazeni nasleduje nizkotepotni popousteni, takze zakaleni...zvyseni tvrdosti ze 181,6 na 190,8 dle Brinella
Tvrdi, ze to tak nekoroduje a povrch je odolnejsi vuci oteru.
Takze tecko rict, muselo by se porovnat stejne kotouce se stejnyma deskama a stejnym jizdnim stylem, mrazene versus nemrazene.
Nejaka studie tam byla ze ZČU, tak to studuju http://cryogenic.info/wp-content/uploads/2016/06/Kryogenn%C3%AD_zpracov%C3%A1n%C3%AD_brzdov%C3%BDch_kotou%C4%8D%C5%AF_eci.pdf ale chybi tam nalezitosti studie, takze to moc verohodnosti nedodava.
ahaa, takze po zmrazeni nasleduje nizkotepotni popousteni, takze zakaleni...zvyseni tvrdosti ze 181,6 na 190,8 dle Brinella
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Blade, Ejdou Rotacak, ELARY