Otáčky motoru

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#1 Otáčky motoru

Příspěvek od Jemuel »

Ahoj, mám dotaz, neví někdo, proč moje 940 D z roku 91, má při 100 km/h o 500 ot./min více než bráchova 760 D z roku 86 ? Otáčkoměr je v pořádku. Zkrátka se na dálnici ve 130 bojim, že vyskáčou písty. :shock:

Díky Jem
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2

Příspěvek od jarek.krizan »

Problém bude rozdíl ve zpřevodování, buď převodovka nebo stálý převod diferenciálu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#3

Příspěvek od Jemuel »

Aha, tak to asi bude tim diferenciálem, je to vůbec možné, že by šwédi vyrobyli diferenciál na městský provoz? Nedokážu si to vysvětlit. :idea: Asi před týdnem jsem si předělal 940 z automatu na manual. V tom automatu to taky na pevnou řvalo, takže jedině ten diferenciál. :roll:
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#4

Příspěvek od LUBOŠ »

Jemuel píše:Aha, tak to asi bude tim diferenciálem, je to vůbec možné, že by šwédi vyrobyli diferenciál na městský provoz? Nedokážu si to vysvětlit. :idea: Asi před týdnem jsem si předělal 940 z automatu na manual. V tom automatu to taky na pevnou řvalo, takže jedině ten diferenciál. :roll:
Rozdíl bude 1/ v diferenciálu
2/ typ převodovky ( s OD, klasika 5Q )
Zkus na levé straně nohavice zadní nápravy najít pod gumoasfaltem bílý štítek, na něm je napsaný převodový poměr. Pozor až to budeš škrábat od gumoasfaltu, aby nedošlo k jeho poškození. Doporučuji opatrně toluen a otírat, ne odírat. :) Zkusím dohledat foto, kde jej máš hledat.
Přílohy
Sn
Sn (74.89 KiB) Zobrazeno 909 x
t
t (53.85 KiB) Zobrazeno 908 x
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#5

Příspěvek od LUBOŠ »

Jemuel píše:Aha, tak to asi bude tim diferenciálem, je to vůbec možné, že by šwédi vyrobyli diferenciál na městský provoz? Nedokážu si to vysvětlit. :idea: Asi před týdnem jsem si předělal 940 z automatu na manual. V tom automatu to taky na pevnou řvalo, takže jedině ten diferenciál. :roll:
Zkontroluj štítek a pokud by jsi potřeboval diferenciál pro snížení otáček, tak mám v záloze rezervní.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#6

Příspěvek od Jemuel »

Ok, dostanu se k tomu nejdříve v sobotu. Každopádně díky. Podívám se a dám vědět.
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#7

Příspěvek od travex »

Jemuel píše:Ok, dostanu se k tomu nejdříve v sobotu. Každopádně díky. Podívám se a dám vědět.
rozdil bude jednoznacne v diferaku, docetl jsem se ze jsi predelaval z automatu na manual... automaty mely jiny staly prevod nez manualni prevodovky. Celkme existuji ctyri stale prevody: 3,71, 3,91, 4,21 a 3,57 (ten je hodne vzacny...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#8

Příspěvek od Fery »

Já mám na 4Q+OD 3,54 ...

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#9

Příspěvek od travex »

Fery píše:Já mám na 4Q+OD 3,54 ...
sorry preklep jsem se.... sedmicka je nad ctyrkou, spravne je 3,54
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

#10 Otáčky motoru

Příspěvek od David.j »

mám malou otázečku ohledně diferenciálů na 740 rv.1988 , B230F , auto dle vin mělo původně automat , teď je tam M47

předchozí 740 rv.1989 , B230F točilo 2000ot a jel jsem cca něco přes 90
tato 740 rv.1988 , B230F točí 2000ot a jedu cca 80 (toto auto má mít dle vin automat ZF4HP22 )

a teď dvě qízové otázky"

jakej tam patří diferák?

a jaký kdo má otáčky motoru na 5ku při které rychlosti, trojčlenku umím tak je mě fuk jestli při 90ti, 120ti , 140ti , 70ti , nicméně přesnost měření bude lepší při vyšších rychlostech, i u dieslů , možná ta předchozí měla dieslovej difec

je fakt že tahle 740 mě opravdu baví , jede jak z praku
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#11 Otáčky motoru

Příspěvek od Fery »

Mohu ti jen říct, že u 740 FT s automatem mám diferák 1:3,73

GDPR_user

#12 Otáčky motoru

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud chcete vědět jestli je rozdíl v diferáku tak zkuste na 4 rychlostní stupeň při stejných otáčkách.Pátý stupeň se lišil podle typu převodovky.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#13 Otáčky motoru

Příspěvek od travex »

martinopel píše:Pokud chcete vědět jestli je rozdíl v diferáku tak zkuste na 4 rychlostní stupeň při stejných otáčkách.Pátý stupeň se lišil podle typu převodovky.

tak tak ctvrty kvalt u manualni almary je 1:1 (bez ohledu zda se jedna o M46, M46OD, M47)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

#14 Otáčky motoru

Příspěvek od David.j »

tajemství diferenciálů a rychlostí vyřešeno

http://apps.volvocars.us/ownersdocs/198 ... 740_08.htm

taď jen zalýzt pod auto a očistit štítek
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“