Souvislá jízda neznamená, že máš jet jen a pouze na např. 2000ot a tak to začne vypalovat. Je to tomu jedno, prostě když je dostatečně ohřáto, začne to vypalovat dle potřeby i na cestování po okreskách. i na cestování po městě. A pálí dokud to jde. Při jízdě na okresce to v pohodě dokončí. Při jízdě po městě to většinou sníží teplotu spalování a tak se to ukončí, ale ještě chvíli to tam v pohodě vypaluje, když už to začalo. Na dálnici, když se tomu dává oves to naopak nevypaluje, existuje ještě takový zažitý nepravdivý fakt, že čím víc tomu dávám, tím lépe se to vypálí a ono je to naopak, tím dříve se vypalování ukončí.
Co zkusit jinou diagnostiku, přece jenom carscanner je prostě něco naprogramovaného nějak, za mě např. OBD Fusion, udělat takový double check, jestli tam uvidíš ty samé výkyvy...?
Vzpomínám si, jak u nás byl můj kamarád s XC90 (MY 09). Závada DPF - filtr plný, nejdřív vypaloval častěji a častěji (nárůst spotřeby), pak už nešel ani vypálit. V jednom, zde velmi vychvalovaném, servisu mu samozřejmě vyměnili filtr za jiný. Závada se za ne úplně dlouho objevila znovu a v tom samém servisu to chtěli řešit o5 výměnou filtru. Nepochopili, že tyto závady DPF jsou až následkem toho, co se děje před ním v motoru a turbu. Zvláštní je, že je to nenapadlo ani tehdy, když jim říkal o zvýšení spotřeby oleje na cca 1 - 1,5 litru na 1000 km.
Kamarád na to nepřistoupil a přijel k nám. Provedli jsme tyto úkony: baňkový test vstřiků, zkontrolovali vůli v turbu, potom změřili komprese. Vstřiky jsme následně odeslali na test a případný repas. Dva z pěti vstřiků repas potřebovali, zbylé tři byly relativně o.k. Dále jsme bohužel museli dát nové pístní kroužky, protože komprese už nebyly nic moc. Turbo bylo o.k.
Kamarád tehdy sice platil něco kolem 70.000,- (po domluvě jsme dělali i hydroštely a rozvody, rovnala se hlava i blok, když už to bylo rozebraný), ale od té doby má klid. Před opravou průměrná spotřeba 11,5 - 12,0 litrů na 100 km, po opravě 8,2. Jezdil tehdy pouze dálky Praha - východní SK.
Tím jsem jen chtěl říct, že pokud je problém s DPF jako takovým, většinou je to následek nějaké závady, která se musí hledat jinde než v samotném filtru.
Samozrejme ako som uz pisal na zaciatku tohto vlakna. Najprv som zacal inde ako v samotnom DPF. Nove cidla, trysky na stolici, odvetranie motora,... Jedine co som teda este nekontroloval je turbo, ale olej medzi vymenami nedolievam vobec. Praveze skrz vypalovanie este pribuda. Jedine, ze by to bolo tak ze sice mi zozere 3L oleja na 10000km ale stihne sa to doplnit naftou tak potom nevidim ubytok
Kdyz to tak shrnu, tak me to funguje opravdu spravne.
Ted tedy najeto cca 900km po dalnici a zaplneno cca 21g. Do plna to vidim na najezd tak 1100km.
No a po okreskach se zaplni okolo najezdu 500km.
A co jsem vysledoval, tak se dokaze DPF vypalit i pri jizde po meste, pokud jsou splneny vsechny teplotni podminky.
Mám D5204T3 2012, u těchto novějších modelů jde v menu start stop systému během vypalování najít hláška Systém řízení motoru a tím si ověřit, že běží proces vypalování. Tento motor je již vybaven piezovstřikovači, čili je schopen vypalování i během brždění motorem atd.. Palivo je dávkováno mimo pracovní zdvih tak aby hořelo až ve výfuku, na filtru a tím zvýšilo teplotu na vstupu do filtru na cca 700C. Aktuálně mi auto regeneruje s železnou pravidelností po 900km........jzedím kratší trasy cca 30km. Při delších trasách 300km na jeden zátah regenroval po cca 2000km. Z věcí které na to mají vli,v tu ještě nepadla kvalita nafty........na Švédskou naftu (větší podíl bio) regeneroval častěji.
Když jedu ve městě nebo po okreskách tak poznám vypalování spolehlivě - v autě se půl hodiny nedá dýchat a když se otevřou okna tak ještě horší (smrad spáleného oleje nebo tak něco).
Cestou do HR mi to muselo pálit tak 2x a to jsem vůbec nepoznal - při větší rychlosti už do auta nic nejde.
To je normální že jde smrad z vypalování na okreskách do auta i oknama?? (xc60)
Ne neni to normalne. Mne aj ked vypaluje v meste a stojim na krizovatke je to OK. Nemas nekde prasklinu na vyfukovom potrubi ? pletenec zvody alebo tak ?
Stále mi to nedá. Když by byl nějaký polodiravý shit, nepoznala by to řídící jednotka z příliš nízkého tlaku při minimálním nebo skoro žádném zaplnění? Vždyť ty auta skoro poznají, že jsem si nevyměnil jednu ponožku Stále totiž u mě nedochází k zaplňování filtru. Během jízdy co naplním, to plus mínus zase pasivně auto vypálí a zůstávám na 2-5g. Když by naopak byl plný a řj o tom neví, tak by musela stoupnout spotřeba a to také nemám. Ten graf je vlastně každý den stejný od chvíle, co jsem auto koupil - tedy cca 3000km
Tohle nevypadá, že by to někdo měnil, ale dovnitř vidět není - může být třeba provrtaný, protože v minulosti s tím byly problémy. Jedině ho odšroubovat a podívat se dovnitř.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Před cca 900km jsem výfuk utřel hadrem a ten byl černý. Teď jsem to samé udělal znovu a hadr je čistý. Za těch 900 km jsem se nedostal nad 4g zaplnění. Pokud by byl filtr špatný (provrtaný apod.), tak by koncovka byla od sazí (proč byla černá předtím nevím, teď je čistá). Pokud by byl v cajku, tak by podle všeho, co tu píšete, se měl během těch 900km minimálně jednou zaplnit do plna a vypálit. Pokud by byly KO nějaká čidla a řj to nezaznamenala (nevím proč) a z toho důvodu by diagnostika ukazovala skoro prázdný filtr, který by byl ve skutečnosti plný, neměl bych po ujetých 3000km už mít minimálně zvýšenou spotřebu kvůli neprůchozímu filtru? Jenže spotřebu mám z poslední vyjeté nádrže 7,2.
Tak fakt nevím, co si mám myslet. Pokud je něco špatně, rád bych to věděl, abych to mohl řešit, než mě vypráskají z STK. Vše, až na to nezaplňování filtru, funguje tak, jak má.
.
Munga píše: ↑31 srp 2021 15:15
Když jedu ve městě nebo po okreskách tak poznám vypalování spolehlivě - v autě se půl hodiny nedá dýchat a když se otevřou okna tak ještě horší (smrad spáleného oleje nebo tak něco).
Cestou do HR mi to muselo pálit tak 2x a to jsem vůbec nepoznal - při větší rychlosti už do auta nic nejde.
To je normální že jde smrad z vypalování na okreskách do auta i oknama?? (xc60)
Tento smrad mam aj ja pri vypalovani... Tiez spaleny olej alebo co to je...
Arkaz píše: ↑31 srp 2021 15:23
Ne neni to normalne. Mne aj ked vypaluje v meste a stojim na krizovatke je to OK. Nemas nekde prasklinu na vyfukovom potrubi ? pletenec zvody alebo tak ?
Ne vše je ok - tedy nic jsem zběžně nenašel. Malá prasklinka která by se neprojevovala hlukem a očouzením by zas neměla tak smrdět předpokládám.
Ještě leda že by se vypaloval oil bordel na potrubí při zvýšené teplotě, ale mám to zaneřáděné na Volvo vlastně celkem málo..
Nejprve k smradu... Cítím jen u stojícího auta z venku a ještě nijak extrémně jinak než klasický kyselý smrad moderního dieselu.
A teď můj nový poznatek.
Dnes jsem opět jezdil se sledováním na CarScanneru.
Tři jízdy cca 12 km každá hodně přes kopce a čtvrtá podobná vzdálenost jen plus minus rovinatější profil a obce souvislá jízda.
První tři jízdy ukazovaly úplně normální hodnoty...tzn. začalo se s nějakými 17,8g a stoupaly po desetinkách bez výkyvů, dolů opět jen po desetinkách když se jelo další dobu do kopce a teplota DPF byla přes 300. Čili normální chování.
Čtvrtá jízda od své druhé půlky opět výkyvy gramů. Ale ne až k nule nebo 2g...
Takže jsem z toho jelen.
Auto nepálilo už dobrých 400 km podle všeho má cca 18g. Což je úspěch a normální stav.
Jasně.
Ale jde o to, že 3 jízdy se to chová standardně jak má a až někdy během 4. To začne dělat znovu.
Tím mě tedy napadá hledat něco ve smyslu čidla nebo kabelu.
Tak chování podle CarScanneru relativně normální.
Pokud je normální, že i běžnou jízdou při kopcích a zrychlování zpomalování se mi DPF dostává třeba až na 380 nebo 360 stupňů a gramy pomalu ubývájí (pasivně se vypalují) a tím pádem se držím pořád na hranici kolem 18g ve filtru.
A ještě mě zajímá, jak jsou na tom ostatní se zatížení motoru v procentech. Jestli je normální, že běžnou jízdou obcí kolem 60ti motor jede pořád někde od 65 do 85 %.
A kolik správně tlakuje turbo... Volnoběh 97 pá a maximální víc než 240 kPa z něj nedostanu.
Teda nechci to zakřiknout, ale vlastně od chvíle kdy jsem lépe utěsnil tu vzduchovou hadici se to chová relativně normálně.
Pokud tedy pasivní vypalování a tak vysoká teplota DPF je běžná i za běžné jízdy.
Dnes jedna cesta z chalupy 10 km nad městem a vzápětí zpátky nahoru... Cestou do města gramy stoupaly a teplota byla nižší. Cestou zpět s opačným sklonem gramy klesaly a teplota vyšší.
Výchozí hodnota gramů pořád sedí v návaznosti na předchozí.
Jen se tedy drží pořád plus minus do 17 gramů...Ale to je teď tím terénem. Já jezdím převážně pořád buď na kopce nebo z kopců a tím pádem se to udržuje plus minus.
Dává to smysl?
A co ty tlaky turba? Potřeboval bych někoho s 136kW
Já psal úplně to samé, jen se držím na 3-5g už přes 3000km. O pár komentářů výše mám taky graf. Koncovka je čistá, tak to prý nemám řešit. Tudíž neřeším. Jezdím Vysočinu - z kopce, do kopce. Z kopce teplota 150-250°C. Do kopce až 400°C (podle činnosti EGR). Kdykoli jsem nad 340°C, okamžitě začnou desetiny gramů klesat. Tlak turba je podle mě OK.
Ještě mi napadá, že vysoká teplota spalin a vyšší spotřeba může být přicpaným výfukem. Tzn. např. kat, nebo někde zlomený trubky ...
To totiž auto nepozná, protože tlakoměr má jen rozdílový, myslim.
Tak u mňa pravdepodobne vyriešene vybral som von dpf kat na pohľad čiste dal som ho vyčistiť chlapik natočil video a nešiel bordel pri čistení.Katalizátor vyzeral tiež ok kedže som mal prasknutý vlnovec ten som vymenil a keď už som to mal rozhodené tak som sa pustil do rozvodov potom egr a tam bol na 99%problém egr ovlada malý motorček ktorý je napojený na prevodovku a znej je vývod na ovladanie ventilu a v tom prechode som mal vybité klzne ložisko a ventil sa nevedel uzavrieť sám všetko som vyčistil mechanický som ho zavrel skusil som naliať lieh či tesní všetko bolo ok nasledne som dal vypnuť egr v ecm reset filtra dpf +kalibracia snimača tlaku dpf a zatiaľ to vyzerá že je to ok. Zaplnenie filtra po cca 30 km do 1 gramu predtým vypaloval každých 10km .Záhada pre ňa je že to nenabonzovala diagnostika.