Stag 300-6 nastavení
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#1 Stag 300-6 nastavení
Nazdar, chtěl bych se zde poradit.
Není to Volvo, ale Hummer s motorem Vortec 3,5. Auto se mi podařilo dostat do stavu kdy vše funguje na benzín a tak nastal čas začít si hrát s LPG. V současné chvíli jsem ve stavu kdy auto jede na LPG bez větších zádrhelů nicméně nějaké mouchy stále jsou.
Po cca 20km vyhodí chybu nedostatečné funkce katalyzátoru z toho usuzuji na bohatou směs LPG, ale ve stag softu se mi křivky na LPG a benzín krásně kryjí (dohnal jsem to násobitelem). Když jsem kontroloval hodnoty 1 a 2 lambdy tak při plynu jsou opravdu o desetinku až dvě bohatší. Mám dvě teorie:
1. Nedostatečná velikost trysek, když jsou časy benzínu cca 4,1 ms tak LPG má cca 6,3 ms, rozdíl více než 50% už mi přijde dost, ale nemám jak srovnávat. Dle mého skromného úsudku by se to mohlo projevovat sléváním vstřiku LPG a tím bohatší směsi.
2. Jeden ze vstřikovačů výrazně klepe (posloucháno přes šroubovák) z toho dovozuji, že je možné, že nedostatečně zavírá a pouští plyn více než by měl.
Další otázka je k samotné instalaci. Je použitý reduktor se dvěma výstupy, ale ty jsou svedeny do společného filtru a pak to pokračuje jednou hadicí k liště vstřikovačů 1 až 3 válce a pak hadicí k dvoj liště na 4 a 5 válci. Uvažuji že bych od reduktoru natáhl dvě separátní hadice k první i druhé liště a použil bych dva filtry pro každou větev, takhle mi to dává větší smysl. Je to první auto, které takto řeším a až to prohlásím za hotové počítám s kontrolou u plynaře a snad mi nezláme prsty .
Vstřikovače jsou opticky tyto:
https://www.luckygas.cz/product/vstrikovace-lpg_cng-/vstrikovace-3v---lista/vstrikovaci-lista-valtek-t30-3-valec-sad/932#gallery
Předem děkuji za rady.
Není to Volvo, ale Hummer s motorem Vortec 3,5. Auto se mi podařilo dostat do stavu kdy vše funguje na benzín a tak nastal čas začít si hrát s LPG. V současné chvíli jsem ve stavu kdy auto jede na LPG bez větších zádrhelů nicméně nějaké mouchy stále jsou.
Po cca 20km vyhodí chybu nedostatečné funkce katalyzátoru z toho usuzuji na bohatou směs LPG, ale ve stag softu se mi křivky na LPG a benzín krásně kryjí (dohnal jsem to násobitelem). Když jsem kontroloval hodnoty 1 a 2 lambdy tak při plynu jsou opravdu o desetinku až dvě bohatší. Mám dvě teorie:
1. Nedostatečná velikost trysek, když jsou časy benzínu cca 4,1 ms tak LPG má cca 6,3 ms, rozdíl více než 50% už mi přijde dost, ale nemám jak srovnávat. Dle mého skromného úsudku by se to mohlo projevovat sléváním vstřiku LPG a tím bohatší směsi.
2. Jeden ze vstřikovačů výrazně klepe (posloucháno přes šroubovák) z toho dovozuji, že je možné, že nedostatečně zavírá a pouští plyn více než by měl.
Další otázka je k samotné instalaci. Je použitý reduktor se dvěma výstupy, ale ty jsou svedeny do společného filtru a pak to pokračuje jednou hadicí k liště vstřikovačů 1 až 3 válce a pak hadicí k dvoj liště na 4 a 5 válci. Uvažuji že bych od reduktoru natáhl dvě separátní hadice k první i druhé liště a použil bych dva filtry pro každou větev, takhle mi to dává větší smysl. Je to první auto, které takto řeším a až to prohlásím za hotové počítám s kontrolou u plynaře a snad mi nezláme prsty .
Vstřikovače jsou opticky tyto:
https://www.luckygas.cz/product/vstrikovace-lpg_cng-/vstrikovace-3v---lista/vstrikovaci-lista-valtek-t30-3-valec-sad/932#gallery
Předem děkuji za rady.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Stag 300-6 nastavení
Určitě bych natáhl dvě hadice se dvěma filtry, sám jsem to tak měl.
Vstřiky by chtělo zkontrolovat a seřídit. Mašinku na to mám.
Vstřiky by chtělo zkontrolovat a seřídit. Mašinku na to mám.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#3 Stag 300-6 nastavení
Nazdar radku, takže když bych se za tebou zastavil dá se to udělat na počkání? Případně, že by jsi mi poslal tel. a já ti odpoledne zavolal?
Díky.
Díky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Stag 300-6 nastavení
Určitě se to dá udělat na počkání. Tel. mám v podpisu. Volej po 16:00
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#5 Stag 300-6 nastavení
Souhlas, rozhodne 2 hadice solo. U motoru s vetsim obsahem, nebo vykonem na valec, se to tak bezne rozdeluje.
Treba u T5 mam taky 3 a 2 valce. A u 6/8 a tak dale, valcu, uz vubec neni co resit.
50% je urcite moc, melo by to bejt +/- stejne, pokud je to o vic jak 0,1-0,2ms tak zkusit prekalibrovat mapu, ale spis mi to taky sedi na blbe zvolenou velikost trysek = male.
Treba u T5 mam taky 3 a 2 valce. A u 6/8 a tak dale, valcu, uz vubec neni co resit.
50% je urcite moc, melo by to bejt +/- stejne, pokud je to o vic jak 0,1-0,2ms tak zkusit prekalibrovat mapu, ale spis mi to taky sedi na blbe zvolenou velikost trysek = male.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Stag 300-6 nastavení
A nebo to vzít z druhý strany a zjistit, jakej je tlak na reduktoru. Pokud by bylo možný tlak zvednout cca o 40%, tak by se časy mohly vyrovnat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#7 Stag 300-6 nastavení
Tlakem na reduktoru jsem to právě stáhnul na tyhle časy, teď tam mám po konzultaci 1,3 jako doporučené maximum, na začátku tam byl tlak 1.0 a s tím to nechtělo jet vůbec
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#8 Stag 300-6 nastavení
Tak další postup. Nasazeny repasované a seřízené vstřiky a je to mnohem lepší. Motor už nezakopavá a rozdíl v chodu na LPG a benzín neznatelný. Dneska jsem najel nějaký 30mil půl na půl město dálnice a zapsala se pouze sporadická chyba příliš chudá směs. Bohužel jsem předevčírem reklamovali diag. na LPG tak musím počkat až se vrátí. Zítra si dám cestu do práce s datalogerem ráno na plyn odpo na benzín a uvidíme co se dozvím.
P.s. fleky na dlažbě jsem zdědil po původních majitelích .-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#9 Stag 300-6 nastavení
Tak ještě jeden poznatek. Dohledal jsem v manuálu, že pro výkon 44hp na válec má být průměr na výstupu vstřikovače 3,0 mm. Teď je tam 2,5 tak to ještě zítra rozhodím a vrtnu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Stag 300-6 nastavení
Kdyby jsi to tím zk*rvil tak tu mám svoje bývalé vstřiky.
Možná jsem to mohl nastavit o trochu výše.
Možná jsem to mohl nastavit o trochu výše.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#11 Stag 300-6 nastavení
No myslím že zdvih bude v pohodě, každopádně té beru za slovo s těmi vstřiky pokud bude potřeba. Jinak ty trysky jsem vyčetl tady.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#12 Stag 300-6 nastavení
Ale tam to mají pro tlak reduktoru 1 bar a ty píšeš, že tam máš 1,3, ne?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#13 Stag 300-6 nastavení
Všiml jsem si toho až po poslání příspěvku. Nebudu tak hrr a počkám až se mi vrátí LPG diag z reklamace a uvidím jak to vypadá.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#14 Stag 300-6 nastavení
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#15 Stag 300-6 nastavení
Tak jsem v rychlosti kouknul do logu z cesty do práce. Bohužel má výstup pouze v .txt a do excelu bych to musel nejspíš ručně překlepat a na to prdím.
Dle hodnot je první lambda širokopásmová a druhá klasická.
Hodnoty první lambdy oscilují v rozsahu 3,3 - 4,1 takže chudá směs.
Hodnoty druhé lambdy 0,6 - 1,5 takže bohatá směs.
Vypadá to, že kat už to má za sebou, ale to mě netrápí jen předám info majiteli.
Na té první se potřebuju dostat na 3,3.
Dle hodnot je první lambda širokopásmová a druhá klasická.
Hodnoty první lambdy oscilují v rozsahu 3,3 - 4,1 takže chudá směs.
Hodnoty druhé lambdy 0,6 - 1,5 takže bohatá směs.
Vypadá to, že kat už to má za sebou, ale to mě netrápí jen předám info majiteli.
Na té první se potřebuju dostat na 3,3.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#16 Stag 300-6 nastavení
Ty data v TXT tam dostaneš v pohodě, stačí vědět čím jsou oddělený. TAB, tečka, nebo čárka.
Excel -> Data -> z textu. A tam už je to jednoduché, hlavně tam vidíš jak se ty data naimportují.
Excel -> Data -> z textu. A tam už je to jednoduché, hlavně tam vidíš jak se ty data naimportují.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#17 Stag 300-6 nastavení
Vyzkouším. Díky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Stag 300-6 nastavení
Hele u toho WB senzoru bych si nebyl tak jistej, protože ten výstup může mít každej kontroler trochu jinej. Většina má 2,5V, ale ne nutně.
Taky když blbly ty vstřiky, tak bych si fakt počkal, než se kat vyčistí, než bych dělal nějaký závěry, protože tam může bejt nachytanýho bordelu až hanba.
Taky když blbly ty vstřiky, tak bych si fakt počkal, než se kat vyčistí, než bych dělal nějaký závěry, protože tam může bejt nachytanýho bordelu až hanba.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#19 Stag 300-6 nastavení
Právě včera večer jsem byl zbrklý a přes noc se mi to rozleželo. To auto obecně několik let stálo, pak ujelo cca 400 km s komplet rozhašeným systémem, jak benzín tak plyn a teprve včera a dnes dohromady 100 km s fungujícím nastavením.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#20 Stag 300-6 nastavení
Myslíte že to doženou spíš zdvihem nebo tryskou?
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#21 Stag 300-6 nastavení
Tak jsem to vyzkoušel. Nejprve jsem dle výpočtů v programu pro Magic 3 zjistil že bych měl mít trysky průměr 3mm tak jsem je vrtnul. Pořád to bylo málo a víc jsem jít nechtěl vzhledem k tomu že ty 3mm jsou udávané maximum pro Valtek t30. Tak jsem si řekl, že upravím zdvih. Po tom co jsem vše okoukal u Radka (ještě jednou díky) tak jsem setrojil z šuplíkových zásob měřicí sadu. V Semilech jsme je nastavili na 0,5 s novými pístky. Pravděpodobně si to sedlo protože všechny byli v rozsahu 0,40 - 0,45. Nastavil jsem je tedy těsně pod doporučené maximum na 0,6 a už to chodí. Dokonce i po automatické kalibraci už to chodilo dobře. Přestalo se vypínat LPG při cca 5000 otáčkách a z kalibrace zmizela hláška příliš malé trysky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#22 Stag 300-6 nastavení
Sedlo si to určitě - nové gumičky. Doporučuje se to po pár kilometrech doseřídit. Možná si to ještě sedne více. Každopádně už víš jak na to, tak to můžeš zkontrolovat.
Jsem rád, že to funguje.
Takový práce a při tom taková blbost.
Jsem rád, že to funguje.
Takový práce a při tom taková blbost.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek