850 kolečko "AIRMIX"

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Ghirgi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 121
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#1 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Ghirgi »

Může mi někdo vysvětlit jak přesně funguje tohle kolečko na palubce mezi výdechy topení? Mám problém s klimou, v těhle vedrech prostě nechladí jak má, vyměnil jsem vysoušeč, klimakompresor a náplň je tam asi taky třetí a když je auto rozpálený na slunci, tak trvá třeba hodinu, než dostanu teplotu uvnitř na 19 C. Kolečko Airmix mi nefunguje a já mám pocit, jestli třeba nepřisává teplý vzduch z venku. Je to možný? Máte ještě někdo jiný nápad? Díky za každou radu, už jsem z toho přemýšlení vycuclej.....
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

honzAK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 170
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

#2 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od honzAK »

No co jsem pochytil, tak to kolecko opravdu prisava vzduch nejspis z venku. Ale mam ho trvale na 0. Mel sem ho zapnuty a divil sem se ze mi netopi topeni pak sem na to prisel cim to je.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#3 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Bobika »

Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#4 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od tnemec »

rajce007 píše:Kolečko AIRMIX slouží k uzavření přisávání vzduchu z venku, např. když před vámi stojí kouřící auto nebo náklaďák. Je to skoro stejná funkce jako REC (recirkulace) tlačitko vedle vypinace klimy (nemá se dlouhodobě zapínat).

Když budete mít AIRMIX zavřený, popř. REC zapnutý, můžete si vydýchat vzduch v autě pokud nevětráte okénky.

Jinak topení v autě standardně na nohy a okénka a sklo fouká teplý vzduch a ze středového panelu jde čerstvý studený vzduch.
No nevím, jestli to tak přesně je... každopádně mě to na nohy fouká studeně... A airmix mám standardně téměř zavřený, jinak jde z horních výdechů moc velký proud vzduchu...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Ghirgi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 121
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#5 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Ghirgi »

Bobika píše:Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.

No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

#6 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od rpet »

rajce007 píše:...Jinak topení v autě standardně na nohy a okénka a sklo fouká teplý vzduch a ze středového panelu jde čerstvý studený vzduch.
nu, podle mych kazdodenich a celorocnich zkusenosti se ma vec zhruba takto:
airmix skutecne bere vzduch z venku - coz lze vyuzit ve chvili, kdy chci topit, ale potrebuju trosku cerstveho vzduchu na xicht.
topeni topi vsude stejne - i na stredovem vydechu, k tomu je idealni ovladac posunout do polohy "aut" a airmix je na nule. pak topi auti jako blazen stylem "bezpruvanoveho" okruhu. predtava, ze mi auto pri -20 topi na nohy a do xichtu pousti sibir... nesmysl.
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#7 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Bobika »

Ghirgi píše:
Bobika píše:Kolečko AIRMIX na chod klimatizace nemá podstatný vliv. Pokud je v poloze OPEN tak opravdu si to přisává vzduch z venka, ale pokud je klima v pořádku, tak to stejně chladí, akorát z výdechů nad ovladači klimatizace nefouká tak studený vzduch. Ale jiné výdechy musí chladit jako blázen. A co vůle na spojce klimakompresoru? Měla by být 0,3 - 0,5 mm. Pokud je větší, tak kompresor blbě funguje a tím málo chladí. Prověř nejdříve tu spojku.

No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
Není pravda. Vůle na spojce může být velká a kompresor poběží. Ale může fungovat blbě a spojka se po čase bude rozpojovat moc často (prostě to neudrží díky veklké vůli) a může se i spálit. Já měl vůli 1 - 1,5 mm a kompresor běžel. Akorát tak po půl hodině provozu se tomu už moc chladit nechtělo. Vůle na spojce je dosta častá závada Volv a pouze jí stačí seřídit na správnou míru a problém je vyřešen. Na tvém místě bych začal tam. Diagnóza je rychlá bez rozebírání a oprava taky není vůbec náročná, ani finančně.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Ghirgi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 121
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#8 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Ghirgi »

Bobika píše:
Ghirgi píše:

No jo, ale kdyby byla vůle na spojce špatná, tak by kompresor neběžel vůbec, ale on běží, není to tak? Nebo kecám...
Není pravda. Vůle na spojce může být velká a kompresor poběží. Ale může fungovat blbě a spojka se po čase bude rozpojovat moc často (prostě to neudrží díky veklké vůli) a může se i spálit. Já měl vůli 1 - 1,5 mm a kompresor běžel. Akorát tak po půl hodině provozu se tomu už moc chladit nechtělo. Vůle na spojce je dosta častá závada Volv a pouze jí stačí seřídit na správnou míru a problém je vyřešen. Na tvém místě bych začal tam. Diagnóza je rychlá bez rozebírání a oprava taky není vůbec náročná, ani finančně.
OK díky za radu, podívám se na to, každá rada dobrá, je docela možný že třeba prokluzuje a kompresor nemá dotstatečné otáčky, to by taky takhle nějak mohlo být ne?
Jo a ještě jeden amatérský dotaz měří se tedy vůle mezi tím nejvnějším plechem co přitlačuje řemenici a nebo je to mezi řemenicí a kompresorem?
Přílohy
Kompresor
Kompresor
Kompresor.JPG (20.82 KiB) Zobrazeno 874 x
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od wickey »

este k tomu airmixu - je to jak jiz bylo napsano vis prisavani vzduchu zvenku. Pak fouka POUZE strednimi dvema vydechy. To znamena - venku je -10´C, ja topim jako blazen, ale pripoustim si trochu ledoveho vzduchu do xichtu. Opacnej pripad - je +40´C, klimuju jako blazen, ale pripoustim si trochu tepleho vzduchu do xichtu ;) - toto holt vse. Jo a kdyz stojis za smradici Avii, nestaci jen zmacknout REC, ale musis i zavrit AIRMIX, aby si nebral vzduch zvenku ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 130
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

#10 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od rpet »

wickey píše:este k tomu airmixu - je to jak jiz bylo napsano vis prisavani vzduchu zvenku. Pak fouka POUZE strednimi dvema vydechy. To znamena - venku je -10´C, ja topim jako blazen, ale pripoustim si trochu ledoveho vzduchu do xichtu. Opacnej pripad - je +40´C, klimuju jako blazen, ale pripoustim si trochu tepleho vzduchu do xichtu ;) - toto holt vse. Jo a kdyz stojis za smradici Avii, nestaci jen zmacknout REC, ale musis i zavrit AIRMIX, aby si nebral vzduch zvenku ;)
dekuji, wyki. popsal jsi to ponekud srozumitelnejsim zpusobem, byl jsem ten den nejak mimo sebe...
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od jarek.krizan »

To Ghirgi - vůle na spojce je ta pozice 2 ale pokud tam je už schodek, tak chce nejdříve srovnat, jinak se to měrkama špatně měří.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ghirgi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 121
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#12 850 kolečko "AIRMIX"

Příspěvek od Ghirgi »

OK zatím díky moc za rady mrknu se na to..... Třeba dnes kolem 10hod jsem jel do práce a nebylo zas takový vedro a z výdechů šla pěkná zima, taková jaká by měla být, normálně mi mrzly nehty, ale jak se auto rozpálí tak se to prostě nevychladí.....
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“