kontrolka motoru 3.2 diagnostika
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Ahoj všichni, hlavně experti přes benzínové motory. Na mojí 3.2 se včera rozsvítila kontrolka motoru aneb pečený kuře. Stalo se při jízdě po dálnici a na funkci auta to nemělo vliv. Dnes v autorizáku načetli tyto chyby:
- ECM-P008700 - nizky tlak paliva na liště.
- ECM-P017200 - bohatá směs
- ECM-P017500 - bohatá směs
- ECM-P008968 - regulátor tlaku paliva
- ECM-P117368 - ??Rotor calibration??
- ECM-P117068 - solenoid vypínání motoru
V autě je LPG, jezdím s tím tři roky, kontrolka motoru nikdy nesvítila. Včera prvně, ale paradoxně to bylo při jízdě na benzín (V100 stará týden). Dnes po té diagnostice opět jízda jen na benzín, při poklidný jízdě ve městě kontrolka se rozsvítila znovu. Na dálnici pak v plném tahu, max otáčky, jede jak z praku, takže na problém s čerpadlem resp. nízkým tlakem paliva to snad nevypadá.
Má někdo dobrou radu, s čím začít? Váha vzduchu? Čidlo tlaku na liště? Připadně v okolí Plzně někdo s diagnostikou, kdo by to smazal abych mohl dál sledovat jestli se to objeví až skončí ty mrazy? Předem dík!
- ECM-P008700 - nizky tlak paliva na liště.
- ECM-P017200 - bohatá směs
- ECM-P017500 - bohatá směs
- ECM-P008968 - regulátor tlaku paliva
- ECM-P117368 - ??Rotor calibration??
- ECM-P117068 - solenoid vypínání motoru
V autě je LPG, jezdím s tím tři roky, kontrolka motoru nikdy nesvítila. Včera prvně, ale paradoxně to bylo při jízdě na benzín (V100 stará týden). Dnes po té diagnostice opět jízda jen na benzín, při poklidný jízdě ve městě kontrolka se rozsvítila znovu. Na dálnici pak v plném tahu, max otáčky, jede jak z praku, takže na problém s čerpadlem resp. nízkým tlakem paliva to snad nevypadá.
Má někdo dobrou radu, s čím začít? Váha vzduchu? Čidlo tlaku na liště? Připadně v okolí Plzně někdo s diagnostikou, kdo by to smazal abych mohl dál sledovat jestli se to objeví až skončí ty mrazy? Předem dík!
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 317
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dejvice
- Vůz: 850 xc90
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Jo, na fuel pressure sensor bych se zameril jako na prvniho podezreleho.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Bych si i tipnul na lambda sondu, jde snadno vyloučit její špatná funkce testem přez diag.
-
Offline
- Příspěvky: 4176
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
I přes VDASH?
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
-
Online
- Příspěvky: 1405
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Zkusil bych Leak test
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 3015
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Zacni tim cidlem,taky mi na 3.2 zlobilo a po vymene klid
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Tak tu máme jednu vyřešenou závadu. Bylo to čerpadlo, dávalo jen poloviční tlak. Asi těch 110kkm najetých na plyn, nebo je to běžná závada ve 220kkm? Ještě se udělá přetěsnění vakuovky a par dalších drobností.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Tak vážení, anabáze se závadama pokračuje. Po výměně čerpadla se kontrolka motoru rozsvítila zas, ale auto jelo normálně a nebyl čas to nechávat v servisu. Navíc kontrolka pak zhasla, ale po pár dnech se rozsvítila zas. Až minulý pátek to začlo zlobit při startování. Motor chytne, ale cuká a houpe, po chvilce chípne. Po pár pokusech se to postupně srovná a zase funguje normálně. Teplý start pak napoprvé, ale drobné zaváhání tam pořád je. Dnes ráno pokus o studený start, za autem oblak modrýho dýmu. Nechal jsem to stát a jel Fabií. Servisy volno až příští týden. Včera už jsem rozdělal sání, airbox, váha vzduchu, všechno čistý. Objednal jsem svíčky, aktuálně mají najeto asi 60tis, budou ve čtvrtek. Za poslední týden fakt divná průměrná spotřeba kolem 9 litrů - to není normální.
Tušíte někdo na co se ještě případně podívat? Čidlo tlaku paliva, čidlo otáček, ..... ???
Je tam LPG, ale už dva měsíce se nepoužívá. Nicméně není nějak natrvrdo odpojený, jen prostě vypnutý tlačítkem. Může do toho LPG jednotka nějak zasahovat, když je LPG takhle vypnutý?
Předem díky za rady.
Tušíte někdo na co se ještě případně podívat? Čidlo tlaku paliva, čidlo otáček, ..... ???
Je tam LPG, ale už dva měsíce se nepoužívá. Nicméně není nějak natrvrdo odpojený, jen prostě vypnutý tlačítkem. Může do toho LPG jednotka nějak zasahovat, když je LPG takhle vypnutý?
Předem díky za rady.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Online
- Příspěvky: 5432
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Když je LPG vypnutý tak do toho nezasahuje. Benzín je čerstvý ? Voda, olej se neztrácí nedolíváš ? Vstřiky původní ? Cívky k svíčkám měněny ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13504
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Oblak modrého dýmu není normální. Komprese někdo měřil?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Warcz: benzin je čerstvý, tankujem každých pár týdnů. Voda ani olej se neztrácí, kontrolováno včera, ale ten problém mám tepvr pár dní a moc to nenajelo, tak do 50km. Vstřiky původní a cívky myslím taky (naj. 220tis)
raolsa: jasně, modrý dým není normální. Za Jawou teda jo, ale za Volvem ne . Během jízdy se ale dým nekoná, jen při tom startování. Komprese nikdo neměřil, do servisu je volno až příští týden. A tady u nás na Plzeňsku neznám nikoho, kdo by to udělal. Kdyby byl problém s kompresí, projeví se to i při jízdě? Protože kromě startování to jede úplně normálně.
Podle výpovědi ženy, která s tím jezdí, se to prvně stalo ne při startování, ale po cca 200m jízdě po nastartování. Takže studený start OK, pak cca 200m jízda k první křižovatce, a pak na křižovatce to začalo kašlat a zdechlo. Následný start už na tři pokusy a od té doby je s tím startováním problém. Ale cesta po dálnici pak úplně v pohodě.
Další poznatek, když během toho co to škytá přidám plyn, tak chcípne hned.
raolsa: jasně, modrý dým není normální. Za Jawou teda jo, ale za Volvem ne . Během jízdy se ale dým nekoná, jen při tom startování. Komprese nikdo neměřil, do servisu je volno až příští týden. A tady u nás na Plzeňsku neznám nikoho, kdo by to udělal. Kdyby byl problém s kompresí, projeví se to i při jízdě? Protože kromě startování to jede úplně normálně.
Podle výpovědi ženy, která s tím jezdí, se to prvně stalo ne při startování, ale po cca 200m jízdě po nastartování. Takže studený start OK, pak cca 200m jízda k první křižovatce, a pak na křižovatce to začalo kašlat a zdechlo. Následný start už na tři pokusy a od té doby je s tím startováním problém. Ale cesta po dálnici pak úplně v pohodě.
Další poznatek, když během toho co to škytá přidám plyn, tak chcípne hned.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Cívky někdo kontroloval? chová se to stejně jako manželčina xc90 3,2 když odešla jedna cívka
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Zatím ještě ne. Je to další věc na seznamu. Neprojevilo by se to ale i při jízdě? Jaký vy jste měli příznaky?
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Občas svítila ponorka, pak manželka volala že ji auto občas pocukává, pak že ji to nejde nastartovat, někdy zase že je všechno v pořádku až zůstala stát v polích a vadná cívka odpalila pojistku od všech cívek.
když sundáš kryt motoru a omrkneš jestli gumové těsnění je na všech v pořádku a jestli nějaká cívka nejeví známky poškození třeba teplem.
když sundáš kryt motoru a omrkneš jestli gumové těsnění je na všech v pořádku a jestli nějaká cívka nejeví známky poškození třeba teplem.
-
Online
- Příspěvky: 3057
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Případně ty které se ti nebudou zdát omotej el. lepící páskou, pokud se to zlepší, máš viníka.
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Zkontroloval jsem vizuelně ty cívky, tři jsem vytáhl ven. Všechny tři vypadají stejně, žádné viditelné poškození, viz. foto.
Tři svíčky jsem skouknul, všechny stejné, černé. Myslím, že černé by být neměly, ale vzhledem k tomu, že při předchozích startovacích pokusech šel z vejfuku modrej dým, tak nějaká nespálená směs na těch svíčkách zřejmě je. Takhle mi to připadá, že to nezapaluje jak má.
Objednal jsem si čidlo na vačku i čidlo na kliku, začnu tou vačkou.
Tři svíčky jsem skouknul, všechny stejné, černé. Myslím, že černé by být neměly, ale vzhledem k tomu, že při předchozích startovacích pokusech šel z vejfuku modrej dým, tak nějaká nespálená směs na těch svíčkách zřejmě je. Takhle mi to připadá, že to nezapaluje jak má.
Objednal jsem si čidlo na vačku i čidlo na kliku, začnu tou vačkou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 3015
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Ten senzor tlaku si zkousel menit?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Senzor tlaku na liště se ještě neměnil, je to další adept. Zítra dorazí čidlo vačky a klikovky, tak budu dělat troubleshooting.
Včera dorazil materiál na opravu vedení LPG, kde se zlomil "Y" kus který přivádí přímaz do LPG. Takovej malej nesehnatelnej bazmek - nahradím to věcma normálně u nás sehnatelnýma ve vzduchotechnice. Nebude to vypadat hezky, ale fungovat to konečně bude.
puvodni dil nova sestava plus plus nebo
Včera dorazil materiál na opravu vedení LPG, kde se zlomil "Y" kus který přivádí přímaz do LPG. Takovej malej nesehnatelnej bazmek - nahradím to věcma normálně u nás sehnatelnýma ve vzduchotechnice. Nebude to vypadat hezky, ale fungovat to konečně bude.
puvodni dil nova sestava plus plus nebo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Díly přišly až dneska, tak jsem to vzal postupně. Čidla vačky to nejsou, po výměně beze změny. Čidlo otáček kliky vyměněno - tam je teda přístup naprd - taky beze změny. Všechny svíčky vyměněny, taky beze změny. Postupně jsem odpojoval jednotlivé cívky a ve všech případech se to chovalo po nastartování stejně, takže cívky to nejsou. Celkem to bylo určitě přes 10 startů, potom co jsem zase zapojil všechny cívky to naskočilo docela rozumně, už to bylo trochu ohřátý.
Při každým pokusným startu se kouří z výfuku víc než normálně. Když to pak naskočilo a nechal jsem to běžet, tak se kouřilo celkem dlouho, postupně se to zlepšilo. Pod vejfukem je mastnej olejovej flek. Kontrolka motoru nesvítí. Když už motor běží, tak to jde do otáček úplně normálně a projevuje se to úplně normálně. Když je to zahřátý.
Napadá mě nějaký čidlo teploty. Při startu totiž jde motor do otáček cca 1200 a po pár vteřinách jakoby ubere "sytič" a to pak hodně kašle, snaží se to srovnat, ale drží se extrémně nízko a chcípne. Odkud jde do ŘJ info o teplotě motoru? To bych ještě zkusil než to dám v týdnu do servisu.
Díky všem za rady.
Při každým pokusným startu se kouří z výfuku víc než normálně. Když to pak naskočilo a nechal jsem to běžet, tak se kouřilo celkem dlouho, postupně se to zlepšilo. Pod vejfukem je mastnej olejovej flek. Kontrolka motoru nesvítí. Když už motor běží, tak to jde do otáček úplně normálně a projevuje se to úplně normálně. Když je to zahřátý.
Napadá mě nějaký čidlo teploty. Při startu totiž jde motor do otáček cca 1200 a po pár vteřinách jakoby ubere "sytič" a to pak hodně kašle, snaží se to srovnat, ale drží se extrémně nízko a chcípne. Odkud jde do ŘJ info o teplotě motoru? To bych ještě zkusil než to dám v týdnu do servisu.
Díky všem za rady.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13504
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Mě to furt vychází na problém s kompresí - podpálený ventil.
Měl jsem podobné problémy, při studeném startu se nedalo normálně rozjet, motor kuckal, po chvíli dobrý. Trvalo rok, než se ventil podpálil tak, že to začalo jít na 4. Motor šel jinak normálně, akorát občas rozsvítil kontrolku.
Měl jsem podobné problémy, při studeném startu se nedalo normálně rozjet, motor kuckal, po chvíli dobrý. Trvalo rok, než se ventil podpálil tak, že to začalo jít na 4. Motor šel jinak normálně, akorát občas rozsvítil kontrolku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Podpálenej ventíl by mi radost neudělal... Komprese změříme určitě.
Mě furt přijde divný jak to začalo, jak se to stalo prvně. Normální studenej start, bez problému. Dojezd 200m ke křižovatce a zastavení. V okamžiku přidání plynu pro rozjezd začlo kašlat a chcíplo. Od tý doby špatný. To by se podpálenej ventil projevil takhle jakože najednou? Spíš bych čekal nějaký postupný zhoršování příznaků, ale ne takhle náhlou změnu.
Teď jsem to byl odpojit z nabíječky, tak jsem to ještě nahodil. Naskočilo dobře napoprvý, prvních pět vteřin běží trochu nepravidelně, pak najednou se to ustálí a běží krásně, kouř žádnej. Mastnej flek pod vejfukem zatim beze stopy zmizel, takže moc oleje v tom zřejmě nebylo.
Uvidíme zítra ráno jestli pojedem do Písku Volvem nebo Fábkou....
Mě furt přijde divný jak to začalo, jak se to stalo prvně. Normální studenej start, bez problému. Dojezd 200m ke křižovatce a zastavení. V okamžiku přidání plynu pro rozjezd začlo kašlat a chcíplo. Od tý doby špatný. To by se podpálenej ventil projevil takhle jakože najednou? Spíš bych čekal nějaký postupný zhoršování příznaků, ale ne takhle náhlou změnu.
Teď jsem to byl odpojit z nabíječky, tak jsem to ještě nahodil. Naskočilo dobře napoprvý, prvních pět vteřin běží trochu nepravidelně, pak najednou se to ustálí a běží krásně, kouř žádnej. Mastnej flek pod vejfukem zatim beze stopy zmizel, takže moc oleje v tom zřejmě nebylo.
Uvidíme zítra ráno jestli pojedem do Písku Volvem nebo Fábkou....
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Problém stále nevyřešen, servis nepomohl, neměli diagnostiku a ověření funkčnosti lambda sond. Ve středu bude další servis (autorizak). Ale trochu jsem s tím přes víkend laboroval a studoval na netu a některý věci můžu vyloučit.
Dotěsnil jsem rozpojenou hadici sání LPG, zkontroloval jsem sání, takže můžu vyloučit nějaký vacuum leak, kromě vedení EVAP, tam jsem to ještě nekontroloval.
Aktuálně je situace taková, že při úplně studeném startu auto startuje normálně, při horkém motoru taky. Problém je při jen teplém motoru, třeba po hodině. Z výfuku černý kouř, ale když se otáčky a chod motoru srovnají, kouř zmizí.
Tmavý kouř ukazuje na moc bohatou směs, to by potvrzovaly načtené chyby ECM-P017200 - bohatá směs bank1,- ECM-P017500 - bohatá směs bank2. Bohatou směs může způsobit i spatně funkčni PCV. Ještě nedavno byl kouř modrý, což ukazuje na spalování oleje. Nasání oleje může taky způsobit špatný PCV. Tak jsem se zaměřil na tohle a při startování to poslouchal.
Funguje to tak, že hned po nastartování motor asi 3s běží na vyšší otáčky a pak se otáčky lehce sníží a v tu chvíli si PCV "prdne", je slyšet celkem hlasité fakt jako prdnutí. To se děje když startuje dobře. Když startuje špatně, tak žádný zvuk z PCV slyšet není.
Máte někdo zkušenosti s nefunkčním PCV a nemyslím pískání, toho je všude plno. ?
Dotěsnil jsem rozpojenou hadici sání LPG, zkontroloval jsem sání, takže můžu vyloučit nějaký vacuum leak, kromě vedení EVAP, tam jsem to ještě nekontroloval.
Aktuálně je situace taková, že při úplně studeném startu auto startuje normálně, při horkém motoru taky. Problém je při jen teplém motoru, třeba po hodině. Z výfuku černý kouř, ale když se otáčky a chod motoru srovnají, kouř zmizí.
Tmavý kouř ukazuje na moc bohatou směs, to by potvrzovaly načtené chyby ECM-P017200 - bohatá směs bank1,- ECM-P017500 - bohatá směs bank2. Bohatou směs může způsobit i spatně funkčni PCV. Ještě nedavno byl kouř modrý, což ukazuje na spalování oleje. Nasání oleje může taky způsobit špatný PCV. Tak jsem se zaměřil na tohle a při startování to poslouchal.
Funguje to tak, že hned po nastartování motor asi 3s běží na vyšší otáčky a pak se otáčky lehce sníží a v tu chvíli si PCV "prdne", je slyšet celkem hlasité fakt jako prdnutí. To se děje když startuje dobře. Když startuje špatně, tak žádný zvuk z PCV slyšet není.
Máte někdo zkušenosti s nefunkčním PCV a nemyslím pískání, toho je všude plno. ?
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Offline
- Příspěvky: 206
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: XC90 3.2
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Udelal jsem test s rukavici, podtlak tam je, uplne stejny kdyz to funguje jako kdyz to kucka. To zas ukazuje ze v PCV by problem asi nebyl. Kazdopadne kdyz je otvor pro nalevani oleje otevreny a bez rukavice, tak to startuje dobre, kdyz ho zavru, problem se projevi a volnobeh je takovy hodne nervozni.
Do otacek to jde dobre, ale musim pomalu, jakmile na to slapnu rychle, tak se zacne dusit. Zkratka v urcitem teplotnim rezimu to ma na volnobeh moc paliva - cerny kour z vyfuku.
Civka ani ventil to nebudou, protoze diagnostika ukazala bohatou směs na obou půlkách motoru. Stejne tak vstřik. To by byla velka nahoda ze by jich odeslo vic najednou.
Takze zbyva: senzor tlaku paliva + regulátor tlaku paliva, EVAP ventil, mozna senzor polohy skrtici klapky, a dalsich nekolik veci....
S diagnostikou doma by to mozna bylo smysluplnejsi, takhle je to spis badani v teoretckych rovinach...
Do otacek to jde dobre, ale musim pomalu, jakmile na to slapnu rychle, tak se zacne dusit. Zkratka v urcitem teplotnim rezimu to ma na volnobeh moc paliva - cerny kour z vyfuku.
Civka ani ventil to nebudou, protoze diagnostika ukazala bohatou směs na obou půlkách motoru. Stejne tak vstřik. To by byla velka nahoda ze by jich odeslo vic najednou.
Takze zbyva: senzor tlaku paliva + regulátor tlaku paliva, EVAP ventil, mozna senzor polohy skrtici klapky, a dalsich nekolik veci....
S diagnostikou doma by to mozna bylo smysluplnejsi, takhle je to spis badani v teoretckych rovinach...
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004
-
Online
- Příspěvky: 3057
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
kontrolka motoru 3.2 diagnostika
Už jsi měřil tu kompresi? Skoro bych řekl, že už je to jasné.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: eLzyx