Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Deshi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Deshi »

Díky za info, zkusím na to založit téma a uvidíme, co se tu dozvím :D :D :wink:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Macek2 »

Bacha na to, podle toho co nás učili při školení řidičů, tak při řízení traktoru se skupinou B nesmí mít větší hmotnost než 3,5t i s případným vlekem.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Deshi píše: 29 bře 2021 14:00 Nevíte náhodou někdo, jaká skupina řidičáku musí být na malotraktor?
U nás na vesnici požadovali B. Tolerovali všechny možné amatérské konstrukce. Tuším, že podmínkou je rychlost do 15km/h. Ale někteří místní frajeři, co už se dnes prohání na čtyřkolkách, jezdili na svých traktůrcích rychlej jak osobáky....
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5589
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Zadní náprava z vejtřasky (zkrácená), přední z 805ky, nějaký pořádný motor a dvě almary za sebou :D

To známe :wink:

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Původně jsem chtěl ale položit otázku na kterou nemám odpověď:

Kterej chobot vymyslel tu škvíru mezi sedadlem a středovým tunelem, kam se nedá strčit ruka, ale mobil, klíče, nebo šrajtofle tam zapadnou dokonale.

Tohle by už patřilo zase do jiného tématu a to: Co mě dneska vytočilo.

Zapadl mi tam mobil, chvíli jsem tam šťoural rukou a výsledek byl, že zapadl ještě o kus dál, kam už rukou nelze. Vylezl jsem z auta, zaklekl vedle a jal se šmátrat pod sedadlem. Pochopitelně nic. A tak jsem zaklekl k zadním dveřím, vyhrnul všechny krámy co tam vozím, ale zase nic. Tak zpátky do modlitební pozice na kolena k přední sicně, hlavičku láskyplně na práh a pošprtáváním prsty se nakonec podařilo debila došťouchat do míst, kde jsem ho už pevně uchopil...Jestli tedy souseda byla u okna viděla tu moji modlitbu (bohužel provazenou slovy, které nelze publikovat), tak potěš...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Romulusw píše: 31 bře 2021 14:34 Zadní náprava z vejtřasky (zkrácená), přední z 805ky, nějaký pořádný motor a dvě almary za sebou
Nebo z multikáry...to byl kočár!
Když se zařadily oba vyšší kvalty tak to jelo 60. Když dvě jedničky, tak to odtáhlo i tank.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Elektrikářský dotaz. Podělal se mi držák pojistky. Je to taková ta trubičková 10A pojistka na zadní cigareťák. Čím a jak ji nahradit ? Našel jsem držák klasických pojistek: https://www.autodoplnky-eshop.cz/lampa-45003-pf-3-pouzdro-na-nozovou-pojistku, ale moc to můj problém neřeší. Cviknu starou pojistku a zustanou mi dva holé vodiče. Spojkovat ? To mi přijde zbytečně moc spojů. Nedělají nějaký držák na pojistky, který bych přidělal na vodič a nemusel spojovat ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Juric »

Použij to pouzdro. Nebude to moc spojů a když to uděláš pořádně, tak to vydrží věčnost.
Naspojkovat to můžeš za pomocí wago spojek, ale to je nevzhledný spoj.
Kroucený spoj je akorát k blízké závadě.
Pájení určitě ne.

Buď na konce drátů dát dutinky a šup do čokolády.
Nebo si udělej konektor - třeba z Fastonu.
Nebo spoj dohromady nějaký ISO pin .
Samozřejmě smršťovačku na to.

Já osobně bych použil 1 pár tohoto konektoru.

Je to levné, jednoduché a nezabere to moc místa.

Ale to co hledáš je tu .
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

To máš dodělávání zásuvku v kufru nebo je to pojistka na kompresoru? Pokud chceš min spojů při dodělání nožičky použij toto http://www.akushop.cz/prislusenstvi/1166-pojistkove-pouzdro-pro-nozovou-pojistku-plast.html

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Ano to je ono. Ano je to dodělavana 2 x 12V zasuvka v kufru na kempovani. Kompresor davala v pohodě ale něco se pokazilo.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Tak to jo, ale určitě tam dej nozovku, vyměníš ji kdykoli, samozřejmě až odstraníš závadu.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Jako novopečený volvista mám následující dilema. Podle výrobce se na Volvu kromě motorového oleje jednou za 30.000 km nebo jednou ročně nemění de facto žádná náplň, všechno ostatní je "doživotní". Podle rad zkušených volvistů se mění motorový olej každých 10.000 km, převodový v automatu každých 50.000 km, když to vezmu dál směrem dozadu, tak každých 50.000 km v úhlovce, haldexu, diferáku, každé tři roky chladící kapalina a jak často olej v servu jsem zapomněl. No to je sra*ního do alelujá, to žádné jiné auto nemá. U nás v práci jezdí leasingové Oktávky na kterých leasingovka dělá jenom to co opravdu musí a ta auta najíždí bez problémů do konce leasingu přes 200.000 km, pak kdo si to koupí tak na tom najede dalších 100.000 km. Junior když udělal papíry si koupil A4 1.9 TDI z roku 2003 s nájezdem 314.000 km. Na tom autě nevyměnil nikdo nikdy nic a věřím tomu, že na motorovém oleji těch 30.000 jezdil. V servu byla zelenočerná kapalina, v brzdách cosi kalně žlutého. Auto chytalo na první cvrnknutí v zimě v létě, nebyl s ním jediný problém, dvojhmota fungovala jak měla, akorát spojka sice neklouzala, ale brala až nahoře. To jako fakt ve svých volvících měníte každých 50.000 km všechny náplně aby to vydrželo jezdit 200.000 km? Tak to potom co volvista - to hobbysta, protože taková údržba pro každého není...

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od peter cz »

Vždyť to je stejné, těch 200tkm bez výměny najedou volva taky, ale zaděláváš si dále na problém. Buď můžeš jezdit na dožitvotní náplně (do konce života komponent) s tím, že prostě po 200, 300tkm dáš novou převodovku, díly pohonu atd. a nebo budeš náplně měnit a vydrží ti násobně déle.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Tak jestli motor 15 000 nebo 30 000 zaleží kolik toho najedeš. Asi nemá smysl při nájezdu 15 000 za rok dávat longlife. Tz motor bych řešil podle nájezdu. 15 nebo 30K. Co se týče Automatu tam hodně zaleží co jezdíš. Když cukáš po městě a máš "odemčeno" tak je jasné, že ten olej trpí a doporučuje se interval zkrátit. Pokud jezdíš dálnice tak zase může potáhnout. Obecně se říká co 60 000. Ano prodávají se auta bez výměny oleje s 200 000 jenom nikdo neví jestli ta převodovka je v kondici, nebo před smrtí, proto se doporučuje měnit. Volvo říká, že je do smrti ( Chápej než umře ). No a k tomu poslednímu. 4x4 nevím jak často se mění olej u 4x4 ovce. Interval 60 000 je obecný. Zase nemusíš to řešit, možná tě to mine a možná upečeš Haldex čerpadlo, nebo něco jiného. Řekl bych že tady to nemusí být likvidační. Přinejhorším z toho bude předohrab...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

také většina našich aut má nalítáné těch 200.000km už několikrát 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Werscajk »

200 není žádný nájezd... pojďme se pobavit na stejné téma "měním jen olej" při nájedzu půl míče... jestli se toho to auto dožije. :ROFL: :ROFL:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5816
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Deshi píše: 30 bře 2021 15:02 Díky za info, zkusím na to založit téma a uvidíme, co se tu dozvím :D :D :wink:
Jak pise Macek2. Pokud mas B, nesmis za Traktorem nic tahnout. To je novinka par let zpet. Tak bacha na to. Ale presneji to poznas podle data ziskani B. V urcitem roce se to lame a tec nevim jaky.
Osobne mam T a mam klid.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5655
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Neměl by někdo prosím, nějakej odkaz, kde najít tabulky/vzorce pro statickou nostnost překladů??? Našel sem takovej jednoduchej, ale je tam málo možností různých profilů... Řešim to teď nějak častějš... Děkuju

https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/164-staticke-vypocty-nosniku-a-konzoly
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

https://e-konstrukter.cz/technicke-vypocty/18-vypocet-pruhybu-nosniku/36-vypocet-pruhybu-staticky-urcite-nosniky/39-vypocet-pruhybu-staticky-urciteho-nosniku
Tady by jsi si měl vybrat. Obecně je nosník definován kvadratickým momentem průřezu I a modulem pružnosti v tahu E.
Pokud by jsi tam nenašel přesně svůj případ dohledej si I v tabulkách net nebo klasické strojnické. Jinak e konstruktérovi je více užitečných výpočtů.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5655
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak chvíli mi to trvalo, ale pokud sem to zadal dobře, průhyb by byl 12,291mm

Jedná se o překlad U160 6000mm zatíženej pouze prknama rozloženejma po celé délce překladu(pergola 6x5m)
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 848
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

kdyz chci vymenit silentbloky ramu motoru na P2, muzu trochu spustit ram i s hrebenem? nepomrvim volantku?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Můžeš.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3319
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Použil jsi variantu pro spojité zatížení? Ty stránky jsou ověřené a výpočty fungujou. Pokud zadáš správné parametry vysledek bude reálný.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

powl píše:kdyz chci vymenit silentbloky ramu motoru na P2, muzu trochu spustit ram i s hrebenem? nepomrvim volantku?
No otázka zní co je trochu. Jestli ti stačí tak 5 cm, tak ano. Ale osobně doporučuji vyvěsit motor a celý rám vyndat.
Jinak řízení drží na rámu na 4 matkách a jednom šroubu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »

Aniž by se mi nějak zvlášť chtělo, budu muset udělat servis Haldexu. Myslel jsem, že k tomu použiju teď svátky, olej i filtr mám doma už delší dobu, ale když jsem se pod to podíval, zjistil jsem, že unašeč na který je přišroubovaný kardan a i tělo Haldexu jsou trochu posmrkané olejem. Není to žádná trága, podlaha pod autem v garáži je suchá, jen to tak lehýnce rosí. No ale když už by se mi náhodou podařilo ten kardan sundat, tak bych měl asi ten simering vyměnit, protože po opětovné montáži to může začít chcá*t víc. To by znamenalo objednat simering, protože nemám žádné speciální Volvo nářadí tak doufat, že ten starý háčkama dostanu ven a ten nový tam nějakou 50 instalatérskou plastovou trubkou naklepnu. Kdo s tím máte zkušenosti, je to moc velká pakárna dostat ten simering ven?
7F2DD1B6-665F-4810-839C-77C3CA51EF9D.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: koch