Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3601
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Díky za info, zkusím na to založit téma a uvidíme, co se tu dozvím

_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
-
Offline
- Příspěvky: 499
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Otázka, na kterou neznám odpověď
Bacha na to, podle toho co nás učili při školení řidičů, tak při řízení traktoru se skupinou B nesmí mít větší hmotnost než 3,5t i s případným vlekem.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 710
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
U nás na vesnici požadovali B. Tolerovali všechny možné amatérské konstrukce. Tuším, že podmínkou je rychlost do 15km/h. Ale někteří místní frajeři, co už se dnes prohání na čtyřkolkách, jezdili na svých traktůrcích rychlej jak osobáky....
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 5808
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Zadní náprava z vejtřasky (zkrácená), přední z 805ky, nějaký pořádný motor a dvě almary za sebou
To známe
To známe
-
Offline
- Příspěvky: 710
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Původně jsem chtěl ale položit otázku na kterou nemám odpověď:
Kterej chobot vymyslel tu škvíru mezi sedadlem a středovým tunelem, kam se nedá strčit ruka, ale mobil, klíče, nebo šrajtofle tam zapadnou dokonale.
Tohle by už patřilo zase do jiného tématu a to: Co mě dneska vytočilo.
Zapadl mi tam mobil, chvíli jsem tam šťoural rukou a výsledek byl, že zapadl ještě o kus dál, kam už rukou nelze. Vylezl jsem z auta, zaklekl vedle a jal se šmátrat pod sedadlem. Pochopitelně nic. A tak jsem zaklekl k zadním dveřím, vyhrnul všechny krámy co tam vozím, ale zase nic. Tak zpátky do modlitební pozice na kolena k přední sicně, hlavičku láskyplně na práh a pošprtáváním prsty se nakonec podařilo debila došťouchat do míst, kde jsem ho už pevně uchopil...Jestli tedy souseda byla u okna viděla tu moji modlitbu (bohužel provazenou slovy, které nelze publikovat), tak potěš...
Kterej chobot vymyslel tu škvíru mezi sedadlem a středovým tunelem, kam se nedá strčit ruka, ale mobil, klíče, nebo šrajtofle tam zapadnou dokonale.
Tohle by už patřilo zase do jiného tématu a to: Co mě dneska vytočilo.
Zapadl mi tam mobil, chvíli jsem tam šťoural rukou a výsledek byl, že zapadl ještě o kus dál, kam už rukou nelze. Vylezl jsem z auta, zaklekl vedle a jal se šmátrat pod sedadlem. Pochopitelně nic. A tak jsem zaklekl k zadním dveřím, vyhrnul všechny krámy co tam vozím, ale zase nic. Tak zpátky do modlitební pozice na kolena k přední sicně, hlavičku láskyplně na práh a pošprtáváním prsty se nakonec podařilo debila došťouchat do míst, kde jsem ho už pevně uchopil...Jestli tedy souseda byla u okna viděla tu moji modlitbu (bohužel provazenou slovy, které nelze publikovat), tak potěš...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 710
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nebo z multikáry...to byl kočár!Romulusw píše: 31 bře 2021 14:34 Zadní náprava z vejtřasky (zkrácená), přední z 805ky, nějaký pořádný motor a dvě almary za sebou
Když se zařadily oba vyšší kvalty tak to jelo 60. Když dvě jedničky, tak to odtáhlo i tank.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 5858
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Otázka, na kterou neznám odpověď
Elektrikářský dotaz. Podělal se mi držák pojistky. Je to taková ta trubičková 10A pojistka na zadní cigareťák. Čím a jak ji nahradit ? Našel jsem držák klasických pojistek: https://www.autodoplnky-eshop.cz/lampa-45003-pf-3-pouzdro-na-nozovou-pojistku, ale moc to můj problém neřeší. Cviknu starou pojistku a zustanou mi dva holé vodiče. Spojkovat ? To mi přijde zbytečně moc spojů. Nedělají nějaký držák na pojistky, který bych přidělal na vodič a nemusel spojovat ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
Otázka, na kterou neznám odpověď
Použij to pouzdro. Nebude to moc spojů a když to uděláš pořádně, tak to vydrží věčnost.
Naspojkovat to můžeš za pomocí wago spojek, ale to je nevzhledný spoj.
Kroucený spoj je akorát k blízké závadě.
Pájení určitě ne.
Buď na konce drátů dát dutinky a šup do čokolády.
Nebo si udělej konektor - třeba z Fastonu.
Nebo spoj dohromady nějaký ISO pin .
Samozřejmě smršťovačku na to.
Já osobně bych použil 1 pár tohoto konektoru.
Je to levné, jednoduché a nezabere to moc místa.
Ale to co hledáš je tu .
Naspojkovat to můžeš za pomocí wago spojek, ale to je nevzhledný spoj.
Kroucený spoj je akorát k blízké závadě.
Pájení určitě ne.
Buď na konce drátů dát dutinky a šup do čokolády.
Nebo si udělej konektor - třeba z Fastonu.
Nebo spoj dohromady nějaký ISO pin .
Samozřejmě smršťovačku na to.
Já osobně bych použil 1 pár tohoto konektoru.
Je to levné, jednoduché a nezabere to moc místa.
Ale to co hledáš je tu .
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Příspěvky: 3464
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
To máš dodělávání zásuvku v kufru nebo je to pojistka na kompresoru? Pokud chceš min spojů při dodělání nožičky použij toto http://www.akushop.cz/prislusenstvi/1166-pojistkove-pouzdro-pro-nozovou-pojistku-plast.html
-
Offline
- Příspěvky: 5858
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ano to je ono. Ano je to dodělavana 2 x 12V zasuvka v kufru na kempovani. Kompresor davala v pohodě ale něco se pokazilo.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3464
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak to jo, ale určitě tam dej nozovku, vyměníš ji kdykoli, samozřejmě až odstraníš závadu.
-
Offline
- Příspěvky: 906
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jako novopečený volvista mám následující dilema. Podle výrobce se na Volvu kromě motorového oleje jednou za 30.000 km nebo jednou ročně nemění de facto žádná náplň, všechno ostatní je "doživotní". Podle rad zkušených volvistů se mění motorový olej každých 10.000 km, převodový v automatu každých 50.000 km, když to vezmu dál směrem dozadu, tak každých 50.000 km v úhlovce, haldexu, diferáku, každé tři roky chladící kapalina a jak často olej v servu jsem zapomněl. No to je sra*ního do alelujá, to žádné jiné auto nemá. U nás v práci jezdí leasingové Oktávky na kterých leasingovka dělá jenom to co opravdu musí a ta auta najíždí bez problémů do konce leasingu přes 200.000 km, pak kdo si to koupí tak na tom najede dalších 100.000 km. Junior když udělal papíry si koupil A4 1.9 TDI z roku 2003 s nájezdem 314.000 km. Na tom autě nevyměnil nikdo nikdy nic a věřím tomu, že na motorovém oleji těch 30.000 jezdil. V servu byla zelenočerná kapalina, v brzdách cosi kalně žlutého. Auto chytalo na první cvrnknutí v zimě v létě, nebyl s ním jediný problém, dvojhmota fungovala jak měla, akorát spojka sice neklouzala, ale brala až nahoře. To jako fakt ve svých volvících měníte každých 50.000 km všechny náplně aby to vydrželo jezdit 200.000 km? Tak to potom co volvista - to hobbysta, protože taková údržba pro každého není...
-
Offline
- Příspěvky: 2230
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vždyť to je stejné, těch 200tkm bez výměny najedou volva taky, ale zaděláváš si dále na problém. Buď můžeš jezdit na dožitvotní náplně (do konce života komponent) s tím, že prostě po 200, 300tkm dáš novou převodovku, díly pohonu atd. a nebo budeš náplně měnit a vydrží ti násobně déle.
-
Offline
- Příspěvky: 5858
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak jestli motor 15 000 nebo 30 000 zaleží kolik toho najedeš. Asi nemá smysl při nájezdu 15 000 za rok dávat longlife. Tz motor bych řešil podle nájezdu. 15 nebo 30K. Co se týče Automatu tam hodně zaleží co jezdíš. Když cukáš po městě a máš "odemčeno" tak je jasné, že ten olej trpí a doporučuje se interval zkrátit. Pokud jezdíš dálnice tak zase může potáhnout. Obecně se říká co 60 000. Ano prodávají se auta bez výměny oleje s 200 000 jenom nikdo neví jestli ta převodovka je v kondici, nebo před smrtí, proto se doporučuje měnit. Volvo říká, že je do smrti ( Chápej než umře ). No a k tomu poslednímu. 4x4 nevím jak často se mění olej u 4x4 ovce. Interval 60 000 je obecný. Zase nemusíš to řešit, možná tě to mine a možná upečeš Haldex čerpadlo, nebo něco jiného. Řekl bych že tady to nemusí být likvidační. Přinejhorším z toho bude předohrab...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: PRG
Otázka, na kterou neznám odpověď
také většina našich aut má nalítáné těch 200.000km už několikrát 
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 424
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
Otázka, na kterou neznám odpověď
200 není žádný nájezd... pojďme se pobavit na stejné téma "měním jen olej" při nájedzu půl míče... jestli se toho to auto dožije.

_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
XC70 D5 (D5244T4) AWD - AT - 2008 - 380.000+ km
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 342.000 km [R.I.P.]
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
XC70 D5 (D5244T4) AWD - AT - 2008 - 380.000+ km
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 342.000 km [R.I.P.]
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvky: 6024
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jak pise Macek2. Pokud mas B, nesmis za Traktorem nic tahnout. To je novinka par let zpet. Tak bacha na to. Ale presneji to poznas podle data ziskani B. V urcitem roce se to lame a tec nevim jaky.
Osobne mam T a mam klid.
-
Offline
- Příspěvky: 5932
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Neměl by někdo prosím, nějakej odkaz, kde najít tabulky/vzorce pro statickou nostnost překladů??? Našel sem takovej jednoduchej, ale je tam málo možností různých profilů... Řešim to teď nějak častějš... Děkuju
https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/164-staticke-vypocty-nosniku-a-konzoly
https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/164-staticke-vypocty-nosniku-a-konzoly
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 3464
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
https://e-konstrukter.cz/technicke-vypocty/18-vypocet-pruhybu-nosniku/36-vypocet-pruhybu-staticky-urcite-nosniky/39-vypocet-pruhybu-staticky-urciteho-nosniku
Tady by jsi si měl vybrat. Obecně je nosník definován kvadratickým momentem průřezu I a modulem pružnosti v tahu E.
Pokud by jsi tam nenašel přesně svůj případ dohledej si I v tabulkách net nebo klasické strojnické. Jinak e konstruktérovi je více užitečných výpočtů.
Tady by jsi si měl vybrat. Obecně je nosník definován kvadratickým momentem průřezu I a modulem pružnosti v tahu E.
Pokud by jsi tam nenašel přesně svůj případ dohledej si I v tabulkách net nebo klasické strojnické. Jinak e konstruktérovi je více užitečných výpočtů.
-
Offline
- Příspěvky: 5932
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak chvíli mi to trvalo, ale pokud sem to zadal dobře, průhyb by byl 12,291mm
Jedná se o překlad U160 6000mm zatíženej pouze prknama rozloženejma po celé délce překladu(pergola 6x5m)
Jedná se o překlad U160 6000mm zatíženej pouze prknama rozloženejma po celé délce překladu(pergola 6x5m)
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 919
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
kdyz chci vymenit silentbloky ramu motoru na P2, muzu trochu spustit ram i s hrebenem? nepomrvim volantku?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3625
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
-
Offline
- Příspěvky: 3464
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Použil jsi variantu pro spojité zatížení? Ty stránky jsou ověřené a výpočty fungujou. Pokud zadáš správné parametry vysledek bude reálný.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14713
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
No otázka zní co je trochu. Jestli ti stačí tak 5 cm, tak ano. Ale osobně doporučuji vyvěsit motor a celý rám vyndat.powl píše:kdyz chci vymenit silentbloky ramu motoru na P2, muzu trochu spustit ram i s hrebenem? nepomrvim volantku?
Jinak řízení drží na rámu na 4 matkách a jednom šroubu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 906
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Otázka, na kterou neznám odpověď
Aniž by se mi nějak zvlášť chtělo, budu muset udělat servis Haldexu. Myslel jsem, že k tomu použiju teď svátky, olej i filtr mám doma už delší dobu, ale když jsem se pod to podíval, zjistil jsem, že unašeč na který je přišroubovaný kardan a i tělo Haldexu jsou trochu posmrkané olejem. Není to žádná trága, podlaha pod autem v garáži je suchá, jen to tak lehýnce rosí. No ale když už by se mi náhodou podařilo ten kardan sundat, tak bych měl asi ten simering vyměnit, protože po opětovné montáži to může začít chcá*t víc. To by znamenalo objednat simering, protože nemám žádné speciální Volvo nářadí tak doufat, že ten starý háčkama dostanu ven a ten nový tam nějakou 50 instalatérskou plastovou trubkou naklepnu. Kdo s tím máte zkušenosti, je to moc velká pakárna dostat ten simering ven?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé


