Zdar borci
mám problém a to takový, že už potřetí praskla jedna z předních pružin.
Poprvé to byly originální ,takže sem tomu nevěnoval zvýšenou pozornost,
podruhé praskly přesně po dvou letech a 3 týdnech pružiny MONROE (tak sem si říkal OK nic moc značka vydržela akorát záruku)
potřetí praskla pružina SACHS což by měla být snad značka co se dává do prvovýroby ty vydrželi taky něco přes 2 roky fakturu teď u sebe nemám.
Nicméně mě teď napadlo jestli to nemůže být zapříčiněno tím, že na nápravě jsou POLYURETANOVÉ silentbloky? Protože i originál prasknul až po instalaci tvrdších polyuretanových silentbloků. Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpověď Burdis
Jo, šel bych taky po hornim uložení, protože to tu pružinu namáhá jinak, než na co je navržená.
Toč volantem a koukej co dělá péro, mělo by se točit s kolem na celé délce.
taky bych vyměnil ložiska na horním uložení. ono obecně je to dobré dělat automaticky při výměně pružiny. na ceně za práci to nepřidá a cena ložiska není nijak závratná.
nedělat ložiska při výměně průžiny je jako vyměnit rozvoďák, ale nechat původní kladky.
_________________ .:::.Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM.:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM.:::. Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
Bylo vymeneno i lozisko i to gumove horni ulozeni co sedi primo na pruzine. A geometrie byla delana minulej rok protoze sare gumy byly zevnit seslehane,ted ji vudu moct nehat udelat znovu
Silentbloky menil Martin K. Ze svedskych tanku a ramena tam jsou original (nebo aspon ty se kteryma jsem to koupil) poznal by to okem kdyz to menil nebo to musis zmerit? Ale ochybuju ze by tam nemci dli jine ramena
Inak z tých ramien pre S60 sa neviem ani ja vymotať ukazuje mi dva typy. Rozdiel je v uložení zvislého gulového čapu v ramene. Resp. z tej strany kde ide šrob. Na jednom má sroba takú misku na druhom rovnú plochu.
Burdis píše: ↑08 led 2021 13:44
Silentbloky menil Martin K. Ze svedskych tanku a ramena tam jsou original (nebo aspon ty se kteryma jsem to koupil) poznal by to okem kdyz to menil nebo to musis zmerit? Ale ochybuju ze by tam nemci dli jine ramena
Burdis píše: ↑08 led 2021 13:44
Silentbloky menil Martin K. Ze svedskych tanku a ramena tam jsou original (nebo aspon ty se kteryma jsem to koupil) poznal by to okem kdyz to menil nebo to musis zmerit? Ale ochybuju ze by tam nemci dli jine ramena
Tak vyřešeno, opravdu bylo přidřené ložisko na horním uložení jen sem teda myslel, že LEMFÖRDER vydrží déle než nějakých 30 000 .
Na druhou stranu možná to byla výrobní vada, to na druhé straně se točilo bez zadrhávání. Každopádně je tam zase LEMFÖRDER tak doufám, že to za 2 roky nebudu dělat zase
Zdar kluci,takze zase stejny problem presne po 2 letech a mesici od poslledni vymeny mam zase prasklou levou predni pruzinu... byly menemy tlumice i pruziny (oboje SACHS) i lozisko i ten gumovej bazmek mezi pruzinou a hornim loziskem(oboje Lemförder) uz fakt nevim cim to muze byt ze to vydrzi cca 2 roky (necekane tesne po zaruce) jedine co me napada je uz vymenit to horni ulozeni za jinou znacku.. a nebo vymenit ty PUR silentbloky v ramenech za ty klasicke mekci gumove..
3x tam byl lemforder( celkem chvalena znacka tady na foru) a 3x vydrzel cca tech 25mesicu... jo a rocne najedu max 10 000 ted spis ani to ne
Klubaci muze mi prosim nejaka dobra duse najit OEM kody (pokud to je ve VIDE) pruzin a spodnich ramen na Volvo S60 D5 120kW rv 2003? Dekuji... Je to uz asi opravdu posledni vec co me napada ze by tam byli delsi a tenci pruziny nez tam naji byt, proto by mohli byt jinak namahane a praskat... jjnak prece neni mozny abych to s zeleznou pravidelnosti co 2 roky menil
Taky to nechapu.. ale je to celkem blbuvzdorny takze se u toho snad neni neco otocit nebo namomtovat jinak nez to ma byt ne? Jako ono by tu pruzinu asi pri trose snahy otocit slo ale urcitr by to nesedelo jak to sedi
Tlumiče jsou tam teď podle faktury: Tlumič pérování SACHS 554 046 tak snad jsou správné... 2x to ale prasklo s originál tlumiči... :-O a pokaždé to prasklo dole v tom prvním nebo druhém "návinu" /urcitě né výš než v prostrěd péra/ a mění se i strany kde to praská... poprvé to byla pravá strana podruhé nevím a teď 2x levá