automat do 940 ?

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#1 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

Jak se říká: "Nikdy neříkej nikdy!" aneb časy se mění a já začínám pošilhávat po automatu a to formou výměny ve stávající 945ce :kuch:
Tušim, že už se to tu asi řešilo, ale nic jsem nenašel a tak prosím zkušené volvaře-kutily o nastínění všech uskalí, které by tato akce měla. Případně co shánět a nebo, zda na to mám rovnou zapomenout, což bych nerad :razz:
Předem dík!
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#2 automat do 940 ?

Příspěvek od bidak »

kontaktuj primo Travexe, ten ma tuhle akci za sebou
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#3 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

Jaja řikal jsem si, že ho tim budu votravovat, ale takhle by to mohlo bejt poučný i pro ostatní zájemce ;-)
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#4 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

tompo píše:Jak se říká: "Nikdy neříkej nikdy!" aneb časy se mění a já začínám pošilhávat po automatu a to formou výměny ve stávající 945ce :kuch:
Tušim, že už se to tu asi řešilo, ale nic jsem nenašel a tak prosím zkušené volvaře-kutily o nastínění všech uskalí, které by tato akce měla. Případně co shánět a nebo, zda na to mám rovnou zapomenout, což bych nerad :razz:
Předem dík!
pro benzinaka pouzij prevodovku AW a je vcelku jedno jakou.... aspon nebudes mit problem se shanenim...

potrebujes:
- prevodovku
- kardan s ulozenim
- velky pedal brzdy
- zaslepku na misto pruchodu spojkoveho lana nebo zaslepku misto spojkoveho valce
- chladic
- trubky na olej mezi chladic a prevodvku, pripadne lze pouzit hadice (zavit 1/2" UNF)
- plechovy setrvacnik s vencem starteru vcetne kratsich sroubu
- volic prevodovky
- plastovy kryt stredove konzoly (od popelniku k rucni brzde)
- ATF olej do prevodovky


konverze neni nijak silena, staci vymenit vse co je popsano vyse, da se to zvladnout asi za ctyri hodinky usilovne snahy a jediny okamzik kdy potrebujes nejakeho pomocnika je vyjmuti stavajici prevodovky a usazeni nove, jinak muzes makat zhola sam....

postup demontaze: kardan, starter, plasty v interieru, manzeta radici paky, radici paka, prevodovka, spojkove lano, spojkovy pedal, brzdovy pedal, vyoustit nemrznouci smes, chladic...

instalace: prevodovka, chladic, trubky k chaldici, starter, kardan, volic, zapojeni el. blokovani starteru, brzdovy pedal, plasty v interieru, kardan a nakonec nalit do prevodovky olej a nemrznouci smes do chlazeni....

preju uspesnou automatizaci....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

clive
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 94
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Vůz: Citroen C1 1,0 VVT-i ´09
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

#5 automat do 940 ?

Příspěvek od clive »

A my co budeme mit D24TIC? ym to mame urcite daleko slozitejsi a tak jako na ostatni mnou vymyslene zmeny na to muzu rovnou zapomenout.... co?
_________________
Uz jsem obycejny smrtelnik. Nemam Volvo...
Citroen C1 2009
Dacia Sandero 1,6 Plnav ybava 2010
Honda CB 750 Nighthawk 1997

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#6 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

clive píše:A my co budeme mit D24TIC? ym to mame urcite daleko slozitejsi a tak jako na ostatni mnou vymyslene zmeny na to muzu rovnou zapomenout.... co?

je to uplne stejne, jenmas omezeny vyber prevodovky a to na typ: ZF 4HP22

sam jsem D24TIC zkonvertoval uspesne, jen sehnat prevodovku nebyla zadna legrace, koupil jsem dve nekompletni auta jen proto abych zkompletoval jednu almaru.... ZFko se shani opravdu blbe, ale da se...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#7 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

Díky trávo!!
Jako vždy profi popis :tlesk:
O něčem z toho seznamu náhodou nevíš, co?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#8 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

tompo píše:Díky trávo!!
Jako vždy profi popis :tlesk:
O něčem z toho seznamu náhodou nevíš, co?

spotreboval jsem vsechno co jsem moh spotrebovat, nekde bych nasel jeste brzdovy pedal, ale zbytek je uz k jinemu typu prevodovky, ktery je ti k nicemu - navic moji nahradni 4HP22ku vcera "spotreboval" Tomis, kteremu lehla alamara - prej mu ted funguje jako mixer na kovove dily... akorat to nemele tak dobre jako mixer od Horsta Fuchse, realita holt neni "teleshocking"....

idealni je koupi tnekde cele auto, i kdyby to mela byt nejaka sikovna rana. Chladic doporucuji dat vzdy novy....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 automat do 940 ?

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak jen pro upřesnění, chladič se dá koupit i samostatně pro olej převodovky, dodává se origo ND a je uložený před chladičem "vody". Původně jsem to nechtěl ani psát ale někdo by řekl, že tomu nerozumím. Převodovka ZF je i pro benzíny , já ji mám a proto bych to moc nešířil, nebo mi ji všichni vykoupí a já až budu potřebovat , tak nebude. :evil:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#10 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

travex píše: spotreboval jsem vsechno co jsem moh spotrebovat, nekde bych nasel jeste brzdovy pedal, ale zbytek je uz k jinemu typu prevodovky, ktery je ti k nicemu - navic moji nahradni 4HP22ku vcera "spotreboval" Tomis, kteremu lehla alamara - prej mu ted funguje jako mixer na kovove dily... akorat to nemele tak dobre jako mixer od Horsta Fuchse, realita holt neni "teleshocking"....
:lol: :lol:
travex píše: idealni je koupi tnekde cele auto, i kdyby to mela byt nejaka sikovna rana. Chladic doporucuji dat vzdy novy....
Holt budu muset začít shánět :ryby:
V nějaké starší diskuzi si dával kontakt na nějakého šikovného pána přes automaty, ovšem ten kontakt mi bohužel nemaká :cry: Můžeš mi ho please poslat?
jarek.krizan píše:Tak jen pro upřesnění, chladič se dá koupit i samostatně pro olej převodovky, dodává se origo ND a je uložený před chladičem "vody".
A myslíš jako origo díl přímo k určitý převodovce nebo nějakej universál? Kde bych to asi tak mohl shánět?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#11 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

tompo píše:
travex píše: spotreboval jsem vsechno co jsem moh spotrebovat, nekde bych nasel jeste brzdovy pedal, ale zbytek je uz k jinemu typu prevodovky, ktery je ti k nicemu - navic moji nahradni 4HP22ku vcera "spotreboval" Tomis, kteremu lehla alamara - prej mu ted funguje jako mixer na kovove dily... akorat to nemele tak dobre jako mixer od Horsta Fuchse, realita holt neni "teleshocking"....
:lol: :lol:
travex píše: idealni je koupi tnekde cele auto, i kdyby to mela byt nejaka sikovna rana. Chladic doporucuji dat vzdy novy....
Holt budu muset začít shánět :ryby:
V nějaké starší diskuzi si dával kontakt na nějakého šikovného pána přes automaty, ovšem ten kontakt mi bohužel nemaká :cry: Můžeš mi ho please poslat?
jarek.krizan píše:Tak jen pro upřesnění, chladič se dá koupit i samostatně pro olej převodovky, dodává se origo ND a je uložený před chladičem "vody".
A myslíš jako origo díl přímo k určitý převodovce nebo nějakej universál? Kde bych to asi tak mohl shánět?
pridavnej chladic ti klidne prodam, ja osobne bych radeji videl chladic olej/voda (tzn vymenou celeho chladice vody) a chladic (olej/vzduch) bych odsoudil pro pripadne vyuziti pri vetsim zatizeni (nutnost pro BxxxxT, B234F a pro ostatni pri provozu v tropickem prostredi...). Pri pouziti syntetickeho oleje je teplota na prijatelne urovni (mluvim o ZF4HP22) i pri teplotach vzduchu nad 30C.... Navic vodni reseni v zime olej zahriva takze prevodovka nefunguje zbytecne dlouho se "zmrzlym" olejem....

2Jarek: moznost vyuziti ZF4HP22 v benzinu je jasna, ja ji neuvadel prave proto, ze je prakticky nemozne ji sehnat.... AWcek se vali vsude hromady, o ZF ve slusnem stavu nezavadis... je jednodussi ji sehnat z nejakeho BMW rady 5 nebo 7 kde sse take montovaly a prehodit fremu nez shanet prevodovku s volvackou fremou.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#12 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

S tím zamrzlým olejem máš recht :palec:
Nejjednoší asi bude nešpekulovat a udělat to tak jak to bylo origo 8)
Říkáš ovšem, že doporučuješ jednoznačně novej chladič. Co to koštuje? No a je to fakt nutný?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#13 automat do 940 ?

Příspěvek od wickey »

no origo se delali i zvlast male chladice oleje ;) - tak jsem to mel ja na 760 TD
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#14 automat do 940 ?

Příspěvek od tompo »

2 Wickey:Myslíš zvlášť olej-vzduch nebo olej-voda?
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#15 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

wickey píše:no origo se delali i zvlast male chladice oleje ;) - tak jsem to mel ja na 760 TD
vzdyt jsem to psal o prispevek vyse... delaly se, byly zapojene vserii za chladicem olej/voda (soucast chladice vody) jako pridavny chladic pro turbomotory, sectnactiventily a pro ostatni modely jako standard pro vozidla v "teplych krajich"
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#16 automat do 940 ?

Příspěvek od wickey »

nevim, ja jsem vzduchovej nemel - jen zvlast velkej voda a zvlast malej na olej.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#17 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

tompo píše:S tím zamrzlým olejem máš recht :palec:
Nejjednoší asi bude nešpekulovat a udělat to tak jak to bylo origo 8)
Říkáš ovšem, že doporučuješ jednoznačně novej chladič. Co to koštuje? No a je to fakt nutný?
na benzinaka sezenes chladic pro automat v pohode i starsi, je jich relativne dost, ale na naftaka jsou stejne dostupne jako prevodovky.... takze neni moc na vyber...

nutny to neni, zvaz si to sam.... ja riskovat nechtel: starsi chladic ma svoje omezeni, vetsinou uz moc dobre nechladi a nevis kdyx se muze rozpadnout. Az jednou wapkou umejes z chladice ven lamely (jako se to povedlo mne) a v tu chvili pochopis pro c se auto v lete ma snahu hrat, tak po starem take touzit nebudes, navic uvarit turbochrochtu taky neco stoji, na druhou stranu je benzinovejch motoru vsude dostatek, takze bys nemel tak velky problem a nemusel bys podnikat drahou generalku...

novej chladic mne stol asi 8000 penez a to neni tak strasne - zalezi na tom kde sezenes, od jakeho vyrobce a jakou ti daj cenu...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#18 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

wickey píše:nevim, ja jsem vzduchovej nemel - jen zvlast velkej voda a zvlast malej na olej.

jksem zapopmel, verze 84.... no jo no... ja se pohybuju 88 a vejs.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#19 automat do 940 ?

Příspěvek od jarek.krizan »

Chladič ( voda - olej ) se dá sehnat okolo 4,5 - 5 tis. kč nový. Mě se na sedmičce rozpadl letos po 19 letech provozu a nechtěli mi ho vyreklamovat, tak jsem ukecal slevu a byl za 2 800 kč., ale to byla dlouhá historie a moc telefonátů a ukecávání. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Dad
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#20 automat do 940 ?

Příspěvek od Dad »

ciste ze zvedavosti se ptam - kdyz mam v technicaku napsano "prevodovka manualni" nebudu pak mit po prestavbe potize?
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#21 automat do 940 ?

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud to děláš oficielně, tak ti to zapíšou do TP asi za nějaký poplatek.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Dad
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#22 automat do 940 ?

Příspěvek od Dad »

jarek.krizan píše:Pokud to děláš oficielně, tak ti to zapíšou do TP asi za nějaký poplatek.
ja to nedelam, ja uz automat mam (hec :D ) - jen me zajimalo jestli takovahle "prestavba" nepodleha nejakymu slozitymu schvalovani ktery ji de fakto znemozni, jak uz to tak u prestaveb byva. Zkousel uz nekdo nechat si takovou zmenu zapsat?
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#23 automat do 940 ?

Příspěvek od travex »

ja jsem treba ve velkem TP typ prevodovky vubec zapsany nemel... tak jsem se zminil urednici u prepazky, ze bych tam chtel napsat automat.... zapsala to spoecne s vydanim OTP (puvodne jsem si tam sel jen pro nove OTP jako narhadu za odcizene) nechteli po mne nic navic...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“