DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 884
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
DPF
2T olej do nafty dávám. Většinou Mogul TSF, má obsah síranového popela 0,165% hmotnosti, takže při dávkování 100ml/nádrž je to 0,165gramu sulfátového popela. Nafta má maximálně povolený obsah síry v naftě 10mg/kg. Dejme tomu, že beru eňo ňuňo naftu, co má 5mg/litr, tak si do nádrže natankuju 0,35 gramu síry. Obsah popela ve 2T oleji je vzhledem k jeho objemu a k objemu oleje v naftě mizivý. Doufám teda, že počítám dobře a ne jako když soudruzi počítali obsah železa ve špenátu.
Nejvíc je znát aditivování 2T olejem v TDI, tam ale dávám 200ml/nádrž. Auto MNOHEM méně kouří, má měkčí chod a spotřebu držím dlouhodobě na nějakých 5,7 litru, včetně občasných jízd s přívěsem.
Do XC90 jsem přidal olej párkrát, jenom 100ml/nádrž. Kouřivost díky přítomnosti DPF nulová stejně jako bez oleje. Přišlo mi, že lehce klesla spotřeba, ale to se nedá moc měřit. Jezdí s ní většinou manželka couračky po městě, takže je úspěch, když se dostane pod 10l/100km. V zimě s občasným bufíkováním, aby děti byly v teple, je to 12/100.
Nejvíc je znát aditivování 2T olejem v TDI, tam ale dávám 200ml/nádrž. Auto MNOHEM méně kouří, má měkčí chod a spotřebu držím dlouhodobě na nějakých 5,7 litru, včetně občasných jízd s přívěsem.
Do XC90 jsem přidal olej párkrát, jenom 100ml/nádrž. Kouřivost díky přítomnosti DPF nulová stejně jako bez oleje. Přišlo mi, že lehce klesla spotřeba, ale to se nedá moc měřit. Jezdí s ní většinou manželka couračky po městě, takže je úspěch, když se dostane pod 10l/100km. V zimě s občasným bufíkováním, aby děti byly v teple, je to 12/100.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 139
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
DPF
Dural díky, ale bavoršťinu moc nedávam preklad do SVK CZ a dokonca ani EN nedával moc hlavu ani pätu
Každopádne, našiel som vcelku zaujímavy výskumný článok. https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php
Výskum je robený pod spoločnosťou SASOL, ktorá podľa googlu zastrešuje chem výzkum a majú aj odvetvie na palivá.
Narozdiel od ostatných stránok sú tam vyložene objektívne porovnania v lab podmienkach, podrobne rozpísané, uvedené zdroje. Za mnňa dôveryhodný zdroj. Sorry ale informácie zo stránok ako autoforum.cz a niektoré fóra berem ako hodne subjektívne a občas populistické vyhlásenia.
Komu sa to nechce čítať tak krátke zhrnutie.
Porovnanáva mimo iného Eu vs Eu + 2SO JASO FC z hladiska:
- Mazivosť SLBOCLE - Tu dopadne EU-JASO lepšie. Toto kritérium sleduje schopnosť mazat dva odvalujúce sa objekty, napr vačka v CR čerpadle. Lepší výsledok dáva zmysel, vyššia vyskozita zmesy prospeje.
- Mazivosť HFRR - Tu dopadne lepšie čistá nafta. Pokial správne chápem jedná sa o mazanie dvoch trecích povrchov. Napr ihla v pouzdre vstreku... Zmes s olejom má vďaka vyššej viskozite horšiu vzlínavosť do mezery.
- Cetanové číslo - Čistá nafta dopadne lepšie. Rozdiel medzi zmesou je vrámci nepresnosti merania, takže tažko určitelný výsledok pokial do toho nevstúpi štatistika
- Celé spektrum emisií, zahrnuje aj PM - bez merateľných rozdielov ! pre každú vzorku 3x NEDC cyklus a spriemerovaný výsledok.
- Zanášanie vstrekovača - Tak tu dostáva olej (alebo skorej vstrek) na frak. Vysoký obsah zinku v oleji zanáša pri akcelerovanom teste brutálne vstrekovač. Taktiež avízuje možné problémy s DPF nakoľko obsah kovov palive má negatívny vlyv na DPF, osobne si myslím že aj na katík.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tudiž zhrnutie, že v lab podmienkach má olej pozitívny vlyv leda tak na životnosť čerpadla. Pri ostatných kritériach je to buď na rovnako alebo dokonca horšie. Kritický je obsah zinku v oleji, ktorý má negatívny vlyv. Otázkou je či je nejako obsah Zinku viazaný k špecifikácií oleja a iné značky nemôžu byť na tom lepšie alebo horšie.
Relatívne nižšie cetanové číslo by malo teoreticky spôsobovať trvdší chod..
Čo sa týka dymivosti ako písal Zeb, tak tam má napadá či nemá prídavok oleja, nejako vlyv na tesniace schopnosti ihly v sedle opotrebovaného vstreku a teda v lab. podmienkach s novými vstrekmi by to nebolo poznať.
Akým štýlom ti to dymí bez oleja ? Pri tiahlom kopci a plnom kotli nonstop alebo to len vyfoukne obláček dymu a konec ? Pretože malý obláček je úplne normálny bez DPF a pridaní plynu. To sa len vyfouknú nahromadené usadeniny ale dalej to už nedymí. A veľkosť obláčku závisí len od štýlu a dĺžky jazdy od posledného profouknutí
Nechcem nijako spochybňovať pocitové zlepšenie po pridaní oleja, ale tiež som si prešiel na ovci štádiom, kde som najprv čistil EGR, potom odpájal podtlak od EGR, čistil váhu vzduchu a s každým krokom som sa chválil ako ohodne lepšie to chodí po poslednej úprave. Potom som prišiel na to, že EGR je trvalo vyblokovné plechom od predošlého majiteľa a váhu vzduchu to nemá, takže všetko to zlepšenie bolo placebo, lebo som si to niekde na fóre prečítal, že to určite bude lepšie.
Každopádne, našiel som vcelku zaujímavy výskumný článok. https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php
Výskum je robený pod spoločnosťou SASOL, ktorá podľa googlu zastrešuje chem výzkum a majú aj odvetvie na palivá.
Narozdiel od ostatných stránok sú tam vyložene objektívne porovnania v lab podmienkach, podrobne rozpísané, uvedené zdroje. Za mnňa dôveryhodný zdroj. Sorry ale informácie zo stránok ako autoforum.cz a niektoré fóra berem ako hodne subjektívne a občas populistické vyhlásenia.
Komu sa to nechce čítať tak krátke zhrnutie.
Porovnanáva mimo iného Eu vs Eu + 2SO JASO FC z hladiska:
- Mazivosť SLBOCLE - Tu dopadne EU-JASO lepšie. Toto kritérium sleduje schopnosť mazat dva odvalujúce sa objekty, napr vačka v CR čerpadle. Lepší výsledok dáva zmysel, vyššia vyskozita zmesy prospeje.
- Mazivosť HFRR - Tu dopadne lepšie čistá nafta. Pokial správne chápem jedná sa o mazanie dvoch trecích povrchov. Napr ihla v pouzdre vstreku... Zmes s olejom má vďaka vyššej viskozite horšiu vzlínavosť do mezery.
- Cetanové číslo - Čistá nafta dopadne lepšie. Rozdiel medzi zmesou je vrámci nepresnosti merania, takže tažko určitelný výsledok pokial do toho nevstúpi štatistika
- Celé spektrum emisií, zahrnuje aj PM - bez merateľných rozdielov ! pre každú vzorku 3x NEDC cyklus a spriemerovaný výsledok.
- Zanášanie vstrekovača - Tak tu dostáva olej (alebo skorej vstrek) na frak. Vysoký obsah zinku v oleji zanáša pri akcelerovanom teste brutálne vstrekovač. Taktiež avízuje možné problémy s DPF nakoľko obsah kovov palive má negatívny vlyv na DPF, osobne si myslím že aj na katík.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tudiž zhrnutie, že v lab podmienkach má olej pozitívny vlyv leda tak na životnosť čerpadla. Pri ostatných kritériach je to buď na rovnako alebo dokonca horšie. Kritický je obsah zinku v oleji, ktorý má negatívny vlyv. Otázkou je či je nejako obsah Zinku viazaný k špecifikácií oleja a iné značky nemôžu byť na tom lepšie alebo horšie.
Relatívne nižšie cetanové číslo by malo teoreticky spôsobovať trvdší chod..
Čo sa týka dymivosti ako písal Zeb, tak tam má napadá či nemá prídavok oleja, nejako vlyv na tesniace schopnosti ihly v sedle opotrebovaného vstreku a teda v lab. podmienkach s novými vstrekmi by to nebolo poznať.
Akým štýlom ti to dymí bez oleja ? Pri tiahlom kopci a plnom kotli nonstop alebo to len vyfoukne obláček dymu a konec ? Pretože malý obláček je úplne normálny bez DPF a pridaní plynu. To sa len vyfouknú nahromadené usadeniny ale dalej to už nedymí. A veľkosť obláčku závisí len od štýlu a dĺžky jazdy od posledného profouknutí
Nechcem nijako spochybňovať pocitové zlepšenie po pridaní oleja, ale tiež som si prešiel na ovci štádiom, kde som najprv čistil EGR, potom odpájal podtlak od EGR, čistil váhu vzduchu a s každým krokom som sa chválil ako ohodne lepšie to chodí po poslednej úprave. Potom som prišiel na to, že EGR je trvalo vyblokovné plechom od predošlého majiteľa a váhu vzduchu to nemá, takže všetko to zlepšenie bolo placebo, lebo som si to niekde na fóre prečítal, že to určite bude lepšie.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
DPF
No on tam v principu porovnava vlastnosti vicero oleju. O tom ten prispevek je. Vse bylo taktez vytvoreno v laboratori, nektere zkousky neodpovidaly normam, ale v ramci jeho moznosti byly provedeny jak nejlepe a nejpodobneji to slo, hlavne u vseho stejne. Nijak to nezatajuje.
A to uz je asi dal nez Tvuj prispevek, pac Ty koncis tim, ze nevis jestli ostatni oleje maji takovy podil toho a toho...ja tez nevladnu bavorstinou, ale translator na to zhruba staci.
A to uz je asi dal nez Tvuj prispevek, pac Ty koncis tim, ze nevis jestli ostatni oleje maji takovy podil toho a toho...ja tez nevladnu bavorstinou, ale translator na to zhruba staci.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 884
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
DPF
Tak zrovna to s tím zinkem mi přijde hodně zvláštní, poněvadž ho obsahují snad všechny sady aditiv do motorových olejů a zrovna Mobil1 ho obsahuje fakt velké množství. Pokud tedy někomu naftový motor baští olej v množství třeba 2litry na 10.000 km (nebo taky dvě decky oleje na nádrž s nájezdem 1.000km/ nádrž), tak musí mít podle tohoto testu po pár tisících km vstřikovače totálně na odpis...
Nejlepší asi je zainvestovat 80 Kč, koupit 250ml balení TSF oleje, nebo nějakého jiného s minimálním obsahem popela, chrstnout to do nádrže při dalším tankování a vyzkoušet.
Nejlepší asi je zainvestovat 80 Kč, koupit 250ml balení TSF oleje, nebo nějakého jiného s minimálním obsahem popela, chrstnout to do nádrže při dalším tankování a vyzkoušet.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
DPF
V oleji to nevadi, to nejde skrz vstrik a to je to zasadni. Koukni kdyz se testoval vif, tak jako zasiraci palivo byl prave pouzit zinek. A vif po nekolika desitkach hodin vratil vstriky na 94% puvodni hodnoty.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 411
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: sk- trnava
DPF
Ano, zinkove aditiva zanasaju vstreky, preto treba vyhladavat 2T olej bez zinku, napriklad ja som daval Addinol mz 406 a tam vyrobca udaval, ze je bez zinku. Co sa tyka dymenia, tak 2T olejby mal zlepsovat horenie a tym menej dymit.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 411
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: sk- trnava
DPF
Co sa tyka zanasania DPF tak na nemeckych forach to viaceri merali cez diagnostiku, ze s 2t olejom v nafte sa preddlzuju intervaly regeneracie. Ja som toho precital kvantum z tych nemeckych stranok. Na miesanie do nafty sa odporuca polosyntetika JASO FC, ISO L-EGC. Synteticke 2t oleje s vyssou normou uz byvaju viac aditivovane, co nie je vhodne na miesanie do nafty. A ako som pisal, bez zinku.
Ono je to s tou mazivostou nafty diskutabilne, ci je kvoli tomu nutny 2t olej, pretoze nafta musi splnat urcitu mazivost kvoli norme a ta by mala byt pre komponenty dostatocna. Ine je to uz s tym cistiacim ucinkom, pretoze 2t oleje obsahuju cistiace aditiva ktore by mli udrzovat spalovaci priestor cisty. Ja sam 2 t olej pridavam uz +30 tkm do 2.0 hdi, tam som si viac menej nevsimol ziadny ucinok, asi to je naozaj viac citit na tdi-ckach.
Ono je to s tou mazivostou nafty diskutabilne, ci je kvoli tomu nutny 2t olej, pretoze nafta musi splnat urcitu mazivost kvoli norme a ta by mala byt pre komponenty dostatocna. Ine je to uz s tym cistiacim ucinkom, pretoze 2t oleje obsahuju cistiace aditiva ktore by mli udrzovat spalovaci priestor cisty. Ja sam 2 t olej pridavam uz +30 tkm do 2.0 hdi, tam som si viac menej nevsimol ziadny ucinok, asi to je naozaj viac citit na tdi-ckach.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
DPF
Zdravim páni. Už viac krát som vystihol vypalovanie cez carscaner a vypaľovat mi začne vždy pri 17 gramoch zaplnenia. Všetci tu píšete že vám začne až pri 27gramoch. Neviete prečo mne pri 17? Alebo mám zle tú aplikáciu nastavenú?
-
Offline
- Příspěvky: 884
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
DPF
Ještě k tomu 2T oleji do nafty, tak TDIčkem jsem už pár litrů 2T oleje prohnal. Litr starého M2T co měl nebožtík tchán ještě z dob, co měl pionýra (nenapadlo mě jak to lépe ekologicky zlikvidovat) a pak několik litrů už nějakého lepšího 2T oleje - buď TSF, nebo červený Starline. No a při vyndavání vstřiků a jejich následné kontrole byly i po půl mega kilometrech na hrbu v pohodě, čisté. Tak nevím, jaký 2T olej v tom testu používali, že dokázali vstřiky takhle zahnojit. Nebo jestli jsou původní vstřiky z TDI o tolik kvalitnější a blbuvzdornější?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
DPF
neries to. podla mna len nahoda ze vzdybto zacalo +/- pri 17g. a je tam viac faktorov nie len gramaz. aj motohodiny od posledneho palenia , prejdena vzdialenost, teplota motora, a mnoho ineho. hlavne ze vypalujeklobuk62 píše:Zdravim páni. Už viac krát som vystihol vypalovanie cez carscaner a vypaľovat mi začne vždy pri 17 gramoch zaplnenia. Všetci tu píšete že vám začne až pri 27gramoch. Neviete prečo mne pri 17? Alebo mám zle tú aplikáciu nastavenú?
-
Offline
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Morava na severu
- Vůz: V60 MY19 D3 110kW
DPF
To si nemyslím, me začíná podle Carscaner vypalovat pri 26.3g, vypalovani trva cca. 20 az 25 km a skončí při zustatku 5.2g, coz je u mě to nespalitelné množství. Ale ukazuje mi celou škálu filtru, tedy do tech cca. 27g. Neporadim proc tobe začíná palit pri 17g. Mohlo by to byt i chybou apky. Me taky ze zacatku ukazovala teplotu DPF o 300 st. vic, než byla skutečná. Az po nejake aktualizaci to napravili. Tehdy jsem psal na podporu, ze se u me vyskytuje tento problem.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
-
Offline
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Morava na severu
- Vůz: V60 MY19 D3 110kW
DPF
Jaký používáš profil připojení v CarScanner?
Máš vybraný ten správný k tvému vozu? Podle roku, typu apod.
Já používám Volvo Platform 3 MY2008+.
Pozn: taky mám placenou Pro verzi.
Máš vybraný ten správný k tvému vozu? Podle roku, typu apod.
Já používám Volvo Platform 3 MY2008+.
Pozn: taky mám placenou Pro verzi.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
DPF
Ještě k tomu Car Scanneru - jaký nastavujete komunikační protokol? Připadá mi to, že ať výběru jakékoliv připojení, tak u některých senzoru neukazuje údaje, dokud jej nevyberu.
Zůstatek po vypalování bude asi dle nálady - mne u 5-7 g vypalování končí, ale regenerace manuální přes diag vypálí do nuly.
Zůstatek po vypalování bude asi dle nálady - mne u 5-7 g vypalování končí, ale regenerace manuální přes diag vypálí do nuly.
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
DPF
Ja použivam profil pripojení teda protokol Volvo Platform 2 CAN 29-bit protocol. Skusim nabuduce ten Platform 3 či to vobec zoberie.
Ešte doplním že auto mám r.2006 takže to mám navolene správne.
Ešte doplním že auto mám r.2006 takže to mám navolene správne.
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
DPF
IgoRov konečne nejake pozitivum. Aspon som neni sám. Takže to bude asi nejaka chybka v aplikacii si myslim. Mohol by niekto kto vie po anglicky napisat dotaz vyvojarovi.
Inak dneska som skušal ten protokol Platform 3 ale tam mi hodnoty dpf vobec nezobrazilo.
Inak dneska som skušal ten protokol Platform 3 ale tam mi hodnoty dpf vobec nezobrazilo.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
Používáte všichni Car Scanner pro (placený)?
Já používal free , ale po aktualizaci mi to už neukáže teplotu dpf, saze atd. tak jestli to začali blokovat a mebo mám chybu. Ukazuje to jen nějaký základ, rychlost, otáčky atd..
Já používal free , ale po aktualizaci mi to už neukáže teplotu dpf, saze atd. tak jestli to začali blokovat a mebo mám chybu. Ukazuje to jen nějaký základ, rychlost, otáčky atd..
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
DPF
Mungo - jsme na tom stejně, neukazuje se to v tom přehledu senzorů, ale když na senzor klikneš, tak ukáže graf a naběhne jeho skutečná hodnota. To samé, když si dáš konkrétní senzor na dashboard.
Přisuzoval jsem to špatnému profilu, ale asi je to vlastnost apky.
Přisuzoval jsem to špatnému profilu, ale asi je to vlastnost apky.
-
Offline
- Příspěvky: 35
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: xc90 D5 136kW automat
DPF
Ako som už pisal použivam platenu verziu Pro a v zozname senzorov tie parametre dpf mam tak neviem ako to že vy nie. Ale je pravda ze mi prišla aktualizacia tej aplikacie ale som ju nestahoval pre istotu.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
Mě to dříve chodilo v neplacené, ale po aktualizaci se na nic kolem dpf žádným způsobem nedostanu. Zkusím to smáznout a nainstalovat znovu. Aktualizace byla chyba
-
Offline
- Příspěvky: 168
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
DPF
No co se tyka strategie vypalovani DPF, prez rocniky a typy motoru se to lisi,
stare petivalce cyklovaly od 0 po cca 17g, kdyz se nedarilo vypalit tak i k 24g.
Novejsi 4-valce spise drzi zaplneni nekde u stredu a vypaluji casteji mensi mnozstvi.
B
stare petivalce cyklovaly od 0 po cca 17g, kdyz se nedarilo vypalit tak i k 24g.
Novejsi 4-valce spise drzi zaplneni nekde u stredu a vypaluji casteji mensi mnozstvi.
B
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé