D5: přirozené dlouhé starty

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od volvoperformance »

To bylo na Radkovo video, na tvém mám pocit jako by podfukoval vstřik. Sundej horní dekl a okolo vstřiků nalej vodu z jarem. Ale jak říkám telefony klamou

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

No komprese jsem neměřil, to je fakt (měřák mi přinese Ježíšek). Ale proč by to mělo být kompresí, když jakmile motor dosáhne na railu 200 bar tak okamžitě chytí?
Před výměnou vysokotlakého čerpadla jsem mohl točit třeba 30 sekund, než to natlačilo a pak to teprve chytlo.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 23 lis 2020 13:49, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

JackDms
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 69
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od JackDms »

Než starty v mrazu mě děsí to ze se mi nerožne kontrolka žhaveni 😀 Po otočení klickem jako by tam nebyla ale auto startuje na drc 😀 D5 136 špageta (importe Italiano)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Urvanej »

Musí bliknout, abys viděl, že neni prasklá žárovka... no počkej na -10°C a budeš mít jistotu. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Pitris V70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Královéhradecký kraj
Vůz: V70 D5, 2004

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Pitris V70 »

Mě to zase chvíli na D5 120kw dělalo při studeném startu to, co na videu níže. Nevím, co by to mohlo být, ale už to dlouho teď neudělalo. Někdy se i stalo, že to i chcíplo. Tipuju to na blbou várku paliva (Eurooil bez bioložky)...

https://youtu.be/KgHIJDB786I

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

https://youtu.be/9c4EhYseEmc
Takhke vypadají moje starty na D5 120kW. 5minut běžel bufik a auto startovalo po měsíci stání na místě. Takže jakmile vám to točí dýl, je něco špatně. Dlouhé starty rozhodně nejsou běžné u D5 jako třeba u boxera u Subaru ;-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

No to vím, že to není v pořádku, ale co by to mohlo u toho "mého" auta způsobovat?
Co jsem tak pátral, tak by to možná mohlo být čerpadlo v nádrži. Sice jsem ho zkoušel, ale nezkoušel jsem jestli natlačí těch požadovaných 0,8l za 30 sec a 3,5 bar. Když nad tím tak přemýšlím, tak asi ne. Sice to ve předu (i na vývodu z čerpadla) teklo, ale řekl bych, že málo.
No v plánu je to otestovat až se sem to auto zase dostane. Dneska jsem si udělal budík. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Online
Příspěvky: 3480
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Tod2 »

Mám pocit, že někdo psal, že normálně jezdí bez čerpadla v nádrži, že to je tam vlastně jen pro případ, kdyby došla nafta apod. Jinak si to tahá i bez něj.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Jo to psal Karelvolvo. Ale základ je, že máš to vysokotlaké čerpadlo v parádní kondici, to samé vstřiky.
Co jsem zjišťoval, tak čerpadlo v nádrži by mělo běžet jenom max. 90 vteřin po zapnutí klíčku, nebo dokud motor nenaskočí, pak se vypne a zapne se jenom když je požadavek na větší odběr nafty - plný plyn - nebo když poklesne tlak na railu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

JackDms píše: 23 lis 2020 15:05 Než starty v mrazu mě děsí to ze se mi nerožne kontrolka žhaveni 😀 Po otočení klickem jako by tam nebyla ale auto startuje na drc 😀 D5 136 špageta (importe Italiano)
Info z VIDY:
The Engine Control Module (ECM) activates the glow plug relay in 4 phases. The phases vary depending on time, coolant temperature and engine speed. The phases are:

Preheating: Activated when the ignition key is turned to position II. Dependent on time, coolant temperature and engine speed. The Engine Control Module (ECM) sends a signal via the CAN network to the Driver Information Module (DIM) to illuminate the preheating light.
Start standby preheating: Activated for 10 seconds after preheating is complete. This preheating occurs during the period before the starter motor is activated. Not indicated in the Driver Information Module (DIM).
Start preheating: Active when the starter motor is activated, i.e. when a specific engine speed is reached. Not active if coolant temperature is over 30 °C (86 ºF) or the starter motor is deactivated. Not indicated in the Driver Information Module (DIM).
Afterheating: Active when the start sequence has been completed. Not indicated in the Driver Information Module (DIM).

K čerpadlu v nádrži jsem našel tohle:
palivsoustava.gif
1 Electric fuel pump (low pressure pump, pre-pump) with fuel level sensor
2 Fuel level sensor
3 Fuel pump relay
4 Rear electronic module (REM)
5 Central electronic module (CEM)
6 Injectors
7 Fuel pressure control valve
8 Fuel rail
9 Fuel pressure sensor
10 Return line
11 Injection pump
12 Fuel filter
13 Fuel flow control valve
14 Temperature switch and power heating fuel filter


When the ignition key is turned to position II, the Engine Control Module (ECM) sends a signal to the Central Electronic Module (CEM) to start the electric low pressure pump (1). With the key in position II, the lower pressure pump prerunning for a period of time. Prerunning depends on the existing conditions:

low fuel volume (less than 10 liters/2.6 gallons) - low pressure pump runs for approx. 45 sec.
high fuel volume (more than 10 liters/2.6 gallons) - low pressure pump runs for approx. 20 sec.
the low pressure pump runs continually when the key is turned to position II and the engine starts.

The task of the low pressure pump is to supply the injector pump (11) with fuel. The pump runs continuously when the engine is running.
Takže raolsa má pravdu :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

No podle tohoto spíš nemám, nebo tak na půl. Tady se říká, že čerpadlo běží po nastartování pořád, páč má za úkol zásobovat vysokotlaké čerpadlo palivem.
Tak a teď babo raď.
Pro jaký motor je to popis?

EDIT: Tak jsem koukal na popis funkce pro to "moje" auto - 120kW a je to téměř, jak jsem psal výše. Akorát to běží v poloze II 80 vteřin a tlak má být 3 Bar a za běhu motoru 2 Bar, když se spustí čerpadlo.
Electrical fuel pump (FP)
Supplies fuel to the low-pressure pump:

- 80 seconds each time the ignition key is turned to position II. When the key is turned to position III the pump runs until the engine is started
- under high loads.

The engine control module (ECM) sends a request to the central electronic module to start the pump.
Fuel is transferred using the ejector principle from the left-hand fuel pocket to the right-hand pocket depending on the amount of fuel in the right-hand gallery.

The fuel level sensor in the right-hand fuel gallery transmits data to the rear electrical module about the amount of fuel. The rear electrical module transmits a CAN signal on the network which is retrieved by the central electronic module
The central electronic module activates the fuel pump (FP) relay when the level in the right-hand gallery falls below 13 liters and deactivates the relay at 21 liters. If the signal for the amount of fuel is missing, the central electronic module activates the fuel pump (FP) to guarantee the fuel level
There are two valves integrated in the fuel pump (FP). There is a check valve, whose task is to prevent the low-pressure fuel pump (FP) from drawing fuel through the electrical fuel pump (FP). There is also a pressure limiting valve in the fuel pump (FP) which limits the pressure to approximately 300 kPa absolute pressure in the supply line to the filter
The operating pressure of the fuel pump (FP) is approximately 200 kPa absolute pressure.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 27 lis 2020 18:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Juric »

Všechno je to pro můj motor D5244T(4).
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tak tím se to vysvětluje. Pro T4 je to jiné než pro T.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

raolsa píše: 27 lis 2020 16:37 No to vím, že to není v pořádku, ale co by to mohlo u toho "mého" auta způsobovat?
Co jsem tak pátral, tak by to možná mohlo být čerpadlo v nádrži. Sice jsem ho zkoušel, ale nezkoušel jsem jestli natlačí těch požadovaných 0,8l za 30 sec a 3,5 bar. Když nad tím tak přemýšlím, tak asi ne. Sice to ve předu (i na vývodu z čerpadla) teklo, ale řekl bych, že málo.
No v plánu je to otestovat až se sem to auto zase dostane. Dneska jsem si udělal budík. :D
Takže tu máme další vývoj.
Čerpadlo v nádrži je po smrti. :%)
Natlačí sotva 1 bar a to ještě za hodně dlouho a za 30 sec nateklo do odměrky sotva 200 ml.
Takže objednáno nové (při ceně nového nemá cenu dávat starší) a uvidíme. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

JackDms
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 69
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od JackDms »

Já teď pustím do oběhu ještě tohle ... kluci co maj us diesely (powerstroke/cummins ) si to chválí ... tak by to nemuselo nic posrat i na téhle kovadline 😀
71D975C2-C6A1-4E31-BAB0-E4648A7D477D.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mot
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 518
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04
It’s my birthday

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od mot »

Celkem hledím, že dle videí vám motor točí tak rychle. Já mám už od koupi problém s tím, že motoru se nechce ani točit, jako by byl cely mechanismus zatuhlý... zkrátka, než motor otočí jednou, tak vám dle videí 3x. Baterku mám asi 5-6 let (100ah), alternator 2 roky starý (na puvodnim se ulomila hridel)
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

Já mám startér výměnný, když původnímu majiteli odešel při zimní dovolené v Alpách. Tak co ho zkusit vyndat a alespoň vyčistit ;-)

Tod2
Online
Příspěvky: 3480
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Tod2 »

Taky mi to točí pomaleji, ale s takhle starou baterií bych se ani nedivil. Zkus si půjčit někde novější a uvidíš ten rozdíl.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

petrben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 50
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 5 - Košíře
Vůz: XC90 (2009) D5 AWD auto 151kW

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od petrben »

mot píše: 02 pro 2020 21:53 Celkem hledím, že dle videí vám motor točí tak rychle. Já mám už od koupi problém s tím, že motoru se nechce ani točit, jako by byl cely mechanismus zatuhlý... zkrátka, než motor otočí jednou, tak vám dle videí 3x. Baterku mám asi 5-6 let (100ah), alternator 2 roky starý (na puvodnim se ulomila hridel)
Taky jsem si vsimnul, ze D5 (2013 147kW 2.4, nechce se mi hledat presne oznaceni motoru) chyta na cvrnknuti a D5 (2009 D5244T4) to trva dele a nekdy o trochu dele. Nicmene, potize s tim, ze to nenastartuje vyresilo externi dobijeni baterky, kdyz se s nim jezdi kazdy den, zadny problem nepozoruji. Baterka ma leda hadicku na na odvod plynu, takze kontrolovat elektrolyt nebo jednotlive clanky ani nahodou.
_________________
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW

mot
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 518
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04
It’s my birthday

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od mot »

Nedalo mi to, tak jsem v Lidlu koupil nabíječku autobaterií.
Po připojení indikovala 12.4V v baterii a stav nabití neukazoval ani jednu čárku.
Po 8 hodinách nabíjení jsem to odpojil a dnes po 4 dnech nastartoval...
Rozdíl neskutečný, auto startuje jako nové, netrvá to ani vteřinu. Tak jsem celkem rád, že přirozeně dlouhý start se mě už netýká.

Ještě k těm videím, kde baterka točí a dlouho se nic neděje ... nemůže být na vině zavzdušněná palivová soustava?
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Zavzdušněné to není, ale zatím zjištěno téměř mrtvé čerpadlo v nádrži, které nedává skoro žádný tlak ani objem, takže vlastně celý objem nafty nutný pro start si tahá vysokotlaké čerpadlo samo. Proto trvá start tak dlouho.
Je to teda zatím jenom domněnka, ale všechno tomu nasvědčuje.
Nové čerpadlo je na cestě a bude se to řešit asi příští týden. Auto teď majitel nemůže odstavit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

powl
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 847
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od powl »

Sup píše: 27 lis 2020 16:24
Takhke vypadají moje starty na D5 120kW. 5minut běžel bufik a auto startovalo po měsíci stání na místě. Takže jakmile vám to točí dýl, je něco špatně. Dlouhé starty rozhodně nejsou běžné u D5 jako třeba u boxera u Subaru ;-)
Neklepe se ti to nejak? :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Sup »

Nesledujes vlákno vibrace D5? Starty jsou lepší jak u benzínu, ale mám z toho na studený volnoběh dámské potěšení ;-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od Urvanej »

OT: myslíš manželovu kreditku? :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14269
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5: přirozené dlouhé starty

Příspěvek od raolsa »

Tak já mám závadu vyřešenou výměnou čerpadla v nádrži. :Yahoo!:

https://www.youtube.com/watch?v=ixVfSy0_8CM
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé