DSTC na P2

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

DSTC na P2

Příspěvek od JaSk »

Ahoj, jakou přesně funkci má DSTC na P2? Konkrétně faceliftovaná S60. Je to jen kontrola prokluzu předních kol, nebo to umí něco víc?
Když to vypnu tlačítkem na páčce, dojde k úplnému vypnutí a nebo částečnému?
Díky za info :)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5854
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

DSTC na P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Já si tipnu, že je to stabilizace(ESP), protiprokluz je asi něco jinýho... Já mam v hlavě ABS, ASR a ESP... Každá automobilka to má myslím jinak označený...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5869
Registrován: 7 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

DSTC na P2

Příspěvek od Warcz »

- když to vypnu na moji V70 AWD tak do toho stejne system keca, takže podle mě uplne vypnuti to neni.
- Podle mě by to mělo byt i ESP
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2200
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

DSTC na P2

Příspěvek od peter cz »

Je to protiprokluz + stabilizace (Dynamic Stability and Traction Control). Tlačítkem dojde jen k omezení.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5854
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

DSTC na P2

Příspěvek od PetrXC70 »

Ale když to vypnu, auto na mokrý trávě hrabe a hrabe. Je možný, že to úplně nevypne jen tu stabilizaci?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5869
Registrován: 7 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

DSTC na P2

Příspěvek od Warcz »

Přiklaněl bych se k tomu. Když jsem se snažil na sněhu auto utrhnout pod plynem v zatačce, tak do toho furt něco kecalo. Vyrazně se to zlepši, ale ESP tam pořad občas keca. Je to ale muj subjektivni nazor.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2242
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

DSTC na P2

Příspěvek od Zajsoft »

DSTC umi jednotlivy kola + omezeni vykonu a krome Rka vypnout nejde, ve skutecnosti je pouze min citlive...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

DSTC na P2

Příspěvek od marekbm »

úplné vypnutí jde jedině vytažením pojistky. pak to ale hlásí chybu.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S 80 2,4b 125kw

DSTC na P2

Příspěvek od Jasko »

Asi od rychlosti 30km sa to aj tak zapne a ako piše marek vytiahnutim poistky abs to vypneš cele.

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

DSTC na P2

Příspěvek od JaSk »

Aha, tak díky za objasnění :)

Borderer
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

DSTC na P2

Příspěvek od Borderer »

Oživím mrtvolu, teda u V70 2001, ale to asi bude stejný. Jak přesně to DSTC funguje? Aktivuje se od nějaké rychlosti nebo to reaguje pouze na pohyb vpřed? Případně to umí kolu pomoct pouze do určité míry? Diagnostika mi žádnou chybu nehlásí a když to dneska ráno klouzalo, tak bylo cejtit, že protikluz funguje, ale včera sem zůstal při otáčení u baráku viset, když mi při otáčení jedno kolo spadlo do ledový koleje. Ať s omezeným, tak s plným DSTC kolo na ledu hrabalo a auto se na zpátečku ani nehlo - dopředu sem nemohl, závěj. Když sem zkusil přidat víc plynu, tak bylo podle zvuku bylo slyšet, že se to občas o něco snaží, ale neměl sem náladu trápit diferák...takže musela pomoct stará dobrá lopata a jutovej pytel.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

DSTC na P2

Příspěvek od Urvanej »

to si popsal funkci diferenciálu a do toho ti hrabal protiprokluz
Z tohodle by ses stejně nedostal bez zadku s žádnym autem. Tady by fungoval maximálně pořádnej samosvor, ani lamelák by se tu moc nechytal.
Protiprokluz funguje od 0, měl si na palubce vidět blikající kontrolku. ESP nevim, ale v cca 10km/h mi do taky kecalo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Borderer
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

DSTC na P2

Příspěvek od Borderer »

Kontrolka blikala...ale čekal bych, že do toho protiprokluz sáhne a přibrzdí jedno kolo tak, aby se začalo točit i druhý. Protože když mi to ustřelilo a ozvala se kontrola trakce, tak to zrovna jemností neoplývalo. :-D

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 944
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

DSTC na P2

Příspěvek od jirkaTDI »

Ona kontrola trakce nechává kola do jistý míry prokluzovat. V takový extrémní situaci, kdy má jedno kolo nulovou trakci, tak s tím nic nezmůže, není to uzávěrka.
Jinak DSTC je kontrola stability + kontrola trakce (řečí koncernu ESP + ASR), tlačítkem se zcela vypne pouze kontrola trakce, kontrola stability je stále zapnutá (vypnout jde jen u Rka).

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

DSTC na P2

Příspěvek od Urvanej »

to o čem mluvíš, co bys chtěl, se někdy označuje "elektronický diferenciál" a to teda má hodně málo aut. Ani nevim proč, když je to "jen" SW záležitost a nijak složitá, ale prostě to v autech moc neni. Tušim, že to měly některý XC90 na zadku a taky ne od začátku, ale fakt si to cucám z prstu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Borderer
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

DSTC na P2

Příspěvek od Borderer »

Děkuji za osvětu, návod k autu mám německej a staženej pouze anglickej, tak sem do jistý míry tápal... Vtipný je, že u feldy mám pro změnu kombinaci ABS + EDS... :-D

Tod2
Offline
Příspěvky: 3555
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

DSTC na P2

Příspěvek od Tod2 »

obrázek_2022-02-02_120707.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

DSTC na P2

Příspěvek od raolsa »

A já nemám ani jedno. :D
Žádné tlačítko STC, nebo DSTC a ani kontrolku jsem nikdy blikat neviděl. A že toho hrabání už bylo. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

DSTC na P2

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše: 02 úno 2022 11:28 to o čem mluvíš, co bys chtěl, se někdy označuje "elektronický diferenciál" a to teda má hodně málo aut. Ani nevim proč, když je to "jen" SW záležitost a nijak složitá, ale prostě to v autech moc neni. Tušim, že to měly některý XC90 na zadku a taky ne od začátku, ale fakt si to cucám z prstu.

Mám dojem, že tohle měly nějaké audiny místo haldexu. Prostě měly zadek bez diferáku a spojky na polosách. Připínalo se to podle potřeby.

Některé transportéry (možná T5 ) zase měly férovou uzávěrku na tvrdo, tuším tlakovou, nebo podtlakovou a to by se mi líbilo na xc90ce :D

Už jsem to našel
diflock.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

DSTC na P2

Příspěvek od Vapik »

Romulusw, myslím, že to byl Ford a na zadních poloosách měl na každé obdobu Haldexu, která zajišťovala funkci diferáku a v případě potřeby fungovala jako uzávěrka. Mě by se spíš na XC90 líbil motor podél a klasická koncepce :D

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

DSTC na P2

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw, ale vzduchovej diferák přece neni žádnej problém, je to jen otázka peněz :-D
Ale otázka využití... to je dobrý pro jeden jedinej systém použití a to je offroad, který jezdí normálně po silnici a občas s nim jedeš do terénu. Jo a pak to montujou na některý náklaďáky, aby tě nezastavila mokrá tráva...
Jsem si nedavno udělal radost a nastudoval si všechny možný diferáky jak kterej funguje a nefunguje a proč a nač atd. A jediný co jsem si z toho odnesl, že musíš nejdřív vědět, k čemu to chceš a potom teprve nakupovat. Každej má svoje + a -, a třeba kromě tvrdýho lockeru by tady tazateli nepomohlo vůbec nic jinýho. Ale kdyby ho měl v autě, tak se s tim normálně v podstatě nedá jezdit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

DSTC na P2

Příspěvek od Romulusw »

Vapik píše: 02 úno 2022 13:53 Romulusw, myslím, že to byl Ford a na zadních poloosách měl na každé obdobu Haldexu, která zajišťovala funkci diferáku a v případě potřeby fungovala jako uzávěrka. Mě by se spíš na XC90 líbil motor podél a klasická koncepce :D
Prostě patrol :D


Účko - no jo, kolikrát jezdíme po sjezdovkách, že? Ale někdy odjet od řeky z ryb, už chce trochu fištrón :)

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 151
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

DSTC na P2

Příspěvek od ponyvolvo »

Zkoušel jsem to na mojí S 80 co mám v podpisu a když vypnu tlačítkem DSTC , tak se vypne vše kromě ABS, které ale začne fungovat o dost později než se zapnutým DSTC. Zkoušeno hodně dlouho a důkladně na zasněžené louce i vyasfaltované zasněžené ploše. Auto řídili 3 řidiči a každý to potvrdil ( já a moje dvě děti).Na louce zkoušeno i v rychlostech okolo 100 km/h.
Nechci se s nikým hádat ani přít, ale je to tak.Vím že by to spousta majitelů auta se svým mazlíčkem neudělaly, ale já už jsem takovej.
A kdo nevěří, můžu mu to auto prodat 😁
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1181
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

DSTC na P2

Příspěvek od nebel »

Já když vypnu DSTC na V70 MY 2004, tak do toho stejně začne kecat při začínajícím smyku. Prostě do toho hrábne. Vyzkoušeno na zasněženém a namrzlém parkovišti i na silnicích ve stejném stavu. Mnohokrát to samé vyzkoušeno na blátě při různých výpravách na vodu i toulkách po Balkáně. Na ABS vypnutí vliv nemá, funguje furt stejně.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 944
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

DSTC na P2

Příspěvek od jirkaTDI »

ponyvolvo: to máš štěstí, třeba máš z nějakého důvodu stejnou verzi DSTC jako R modely.

já jsem na tom s MY2005 stejně jak nebel, tlačítko mi vypne jen kontrolu trakce, takže můžu akorát protáčet kola, ale když jsem zkoušel auto na zasněžený silnici utrhnout do smyku, tak stabilizace zasahuje úplně stejně, ať je tlačítko zapnuté, nebo ne (ABS taky funguje stejně).

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé