Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Dnes úhlovka - výměna oleje po jednom roce :beer: na zítřek v plánu ,, olej v haldexu ,, :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

Urvanej píše: 30 črc 2020 08:52 Tvl mam doma asi 20 různejch přípravků na kůži a nic se zatim nevyrovnalo ikeácký sadě čistič/leštič. Ale ani tam jsem nebyl spokojen. Ale je fakt, že to řešim na 15+ let starejch kůžích.
Zkoušel jsi Elaskon?

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

zdenal111 píše: 01 srp 2020 12:39 Dnes úhlovka - výměna oleje po jednom roce :beer: na zítřek v plánu ,, olej v haldexu ,, :wink:
Akorát tam liješ olej, který do toho nepatří !

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Asi zbytečne dobrý...že :wink: - Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 GL5 měním oil po roce úhlovka+diferák :good:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

gigy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 504
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od gigy »

A v čem je to lepší tam lít olej pro samosvor když to samosvor nemá? Tady zrovna bych se předpisem výrobce držel.
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Než si povíme, jak funguje svorný diferenciál, tak bych poněkud netradičně vysvětlil, jak nefunguje . Nebo-li pár slov k názvosloví. Nejčastěji je totiž v češtině používán zavádějící název samosvorný diferenciál , který evokuje představu samosvornosti. Jednoduchý případ samosvornosti je klín, kterým například zablokujeme otevřené dveře . Zasuneme klín mezi dveře a podlahu (aplikujeme sílu), čímž vybudíme reakční síly mezi dveřmi a podlahou. Klín drží na místě, i když odstraníme akční sílu a to díky silové rovnováze, která nastane při dostatečně malém úhlu klínu díky třecím silám. Toto je samosvornost a přesně takto samosvorný diferenciál nepracuje. Pro blokování je potřeba určitou vstupní veličinu (nikoliv jen kopnout klín pod dveře a jít si po svém), která když zmizí, zmizí i blokování (narozdíl od klínu, který pod dveřmi drží sám, dokud o něj někdo nezakopne). Právě podle oné vstupní veličiny, která způsobuje blokování, můžeme svorné diferenciály rozdělit na diferenciály reagující na vstupní kroutící moment, na rozdíl otáček kol nebo na diferenciály semiaktivní a aktivní reagující na elektronický povel, jen tak ve zkratce TAKže když už svorný diferenciál , a není to raketoplán ,ale železná ozubená kola v úhlové převodovce a ta potřebují olej specifikace API GL-5 :good: Mimochodem v autoriz.servisech neřeší výměnu oleje vůbec , až se zoubky a ložiska polámou :%) se na to čeká -tak nastupují opraváři :kuchta: ....z továrny tam cvrknou o 2decky méně o to je to rychlejší ... Za mě aspon něco a častěji :beer:
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 27 srp 2021 14:52, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od CouDy »

Tak jsi to měl jednoduší, já jsem rovnou vytáhl kardan a tu úhlovku si cvičně vyměnil na S60. Olej teda origo.
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

To je všechno hezké co jsi napsal, ale do úhlovky a diferáku patří 75w90, třeba i od toho Castrolu. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Ano to nevyvracím :wink: a také i ten Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 lze aplikovat ,,Použití: cituji:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 je díky obsahu tzv. LS aditiv vhodný především do samosvorných diferenciálů, které vyžadují převodový olej viskozitní třídy SAE 75W-140. Lze ho ale použít i pro běžné diferenciály.

Výhody:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 nabízí následující výhody:
- snižuje hluk a vibrace převodového ústrojí
- vynikající střihová stabilita udržuje stálou výkonnost oleje po celou dobu výměnného intervalu
- výjimečná stabilita za vysokých teplot prodlužuje životnost oleje a převodového ústrojí
- výborná odolnost vůči opotřebení zajišťuje ochranu vůči vysokým tlakům a předchází opotřebení součástek
- velmi dobrá tekutost za nízkých teplot zlepšuje ochranu ihned po nastartování
:pardon:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od volvoperformance »

Castrol má skvělý marketing a ovce mu to baští.😂😂😂

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

:good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Nimrod »

já tomu nějak nerozumím. 140 by měla být viskozita za tepla, ne? ta by ale neměla hrát zas takovou roli, naopak bych čekal, že vyšší viskozita za tepla bude spíš lépe, kór pokud se olej často a hodně zahřívá. hlavní je, že je dodržena třída api gl-5, ne? a jen to má navíc aditiva pro lsd, což je asi zcela zbytečné (neznám úhlovku). nebo se mýlím?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

No konećně,, 140 je výší tepelná zátěž při větším zatížení😆🙏
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Ale zapomínáš, že ta lepší viskozita za tepla je vykoupená vyšší zátěží na všechny komponenty, protože ten olej je prostě hustej. A taková teplota v životě ani v úhlovce ani v diferáku nebude, aby to mělo smysl.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1181
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Nimrod »

fakt je to tolik znát? vždyť je to stále o moc řidší než za studena
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ekky »

Furt je to Castrol..
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Dnes výměna oleje Haldex+diferák :beer:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Ulas
Offline
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Bílina
Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ulas »

Ahoj, to odvzdušnění se musí dělat ? Měnil jsem nedávno olej v haldexu5 a nic přes vidu neřešil :/ Díky

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5820
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Když to projedes a pak znovu doplnis do plna, tak je to ok.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od zdenal111 »

Nemusíš vidu, ale projedeš a potřeba doplnit.. Když použiješ vidu ,tak na 1 minutu zapne motorek,,pumpu,, a proběhne odvzdušnění a ty posléze doplníš do plna ,, rychlejší,, 😉
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 15 srp 2020 11:12, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Ulas
Offline
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Bílina
Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Ulas »

Tak to jsem rád. Auto jsem po výměně projel a doplnil olej. Díky :)

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Juric »

Již dlouho (cca 4 měsíce) mě trápilo mlácení podvozku od řidiče. Na kdejaké nerovnosti takové kovové bum.
Po 4 měsících si zvykneš že jo.. Ale nedalo mi to. Dle zralé úvahy a třech pytlích příspěvků napříč fóry automobilek jsem přemýšlel nad viníkem - stabilizátor a jeho příslušenství. Nejvíce však na silentblok stabilizátoru.

Konečně po několika odkládání jsem zajel na díru a zkusil (bez větších očekávání) zapružit nad kolem.

Výsledek viz video (jde o zvuk):
https://youtu.be/QmOoyGm_K0A

Po sluchu jsme došli k tyčce stabilizátoru. Sundat kolo, zalomcovat a nic...ani se nehla...hmm zkusíme tedy sundat a uvidíme.
IMG_20200807_154447.jpg
Horní kloub byl tuhý, nerachtalo nic.. spodní byl volnější, ale taky žádné znaky vychozeného kloubu.

Po bližším ohledání závitu horního kloubu jsme našli mírné poškození - vymačkání závitu v jednom místě. Nejspíš byl volnější a to způsobovalo to mlácení, protože po zpětné montáži a dotažení na krev bouchání zmizelo.

Po projetí městem se to jeví jakože závada odstraněna. Uvidíme na jak dlouho.

Ale jsem spokojen.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 959
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od vityjan »

Na fotce je videt, ze neni horni kloub utazeny :wink:
Naposledy upravil(a) vityjan dne 09 srp 2020 08:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

Juric
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 412
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Juric »

Taky jsem si myslel, ale jak byl ve střihu, tak to vypadalo, že je napevno. :oops:

Po dotažení se objevilo více závitů.

Zkušenosti člověk získá v momentě, kdy je nejvíce potřebuje. :)
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3320
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vapik »

Dneska výměna oleje v motoru a úhlovce. Ta uhlovka je u V8 porod. Je tam tak málo místa a navíc se tam kloudne nevejde ani malý ořech. Při povolení o jednu otáčku se oříšek vzepře o pravděpodobně řízení (není tam vidět). No zašroubování je ještě větší porod. Ruce mám odřené jak kdybych byl dva dny v poutech. Na nájezdech jsem to dělal naposled.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé