Než si povíme, jak funguje svorný diferenciál, tak bych poněkud netradičně vysvětlil, jak nefunguje . Nebo-li pár slov k názvosloví. Nejčastěji je totiž v češtině používán zavádějící název samosvorný diferenciál , který evokuje představu samosvornosti. Jednoduchý případ samosvornosti je klín, kterým například zablokujeme otevřené dveře . Zasuneme klín mezi dveře a podlahu (aplikujeme sílu), čímž vybudíme reakční síly mezi dveřmi a podlahou. Klín drží na místě, i když odstraníme akční sílu a to díky silové rovnováze, která nastane při dostatečně malém úhlu klínu díky třecím silám. Toto je samosvornost a přesně takto samosvorný diferenciál nepracuje. Pro blokování je potřeba určitou vstupní veličinu (nikoliv jen kopnout klín pod dveře a jít si po svém), která když zmizí, zmizí i blokování (narozdíl od klínu, který pod dveřmi drží sám, dokud o něj někdo nezakopne). Právě podle oné vstupní veličiny, která způsobuje blokování, můžeme svorné diferenciály rozdělit na diferenciály reagující na vstupní kroutící moment, na rozdíl otáček kol nebo na diferenciály semiaktivní a aktivní reagující na elektronický povel, jen tak ve zkratce TAKže když už svorný diferenciál , a není to raketoplán ,ale železná ozubená kola v úhlové převodovce a ta potřebují olej specifikace API GL-5

Mimochodem v autoriz.servisech neřeší výměnu oleje vůbec , až se zoubky a ložiska polámou

se na to čeká -tak nastupují opraváři

....z továrny tam cvrknou o 2decky méně o to je to rychlejší ... Za mě aspon něco a častěji
