240 Diesel rozdíly a díly na motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#1 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Zdravím,
chtěl bych se zeptat někoho kdo se v naftách ve dvojkách vyzná na pár věcí. Rok zpátky jsem koupil dvojku v naftě s blokem, hlavou, turbem v kufru (a funkčním motorem vpředu). Je mezi hlavou z atmosféry a turba 2.4 6 válec nafta (předpokládám, že ano?), stejná otázka na blok, je mezi nima rozdíl? Případně jak poznám jestli je blok, hlava a případně to turbo v pořádku? Jde to něják alespoň "vodvoka" odhadnout?
Předem díky a pokud jsem něco zmotal, nebo je to úplně jinak tak se omlouvám a i tak budu rád za každou radu.
chtěl bych se zeptat někoho kdo se v naftách ve dvojkách vyzná na pár věcí. Rok zpátky jsem koupil dvojku v naftě s blokem, hlavou, turbem v kufru (a funkčním motorem vpředu). Je mezi hlavou z atmosféry a turba 2.4 6 válec nafta (předpokládám, že ano?), stejná otázka na blok, je mezi nima rozdíl? Případně jak poznám jestli je blok, hlava a případně to turbo v pořádku? Jde to něják alespoň "vodvoka" odhadnout?
Předem díky a pokud jsem něco zmotal, nebo je to úplně jinak tak se omlouvám a i tak budu rád za každou radu.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Hlavy byly tušim dvojí, s hydroštelama a obyč štelovákama. Jestli turbo nebo holej je myslim jedno. Nebo jinak, holej hydroštely tušim nikdy neměl. Bloků je víc druhů, měrka se časem stěhovala z vany na blok, a nevim co všechno. Každopádně co je hlavní, že dvojka má jinej úhel zabudovanýho motoru, tak potřebuje svojí specifickou vanu a trubku sání oleje.
Turbo nesmí mít zemědělský vůle. Drapni vrtulku mezi prsty a zkus s ní zacloumat všemima směramima.
Hlava mívá prasklý spojnice mezi ventilama nebo válcema. Laik asi víc nepozná a chce to natlakovat a nechat zkontrolovat někoho, kdo hlavy dělá.
viz zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=59722&start=50
Turbo nesmí mít zemědělský vůle. Drapni vrtulku mezi prsty a zkus s ní zacloumat všemima směramima.
Hlava mívá prasklý spojnice mezi ventilama nebo válcema. Laik asi víc nepozná a chce to natlakovat a nechat zkontrolovat někoho, kdo hlavy dělá.
viz zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=59722&start=50
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4734
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#3 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
jenom dodam ze turbo do dvojky nenarves
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 617
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#4 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Do dvojek se dával jen D24 neboli hladkej, ne? D24T a D24TIC jsou do sedmiček/devítek(?) a tam potom rozdíly jsou (zatraceně jo).
Někde jsem zaslechl, že hlavy od D24T/TIC mají tvrdší sedla? Bloky (200/700+900) se liší jak psal Urvanej vanou, košem oleje a taky sáním vzduchu a podle mě i držákama motoru.
No a taky tou zatracenou měrkou oleje, že a ještě čepem vývěvy, ale to už je všechno popsaný tady.
A taky bloky s turbem mají ostřik pístů, ne?
A možná mají turba trochu jinou elektriku, nějakej kabel navíc, nebo spíš delší?
Mám ještě pocit, že byly i jinak značený čerpadla, ale jakej je v nich rozdíl, netuším. Snad ty turbový měli nějakej bazmek navíc, nevim jakej..
Jen tak plácám, co jsem kde pobral, tak mě prosím opravte, díky.
Ondro, proč nejde turbo do dvojky?
Někde jsem zaslechl, že hlavy od D24T/TIC mají tvrdší sedla? Bloky (200/700+900) se liší jak psal Urvanej vanou, košem oleje a taky sáním vzduchu a podle mě i držákama motoru.
No a taky tou zatracenou měrkou oleje, že a ještě čepem vývěvy, ale to už je všechno popsaný tady.
A taky bloky s turbem mají ostřik pístů, ne?
A možná mají turba trochu jinou elektriku, nějakej kabel navíc, nebo spíš delší?
Mám ještě pocit, že byly i jinak značený čerpadla, ale jakej je v nich rozdíl, netuším. Snad ty turbový měli nějakej bazmek navíc, nevim jakej..
Jen tak plácám, co jsem kde pobral, tak mě prosím opravte, díky.
Ondro, proč nejde turbo do dvojky?
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4734
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#5 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
protoze se tam nevejde, musel by se vyriznout nosnik
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 617
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#6 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
aha, díky. A nevleze se ani maličký? Jenom takový malý turbíčko?
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#7 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Jistě že vleze jen ne p´n´p. Záleží na tom jak moc "sériový" to má být. Stačí udělat mezikus mezi svody a turbo aby se dostalo kousek nahoru a vleze se i sériový... někde jsem četl, že se vejde i bez, pokud jsou v kondici silenty motoru, případně se lehce vypodloží. Nebo zvolit jiný s vhodnějším tvarem housingu. Asi bych se do toho nepouštěl, pokud to nemá být dvojka hodně na punk
- Přílohy
-
- https://d24t.com/attachment.php?attachmentid=354&d=1398659944
- 2014-04-26 18.12.45.jpg (90.8 KiB) Zobrazeno 1285 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#8 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Páni, tolik znalostí, díky moc! Nejde mi o to rvát do dvojky turbo (ale zase na druhou stranu proč by ne?) Rok zpět jsem koupil dvojku f naftě a měla blok, hlavu, začátek svodů a turbo v kufru a měl jsem v plánu se toho začít pomalu zbavovat, tak abych aspoň tušil co to vlastně mám Díky moc všem!
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 617
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#9 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
hlavy bych se asi nezbavoval je jich málo a nepopraskaných ještě míň. Se svodama asi potíže nebejvají, s blokama asi taky ne. Ale chleba to nežere, takže za mě zakrmit, nechat jako rezervu
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#10 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Dobrá, dává to smysl, ale na druhou stranu, schovávat něco rozbitého nebo na jiné auto než mám zkusím vyzkoumat co to vlastně mám... To je základ bych to tak viděl
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#11 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Tak jsem se konečně dostal do skladovací garáže a mám foto čerpadla, hlavy i turba, hlava se popraskaná nezdála a ani trubo nemělo obrovské vůle (i když nějáká tam byla). Kdyby někdo měl nějáké bližší info o tom, co jsou věci zač, tak beru vše Turbo mi přijde prostě normální turbo, hlava netuším jak se pozná jestli má nebo nemá hydroštely a čerpadlo už vůbec nevím. Nicméně beru informace a kdyby si někdo troufal odhadnout cenu, nebráním se ani tomu.
Díky všem!
nápis na červeném štítku na turbu: Garrett, 4660889002, CHR30796W
zbytek snad z fotek čitelný
foto: https://drive.google.com/drive/folders/193SOeSWbG4T8sceKUWMu-Xft9GE7oJw6?usp=sharing
stejné foto jinde: https://www.rajce.net/a16842620
Díky všem!
nápis na červeném štítku na turbu: Garrett, 4660889002, CHR30796W
zbytek snad z fotek čitelný
foto: https://drive.google.com/drive/folders/193SOeSWbG4T8sceKUWMu-Xft9GE7oJw6?usp=sharing
stejné foto jinde: https://www.rajce.net/a16842620
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 617
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#12 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
nechci dělat bubáky, moc tomu nerozumím, ale skoro to ne mě dělá dojem, že jsou čerpadlo i hlava po smrti.
U čerpadla orezlý vývody ke vstřikům napovídají, že by mohla bejt rez i vevnitř a to je pro něj konečná. Bylo něčím zalitý? Jestl ne, tak..
Hlava je nekompletní (řek bych, že nehydroštelová) a co je na ní ten červenej bordel?
Oboje asi do provozu uvést půjde, ale je na zvážení, jestli to má cenu.
Turbo nevim, nekomentuju.
U čerpadla orezlý vývody ke vstřikům napovídají, že by mohla bejt rez i vevnitř a to je pro něj konečná. Bylo něčím zalitý? Jestl ne, tak..
Hlava je nekompletní (řek bych, že nehydroštelová) a co je na ní ten červenej bordel?
Oboje asi do provozu uvést půjde, ale je na zvážení, jestli to má cenu.
Turbo nevim, nekomentuju.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#13 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
Ničím zalité nebylo, takže po smrti. Ten bordel je nějáká červená barva co na to předchozímu majiteli asi ukápla? A pak je na tom vrstva růžového prášku, myslím si, že poprašek od lakování auta.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 617
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#14 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
nevyhazovat, zakonzervovat, zakrmit. Jestli nebojujes s mistem, tak nema smysl to poustet- Chleba to nezera a v budoucnu e muze hodit. Ted za to nedostanes nic/malo, pak to budes blbe shanet. K tomu cerpadlu jeste poridit brachu, at je z ceho skladat
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek