240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#1 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Shaebaumers »

Zdravím,
chtěl bych se zeptat někoho kdo se v naftách ve dvojkách vyzná na pár věcí. Rok zpátky jsem koupil dvojku v naftě s blokem, hlavou, turbem v kufru (a funkčním motorem vpředu). Je mezi hlavou z atmosféry a turba 2.4 6 válec nafta (předpokládám, že ano?), stejná otázka na blok, je mezi nima rozdíl? Případně jak poznám jestli je blok, hlava a případně to turbo v pořádku? Jde to něják alespoň "vodvoka" odhadnout?
Předem díky a pokud jsem něco zmotal, nebo je to úplně jinak tak se omlouvám a i tak budu rád za každou radu.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Urvanej »

Hlavy byly tušim dvojí, s hydroštelama a obyč štelovákama. Jestli turbo nebo holej je myslim jedno. Nebo jinak, holej hydroštely tušim nikdy neměl. Bloků je víc druhů, měrka se časem stěhovala z vany na blok, a nevim co všechno. Každopádně co je hlavní, že dvojka má jinej úhel zabudovanýho motoru, tak potřebuje svojí specifickou vanu a trubku sání oleje.
Turbo nesmí mít zemědělský vůle. Drapni vrtulku mezi prsty a zkus s ní zacloumat všemima směramima.
Hlava mívá prasklý spojnice mezi ventilama nebo válcema. Laik asi víc nepozná a chce to natlakovat a nechat zkontrolovat někoho, kdo hlavy dělá.
viz zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=59722&start=50
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Ondra. »

jenom dodam ze turbo do dvojky nenarves
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#4 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

Do dvojek se dával jen D24 neboli hladkej, ne? D24T a D24TIC jsou do sedmiček/devítek(?) a tam potom rozdíly jsou (zatraceně jo).
Někde jsem zaslechl, že hlavy od D24T/TIC mají tvrdší sedla? Bloky (200/700+900) se liší jak psal Urvanej vanou, košem oleje a taky sáním vzduchu a podle mě i držákama motoru.
No a taky tou zatracenou měrkou oleje, že :) a ještě čepem vývěvy, ale to už je všechno popsaný tady.
A taky bloky s turbem mají ostřik pístů, ne?
A možná mají turba trochu jinou elektriku, nějakej kabel navíc, nebo spíš delší?
Mám ještě pocit, že byly i jinak značený čerpadla, ale jakej je v nich rozdíl, netuším. Snad ty turbový měli nějakej bazmek navíc, nevim jakej..
Jen tak plácám, co jsem kde pobral, tak mě prosím opravte, díky.
Ondro, proč nejde turbo do dvojky?
_________________
škatule hejbej se

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Ondra. »

protoze se tam nevejde, musel by se vyriznout nosnik
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#6 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

aha, díky. A nevleze se ani maličký? Jenom takový malý turbíčko? :)
_________________
škatule hejbej se

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od peter cz »

Jistě že vleze :D jen ne p´n´p. Záleží na tom jak moc "sériový" to má být. Stačí udělat mezikus mezi svody a turbo aby se dostalo kousek nahoru a vleze se i sériový... někde jsem četl, že se vejde i bez, pokud jsou v kondici silenty motoru, případně se lehce vypodloží. Nebo zvolit jiný s vhodnějším tvarem housingu. Asi bych se do toho nepouštěl, pokud to nemá být dvojka hodně na punk :D
Přílohy
https://d24t.com/attachment.php?attachmentid=354&d=1398659944
https://d24t.com/attachment.php?attachmentid=354&d=1398659944
2014-04-26 18.12.45.jpg (90.8 KiB) Zobrazeno 1204 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#8 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Shaebaumers »

Páni, tolik znalostí, díky moc! Nejde mi o to rvát do dvojky turbo (ale zase na druhou stranu proč by ne?) Rok zpět jsem koupil dvojku f naftě a měla blok, hlavu, začátek svodů a turbo v kufru a měl jsem v plánu se toho začít pomalu zbavovat, tak abych aspoň tušil co to vlastně mám :D Díky moc všem!
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#9 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

hlavy bych se asi nezbavoval :) je jich málo a nepopraskaných ještě míň. Se svodama asi potíže nebejvají, s blokama asi taky ne. Ale chleba to nežere, takže za mě zakrmit, nechat jako rezervu
_________________
škatule hejbej se

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#10 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Shaebaumers »

Dobrá, dává to smysl, ale na druhou stranu, schovávat něco rozbitého nebo na jiné auto než mám :D zkusím vyzkoumat co to vlastně mám... To je základ bych to tak viděl
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#11 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Shaebaumers »

Tak jsem se konečně dostal do skladovací garáže a mám foto čerpadla, hlavy i turba, hlava se popraskaná nezdála a ani trubo nemělo obrovské vůle (i když nějáká tam byla). Kdyby někdo měl nějáké bližší info o tom, co jsou věci zač, tak beru vše :D Turbo mi přijde prostě normální turbo, hlava netuším jak se pozná jestli má nebo nemá hydroštely a čerpadlo už vůbec nevím. Nicméně beru informace a kdyby si někdo troufal odhadnout cenu, nebráním se ani tomu.
Díky všem! :)

nápis na červeném štítku na turbu: Garrett, 4660889002, CHR30796W
zbytek snad z fotek čitelný
foto: https://drive.google.com/drive/folders/193SOeSWbG4T8sceKUWMu-Xft9GE7oJw6?usp=sharing
stejné foto jinde: https://www.rajce.net/a16842620
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#12 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

nechci dělat bubáky, moc tomu nerozumím, ale skoro to ne mě dělá dojem, že jsou čerpadlo i hlava po smrti.
U čerpadla orezlý vývody ke vstřikům napovídají, že by mohla bejt rez i vevnitř a to je pro něj konečná. Bylo něčím zalitý? Jestl ne, tak..
Hlava je nekompletní (řek bych, že nehydroštelová) a co je na ní ten červenej bordel?
Oboje asi do provozu uvést půjde, ale je na zvážení, jestli to má cenu.
Turbo nevim, nekomentuju.
_________________
škatule hejbej se

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#13 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od Shaebaumers »

Ničím zalité nebylo, takže po smrti. :D Ten bordel je nějáká červená barva co na to předchozímu majiteli asi ukápla? A pak je na tom vrstva růžového prášku, myslím si, že poprašek od lakování auta.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#14 240 Diesel rozdíly a díly na motoru

Příspěvek od kolemjdouci »

nevyhazovat, zakonzervovat, zakrmit. Jestli nebojujes s mistem, tak nema smysl to poustet- Chleba to nezera a v budoucnu e muze hodit. Ted za to nedostanes nic/malo, pak to budes blbe shanet. K tomu cerpadlu jeste poridit brachu, at je z ceho skladat :)
_________________
škatule hejbej se
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“