Vyčištění zakarbonovaného motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

Na 850 začaly cvakat /asi/ hydroštely - jako první věc jsem chtěl zkusit výměnu o-kroužků na sacím koši a ve vaně. Po sundání vany je ovšem motor zevnitř poměrně dost zakarbonovaný, jak co nejúčinněji vyčistit? To bude asi i důvod těch cvakajících hydroštelů.
Mimochodem motor posledních cca 120tkm (celkem 300tkm) jezdil na Mobil1 5w50 s pravidelnýma výměnama. :%)
Přílohy
IMG_20200522_2004487.jpg
IMG_20200522_2006366.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od volvoperformance »

BG109

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#3 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od honzs »

Jen pro info, cvakaly jen za studena, nebo i po ohrati motoru?
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#4 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

BG109 už tam v minulosti bylo, pak také tec2000, obojí evidentně bez většího efektu. Nějakou dobu cvakaly jen pár minut za studena, poslední dobou ale už i po zahřátí.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Konkor 101
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#6 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od PINĎABC »

Jak se to čistí tím konkorem, to se musí rozebrat a aplikovat přímo na postižené místa a pak mechanicky očistit?

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

PINĎABC píše: 24 kvě 2020 13:31 Jak se to čistí tím konkorem, to se musí rozebrat a aplikovat přímo na postižené místa a pak mechanicky očistit?
Ano.
Neboli reaguju na to, ze to ma uz rozdelany...
Jinak samozrejme ja presne proto davam BG pri kazde vymene a mam klid...
Pripadne cas od casu, od Liqui Moly pripravek co se da do oleje a jezdi se s tim 100-300km na rozpusteni Oil Sludge(primarne usazene blato na dne vany...).

Samozrejme je jeste mozna metoda starych fachmanu, dat misto oleje naftu a nechat tocit :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Urvanej »

peter cz píše: 22 kvě 2020 20:25 Na 850 začaly cvakat /asi/ hydroštely - jako první věc jsem chtěl zkusit výměnu o-kroužků na sacím koši a ve vaně. Po sundání vany je ovšem motor zevnitř poměrně dost zakarbonovaný, jak co nejúčinněji vyčistit? To bude asi i důvod těch cvakajících hydroštelů.
Mimochodem motor posledních cca 120tkm (celkem 300tkm) jezdil na Mobil1 5w50 s pravidelnýma výměnama. :%)
Hele a nemůže to bejt nějakej fejk z tvého zdroje mobilu?
Nebo mě ještě napadlo, zda ti funguje chladič oleje... sorry, jen uvažuju nahlas.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

Těžko říct, taky mě to napadlo, kupoval jsem převážně z Carda...
Zkusím otestovat olejovej termostat jestli funguje jak má.

Jinak zatím jsem na čištění zkoušel petrolej, konkor a naftu - ta má asi nejlepší efekt, ale stejně žádná hitparáda. Aktuálně prodávanej petrolej už bude asi nějakej eko recept.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#10 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Krystof P. »

Hele to je divný, mě po nějaký sračce na čištění usazenin a pár výměnách oleje začala svítit vačka jak kdYby byla nová. A to tam bg nebylo. Vanu jsem neviděl, ale nahoře to bylo znát

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Tak ona otazka, zda nekde neco neprofukuje treba kam to nema, turbo? EGR? Plus jakej to ma jizdni rezim(pokud se jezdi courak, moc se to netoci...).
peter cz píše: 25 kvě 2020 11:33 Jinak zatím jsem na čištění zkoušel petrolej, konkor a naftu - ta má asi nejlepší efekt, ale stejně žádná hitparáda. Aktuálně prodávanej petrolej už bude asi nějakej eko recept.
Az pojedu na dilnu, tak se optam(vyfotim) mechose, co to ted zkousel za cistici chemii,
ma to v sudu, jen se to do toho na 24h namoci a vynda ciste... Zatim to vycistilo prakticky vse, nic to zatim nesezralo.
Je to nejakej eko srac, melo by to bejt i samocistici(takze hadam, ze to budou nejaky enzymy...), takze max. asi cas od casu prefiltrovat/vycistit sedly sediment.
Ja bych, tam dal akvarijni/fontankove cerpadylko, at to ma krapet pohyb, ale do budoucna, az dam na cisteni veci do garaze mycku,
tak si myslim, ze to bude to prave orechove jako napln, pokud tomu nebude vadit nejaka teplota, tak by program na 30C mohl bejt idealni :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#12 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

No egr tam není a že by turbo foukalo přes ložisko? To nevim, nějaká extra spotřeba oleje nebyla. Jezdilo to normální režim... občas couračky, občas delší trasy... je to automat, takže podtáčení se nekoná. Zeptej se prosim na tu chemii.
Každopádně bych čekal že to ten Mobil za tu dobu vypláchne. Nemá tu někdo možnost udělat rozbor oleje? Když bych dodal vzorek z Carda a druhej z ofiko distribuce.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

Tak vanu jsem jsem nakonec vyčistil pomocí čističe na motory, který jsem tam nechal nalitý přes noc ve vyšší koncentraci. Z bloku jsem pak odrbal co šlo pomocí nafty a kartáčků na kvéry. Následně jsem to složil, nalil obyčejnou 5w40 + dva výplachy tec2000 a nechal 4 hodiny běžet na zvýšených otáčkách s občasným prošlápnutím, vypustil a dal nový olej a filtr. Zajímavé, že motor tak po půl hodině začal z výfuku více kouřit a smrdět, to po další hodině přestalo a od té doby ani obláček (předtím po startu lehounce kouřil).
Hydra už necvakají (ještě mě nepadá jestli z nich nemohl vytéct olej při delším stání a až při vyšších otáčkách se zase natlakovaly?) a zdá se mi že motor trochu ztichnul.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#14 Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od volvoperformance »

peter cz píše: 25 kvě 2020 13:02 No egr tam není a že by turbo foukalo přes ložisko? To nevim, nějaká extra spotřeba oleje nebyla. Jezdilo to normální režim... občas couračky, občas delší trasy... je to automat, takže podtáčení se nekoná. Zeptej se prosim na tu chemii.
Každopádně bych čekal že to ten Mobil za tu dobu vypláchne. Nemá tu někdo možnost udělat rozbor oleje? Když bych dodal vzorek z Carda a druhej z ofiko distribuce.
Mobil 1 ti tyto letité nánosy úplně nevyčistí. Dokonce ani BG199 to najedenkrát nezvládne. Test oleje můžeš udělat pomocí kapkového testu od BG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“