Vytáčení při emisích...

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#1 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od drewid »

Tak jsem dneska úspěšně absolvoval STK, jen mě vytočila jedna věc - na emisích mi emisní pán tvrdil že mu přístroj háže netěsnost výfuku a tak měření emisí probíhalo na 3x - 4x než "trefil" ty správné emise, přičemž měření spočívalo ve vytáčení nezatíženého motoru do 4000ot po dobu půl minuty. Po ukončení tohohle týrání bylo cítit nějaký smrad jako by se něco pálilo - auto už jezdí normálně a nesmrdí, jen se chci zeptat copak se to vlastně pálilo a jestli to něčemu neva.

Při další kontrole optická netěsnost výfuku nezjištěna, tak nevím. Asi má gay emisní přístroj. 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

#2 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od AldaAlan »

vem si ,že když auto stojí a beží motor ve vysokých otáčkách,tak kolem výfuku neproudí vzduch ,který ochlazuje prostor kolem výfuku, pak díky zvýšené teplotě na spodku karoserie mohlo třeba dojít k vypalování ochranného nástřiku apod. a něco páchnout..
Alda
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#3 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Lukaso »

A pak se nemá podplácet...upřímně mu raději dám 500 navíc do kapsy než se koukat jak to tam týrají...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#4 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od eLzyx »

moje domněnka je, že jsi přijel s nepříliš zahřátým motorem a hlavně katalyzátorem a nebo jsi tam stál tak dlouho, že to vychladlo. Volva mají totiž takovou vychytávku ... když mají studený katalyzátor, tak do něj pouštějí čerstvý vzduch, aby se katalyzátor rychleji ohřál. A pokud se ten vzduch vhání během měření emisí, může to mimo jiné vykazovat i netěsnost výfuku (vysoký obsah kyslíku atp.)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

#5 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od AldaAlan »

Lukaso píše:A pak se nemá podplácet...upřímně mu raději dám 500 navíc do kapsy než se koukat jak to tam týrají...

zatím každý kdo byl poprvé s dieselem na emisích a má ke svému autu vztah tak to popisoval jako otřesný zážitek, mě to poprve s dieselem čeká příští rok.

Alda
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#6 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od selap »

Já nechápu,že se ozval zrovna Drewid,ten přece jítá nízko nad zení a při 4000 už podřazuje...To u ropánků je to jiný kafe.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#7 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od drewid »

Drewid jezdí za 7 a rychlostní limit neporušil jak je rok dlouhý 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#8 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Honza »

drewid píše:Drewid jezdí za 7 a rychlostní limit neporušil jak je rok dlouhý 8)
Jenže ty si značky pleteš a považuješ to za rychlost minimální
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od dali »

AldaAlan píše: zatím každý kdo byl poprvé s dieselem na emisích a má ke svému autu vztah tak to popisoval jako otřesný zážitek, mě to poprve s dieselem čeká příští rok.

Alda
Já to vždycky dělám tak, že auto projedu tak 4-5 km s řazením maximálně do trojky, plyn na podlaze (nejdřív se na ME domluvím tak aby mě vzali hned jak přijedu). Potom je jeden pokus jak druhej (max rozdíl 0,02) a žádný dlouhý trápení se nekoná. Navíc když takhle vyčistíte vejfuk, tak to pak skoro nekouří ani na plnej. Tenhle postup má cenu samozřejmě jen u ropáka...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 117
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Velké Přílepy
Kontaktovat uživatele:

#10 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Exot »

taky mě to seje, usek bych mu ruce :evil: , ale musím se usmívat, jako ostatní :mrgreen:
_________________
XC 90 momentem aut. D5 2005 ST 1 D5T5 | S80 Fl summum D5 aut. 2004 ST 2 D5T5
Bylo: V 0 2,4 D 2006 Slimák | V70 2.0T | S80 D5 automat 120 kW modrá | V70 2,5 TDI (D5252T)1997 103 kW white nomade - přítel k nezaplacení

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 69
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Neratovice

#11 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od gold1 »

4000 ot snad jeste neni takova hruza,to dam obcas i za jizdy.Na kamionu mam provozni otacky cca 1400,max vykon pri 1800,ale na emisich se toci do prebehovych/ani nevym co vlastne prebihaji/ na 2150ot.A nikdy jsem nemel pocit,ze by mu to nejak vadilo :mrgreen:
PS.Mimochodem optimalni otacky kamionoveho motoru pri pouziti motorove brzdy jsou 2200-2500ot.Kdyz uvazite ty hmotnosti soucastek v motoru tak to jsou slusny otacky a nikdy jsem neslysel,ze by se nejakej motor vysypal prave pri brzdeni motorovou brzdou!
Takze hlavy vzhuru a na emisich tomu proste slapnete na krk!
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od jarek.krizan »

Měření u dieselů je dost zvěrstvo, ale někdo vymyslel emisní normy a jak je zjišťovat. Prakticky jde o to zjistit, jestli jsou emise dobré i při extrémních podmínkách, jaké jsou schopni stacionárně udělat. Pokud se u toho motor rozskočí bylo vozidlo ve stavu, který se neslučuje s podmínkami schválenými pro provoz na pozemních komunikacích v ČR. ;-)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#13 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od sydney29 »

Po delší pomlce a ještě delším přihlašovacím boji zde na fórum jsem opět zde. Umístil jsem to sice pod dobrý název, ale sekce je trošku mimo ..

Včera jsem byl vytočený já osobně, když už se nadpis jmenuje "Vytáčení motoru", tak si zde dovolím umístit jeden můj postřeh z SME ( stanice měření emisí ). Může mi někdo vysvětlit, proč mi technik 3x vytáčí motor do omezovače, když k tomu nemá jediný rozumný důvod? Přečetl jsem si metodiku měřená emisí, viz odkaz : https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME/Metodicky-postup-pro-mereni-emisi-motorovych-vozid?returl=/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME
Výtah, či citace z této metodiky zní :
a) Pro vozidla homologovaná podle 715/2007/ES resp. 595/2009/ES a novějších předpisů (vozidla s DPF, viz Příloha 5 tohoto Metodického postupu), je přípustné provést pouze jedno platné opakování za předpokladu, že všechny Readiness kódy jsou nastaveny a naměřená hodnota kouřivosti nepřesahuje limit.

2 roky zpětně jsem s D5 151kW (DPF) absolvoval na stejném místě emise a pamatuji si, že mi takhle motor vůbec nevytáčel do omezovače. Stav Rediness byl absolutně čistý bez závad i nyní a vizuálně vše čisté. DPF je pravidelně vypalováno, jezdím dlouhé trasy.

Korigovaný součinitel absorpce O,54 m -1
Hodnota kouřivosti naměřená 0,01 m -1
Rozpětí hodnot kouřivosti čtyř po sobě jdoucích měření dovolené max 0,25 m -1 a naměřené mám 0,0 m -1


Je tu někdo, kdo řeší to, co já? A ještě taková perlička, co jsem slyšel od technika, že u koncernových aut, kvůli ochraně spojky se motor nevytáčí, protože to nedovolí soft. To mi hlava nebere..Všechny jedním metrem koukám ..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od raolsa »

Poprvý se vytáčí, aby se zjistilo jestli motor dosáhne a nepřesáhne požadované max. otáčky, podruhé se vytáčí, aby se tzv. vypláchnul výfukový systém a třetí vytočení je vlastní měření.
Motoru to nijak nevadí, je na to stavěný. Teda za předpokladu, že je vše v pořádku (rozvody, atd...)
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#15 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od sydney29 »

Díky Radku, jen si kladu otázku..Proč před 2 roky emise s 1 x zvýšením otáček motoru a to nebylo ani do omezovače. Chápu, kdyby to byl klasický ropák s oxidačním katem, tak to beru.

Nejezdím stylem na důchodce a vypalování DPF je v cajku. Asi nemohl uvěřit, že to má tak nízkou kouřivost, nebo fakt nevím. Prý tak vytáčejí každého díesela..
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od raolsa »

Já se zase divím, že už se to vytáčí jenom tak málo. Když jsem měříval emise před cca 13 lety, tak se diesel vytáčel minimálně 6x.
Poprvý na zjištění otáček, podruhý výplach a pak 4x po sobě měření.
Za celou dobu co jsem emise měřil, to nedal akorát jeden starý Mates od silničářů, zadřel se, jinak všechno ostatní bez problémů.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#17 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od selap »

Nemyslím si že by vytočení motoru do omezovače na volnoběh měl být problém, pokud to problém je jak nastal omnoho dříve a jinde. Byly doby kdy se mi ten postup taky nezdál, ale pokud je to šrot co to nevydrží, tak je dobře, že se rozpadne.Motor co nevydrží max. otáčky bez zátěže, jak asi může fungovat byť v nižších ot. se zátěží?
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#18 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Zeb »

selap píše:Motor co nevydrží max. otáčky bez zátěže, jak asi může fungovat byť v nižších ot. se zátěží?
Mnohem přirozenějc? Zkus se rozjet na kole do prudkýho kopce, prostě na "plnej plyn" a představ si, že ti na začátku v záběru prdne řetěz. Že ta zátěž tam prostě najednou nebude. Budeš nadšenej?
Když třeba vystřelíš z výkonného loveckého luku bez založeného šípu, tak budeš rád, pokud to ty ramena vydrží.
Máš pravdu, že při konstrukci motoru je s tímto chováním počítáno a motor je na to konstruován, ale rozhodně mu to nesvědčí.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#19 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od smolda »

Já vytočit TICa navolno do maximálních tak stopro něco umře...

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#20 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Zeb »

smolda píše:Já vytočit TICa navolno do maximálních tak stopro něco umře...
Minimalne ten technik na zaval sazi:-)
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#21 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od selap »

Se zahradní technikou běžně fungujete na max. ot. se zátěží po delší čas a auta která jsou konstrukčně přece jen někde jinde to nemají přežít bez zátěže pár sekund?
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#22 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od smolda »

Zeb píše:
smolda píše:Já vytočit TICa navolno do maximálních tak stopro něco umře...
Minimalne ten technik na zaval sazi:-)
Už minule čuměl, a to bylo jen asi 2000 otáček :D představa že by měl jít až na pět... No nedovolil jsem mu to

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#23 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Zeb »

selap píše:Se zahradní technikou běžně fungujete na max. ot. se zátěží po delší čas
Mně teda zahradní technika funguje všechna na maximální provozní otáčky a provozní výkon. Jednou jsem se sekačkou zajel do nějakého roští, takže se mi ohlo plynové lanko a plynový doraz a sekal, spíše tedy nesekal, na maximální otáčky. Řev to byl neskutečnej, oběžná rychlost nože byla už tak velká, že to vůbec nesekalo a bál jsem se, že se to každou chvíli rozletí. Provozní pro běžný provoz budou cca 70% maximálních. Proto to té sekačce nevadí a kdyby se motor na emisích vytáčel na volnoběh do 70% maximálních, tak by mu to taky nevadilo. Ale na emisích to protočí, dokud buď nezasáhne omezovač, nebo u dieslu dokud už prostě nemá víc síly na větší roztočení.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#24 Vytáčení při emisích...

Příspěvek od Robo3220 »

No sa nepoondite z tych otacok ... Motor v kondicii to musi zvladnut, aj keby vam to 20x vytocil do obmedzovaca.. na to tam ten obmedzovac je.
Ze trapit motor .. :D nebudte precitliveli
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“