Adaptivní tempomat v P3 2009

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Schumi_01
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Schumi_01 »

Neexistuje nějaká vychytávka, kterou by se u adaptivního tempomatu vyřadit ta adaptivní funkce jen ve chvíli kdy chci? Třeba okresky zatočené nebo město to moc komfortně nedává.
Ale nechci vyřadit radar celý, pouze ve chvíli kdy nechci jeho adaptivní funkci.
Novější modely dávají na výběr ve fungování.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od lkopcansky »

Dávnejšie sme to riešili v slovenskej FB skupine. Dá sa to až už fl P3. Ja mám My2012 a tam sa to ešte nedá
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Schumi_01
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Schumi_01 »

lkopcansky píše:Dávnejšie sme to riešili v slovenskej FB skupine. Dá sa to až už fl P3. Ja mám My2012 a tam sa to ešte nedá
To já vím, že to tak je.
Jde mi o to co s ním v těch našich, jestli neexistuje nějaké řešení rozumně.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já mu prostě přišlápnu plyn a pak nebrzdí.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Schumi_01
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Schumi_01 »

Jakub Svoboda píše:Já mu prostě přišlápnu plyn a pak nebrzdí.
Tak což o to, tohle ještě jde...když brzdí kvůli autu před tebou. Stačí si nastavovat vzdálenost a nebo si ho prostě vypneš a zase zapneš, třeba když někdo před tebou odbočuje a ty vidíš, že ho objedeš než k němu dojedeš.
Ale horší je situace, kdy auto před tebou ztratí a pak zase objeví. Typicky v obci nebo na zakroucenější okresce...
Máš nastaveno třeba 55, auto před tebou jede 50 a přijde zatáčka, do které ten před tebou ještě zpomalí...tobě to zpomalí taky, ale jakmile zmizí z úhlu, před zatáčkou a v zatáčce se to splaší a zrychluje zpátky na 55 aby vzápětí zase to auto zbystřil a znovu brzdil.
A to se těžko předvídá v jak ostré zatáčce už ho ztratí nebo ne. A před každou zatáčkou tempomat vypínat nebo zapínat je taky blbost.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

ACC mě taky vytáčí a na dálnici je v podstatě nepoužitelný. I na nejkratší interval začíná brzdit velmi brzy. Pak stojím skoro pořád na plynu, abych udržel nastavenou rychlost. Protože jinak si někdo vyloží můj bezpečný odstup za své místo. Nakybluje se mi tam a ACC brzdí znovu. A tak pořád dokola.

Nebo někdo koho se ACC drží přejede do sjezdového pruhu a začne brzdit. A místo zrychlení ACC jde bezdůvodně na brzdy.

Člověk pak nejen že hlídá provoz před sebou, ale ještě musí hlídat ACC aby neudělal nějakou blbost. V podstatě je jízda s ACC náročnější než bez něj. Takže na dálnici ho zásadně vypínám a jedu per noha.

Chtělo by to možnost tu adaptivní část vypnout. Možná D5T5 by dokázalo?
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Deshi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Deshi »

S ACC se musíte naučit jezdit.
Taky mě to ze začátku štvalo, ale ted na dálnici ho používám pořád a i po pražském okruhu, nedám na to dopustit. Holt musíte více předvídat a počítat s tím, že reaguje ve vetší vzdálenosti než by jste reagovali vy. Já jsem naprosto spokojen.
Pořád je to hold o tom, že řidič provoz aktivně sleduje a reaguje....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Ares »

No vam to chlapci musi pekne kurovat. :lol:

Ja pouzivam ACC vsade, mesto, dialnica, okresky. A nie je pravda, ze v zakrute sa rozbehne, lebo v zakrute ACC zasadne nepridava. Zrychluje len ked je natocenie volantu mensie ako 7° tusim. Maozaj sa s tym naucte jazdit.
A jedna mala rada, pri nastavovani geometrie si dajte pozor, aby bol volant natoceny presne na 0°, ma to zasadny vplyv na presnost a chovanie ACC.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

Tak to zrychlování v zatáčce, když radar ztratí auto mohu potvrdit. Kdyby nezrychloval, byla by to paráda. Ale ACC to v zatáčce málem narval do auta, které sledoval a ztratil. Dokonce i v manuálu k autu píšou o tomto jevu a varují před tím.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Arkaz »

Ja zas zrychlovanie v zakrute vyvratim. U mna to v zakrute zasadne nezrychluje.

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Ares »

Ak ides este rovno a auto pred tebou sa strati v zakrute, tak ACC ma tendenciu mierne pridat, hlavne v nizsich rychlostiach, lebo tam dodrzuje mensi odstup. Akonahle ale natocis trochu volnat, lebo si sa dostal do zakruty, tak pridavat prestane. A povedzme si na rovinu, nie su to 600hp stroje, takze to zrychlenie nie je nijak extremne.
Stale si vsak stojim za svojim, ze auto v zakrute nezrychluje. Mam ACC nastavene na odstup 1s = 2 ciarky a jazdim s tym roky a spolahlivo.
Len raz sa mi stalo, ze som siel za nakladnym autom po dialnici na tempomat a takmer som do neho vrazil. Zabudol som, ze sedim v sluzobnom Passate.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Ares »

A este jedna vec, je rozdiel ci mas nastavenych 145 na tempomate a idete 60 a auto sa pred tebou strati, alebo je rozdiel v zelanej a aktualnej rychlosti do 10km/h.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

PINĎABC
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5296
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od PINĎABC »

8) pomalu si na to zvykám a vychytávám chybičku po chybičce, přišel jsem na to že třeba když dojíždím kamion a ještě pouštím troubelíny co jedou furt v levém :evil: a dám blinkr tak to nebrzdí tak brzo ale fakt na poslední chvíli nebo že když dám blinkr a začnu předjíždět nebere to ohled na auto předemnou a zrychluje dříve. Na to teda přišla manželka a celá vyděšená, protože nevěděla že je tam ACC a auto začalo zpomalovat tak si myslela že je něco s motorem :cry: a když dala blinkr začalo to prý samo zrychlovat. Tím blinkrem se dá vyřešit právě to auto co s jede do odbočovacího pruhu, jen to trochu vyděsí ty co vás chcou předjíždět. :D

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Přesně to samé co Piňda jsem chtěl napsat. A mohu to jen potvrdit, že když se dá blinkr, tak ACC později reaguje. A to samé, že v zatáčce ACC nezrychluje, ale až ve chvíli když se začne rovnat volant. Nicméně já ACC používám hlavně na dálnici a nastaveno na 2s 3 čárky
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

Tip s blinkry zní zajímavě. To musím zkusit.

Ohledně zrychlování, zkusím si to ještě otestovat. Docela to odpovídá tomu, že auto zrychluje buď na vjezdu nebo výjezdu ze zatáčky. A většinou jsem hned radši vyklepl brzdu. Proč o tom není nic v manuálu? :unknown:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jo a ještě si prostě jednoduše ubírám či pridávám tlačítky na volantu
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od lkopcansky »

Tiež sa čudujem, čo to tu čítam.

Treba sa naučiť s tým jazdiť, potrvá to nejakú dobu, ale výsledok je super. Mesto, okresku aj diaľnicu len na ACC jazdím. V meste na 2. stupeň citlivosti, dialľica na 1. stupeň citlivosti.

Ak ste zvyknutí obiehať auto na poslednú chvíľu, ACC je pre vás nepoužiteľné. Základ je mať dostatočnú vzdialenosť pred sebou..

Ak auto predo mnou odpočuje, stačí deaktivovať tempomat, po jeho úplnom opustení pruhu stačí ho obnoviť
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

PINĎABC
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5296
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od PINĎABC »

To s těmi tlačítky +- celkem mě irituje, že když jedu třeba 120 a přidám na tlačítkách dvěma kliky na 130 auto si sprostě podřadí, v některých otáčkách klidně o dva stupně. Někdy stačí i o 5km zrychlit a podřazuje to. Přitom auto má dostatečný krouťák aby to zvládlo. Takže jsem se naučil tlačítkem pouze ubírat a pro zrychlení použiji plynový pedál. Máte podobnou zkušenost?

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Jakub Svoboda »

U D5 151kW prostě jen zrychli. Tedy pokud mu nepřidam z 80 na 140
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od lkopcansky »

Jakub Svoboda píše:U D5 151kW prostě jen zrychli. Tedy pokud mu nepřidam z 80 na 140
Ja to isté u D3, žiadne podraďovanie, len plynulé zrýchľovanie na 5./6. stupni (automat)
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Werscajk »

T6ka taky po přidání na volantu nepodřadí. Klidně se sebere z 1500 RPM a jde na rychlost bez podřazení.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Deshi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od Deshi »

PINĎABC píše:To s těmi tlačítky +- celkem mě irituje, že když jedu třeba 120 a přidám na tlačítkách dvěma kliky na 130 auto si sprostě podřadí, v některých otáčkách klidně o dva stupně. Někdy stačí i o 5km zrychlit a podřazuje to. Přitom auto má dostatečný krouťák aby to zvládlo. Takže jsem se naučil tlačítkem pouze ubírat a pro zrychlení použiji plynový pedál. Máte podobnou zkušenost?
Mě to při přidání přeřadí jen někdy, možná v nižších rychlostech, když jsem na dálnici nebo na okruhu v Praze a přidám ze 100 na 110, tak jen zrychluje.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

PINĎABC
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5296
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od PINĎABC »

Tak jsem to teď testoval. 50-55 podřadi, 100-105 podřadi a co je psycho 170-175 podřadi. Na pikaču. Zkoušel jsem to několikrát v různých rychlostech vždy podřadilo, když zvyšují rychlost čudlíkem.

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od marekbm »

Werscajk píše:Tak to zrychlování v zatáčce, když radar ztratí auto mohu potvrdit. Kdyby nezrychloval, byla by to paráda. Ale ACC to v zatáčce málem narval do auta, které sledoval a ztratil. Dokonce i v manuálu k autu píšou o tomto jevu a varují před tím.
jj, taky můžu potvrdit, že se to stává. ale není to až tak časté. hlavně, když je nastaveno 3 a více čárek, tak to v táhlé zatáčce občas přidá.
ale někdy je to zas kombinace, že nepřidá, možná jen trochu, ale ten vůl vepředu začne bezdůvodně zpomalovat zrovna jak o něm acc neví. a jak ho zdetekuje, tak to přibrzdění není úplně pohodlné.
ale jinak je pravda, že s acc se člověk opravdu musí naučit jezdit. je to dost jiný způsob jízdy. ale používám ho rád, dokonce i na dálnici, kde ho mám většinou nastavený na 150-170 a 2-4 čárky. kombinace vypnutí, obnovení a sešlápnutí plynového pedálu a neva ani když se někdo vecpe.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9942
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Adaptivní tempomat v P3 2009

Příspěvek od hajnej »

Taky se s tim ucim a zacal jsem dost pracovat s tema carkama pro omezeni vzdalenosti. Shodli jsme se ale doma na tom, ze bez ACC bychom mohli žít.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]