Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
_geralt
Offline
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od _geralt »

Ahoj,
rad bych si udelal jasno v prevodovkach (AT i MT) pro platformu P2 pred- i po-face.
Jako byvaly majitel jsem byl dotazan na vhodnou variantu a zjistil, ze vlastne vubec nevim...
Ma M56 na D5 120kW mela nalitano 480tis, radila v cajku, pro dalnicni rychlosti by klidne 5ka mohla byt malinko delsi, ale vice uz si nevybavuju.
Na foru je rozeseta spousta velmi cennych informaci, ale clovek aby nad tim stravil cely den a ak mu stejne zustane par protichudnych informaci:) Nize si dovolim uvest nektera tvrzeni a spoustu otazek. Prosim zkusenejsi/informovanejsi, aby je potvrdili, uvedli na pravou miru ci zodpovedeli. Diky moc.

Manualy:
M56 petikvalt, M66 sestikvalt.
M56 se davala po celou dobu vyroby. M66 prisla s faceliftem a davala se do dieselu a vykonnejsich benzinu?
Kolik toci pri 130km/h M66 a M56? Nekde bylo zmineno, ze final prevod je temer totozny, jinde zase ze toci mene... pak se v tom vyznej. Jak se lisi zprevodovani prevodovek pro ruzne motorizace 2,4i, benzinova turba, diesely? Nekde jsem zahledl i zminku, ze atmo 2,4i 103kW ma delsi prevody nez atmo 125kW?

Automaty:
55-50 - nelze delat poradne opravy, nejsou dily (?)
55-51 - jaky je rozdil oproti 50, lze opravovat?
TF-80SC - prisla po faceliftu? Je spolehliva? Da se a ma smysl ji pripadne opravovat?
Kolik toci tyto prevodovky pro 130km/h?
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od jirkaTDI »

Co se týče manuálu a D5, tak je to zhruba takto:
- motory Euro 3 (do 2005): FWD M56 (5q), AWD M66 (6q)
- motory Euro 4 (od 2005): všechny M66 (6q) bez ohledu na typ pohonu

U automatu je to tuším tak, že Euro 3 má 5q a Euro 4 6q bez ohledu na typ pohonu, ale automaty moc nesleduji.
Turbobenzíny to budou mít podobně.

Jinak moje D5 120kw s M56 manuálem točí na dálnici při 130 km/h GPS a pneu 205/55 R16 skoro přesně 2800 ot./min., co jsem jel se 136kw D5 s M66, tak točila o něco méně, ale přesně si nepamatuji.

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3606
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Chybí vám tam M58 AWD pro F-L V70 2005-2007
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 194
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od dunnst »

Chybí 4T65EV/GT - S80/XC90 T6
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

_geralt
Offline
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od _geralt »

diky za doplneni... primarni dotaz smeroval na S60/V70 FWD, proto jsem dale jiz nepatral
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od JaSk »

Já mam třeba M56 ve faceliftu z roku 2008, benzín 154kW...

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od David Patočka »

Pokud chce někdo málo otáček motoru, tak M66 u V70 III má ve 140 Km/hod u motoru D5 pouze necelých 2500 otáček.
A to považuji za velmi povedené a tiché řešení pro dálniční provoz.
XC70, XC60 a XC90 točí už o něco více......bohužel.
Takže už jsme několik převodovek do těchto vozů vybavovali stálým převodem z V70 a S80.
Nemůžete sice tahat za sebou jachtu k Jadranu, ale jede to krásně, neřve to a spotřeba jde sakra dolů.
No zkuste si to sami, kolik máte otáček na šestku při 140, a jak se vám to líbí.

Jakožto firma opravující převodovky mohu z manuálů doporučit pouze M56 a M58 do roku výroby 2003, dále M66 všech generací,
ale ty se umějí rozbít občas taky, vždyť mají tu nekonečnou životnost na jeden olej, a tím to možná je. :D
M56, M58 mají po roce 2003 mají poněkud ošizené materiály, a když poslechnete výrobce a neměníte olej, tak vám jehlová ložiska
v ozubených kolech úplně sežerou hřídele. Pak je to na vyhození.

Automaty rozhodně a pouze TF80 všech generací. Předchozí AW 55-50 a 55-51 sice řadily na svojí dobu dobře,
ale po 15 letech od ukončení výroby to s ohledem na opotřebení, poruchovost a klouzavý projev řazení, nemohu doporučit.
Navíc mají mnoho nešťastných konstrukčních nemocí, které se dnes s ohledem na cenu nedají vyřešit.

To oproti tomu čtyřstupňový automat AW50-42 byl téměř nezničitelný, i když se v něm olej měnil jen tak někdy, když si majitel zrovna
vzpomenul, že tam nějaký je. A většina jich jezdí dodneška, a s ohledem na jejich kvalitní provedení je stále opravujeme nadšencům youngtimerů :D

Závěrem se asi nedá říct, co je nejlepší. Hlavní problém je v údržbě, v zacházení samotného uživatele a také zda stav tachometru není po faceliftu, což někdy zkresluje celou situaci.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5817
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od Jakub Svoboda »

XC70 P3 - D5 151kW

Obrázek

130km/hod - 2400ot/min
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od Fíla »

David Patočka píše: Závěrem se asi nedá říct, co je nejlepší. Hlavní problém je v údržbě, v zacházení samotného uživatele a také zda stav tachometru není po faceliftu, což někdy zkresluje celou situaci.
Amen
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od jirkaTDI »

David Patočka píše:Pokud chce někdo málo otáček motoru...
Existuje i nějaké řešení pro mojí M56? Přemýšlel jsem o přestavbě na M66, ale údajně pak nefunguje na 6. převod tempomat...

Moje převodovka by měla mít stálý převod 3.77:1, ale snad by měl existovat pro M56 i poměr 3.57:1, nemáte více info?

Najedu přes 40tkm za rok a většinou dálnice, takže delší převod by se hodil jako sůl.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od David Patočka »

Nejrychlejší převod u M56 měla S80, ale je jich málo.
Kdysi jsem tady viděl tabulku, ale je to už dávno. Tam to bylo vše popsáno
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od Fíla »

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od peter cz »

Pokud dobře hledám tak M56L2 s převodem 0.65+3.77 by se měla vyskytovat ve V40 1.9D 85kW
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

jirkaTDI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 858
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od jirkaTDI »

No podle COC listu mýho auta bych měl mít 3.77:1 stálý a pětku 0.65:1 (i když to uplně nesedí, dle výpočtu bych měl na dálnici točit o víc jak 100ot. míň)

Našel jsem právě, že M56 se stálým 3.57:1 by měla mít V70 s motorem D5252T (2.5TDI) viz foto štítku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od hajnej »

David Patočka píše:Pokud chce někdo málo otáček motoru, tak M66 u V70 III má ve 140 Km/hod u motoru D5 pouze necelých 2500 otáček.
A to považuji za velmi povedené a tiché řešení pro dálniční provoz.
Potvrzuji také u V70 II AWD D5 M66 136kw.
A S80 D5 151kw TF80-SC točí úplně stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

_geralt
Offline
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od _geralt »

Diky moc vsem a zejmena panu Patockovi za prinosne info :)
Diesel tedy bude pouzitelny s manualem M66 ci automatem TF80, tzn. po faceliftu... coz ma zase svoje + a -.

Muze potvrdit nekdo z majitelu atmo benzinu 2,4i, ze 103kW verze ma delsi prevody nez vykonejsi 125kW? Tuto zminku jsem nasel zde na foru, tak predpokladam, ze na tom neco bude... Kolik cca toci tyto benziny pri 130km/h?
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od JaSk »

Zajímalo by mě, kolik točí benzín s šestikvaltem ve 130?

_geralt
Offline
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od _geralt »

dovolim si prilozit pekny prehled motoru a prevodovek, ktere jsem vyhrabal nekde v hlubinach fora:)

takze ano, 103kW atmo benzin ma delsi prevodovku nez verze 125kW
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5590
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Prevodovky u kulatych velkych predokolek

Příspěvek od Romulusw »

JaSk píše:Zajímalo by mě, kolik točí benzín s šestikvaltem ve 130?
Mě točí při 140 km 3100 ot.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]