Prevodovky u kulatych velkych predokolek
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Beroun
- Vůz: Saab 9-3 SC
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Ahoj,
rad bych si udelal jasno v prevodovkach (AT i MT) pro platformu P2 pred- i po-face.
Jako byvaly majitel jsem byl dotazan na vhodnou variantu a zjistil, ze vlastne vubec nevim...
Ma M56 na D5 120kW mela nalitano 480tis, radila v cajku, pro dalnicni rychlosti by klidne 5ka mohla byt malinko delsi, ale vice uz si nevybavuju.
Na foru je rozeseta spousta velmi cennych informaci, ale clovek aby nad tim stravil cely den a ak mu stejne zustane par protichudnych informaci:) Nize si dovolim uvest nektera tvrzeni a spoustu otazek. Prosim zkusenejsi/informovanejsi, aby je potvrdili, uvedli na pravou miru ci zodpovedeli. Diky moc.
Manualy:
M56 petikvalt, M66 sestikvalt.
M56 se davala po celou dobu vyroby. M66 prisla s faceliftem a davala se do dieselu a vykonnejsich benzinu?
Kolik toci pri 130km/h M66 a M56? Nekde bylo zmineno, ze final prevod je temer totozny, jinde zase ze toci mene... pak se v tom vyznej. Jak se lisi zprevodovani prevodovek pro ruzne motorizace 2,4i, benzinova turba, diesely? Nekde jsem zahledl i zminku, ze atmo 2,4i 103kW ma delsi prevody nez atmo 125kW?
Automaty:
55-50 - nelze delat poradne opravy, nejsou dily (?)
55-51 - jaky je rozdil oproti 50, lze opravovat?
TF-80SC - prisla po faceliftu? Je spolehliva? Da se a ma smysl ji pripadne opravovat?
Kolik toci tyto prevodovky pro 130km/h?
rad bych si udelal jasno v prevodovkach (AT i MT) pro platformu P2 pred- i po-face.
Jako byvaly majitel jsem byl dotazan na vhodnou variantu a zjistil, ze vlastne vubec nevim...
Ma M56 na D5 120kW mela nalitano 480tis, radila v cajku, pro dalnicni rychlosti by klidne 5ka mohla byt malinko delsi, ale vice uz si nevybavuju.
Na foru je rozeseta spousta velmi cennych informaci, ale clovek aby nad tim stravil cely den a ak mu stejne zustane par protichudnych informaci:) Nize si dovolim uvest nektera tvrzeni a spoustu otazek. Prosim zkusenejsi/informovanejsi, aby je potvrdili, uvedli na pravou miru ci zodpovedeli. Diky moc.
Manualy:
M56 petikvalt, M66 sestikvalt.
M56 se davala po celou dobu vyroby. M66 prisla s faceliftem a davala se do dieselu a vykonnejsich benzinu?
Kolik toci pri 130km/h M66 a M56? Nekde bylo zmineno, ze final prevod je temer totozny, jinde zase ze toci mene... pak se v tom vyznej. Jak se lisi zprevodovani prevodovek pro ruzne motorizace 2,4i, benzinova turba, diesely? Nekde jsem zahledl i zminku, ze atmo 2,4i 103kW ma delsi prevody nez atmo 125kW?
Automaty:
55-50 - nelze delat poradne opravy, nejsou dily (?)
55-51 - jaky je rozdil oproti 50, lze opravovat?
TF-80SC - prisla po faceliftu? Je spolehliva? Da se a ma smysl ji pripadne opravovat?
Kolik toci tyto prevodovky pro 130km/h?
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
-
Offline
- Příspěvky: 858
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Co se týče manuálu a D5, tak je to zhruba takto:
- motory Euro 3 (do 2005): FWD M56 (5q), AWD M66 (6q)
- motory Euro 4 (od 2005): všechny M66 (6q) bez ohledu na typ pohonu
U automatu je to tuším tak, že Euro 3 má 5q a Euro 4 6q bez ohledu na typ pohonu, ale automaty moc nesleduji.
Turbobenzíny to budou mít podobně.
Jinak moje D5 120kw s M56 manuálem točí na dálnici při 130 km/h GPS a pneu 205/55 R16 skoro přesně 2800 ot./min., co jsem jel se 136kw D5 s M66, tak točila o něco méně, ale přesně si nepamatuji.
- motory Euro 3 (do 2005): FWD M56 (5q), AWD M66 (6q)
- motory Euro 4 (od 2005): všechny M66 (6q) bez ohledu na typ pohonu
U automatu je to tuším tak, že Euro 3 má 5q a Euro 4 6q bez ohledu na typ pohonu, ale automaty moc nesleduji.
Turbobenzíny to budou mít podobně.
Jinak moje D5 120kw s M56 manuálem točí na dálnici při 130 km/h GPS a pneu 205/55 R16 skoro přesně 2800 ot./min., co jsem jel se 136kw D5 s M66, tak točila o něco méně, ale přesně si nepamatuji.
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Chybí vám tam M58 AWD pro F-L V70 2005-2007
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 194
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Chybí 4T65EV/GT - S80/XC90 T6
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Beroun
- Vůz: Saab 9-3 SC
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
diky za doplneni... primarni dotaz smeroval na S60/V70 FWD, proto jsem dale jiz nepatral
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,5T 2008
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Já mam třeba M56 ve faceliftu z roku 2008, benzín 154kW...
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Pokud chce někdo málo otáček motoru, tak M66 u V70 III má ve 140 Km/hod u motoru D5 pouze necelých 2500 otáček.
A to považuji za velmi povedené a tiché řešení pro dálniční provoz.
XC70, XC60 a XC90 točí už o něco více......bohužel.
Takže už jsme několik převodovek do těchto vozů vybavovali stálým převodem z V70 a S80.
Nemůžete sice tahat za sebou jachtu k Jadranu, ale jede to krásně, neřve to a spotřeba jde sakra dolů.
No zkuste si to sami, kolik máte otáček na šestku při 140, a jak se vám to líbí.
Jakožto firma opravující převodovky mohu z manuálů doporučit pouze M56 a M58 do roku výroby 2003, dále M66 všech generací,
ale ty se umějí rozbít občas taky, vždyť mají tu nekonečnou životnost na jeden olej, a tím to možná je.
M56, M58 mají po roce 2003 mají poněkud ošizené materiály, a když poslechnete výrobce a neměníte olej, tak vám jehlová ložiska
v ozubených kolech úplně sežerou hřídele. Pak je to na vyhození.
Automaty rozhodně a pouze TF80 všech generací. Předchozí AW 55-50 a 55-51 sice řadily na svojí dobu dobře,
ale po 15 letech od ukončení výroby to s ohledem na opotřebení, poruchovost a klouzavý projev řazení, nemohu doporučit.
Navíc mají mnoho nešťastných konstrukčních nemocí, které se dnes s ohledem na cenu nedají vyřešit.
To oproti tomu čtyřstupňový automat AW50-42 byl téměř nezničitelný, i když se v něm olej měnil jen tak někdy, když si majitel zrovna
vzpomenul, že tam nějaký je. A většina jich jezdí dodneška, a s ohledem na jejich kvalitní provedení je stále opravujeme nadšencům youngtimerů
Závěrem se asi nedá říct, co je nejlepší. Hlavní problém je v údržbě, v zacházení samotného uživatele a také zda stav tachometru není po faceliftu, což někdy zkresluje celou situaci.
A to považuji za velmi povedené a tiché řešení pro dálniční provoz.
XC70, XC60 a XC90 točí už o něco více......bohužel.
Takže už jsme několik převodovek do těchto vozů vybavovali stálým převodem z V70 a S80.
Nemůžete sice tahat za sebou jachtu k Jadranu, ale jede to krásně, neřve to a spotřeba jde sakra dolů.
No zkuste si to sami, kolik máte otáček na šestku při 140, a jak se vám to líbí.
Jakožto firma opravující převodovky mohu z manuálů doporučit pouze M56 a M58 do roku výroby 2003, dále M66 všech generací,
ale ty se umějí rozbít občas taky, vždyť mají tu nekonečnou životnost na jeden olej, a tím to možná je.

M56, M58 mají po roce 2003 mají poněkud ošizené materiály, a když poslechnete výrobce a neměníte olej, tak vám jehlová ložiska
v ozubených kolech úplně sežerou hřídele. Pak je to na vyhození.
Automaty rozhodně a pouze TF80 všech generací. Předchozí AW 55-50 a 55-51 sice řadily na svojí dobu dobře,
ale po 15 letech od ukončení výroby to s ohledem na opotřebení, poruchovost a klouzavý projev řazení, nemohu doporučit.
Navíc mají mnoho nešťastných konstrukčních nemocí, které se dnes s ohledem na cenu nedají vyřešit.
To oproti tomu čtyřstupňový automat AW50-42 byl téměř nezničitelný, i když se v něm olej měnil jen tak někdy, když si majitel zrovna
vzpomenul, že tam nějaký je. A většina jich jezdí dodneška, a s ohledem na jejich kvalitní provedení je stále opravujeme nadšencům youngtimerů

Závěrem se asi nedá říct, co je nejlepší. Hlavní problém je v údržbě, v zacházení samotného uživatele a také zda stav tachometru není po faceliftu, což někdy zkresluje celou situaci.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 5817
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
AmenDavid Patočka píše: Závěrem se asi nedá říct, co je nejlepší. Hlavní problém je v údržbě, v zacházení samotného uživatele a také zda stav tachometru není po faceliftu, což někdy zkresluje celou situaci.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 858
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Existuje i nějaké řešení pro mojí M56? Přemýšlel jsem o přestavbě na M66, ale údajně pak nefunguje na 6. převod tempomat...David Patočka píše:Pokud chce někdo málo otáček motoru...
Moje převodovka by měla mít stálý převod 3.77:1, ale snad by měl existovat pro M56 i poměr 3.57:1, nemáte více info?
Najedu přes 40tkm za rok a většinou dálnice, takže delší převod by se hodil jako sůl.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Nejrychlejší převod u M56 měla S80, ale je jich málo.
Kdysi jsem tady viděl tabulku, ale je to už dávno. Tam to bylo vše popsáno
Kdysi jsem tady viděl tabulku, ale je to už dávno. Tam to bylo vše popsáno
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Stačí říct
:
bez dovolení vypůjčena odtud: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/171039-gear-ratios-for-fwd-m66-transmssions/

bez dovolení vypůjčena odtud: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/171039-gear-ratios-for-fwd-m66-transmssions/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 2183
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Pokud dobře hledám tak M56L2 s převodem 0.65+3.77 by se měla vyskytovat ve V40 1.9D 85kW
-
Offline
- Příspěvky: 858
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
No podle COC listu mýho auta bych měl mít 3.77:1 stálý a pětku 0.65:1 (i když to uplně nesedí, dle výpočtu bych měl na dálnici točit o víc jak 100ot. míň)
Našel jsem právě, že M56 se stálým 3.57:1 by měla mít V70 s motorem D5252T (2.5TDI) viz foto štítku.
Našel jsem právě, že M56 se stálým 3.57:1 by měla mít V70 s motorem D5252T (2.5TDI) viz foto štítku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Potvrzuji také u V70 II AWD D5 M66 136kw.David Patočka píše:Pokud chce někdo málo otáček motoru, tak M66 u V70 III má ve 140 Km/hod u motoru D5 pouze necelých 2500 otáček.
A to považuji za velmi povedené a tiché řešení pro dálniční provoz.
A S80 D5 151kw TF80-SC točí úplně stejně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Beroun
- Vůz: Saab 9-3 SC
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Diky moc vsem a zejmena panu Patockovi za prinosne info 
Diesel tedy bude pouzitelny s manualem M66 ci automatem TF80, tzn. po faceliftu... coz ma zase svoje + a -.
Muze potvrdit nekdo z majitelu atmo benzinu 2,4i, ze 103kW verze ma delsi prevody nez vykonejsi 125kW? Tuto zminku jsem nasel zde na foru, tak predpokladam, ze na tom neco bude... Kolik cca toci tyto benziny pri 130km/h?

Diesel tedy bude pouzitelny s manualem M66 ci automatem TF80, tzn. po faceliftu... coz ma zase svoje + a -.
Muze potvrdit nekdo z majitelu atmo benzinu 2,4i, ze 103kW verze ma delsi prevody nez vykonejsi 125kW? Tuto zminku jsem nasel zde na foru, tak predpokladam, ze na tom neco bude... Kolik cca toci tyto benziny pri 130km/h?
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,5T 2008
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Zajímalo by mě, kolik točí benzín s šestikvaltem ve 130?
-
Offline
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Beroun
- Vůz: Saab 9-3 SC
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
dovolim si prilozit pekny prehled motoru a prevodovek, ktere jsem vyhrabal nekde v hlubinach fora:)
takze ano, 103kW atmo benzin ma delsi prevodovku nez verze 125kW
takze ano, 103kW atmo benzin ma delsi prevodovku nez verze 125kW
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero
-
Offline
- Příspěvky: 5590
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Prevodovky u kulatych velkych predokolek
Mě točí při 140 km 3100 ot.JaSk píše:Zajímalo by mě, kolik točí benzín s šestikvaltem ve 130?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé