Technické parametry:
- Motor: B6304T2 210kW 400Nm -> chip na ST1 228kW 440Nm
- Převodovka: TF80-SC
- Pohon: Všechnohrab
- Nájezd: 370.000 +
- Rok výroby: 2008
- Původ: ČR
- Serviska: Ano
- Adaptivní tempomat
- BLIS
- Natáčecí xenony
- Parkováky vpředu i vzadu
- FOUR-C
- Vyhřívané a ventilované sedačky s pamětí
- Bezklíčkový vstup a start
- Elektricky ovládaný kufr
- BT handsfree
- Tažný
- Integrované podsedáky v zadních sedačkách
Po dvou tisícovkách s autem, jsem se rozhodl založit galerii. Auto je zde mezi místními asi známé. Jde o Hájčusovu bývalou sedmdesátku. Auto je v luxusním stavu a to jak uvnitř tak i venku. Údajně má najeto 370.000 km, ale nelze tomu věřit. Určitě je stočený o dobrých 170t km směrem vzhůru. Co napsat k motoru? Tři litry zla a šest hrnků radosti. Chytá lehce a běží tiše. A spotřeba? Tak ta je uplně na jedničku. Abyste rozumněli. Vždy začíná na jedničku, tedy 10, 11, 12 nebo i 13 na 100, podle hmotnosti nohy. A celkový dojem z auta? Než jsem do toho sedl, měl jsem za to, že to je prostě převlečený Mondeo. Ale né, ono je to fakt Volvo se vším všudy. A co na to mechanik, p. Martynek z AV Dílů?? "Je to cesta do průseru." Tedy ideální auto pro petrolheada. Nebo pro auto-masochistu. Uvidíme
Jak jsem k tomu přišel? Jako slepý k houslím. Pro svou přítelkyni jsem více jak rok hledal P2 S60 s T5 a automatem. Měla zkušenost s V70 T5 (druhé auto v podpisu) a tak chtěla to samý v sedanu. A náhodou jsem našel tuhle T6 na prodej. Vypadala velmi dobře, ale přítelka by to nikdy nekoupila, i když auto nutně potřebovala. A já nechtěl, aby nám takový auto uteklo. Řešení? Víme, že jediný přítelkou akceptovatelný kombík, je moje V70 T5. Tak tedy ušijeme boudu na přítelku. Koupím T6ku a přítelka dostane T5ku! Co se může posrat? Ha ha ha... zkuste bez ženský koupit nový auto a neříct jí o tom ani "fň". Ale už se dávno nečertí, tak dobrý.
A jak se řiká, každá mince má dvě strany. První dva tisíce km ledsco ukázali a auto má řadu nedostatků, které bude třeba pořešit (sekce Problémy). Ale naštěstí to není nic zásadního, takže uvést auto zpět do top stavu, nebude problém. Do konce léta bude všecho ošéfovaný, plán prací je již sestaven.
Problémy:
- Zadní brzdy KO
- Přední náprava mlátí
- Teče olej z turba ven. Nutno přetěsnit.
- Proražená díra v podlaze pod spolujezdcem
- Větrák klimy hvízdá a chrčí
- Pokročilá, ale stále řešitelná koroze na podvozku
- Automat občas cukne D-R a 3-4
Protože se dnes udělalo hezky, tak jsem kolem T6ky trošku běhal. Provedl jsem kompletní debordelizaci interiéru. Hlavně vysátí a vytepování koberců, umytí gumových koberečků, ošetření sedaček a kůže. Ne že by tam po Hajčusovi byl hnojník, to v žádném případě. Ale za ten měsíc a dva tisíce jsem to trošku zaneřídil při hraní si na stěhováka... A tak mi došlo, jestli každý měsíc nalítám dva tácy ... tak jsem si nevybral zrovna ideální auto To je prostě auto, který učí turistice. To chcete někam jet, podíváte se na spotřebu na palubák a řeknete si: "Ale vždyť já můžu jít pěšky. Co bych se neprošel. Je to zdravý!" Zpátky k tématu. Dál proběhla běžná kontrola, jestli všechny náplně jsou mezi min a max, jestli někde něco neteče nebo nerosí. Jen se nekonalo mytí zvenku, protože ještě není dostatečně hezky. Ale nezapomnělo se na povinné focení do galerky.