Na konci května jsem byl ukázat 760 na sraz u shadow a poslechnout si názor na motor od znalejších a zkušenějších. Cesta tam byla skvělá, cestou zpět mi však kousek před domovem přestal mazat motor na volnoběh, kontrolka zhasla jen když byly otáčky zhruba 1000 ot/min a víc. Takhle jsem s tím ujel posledních asi 23km domů. Podle předpokladu to byl totálně ucpaný olejový filtr bordelem, který se začal uvolňovat díky tomu, že se s autem začlo normálně jezdit.
Nicméně, chtěl jsem mít jistotu že olejová vana je čistá a že není přicpaný sací koš olejového čerpadla. Tak jsem při výměně oleje ještě sundal vanu (760 je první auto, kde kvůli sundání vany musím povolit stabilizátor

). Tam jsem našel kousky něčeho, co kamarádi vyhodnotili jako kousky z napínáku rozvodů. Takže jsem to zas složil a odstavil jinam, ať neblokuju garáž.
IMG_20200531_120804.jpg
IMG_20200601_153849.jpg
IMG_20200603_123057.jpg
IMG_20200603_125114.jpg
IMG_20200603_125539.jpg
IMG_20200603_130850.jpg
Idea byla taková že shodím prsa motoru, zkontroluju stav rozvodů, povyměním tam co je třeba a zas to složím. Nicméně jsem zjistil že u PRV je na všechno vidět, ale absolutně k ničemu se nedá dostat bez toho aby člověk rozebral půl motorového prostoru. Když už jsem toho poodpojoval celkem dost a nešlo mi pořádně se dostat k setrvačníku abych ho mohl zablokovat, dopálilo mne to a rozhodl jsem se že motor půjde ven a udělám ho pořádně.
IMG_20200715_105651.jpg
O víkendu nebo příští týden půjde ven, uvidím v jakém bude stavu a začnu si s ním hrát. Asi už si letos s krabicí moc nezajezdím, ale zas potom budu vědět že motor bude celý zkontrolovaný a měl by být v pořádku.
IMG_20200706_200720.jpg
IMG_20200709_123042.jpg
IMG_20200722_162916.jpg
IMG_20200719_171935.jpg
IMG_20200722_190941.jpg
IMG_20200722_181836__01.jpg
IMG_20200719_160353.jpg
V plánu je:
- vyndat motor
- otevřít rozvody, vyměnit napínáky, zkontrolovat stav zbytku rozvodů
- zkontrolovat stav všech hadic na motoru a trubek s chladící kapalinou
- vyměnit čidlo oleje (podezřívám ho že kolem něj prolíná olej)
- vyměnit obě čidla klepání (jsou asi po smrti)
- vyčistit sání a škrtící klapku
- seřídit škrtící klapku
- očistit blok od bordelu
- opět seřídit ventilové vůle
- vyměnit svíčky
- zvažuju zda neshodit rozvody dolů, nesundat hlavy a nezabrousit ventily. Možná na to dojde.
Ohledně automatu zjišťuju zda jde gufero u kardanu vyměnit bez nutnosti rozebrání celé převodovky. Když to stojí tak je to v pořádku, ale když jede, prolíná tama převodový olej.
Mezitím na zbytku auta ošetřím lehkou povrchovou korozi, teď k ní bude dobrý přístup. Taky vyměním zadní lampy (odpadávají sklíčka) a pořeším podobné drobnosti.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.