P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
U mé P3 XC70 jsem to schválně po přečtení taky zkoukl. Ale já mám Webasto. Před spuštěním hladina na rysce. A po 30 min chodu cca 5mm nad ryskou. Po vychladnuti zase na rysce. Takže zvýšení hladiny je dle mě díky teplotní roztažnosti kapaliny. Tlak tam samo nejaký je. Ale aby hladina poklesla, tak to už musí být opravdu hodně natlakovano.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Musím to ještě pořádně vysledovat. Ale zpravidla po jízdě do práce (30km) tlak není i když ráno pustím bufík.Tod2 píše:A dělá to s bufíkem vždy? Když běží samostatně i s motorem?
Budu ještě měnit termostat, jestli toto nemůže mít nějaký vliv. Budu mít nejspíš termostat vadný a je pořád otevřený.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Pokud by to byl otevřený termostat, tak by ti to nahřívalo daleko delší dobu
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
To se taky děje. Jindy jsem měl za 30 minut saunu a teď je to takové slabší.mirekcafa píše:Pokud by to byl otevřený termostat, tak by ti to nahřívalo daleko delší dobu
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 216
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Už jsem to tu někde popisoval vloni. Mě se to chovalo tak, že při zapnutí bufíka bez nastartování to tlakovalo a vyházelo vodu přes víčko expanzky. Když jsem ale nastavil ovladače teploty uvnitř oba na maximum, bylo vše ok, ale v autě nebylo takové teplo. Když jsem nechal ovládání na třeba 23C, tak to tlakovalo. Když jel bufík spolu s motorem, bylo taky vše v pořádku. Vyměnil jsem expanzku, víčko, trysku. Pak jsem si zvykl a před odchodem z auta dával teplotu na max.
Letos jsem na to zapomněl, nechal teplotu na 22C a nic. Voda v pohodě. Takže u mě se problém tak nějak odstranil sám. Zatím to celou zimu funguje, jen to subjektivně nekdy topí víc, někdy míň. Jen doufám, že to vydrží.
Letos jsem na to zapomněl, nechal teplotu na 22C a nic. Voda v pohodě. Takže u mě se problém tak nějak odstranil sám. Zatím to celou zimu funguje, jen to subjektivně nekdy topí víc, někdy míň. Jen doufám, že to vydrží.
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Že by pomohlo nakalibrovat klapky topení?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 259
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Měl jsem stejnou potíž. V mém případě bylo vadný těsnění na teplotním čidle. Gumový O kroužek. Dal jsem nový a taky jsem vyměnil gumu, co je pod tím plechovým víčkem a tlačí na to čidlo. Byla silně vymačkaná. A od té doby se hladina v expansce ani nehne.hajnej píše:Situace stále stejná.
Vyměnil jsem oběhové čerpadlo a trysku. Chase má ten stejný problém.
Má někdo nápad, proč při zapnutém bufíku tlakuje voda?
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Díky za příspěvěk. Vím o čem mluvíš, jen mi nejde do hlavy, jak to může mít souvislost s tlakováním vody. Při demontáži se na to ale zaměřím.Mirek Kabát píše: Měl jsem stejnou potíž. V mém případě bylo vadný těsnění na teplotním čidle. Gumový O kroužek. Dal jsem nový a taky jsem vyměnil gumu, co je pod tím plechovým víčkem a tlačí na to čidlo. Byla silně vymačkaná. A od té doby se hladina v expansce ani nehne.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Taky už jsem nad tím přemýšlel. Ale to by spíš tlak mizel né, kdyby o kroužek netesnil?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 259
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Zkus, uvidíš. U mě to bylo, jak jsem napsal.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Dnes jsem po delší době pouštěl bufík. Cestou do práce nízká hladina kapaliny. Po dojetí do práce zase normální stav hladiny a kolem expanzky oblito od chladící kapaliny.
Kam to směřovat? Vadná nádobka/víčko nebo něco úplně jiného? Např. zarostlý radiator? Jak diagnostikovat závadu? Měla by být vidět cirkulace kapaliny v nádobce při zapnutém vodním čerpadle na bufíku?
Díky za rady.
Kam to směřovat? Vadná nádobka/víčko nebo něco úplně jiného? Např. zarostlý radiator? Jak diagnostikovat závadu? Měla by být vidět cirkulace kapaliny v nádobce při zapnutém vodním čerpadle na bufíku?
Díky za rady.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Vyměním na zkoušku víčko expanzky a uvidíme.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Vyměnil jsem expanzní nádobku a objevil prasklou přepadovou hadičku. Buď to tlakovalo kvůli hadičce nebo kvůli nádobce + víčko. To už nemůžu posoudit. Teď to vypadá v pořádku.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Defekt přetrvává.Mirek Kabát píše: ↑19 led 2020 15:21Měl jsem stejnou potíž. V mém případě bylo vadný těsnění na teplotním čidle. Gumový O kroužek. Dal jsem nový a taky jsem vyměnil gumu, co je pod tím plechovým víčkem a tlačí na to čidlo. Byla silně vymačkaná. A od té doby se hladina v expansce ani nehne.hajnej píše:Situace stále stejná.
Vyměnil jsem oběhové čerpadlo a trysku. Chase má ten stejný problém.
Má někdo nápad, proč při zapnutém bufíku tlakuje voda?
Na tohle info od Mirka jsem úplně zapomněl a při demontáži bufa jsem se na to vůbec nezaměřil.
Má někdo tip, kde koupit to těsnění?
Další varianta mě napadá, jestli není přicpanej radiator topení.
A to jsem tady všem radil, at si zkusí topení přes léto
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
které čidlo je myšleno? jestli si dobře pamatuju, tak teplotní čidlo bufa je jen přišroubované k tělu nebo ne?
ucpaný radiátor by na to snad vliv mít neměl, jelikož by mu stačil okruh jen přes motor, jedině, že by se v tom bordelu nějak hromadil vzduch, ale to by dělalo i bez bufa
ucpaný radiátor by na to snad vliv mít neměl, jelikož by mu stačil okruh jen přes motor, jedině, že by se v tom bordelu nějak hromadil vzduch, ale to by dělalo i bez bufa
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
No on právě malý okruh je přes bufík, respektive je to motor -> bufík -> radiátor -> motor
Čidlo je jenom "strčené" do těla bufíku, těsněné přes gumičku a přidržuje ho tam to víčko, nedokážu si představit, že by mohlo způsobovat přelévání expanzky, leda, že by blbě ukazovalo a bufík se přehříval -> nevypínal při dosažení určité teploty vody.
Čidlo je jenom "strčené" do těla bufíku, těsněné přes gumičku a přidržuje ho tam to víčko, nedokážu si představit, že by mohlo způsobovat přelévání expanzky, leda, že by blbě ukazovalo a bufík se přehříval -> nevypínal při dosažení určité teploty vody.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
si to už asi špatně pamatuju, ale to čidlo přece vůbec nejde do vody, nebo jo? mám za to, že je tam jen čidlo kvůli přehřátí na těle bufíku a není potřeba vůbec těsnit a pak teda ještě flamesenzor, který vidí dovnitř na plamen
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
To čidlo je v těle bufíka, kde obíhá voda a měří teploty kapaliny.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Čidlo je přímo ve vodě.
Pak je tam ještě termostat, který je přišroubovaný zvenku na tělo bufíka.
Pak je tam ještě termostat, který je přišroubovaný zvenku na tělo bufíka.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Zkusil bych v Teplicích Ložiska Souček s. r. o.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
K Součkovi jsem měl namířeno. Dobrej tip z Olomouce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Dnes jsem dojel do práce s bufíkem v režimu automatického příhřevu. Tzn. jel pouze se zapnutým motorem.
Do práce jsem dojel s úplně prázdnou nádobkou a po otevření víčka se hladina vrátila do normálu.
Zkusím výměnu toho těsnění čidla teploty kapaliny. Případně někdo jiné další nápady když už se v tom budu hrabat?
Do práce jsem dojel s úplně prázdnou nádobkou a po otevření víčka se hladina vrátila do normálu.
Zkusím výměnu toho těsnění čidla teploty kapaliny. Případně někdo jiné další nápady když už se v tom budu hrabat?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13179
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Co takhle, že ti fouká motor do vody? Nech si udělat test na spaliny.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Motor jako D5? Nebo motor jako bufík?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Tak raolsa myslel opravdu D5 motor. Jen si říkám, proč by měl bufík tak extrémní vliv v případě, že by bylo třeba fouklé těsnění pod hlavou?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé