P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Trápím se s bufíkem.
Po té, co jsem měl z bufíka raketomet, osadil jsem novou trysku, nové oběhové čerpadlo. Bufík jsem také vyčistil a zkontroloval svíčku a už nevím kam dál.
Proti standardu mám místo výfuku osazené sací potrubí, které je o pár cm kratší.
Napadá někoho, kde může být příčina větší kouřivosti? Že by dávalo podávací čerpadlo víc, než má dávat?
Zde aktuální video. Jedná se o stav zhruba od poloviny. Takto to kouří neustále.
https://youtu.be/qbfNRrlHXOY"
Po té, co jsem měl z bufíka raketomet, osadil jsem novou trysku, nové oběhové čerpadlo. Bufík jsem také vyčistil a zkontroloval svíčku a už nevím kam dál.
Proti standardu mám místo výfuku osazené sací potrubí, které je o pár cm kratší.
Napadá někoho, kde může být příčina větší kouřivosti? Že by dávalo podávací čerpadlo víc, než má dávat?
Zde aktuální video. Jedná se o stav zhruba od poloviny. Takto to kouří neustále.
https://youtu.be/qbfNRrlHXOY"
Naposledy upravil(a) hajnej dne 06 led 2020 09:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
zdá se mi to, nebo to kouří nepravidelně? nebo to bylo jen při startu?
co otáčky motoru ventilátoru? když jsem vyčistil uhlíky, byly otáčky o dost výš...
co otáčky motoru ventilátoru? když jsem vyčistil uhlíky, byly otáčky o dost výš...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Jde mi o to kouření při ustáleném chodu tzn. ke konci videa.Tod2 píše:zdá se mi to, nebo to kouří nepravidelně? nebo to bylo jen při startu?
co otáčky motoru ventilátoru? když jsem vyčistil uhlíky, byly otáčky o dost výš...
Na otáčky se tedy ještě podívám. Je pravda, že jsem měnil ventilátor za jiný, který neměl tak hlučná ložiska.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Ty otáčky jsi vykoukal ve VIDA, předpokládám...Viděl jsi tam rozdíl před a po čištění uhlíků?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
nene, prostě jsem jen zkoušel motorek, když jsem to měl venku, otáčky byly nízké a kolísavé, tak jsem rozdělal motorek, vyčistil od sajrajtu a byla to turboraketa...
-
Offline
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Taky mi to tak nahodile kouří, když jsem posledně nechal stát auto nastartované před obvhodem, tak u něj stála paní a bála se, že to bouchbe
Mimo tu kouřivost mě ještě štve to, že to vydává dost zvláštní zvuky ...
Mimochodem, jak jsi docílil toho, že ti jede bufík vez nastartovaného motoru? To je nutné doprogramovat?
Mimo tu kouřivost mě ještě štve to, že to vydává dost zvláštní zvuky ...
Mimochodem, jak jsi docílil toho, že ti jede bufík vez nastartovaného motoru? To je nutné doprogramovat?
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
jestli kouří, tak prostě tryska, to se tu řeší pořád, koukni do vedlejších vláken..., ale chce to opravit, jinak bys mohl zahořet
nahraješ časovače za cca 4000Kč a pak to buď pustíš přímo, nebo podle nastaveného času na palubáku, kde prostě přibude tato možnost...
nahraješ časovače za cca 4000Kč a pak to buď pustíš přímo, nebo podle nastaveného času na palubáku, kde prostě přibude tato možnost...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
To jsi jenom otevřel ten obal nebo jsi sundaval i ložiska?Tod2 píše:nene, prostě jsem jen zkoušel motorek, když jsem to měl venku, otáčky byly nízké a kolísavé, tak jsem rozdělal motorek, vyčistil od sajrajtu a byla to turboraketa...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
ložiska jsem myslím nechal, problém byl na kroužku a uhlících, tam bylo tolik sajrajtu, že to prostě nechtělo chodit
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Chápu. A bylo to poznat na VIDA nebo jsi toto nezkoušel?Tod2 píše:ložiska jsem myslím nechal, problém byl na kroužku a uhlících, tam bylo tolik sajrajtu, že to prostě nechtělo chodit
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
nezkoušel, nemám
rozdíl byl velmi znatelný, měnil jsem tehdy trysku, protože to kouřilo a je otázka, jestli to nakonec nebylo jen tím motorem, možná byla tryska dobrá...
rozdíl byl velmi znatelný, měnil jsem tehdy trysku, protože to kouřilo a je otázka, jestli to nakonec nebylo jen tím motorem, možná byla tryska dobrá...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Hmhm. Zajímavá teorie. DíkyTod2 píše:nezkoušel, nemám
rozdíl byl velmi znatelný, měnil jsem tehdy trysku, protože to kouřilo a je otázka, jestli to nakonec nebylo jen tím motorem, možná byla tryska dobrá...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
ale nechci Tě zavést na falešnou stopu...
prostě když jsem zkusil motorek ventilátoru připojit na zdroj, bylo hned na poslech jasné, že není v pořádku, po vyčištění to jelo tak 2x vyšší rychlostí...
prostě když jsem zkusil motorek ventilátoru připojit na zdroj, bylo hned na poslech jasné, že není v pořádku, po vyčištění to jelo tak 2x vyšší rychlostí...
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Dobrá úvaha. Taky nevím. Poradí někdo?Tod2 píše:otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Příspěvky: 5958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Ja krivku otacek ventilatoru kdysi resil. Tehdy jeste s Martinopel. Nekde tedy jsou grafy a hodnoty, jak ma prubeh vypadat, ale ve VIDE jsem to neviděl
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Takže první pravděpodobná teorie je málo vzduchu nebo jeho špatná distribuce?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Každý elektromotor (a komutátorový elmotor je přeborník) způsobuje rušení , které se dá využít na měření otáček.hajnej píše:Dobrá úvaha. Taky nevím. Poradí někdo?Tod2 píše:otázka je, z čeho pozná vida otáčky? jen z napětí? tedy odpovídajícímu napětí přísluší nějaké otáčky? respektive jak to pozná, že otáčky neodpovídají?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Nepochopil jsem, jestli ty naměřené otáčky motorku přes VIDA odpovídají reálným otáčkám. Díky za radu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Záhadě jsem konečně přišel na kloub. Neměl jsem bohužel nějaký čas funčkní VIDA a tak jsem tak nějak špekuloval a až dnes jsem bufík napíchnul a prohlídnul si parametry. Čerpadlo pumpuje na frekvenci 6.8Hz ale má mít 5.7Hz. Proč?
Nechal jsem si nahrát soft pro benzíny, abych vyřadil automatický start bufíků a mohl si ho řídit sám. Dnes jsem ale zjistil, že tím pádem dává čerpadlo větší dávku paliva. Proto i ten plamenomet při poškozené trysce. Takže honem rychle přehrát opět diesel soft a mělo by to vesele makat.
Nechal jsem si nahrát soft pro benzíny, abych vyřadil automatický start bufíků a mohl si ho řídit sám. Dnes jsem ale zjistil, že tím pádem dává čerpadlo větší dávku paliva. Proto i ten plamenomet při poškozené trysce. Takže honem rychle přehrát opět diesel soft a mělo by to vesele makat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Online
- Příspěvky: 5958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Pat a Mat v jedne osobe. Ale zase kdo nic nedela, ten nic nezkazi, ze
Tak at ti to beha
Tak at ti to beha
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Ale vždyť ten benzínový soft má spousta bufíků a fungují normálně. Nebude problém jinde?
Navíc ta frekvence se s ohříváním zpomaluje...
Navíc ta frekvence se s ohříváním zpomaluje...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Tod2 píše:Ale vždyť ten benzínový soft má spousta bufíků a fungují normálně. Nebude problém jinde?
Navíc ta frekvence se s ohříváním zpomaluje...
Je pravda, že když jsem zapnul bufík, když byl teplejší motor a čerpadlo už dávalo míň, prakticky nekouřil. Ale kdo to má vydržet do tý doby?
citace z jednoho fora:
Může se někdo přihlásit, kdo má v dieselu benzínový soft a poslat sem svoje zkušenosti?Auta vyrobená od 39. týdne včetně: Ve stavu č. 2 pracuje čerpadlo na 5,7 Hz pro naftu a 6,8 Hz pro benzín.
Kde jinde by měl být problém? Šáhnul jsem prakticky do všeho.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Fakt nevím, jen o tom přemýšlím...
Ale podle poslechu mi čerpadlo při ohřátém motoru cvaká tak poloviční rychlostí než při studeném.
Ale podle poslechu mi čerpadlo při ohřátém motoru cvaká tak poloviční rychlostí než při studeném.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
P2 bufík Ardic - zvýšená kouřivost
Ano, je to tak. Bufík od určité teploty chl. kapaliny snižuje výkon tzn. dávku paliva a sníží otáčky ventilátoru.Tod2 píše: Ale podle poslechu mi čerpadlo při ohřátém motoru cvaká tak poloviční rychlostí než při studeném.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé