Ahoj, nějak mi jde poslední dobou ztuha řadit zpátečka, párkrát se jí nechtělo vůbec (lidskou silou), až když sem trošku popojel. Táhla pod pákou jsou vyčištěná a namazaná...
Je to S60 2.5T manuální pětikvalt 2008...
Díky za rady
Ahoj, bojuju se stejným problémem, stačí, kdyz tam dam jedničku a zpatecka tam pak jde, ale pri studenem motoru hnedka z prvni ne a ne..
Taky budu vděčný za radu
Spojka je nová vcetne setrvaku, ze začátku v pohode, asi po 10kkm se stává tohle..
Olej v převodovce taky měněn.
Tak nevim, leda ze by to posrali mechoši, obcas to i klepe, prej je vůle na hřídeli převodovky
Podle mě se něco stalo ve spojce a pořádně se nerozepne. Když se unáší hřídel tak tam i přes synchron ta zpátečka nejde.
Zkusit dát obě kola do vzduchu, nastartovat, zařadit jedničku (zpátečku) a kouknout jestli se kola nezačnou točit.
Do toho bohuzel nevidim, jestli tam neco nepodelali a ani nepodívam bohuzel.
Myslis zařadit a mit porad seslaplou spojku?
V sobotu budu delat lambdu atak, tak seženu druhej zvedak a prubnu to.
Třeba je to blbost,ale měl jsem na xc70 2001 problém, šla špatně řadit zpátečka,občas tam šla špatně dvojka,nemohl jsem na to přijít, myslel jsem že převodovka ko (spojka byla nedlouho po výměně ).Nakonec to bylo takovou bílou plastovou průchodkou skrz kterou vede táhlo/bovden směrem od řadící páky směrem dopředu, zhruba pod úrovni rádia. Průchodka byla vyrvaná z uložení.Průchodku jsem upevnil zpátky,od té doby řadí opět jak má.
_________________ bylo : V 70 XC 2.4T AWD 147kW B5244T3 2001
S80 II 2.5T B5254T6 MY2007
Uvnitř auta,rozebrat plast kolem středového tunelu /řadící páka+ bok/ a cca 30-40cm směrem dopředu jít po tahlech a melo by to byt vidět.
Edit: Zkusil jsem narychlo aspoň pro představu kde zhruba to v tom středovém tunelu je /fotka je z netu/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ bylo : V 70 XC 2.4T AWD 147kW B5244T3 2001
S80 II 2.5T B5254T6 MY2007
NE, než budete něco kuchat v kabině, tak si tam laskavě při vypnutém motoru zařaďte zpátečku,
a běžte se podívat pod kapotu.
Oni totiž někteří dovedové dokážou namontovat věci nad převodovku tak, že to brání volnému chodu řadícího
závaží, nebo se zpátečka vlivem poškozených táhel na převodovce nechce dořadit.
Takže pěkně ručičkou při zařazené zpátečce postrčíme to závažíčko, zda s ním lze ještě pohnout a dořadit R.
Pokud ano, jsou špatně seřízená táhla (poškozená), a to servisy bez volvozkušeností nemohou nikdy odhalit.
PS: Jsou splněny podmínky : spojku máte naprosto v pořádku, správně odvzdušněnou, nemáte vykloktanou řadící
kulisu, olej v převodovce měníte, a převodovka nemá najeto 700 tisíc.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Pokud nejsi technický typ, tak zkus za studena být s převodovkou trpělivý.
Je to strojní zařízení, plné ozubených kol, bez moderních aplikací, a je třeba to respektovat.
Pokud tam za studena při ztuhlém oleji nejde zpátečka HNED, tak tam dej neutrál............šlápni znovu na spojku......
.........zařaď čtyřku, a hned potom zpátečku.
NO, člověče......a ona tam jde.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Tak v3s jsem bohuzel neridil, ale paradni poctivý stroj:)
Technicky na tom nejsem zle, spis me zaráží, ze to dela tak posledni dva měsíce a hlavne pri studenym oleji, kdyz se ohřeje, tak se to zda byt ok.
Vetsinou zařadím za 1 a pak tam R jde.
.............poslední dva měsíce se výrazně ochladilo, a olej tuhne................
Taky záleží na tom, jaké máslo z Moskviče ti tam nalili. Má tam být 75W90
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.