Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#126 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Jaguar nabizi i AWD a kombi...stan pak netreba a odjedes temer vzdy.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#127 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
To je pravda, ale až ve verzi po faceliftu.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#128 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Nechal jsem vyměnit olej v AT. Dal jsem na kladné recenze a nechal to udělat zde http://www.frekoservis.cz/ .
Na doporučení servisu byla provedena pouze výměna oleje ( s filtrem) bez proplachu. Prý je to potom pro tu převodovku velká změna a můžou začít být problémy. Asi to byla první výměna po 208 tis. km.
Když jsem si pro auto šel, tak jsem se ptal, jestli je teď potřeba jezdit nějakým určitým způsobem.
Bylo mi odpověděno, že auto ani neví, že tam nějaká výměna oleje proběhla, a tak mám jezdit úplně normálně jako dřív.
Myslel jsem si, že když se mění olej, tak se rovnou mažou i adaptace. Adaptace se prý mažou, když je s převodovkou nějaký problém.
No nic, auto řadí stále dobře a tato procedura stála 7100Kč.
Na doporučení servisu byla provedena pouze výměna oleje ( s filtrem) bez proplachu. Prý je to potom pro tu převodovku velká změna a můžou začít být problémy. Asi to byla první výměna po 208 tis. km.
Když jsem si pro auto šel, tak jsem se ptal, jestli je teď potřeba jezdit nějakým určitým způsobem.
Bylo mi odpověděno, že auto ani neví, že tam nějaká výměna oleje proběhla, a tak mám jezdit úplně normálně jako dřív.
Myslel jsem si, že když se mění olej, tak se rovnou mažou i adaptace. Adaptace se prý mažou, když je s převodovkou nějaký problém.
No nic, auto řadí stále dobře a tato procedura stála 7100Kč.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9872
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#129 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
A co přesně ti tam nalili? Víš?Spongebob píše:Nechal jsem vyměnit olej v AT. Dal jsem na kladné recenze a nechal to udělat zde http://www.frekoservis.cz/ .
Na doporučení servisu byla provedena pouze výměna oleje ( s filtrem) bez proplachu. Prý je to potom pro tu převodovku velká změna a můžou začít být problémy. Asi to byla první výměna po 208 tis. km.
Když jsem si pro auto šel, tak jsem se ptal, jestli je teď potřeba jezdit nějakým určitým způsobem.
Bylo mi odpověděno, že auto ani neví, že tam nějaká výměna oleje proběhla, a tak mám jezdit úplně normálně jako dřív.
Myslel jsem si, že když se mění olej, tak se rovnou mažou i adaptace. Adaptace se prý mažou, když je s převodovkou nějaký problém.
No nic, auto řadí stále dobře a tato procedura stála 7100Kč.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#130 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Vůbec netuším. Ale už když jsem se telefonicky objednával, tak věděl, že tam je ZF 6°. Tak věřím, že specifikaci oleje dávají dobrou. Ale to si jen myslím.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#131 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
To auto je neskutečně pěkný a elegantní. Nicméně stejně bych asi nebyl ochoten dát výše zmíněnou sumu za ani ne 4l oleje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#132 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Tak ono je to možná dost, ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že u Dajbycha nebo v Albioncars by to bylo o dost dražší. A není to jen o oleji. Ten filtr taky něco stojí https://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/filtry-aut-prevodovky/ .
Kdybych trval na proplachu tak by možná mohl nastat problém.
Budu citovat z Jaguar fóra, kde byl člověk ve vyhlášené PAKRA ZF.
,,Tak jsem výměnu v ZF servisu absolvoval. Bylo to bez proplachu, nemají příruby. S přístupen spokojenost. Auto řadí bez problémů. ,,
Kdybych trval na proplachu tak by možná mohl nastat problém.
Budu citovat z Jaguar fóra, kde byl člověk ve vyhlášené PAKRA ZF.
,,Tak jsem výměnu v ZF servisu absolvoval. Bylo to bez proplachu, nemají příruby. S přístupen spokojenost. Auto řadí bez problémů. ,,
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#133 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Jasný, ona i ta práce nestojí málo, protože to neni hnedka hotový. Omluvuju se za plevelení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#134 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Néééé v pohodě, od toho jsme na fóru.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#135 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Včerejší kombinaci volného dne a slušného počasí jsem využil k prvnímu letošnímu běžkování.
Ovšem teď to hlavní co chci napsat. Před Jaguárem jsem žádnou zadokolku neměl a vůbec jsem si nedokázal představit, jak se s tím bude jezdit na sněhu.
První zkušenost byla někdy okolo 15. prosince, kdy už konečně napadl na horách nějaký sníh a měl padat další. Vyrazil jsem tedy směr Klínovec vybaven lopatou a sněhovými řetězy. První část cesty probíhala dobře, to se však mělo změnit přibližně u Výsluní. Přibližně od tohoto místa začalo hustě sněžit a do té doby suchá silnice se začala pokrývat vrstvou sněhu. S přibývajícím sněhem stoupala i moje nervozita, neboť jsem si až do té chvíle myslel, že zadohrab je na sněhu takřka nepoužitelný. Nejdřív jsem jel ve standardním režimu. Jenže při snaze i o co nejpomalejší akceleraci bez nutnosti podřazení se auto chovalo velmi nervózně a mělo velké tendence k roztancování zádi a tyto okamžiky mi na klidu vůbec nepřidaly. A pak to přišlo, stiskl jsem tlačítko zimního řežimu a od té doby jsem si řízení snad i užíval. Auto přestalo být agresivní na plynu převodovka neměla snahu moc podřazovat a roztancování zádě se změnilo na minimum. Takže plynulá jízda by tak nějak šla, jenže co když budu muset zastavit. Rozjedu se ještě? Už jsem viděl hromadu zadohrabů, co někam nevyjely, nebo se nemohly rozjet. Nejprve jsem zastavil na rovince a zkusil se rozjet. Rozjezd proběhl naprosto standardně. Poté jsem tyto rozjezdy zkoušel do mírného kopečku, většího kopečku a nakonec přímo ve stoupání na Klínovec. Byť bych tomu tehdy nevěřil, tak jsem se vždy rozjel. A V jakémkoli kopci, když jsem přidal plyn, tak auto vždy ještě dokázalo zrychlovat. A když už jsem byl v tom zkoumání, tak jsem pak zajel na dolní parkoviště, vypnul ESP a vyzkoušel si pár driftů, ale to mi moc nešlo. Při snaze projet jakoby 180° zatáčku v driftu se mi vždy cca v 90° auto úplně přetočilo. No, hold to nemám v rukách ani nohách.
No a včerejší výjezd na Cínovec byl ve znamení poměrně zledovatělé vozovky, ale se zimním režimem jsem to dal relativně v pohodě.
Ještě doplním, že mám obuto Michelin Pilot Alpin PA4 245/45/18 s cca 6mm.
Na závěr řeknu asi to, že mě zadokola mile překvapila.
Ovšem teď to hlavní co chci napsat. Před Jaguárem jsem žádnou zadokolku neměl a vůbec jsem si nedokázal představit, jak se s tím bude jezdit na sněhu.
První zkušenost byla někdy okolo 15. prosince, kdy už konečně napadl na horách nějaký sníh a měl padat další. Vyrazil jsem tedy směr Klínovec vybaven lopatou a sněhovými řetězy. První část cesty probíhala dobře, to se však mělo změnit přibližně u Výsluní. Přibližně od tohoto místa začalo hustě sněžit a do té doby suchá silnice se začala pokrývat vrstvou sněhu. S přibývajícím sněhem stoupala i moje nervozita, neboť jsem si až do té chvíle myslel, že zadohrab je na sněhu takřka nepoužitelný. Nejdřív jsem jel ve standardním režimu. Jenže při snaze i o co nejpomalejší akceleraci bez nutnosti podřazení se auto chovalo velmi nervózně a mělo velké tendence k roztancování zádi a tyto okamžiky mi na klidu vůbec nepřidaly. A pak to přišlo, stiskl jsem tlačítko zimního řežimu a od té doby jsem si řízení snad i užíval. Auto přestalo být agresivní na plynu převodovka neměla snahu moc podřazovat a roztancování zádě se změnilo na minimum. Takže plynulá jízda by tak nějak šla, jenže co když budu muset zastavit. Rozjedu se ještě? Už jsem viděl hromadu zadohrabů, co někam nevyjely, nebo se nemohly rozjet. Nejprve jsem zastavil na rovince a zkusil se rozjet. Rozjezd proběhl naprosto standardně. Poté jsem tyto rozjezdy zkoušel do mírného kopečku, většího kopečku a nakonec přímo ve stoupání na Klínovec. Byť bych tomu tehdy nevěřil, tak jsem se vždy rozjel. A V jakémkoli kopci, když jsem přidal plyn, tak auto vždy ještě dokázalo zrychlovat. A když už jsem byl v tom zkoumání, tak jsem pak zajel na dolní parkoviště, vypnul ESP a vyzkoušel si pár driftů, ale to mi moc nešlo. Při snaze projet jakoby 180° zatáčku v driftu se mi vždy cca v 90° auto úplně přetočilo. No, hold to nemám v rukách ani nohách.
No a včerejší výjezd na Cínovec byl ve znamení poměrně zledovatělé vozovky, ale se zimním režimem jsem to dal relativně v pohodě.
Ještě doplním, že mám obuto Michelin Pilot Alpin PA4 245/45/18 s cca 6mm.
Na závěr řeknu asi to, že mě zadokola mile překvapila.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#136 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Kamarád měl M3 a tam to bylo nelogicky naopak. Zadohrab, ale líp to couvalo než jelo kupředu. Jednou jsme jeli taky na Skřítek. Začalo padat a začal byt hrozně nervozní. Říkám co je poprašek sněhu ? No byl hodně nesvůj asi už to někde vykopával Nicméně dojeli jsme i když jak říkáš měl plyn na 1% ( Ono krotit na sněhu 420 koníku není easy )
Kočičce to sluší. Jak se do toho vlezou běžky ?
Kočičce to sluší. Jak se do toho vlezou běžky ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#137 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Běžky se vejdou tak, že sklopím 2/3 zadních sedaček. A natáhnu je z rohu kufru za přední sedačku spolujezdce. Když jsem měl ještě S60 tak jsem je měl od konce kufru rovně mezi přední sedačky až na loketní opěrku, takže trochu vadily při řazení. Hold těch 0,5m délky navíc je znát.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#138 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Dnešní jarní počasí jsem náležitě využil.
Přezul na nové letní Dunlop, vyměnil gumy za koberečky, ošetřil interiér kokpitem a naimpregnoval kůži.
Za mě už může začít třeba léto .
Přezul na nové letní Dunlop, vyměnil gumy za koberečky, ošetřil interiér kokpitem a naimpregnoval kůži.
Za mě už může začít třeba léto .
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#139 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Ahoj, prosím o referenci průměrné spotřeby. A jak s tím aktuálně jezdíš? Šlapeš na to, nebo na spotřebu?
Děkuji Dan
Děkuji Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#140 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Ahoj, průměrnou mám zde. https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1032965.html
No jezdím tak nějak normálně. Když jsem to měl nově, tak jsem na to docela šlapal, ale teď už moc ne. Jen občas to chvílema trochu prošlápnu a pak se zas uklidním. Ono to totiž vůbec není potřeba na to šlapat. Když se rozjíždím tak nějak, že to točím cca do 3tis, ot. , tak pro ten motor to nic není a stejně jsem rychlejší, než většina ostatního provozu. Když se člověk s autem trochu sžije, tak nějaké to pružné zrychlení z cca 80-120 probíhá na šestku a táhle to velice obstojně.
Jinak když pojedu delší smíšenou trasu alespoň 50km a pojedu v klidu, tak opravdu není problém jet do 10l.
No jezdím tak nějak normálně. Když jsem to měl nově, tak jsem na to docela šlapal, ale teď už moc ne. Jen občas to chvílema trochu prošlápnu a pak se zas uklidním. Ono to totiž vůbec není potřeba na to šlapat. Když se rozjíždím tak nějak, že to točím cca do 3tis, ot. , tak pro ten motor to nic není a stejně jsem rychlejší, než většina ostatního provozu. Když se člověk s autem trochu sžije, tak nějaké to pružné zrychlení z cca 80-120 probíhá na šestku a táhle to velice obstojně.
Jinak když pojedu delší smíšenou trasu alespoň 50km a pojedu v klidu, tak opravdu není problém jet do 10l.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#141 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Díky, to je ferová spotřeba na auto a motor. Díky
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#142 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Asi před čtrnácti dny si kočka vzpomněla, že je čas na servisní prohlídku. Dnes konečně nastala vhodná kombinace práce z domova a hezkého počasí. Po obědě jsem udělal krátkou projížďku, abych zahřál olej a pustil se do díla.
Zkusím zde trochu popsat v čem je rozdíl servisu oproti mé bývalé S60.
První rozdíl se ukázal takřka hned na začátku. Zatímco s S60 stačilo najet na takové dva nájezdové trámky a mohlo se začít. U Jaguáru je potřeba pod tyto trámky dát ještě kostku zámkové dlažby tl. 4cm, aby se člověk vůbec pod auto nějak dostal. Další zklamání přišlo hned po ulehnutí pod auto. S60 neměla žádný krycí plech, takže vypouštěcí šroub byl hned přístupný. U kočky je potřeba sundat nejprve jeden dekl, který kryje chladiče a řemeny zařízení. Tento kryt drží asi 12ks torxů . Sundáním tohoto krytu se uvolní předek dalšího krytu, který vede až do cca poloviny auta. Naštěstí stačí povolit tento kryt pouze do poloviny a následně už se jde dostat k vypouštěcímu šroubu. Vypouštěcí šroub je situován do strany, takže ani případný otvor v tomto krytu by nepomohl . To moje bývalá X5 měla také kryt, ale pod vypouštěcím šroubem byl odklápěcí , hold Němci no.
Naopak výměna olejového filtru jde lépe na kočce. Filtr je na vrchu motoru, a tudíž při jeho povolování nic nevytéká .
Nový olej se díky klasické měrce naléval lépe do S60. Jaguar nemá klasickou měrku, a tak jsem si musel nejprve odměřit, kolik toho vyteklo a následně stejné množství zase nalít zpět. Teď po výměně a pár nastartování, už mi to ukazuje pod 1/2 hladiny. Nechám to sednou do zítra a trochu ještě doliji.
Dále jsem kouknul na vzduchové filtry, ale jelikož byly měněny před rokem /10tis.km, tak jsem je tam ještě nechal do příště. Přístup k filtrům je řekněme rovnocenný s S60.
Ještě jsem vyměnil kabinový filtr a tady kočka mile překvapila. Stačí pouze sundat kobereček mezi nohama spolujezdce a spodkem palubky. Následně se objeví plastový kryt filtru, který drží pouze na dvou zacvakávacích packách. Takže oproti S60 se zde nemusí nic šroubovat.
A teď k cenám.
Motorový olej Mobil 5W/20 7l mě vyšel na 1071Kč
Olejový filtr Mann 470Kč
Kabinový filtr Mann 239Kč
Celkem mě tedy tento servis vyšel na 1780Kč + cca 3-4h času + nespočítatelně nervů
Ale zase je také potřeba říct, že jsem to dělal na kočce poprvé a příště už to půjde určitě lépe. Jo a dokonce vynulování servisního intervalu bylo v pohodě. Z toho jsem měl asi největší obavu.
Zkusím zde trochu popsat v čem je rozdíl servisu oproti mé bývalé S60.
První rozdíl se ukázal takřka hned na začátku. Zatímco s S60 stačilo najet na takové dva nájezdové trámky a mohlo se začít. U Jaguáru je potřeba pod tyto trámky dát ještě kostku zámkové dlažby tl. 4cm, aby se člověk vůbec pod auto nějak dostal. Další zklamání přišlo hned po ulehnutí pod auto. S60 neměla žádný krycí plech, takže vypouštěcí šroub byl hned přístupný. U kočky je potřeba sundat nejprve jeden dekl, který kryje chladiče a řemeny zařízení. Tento kryt drží asi 12ks torxů . Sundáním tohoto krytu se uvolní předek dalšího krytu, který vede až do cca poloviny auta. Naštěstí stačí povolit tento kryt pouze do poloviny a následně už se jde dostat k vypouštěcímu šroubu. Vypouštěcí šroub je situován do strany, takže ani případný otvor v tomto krytu by nepomohl . To moje bývalá X5 měla také kryt, ale pod vypouštěcím šroubem byl odklápěcí , hold Němci no.
Naopak výměna olejového filtru jde lépe na kočce. Filtr je na vrchu motoru, a tudíž při jeho povolování nic nevytéká .
Nový olej se díky klasické měrce naléval lépe do S60. Jaguar nemá klasickou měrku, a tak jsem si musel nejprve odměřit, kolik toho vyteklo a následně stejné množství zase nalít zpět. Teď po výměně a pár nastartování, už mi to ukazuje pod 1/2 hladiny. Nechám to sednou do zítra a trochu ještě doliji.
Dále jsem kouknul na vzduchové filtry, ale jelikož byly měněny před rokem /10tis.km, tak jsem je tam ještě nechal do příště. Přístup k filtrům je řekněme rovnocenný s S60.
Ještě jsem vyměnil kabinový filtr a tady kočka mile překvapila. Stačí pouze sundat kobereček mezi nohama spolujezdce a spodkem palubky. Následně se objeví plastový kryt filtru, který drží pouze na dvou zacvakávacích packách. Takže oproti S60 se zde nemusí nic šroubovat.
A teď k cenám.
Motorový olej Mobil 5W/20 7l mě vyšel na 1071Kč
Olejový filtr Mann 470Kč
Kabinový filtr Mann 239Kč
Celkem mě tedy tento servis vyšel na 1780Kč + cca 3-4h času + nespočítatelně nervů
Ale zase je také potřeba říct, že jsem to dělal na kočce poprvé a příště už to půjde určitě lépe. Jo a dokonce vynulování servisního intervalu bylo v pohodě. Z toho jsem měl asi největší obavu.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#143 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Ty jsi neměl na S60 pod motorem šustplast? To je standard.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#144 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Už nevím, jestli tam nějaký plech byl. Ale jestli tam byl, tak se určitě domontovat nemusel.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 422
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#145 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Niekde som počul, že oturbene verzie S60 ich kryty z výroby.
Cena kabínového filtra má prekvapila. Nemáš tam preklep?
Cena kabínového filtra má prekvapila. Nemáš tam preklep?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#146 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Skvělá reportáž a luxusní tépich!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#147 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Cena filtru je správná, on je taky docela malý. Odhadl bych velikost tak na 2/3 z volva.
Jó peršánky, ty tam musí být. Dodá to takový pocit noblesy.
Jó peršánky, ty tam musí být. Dodá to takový pocit noblesy.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#148 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Spíš ti tam kryt chyběl, páč na výměnu oleje se určitě musí sundávat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#149 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Tak v tom případě tam asi opravdu chyběl.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 92
- Příspěvky: 185
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: XF 5.0 V8
#150 Spongebobova zachovalá šedesátka, Britská kočka 5.0 V8
Dnešního dne jsem vyrazil, jako již každý rok první dubnový víkend na Klínovec.
Při pití kávy na benzince se stalo něco, co se přihodí maximálně jednou za deset let
Při prohlížení okolního provozu jsem zpozoroval jiné projíždějící XF. Řekl jsem si, že vypadal velmi podobně a věnoval se dál kávě.
Po chvilce tento Jaguar také přijel na benzinku. (musel se otočit)
No a tak jsme se dali do řeči a předali si pár zkušeností.
Ale jaká je asi šance, že se potkají dva Jaguáry stejné barvy a s benzinovým motorem? Ten kolega měl tedy facelift a 3.0V6 kompresor, ale stejně.
Dále mě překvapilo, že to byl naprostý pohodář. (to jsme asi všichni Jaguárníci )
Předali jsme si kontakt a rozjeli se každý po svém.
Možná jste také zaznamenali, že se někdo na Klínovci pokusil sjet Peugotem 206 černou sjezdovku.
Ve zprávách opravdu nekecali a to auto tam je dodnes. Ale když už člověk stojí u toho auta a podívá se na sklon té sjezdovky, tak si řekne, že to není možné, co ty lidi napadne. Vzhledem k tomu, že jsem neviděl airbagy (jestli ho tedy 206 vůbec má) , to vypadá, že to auto spíš někdo pustil po sjezdovce samotné, protože z toho kopce by mohl chtít sjet jen blázen.
Při pití kávy na benzince se stalo něco, co se přihodí maximálně jednou za deset let
Při prohlížení okolního provozu jsem zpozoroval jiné projíždějící XF. Řekl jsem si, že vypadal velmi podobně a věnoval se dál kávě.
Po chvilce tento Jaguar také přijel na benzinku. (musel se otočit)
No a tak jsme se dali do řeči a předali si pár zkušeností.
Ale jaká je asi šance, že se potkají dva Jaguáry stejné barvy a s benzinovým motorem? Ten kolega měl tedy facelift a 3.0V6 kompresor, ale stejně.
Dále mě překvapilo, že to byl naprostý pohodář. (to jsme asi všichni Jaguárníci )
Předali jsme si kontakt a rozjeli se každý po svém.
Možná jste také zaznamenali, že se někdo na Klínovci pokusil sjet Peugotem 206 černou sjezdovku.
Ve zprávách opravdu nekecali a to auto tam je dodnes. Ale když už člověk stojí u toho auta a podívá se na sklon té sjezdovky, tak si řekne, že to není možné, co ty lidi napadne. Vzhledem k tomu, že jsem neviděl airbagy (jestli ho tedy 206 vůbec má) , to vypadá, že to auto spíš někdo pustil po sjezdovce samotné, protože z toho kopce by mohl chtít sjet jen blázen.
_________________
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
je: Jaguar XF 5.0 V8 385Ps, MY2010
bylo: S60 2.0T 2006 Summum
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek