Rezonujici motor za jízdy - motor d5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Ahoj všem,
Nejdřív chci napsat, ze se jedna o v50 s motorem d5 manuální převodovka.
Píšu sem, jelikož v sekci v50 je málo aut s motory d5, tudíž zde si toho všimne mnohem více lidi, takže se předem omlouvám.
Mám takový problém. Poslední dny mi přijde, ze motor rezonuje za jízdy do interiéru,víc než kdy predtim. Je to hlavně do 2tis otáček, pak už to cítit není.
Motor zní furt stejně, žádná změna, táhne furt stejně.
Dneska když jsem přijel večer domu a zaparkoval jsem tak mi přišlo, ze jakoby zamnou slyším takové “bublani”, nevím jak to popsat. Je možné, ze by to dělala nějaká nepřesnost ve výfuku? Z venku nic slyšet není.
Nejdřív chci napsat, ze se jedna o v50 s motorem d5 manuální převodovka.
Píšu sem, jelikož v sekci v50 je málo aut s motory d5, tudíž zde si toho všimne mnohem více lidi, takže se předem omlouvám.
Mám takový problém. Poslední dny mi přijde, ze motor rezonuje za jízdy do interiéru,víc než kdy predtim. Je to hlavně do 2tis otáček, pak už to cítit není.
Motor zní furt stejně, žádná změna, táhne furt stejně.
Dneska když jsem přijel večer domu a zaparkoval jsem tak mi přišlo, ze jakoby zamnou slyším takové “bublani”, nevím jak to popsat. Je možné, ze by to dělala nějaká nepřesnost ve výfuku? Z venku nic slyšet není.
-
Offline
- Příspěvky: 39
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 2,4 D5
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Dělalo mi to samé a pomohla výměna rezonátoru.
_________________
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Mohl bys to prosím více specifikovat? Vůbec nevím, co by to mohlo byt, slyším to prvně.Bilajz píše:Dělalo mi to samé a pomohla výměna rezonátoru.
-
Offline
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Nebude nejlépe zajet do servisu , kde Volva znají?
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
To samozřejmě bylo, bohužel je pred Vánoci a skoro všude přijímají objednavky na servis až na leden.volvoperformance píše:Nebude nejlépe zajet do servisu , kde Volva znají?
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
OT: Tyjo a nám nadávají, že objednáváme na konec listopadu, že tak pozdě a jinde to jedou na leden
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Asi jezdím do servisu, kam jezdí nejvíc lidi, no..Sup píše:OT: Tyjo a nám nadávají, že objednáváme na konec listopadu, že tak pozdě a jinde to jedou na leden
Každopádně bych prosil o vysvětlení toho rezonátoru. Co to přesně je, kde to najdu, popřípadě kolik to stojí.
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
http://www.catcar.info/volvo/?lang=en&l=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%3D%3D
Pozice 13 a 14 je rezonátor na sání. Pokud myslíme s Bilajz to samé
Pozice 13 a 14 je rezonátor na sání. Pokud myslíme s Bilajz to samé
-
Offline
- Příspěvky: 4894
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Super, díky za odkaz, kouknu na to.Sup píše:http://www.catcar.info/volvo/?lang=en&l=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%3D%3D
Pozice 13 a 14 je rezonátor na sání. Pokud myslíme s Bilajz to samé
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Hádám, ze to se musí koupit cele, respektive 13-14?Sup píše:http://www.catcar.info/volvo/?lang=en&l=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%3D%3D
Pozice 13 a 14 je rezonátor na sání. Pokud myslíme s Bilajz to samé
-
Offline
- Příspěvky: 39
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 2,4 D5
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Bylo to tohle https://bazar.automedik.cz/AMD0260650537/volvo/xc70
_________________
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
-
Offline
- Příspěvky: 39
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 2,4 D5
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Předpokládám, že jo.PetrXC70 píše:Mám to v motoru taky?
_________________
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
-
Offline
- Příspěvky: 4894
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Offline
- Příspěvky: 39
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 2,4 D5
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Za katalyzátorem může být umístěn tzv. rezonátor, který odruší určité zvukové frekvence, např. pro určité pásmo otáček motoru. Podle toho, na jakou frekvenci je rezonátor zkonstruovaný, vytvoří se v něm vlny opačné k těm, které je třeba vyrušit, a tak jsou utlumeny, zjednodušeně řečeno. Zvuk, který slyšíme, je v podstatě tvořen vibracemi vzduchu v určitých vlnách, frekvencích.
Zdroj: https://www.autoforum.cz/technika/jak-funguje-vyfuk-a-kde-se-bere-ci-ztraci-zvuk-vaseho-auta/
Zdroj: https://www.autoforum.cz/technika/jak-funguje-vyfuk-a-kde-se-bere-ci-ztraci-zvuk-vaseho-auta/
_________________
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
Je: XC70 2.4D5 136 kW 2006
Bylo: V40 1.9TD 85 kW 2003
-
Offline
- Příspěvky: 333
- Registrován: 12 roků
- Vůz: S 80 2,4b 125kw
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Chlapci tento rezonator maju navšie D5 euro4 > su osadene na výtlaku turba a nie za katom a ano maju redukovať vibracie ale je to system dosť nespolahlivý (300€) kde to v spojoch dosť často netesní a rozpojí sa pod tlakom hore je foto náhrady za gumenú hadicu miesto rezonátora.Bilajz píše:Za katalyzátorem může být umístěn tzv. rezonátor, který odruší určité zvukové frekvence, např. pro určité pásmo otáček motoru. Podle toho, na jakou frekvenci je rezonátor zkonstruovaný, vytvoří se v něm vlny opačné k těm, které je třeba vyrušit, a tak jsou utlumeny, zjednodušeně řečeno. Zvuk, který slyšíme, je v podstatě tvořen vibracemi vzduchu v určitých vlnách, frekvencích.
Zdroj: https://www.autoforum.cz/technika/jak-funguje-vyfuk-a-kde-se-bere-ci-ztraci-zvuk-vaseho-auta/
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Jojo, mám ve v50 d5 132kw euro 4Jasko píše:Chlapci tento rezonator maju navšie D5 euro4 > su osadene na výtlaku turba a nie za katom a ano maju redukovať vibracie ale je to system dosť nespolahlivý (300€) kde to v spojoch dosť často netesní a rozpojí sa pod tlakom hore je foto náhrady za gumenú hadicu miesto rezonátora.Bilajz píše:Za katalyzátorem může být umístěn tzv. rezonátor, který odruší určité zvukové frekvence, např. pro určité pásmo otáček motoru. Podle toho, na jakou frekvenci je rezonátor zkonstruovaný, vytvoří se v něm vlny opačné k těm, které je třeba vyrušit, a tak jsou utlumeny, zjednodušeně řečeno. Zvuk, který slyšíme, je v podstatě tvořen vibracemi vzduchu v určitých vlnách, frekvencích.
Zdroj: https://www.autoforum.cz/technika/jak-funguje-vyfuk-a-kde-se-bere-ci-ztraci-zvuk-vaseho-auta/
Bude to same, nebo podobné jako mají větší modely Volv.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Podívej se na ty silentbloky motoru, jak jsem již psal na fb, a potom si teprve kupuj trubku za 8000.
A nebo jinak, kup si tu hadici, kterou tam všichni strkají namísto rezonátoru ,
protože ten je tam vlastně k ničemu, jelikož jde nahradit kusem gumy.
Odtud pramení můj pocit, že to tím asi nebude, jelikož jeho nepřítomnost není vlastně ani znát, natož aby vyřešila vibrace do kabiny.
A potom se zase podívej na ty silentbloky motoru, jestli nejsou utahané , oni jsou totiž ve 200tis. km na výměnu zralé skoro vždy.
A nebo jinak, kup si tu hadici, kterou tam všichni strkají namísto rezonátoru ,
protože ten je tam vlastně k ničemu, jelikož jde nahradit kusem gumy.
Odtud pramení můj pocit, že to tím asi nebude, jelikož jeho nepřítomnost není vlastně ani znát, natož aby vyřešila vibrace do kabiny.
A potom se zase podívej na ty silentbloky motoru, jestli nejsou utahané , oni jsou totiž ve 200tis. km na výměnu zralé skoro vždy.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V50 MY 2009 R-design, manuál
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
Já jsem silentbloky motoru už prave nějakou dobu zpět řešil a zkoušel i nějaké vyměnit, jestli se něco změní.David Patočka píše:Podívej se na ty silentbloky motoru, jak jsem již psal na fb, a potom si teprve kupuj trubku za 8000.
A nebo jinak, kup si tu hadici, kterou tam všichni strkají namísto rezonátoru ,
protože ten je tam vlastně k ničemu, jelikož jde nahradit kusem gumy.
Odtud pramení můj pocit, že to tím asi nebude, jelikož jeho nepřítomnost není vlastně ani znát, natož aby vyřešila vibrace do kabiny.
A potom se zase podívej na ty silentbloky motoru, jestli nejsou utahané , oni jsou totiž ve 200tis. km na výměnu zralé skoro vždy.
Dnes jsem byl na diagnostice a co ukazuje, tak zlobí egr ventil, respektive se nezavírá vůbec.
Při 3tis otáček to ukazuje 25-30%cca, při 2tis otáček 35-40%
Je tam špatný průtok vzduchu, ze je prý 50 a po přidání plynu spadne na 30.
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: praha
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
a cemu presne rikate, ze to "rezonuje"?
Ja, kdyz jedu po dalnici (mam D5, 120kW), tak tak do 3tisic otacek je to pomerne tichy. Ale jakmile se to prehoupne pres tuhle hranici, tak ten motor zacne jakoby hlasiteji "hucet" nebo jak bych to popsal. A to docela dost. To je ono?
Takze kouknout na silentbloky a tenhle rezonator? Na silentbloky mam stejne pifku, protoze pri stani se to chveje (doufam teda, ze to neni treba dvouhmota).
Ja, kdyz jedu po dalnici (mam D5, 120kW), tak tak do 3tisic otacek je to pomerne tichy. Ale jakmile se to prehoupne pres tuhle hranici, tak ten motor zacne jakoby hlasiteji "hucet" nebo jak bych to popsal. A to docela dost. To je ono?
Takze kouknout na silentbloky a tenhle rezonator? Na silentbloky mam stejne pifku, protoze pri stani se to chveje (doufam teda, ze to neni treba dvouhmota).
_________________
V70 II, 2005
V70 II, 2005
-
Offline
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rezonujici motor za jízdy - motor d5
tady mluví o novějším motoru (E4)
mě to na E3 rezonuje někde kolem 2700-2800 otáček, takový drnčivý zvuk, změnilo se to po rozvodech, takže předpokládám, že to bude nějaký "ložiskový" respektive rotační "problém", nevím
silentbloky dej Corteco
mě to na E3 rezonuje někde kolem 2700-2800 otáček, takový drnčivý zvuk, změnilo se to po rozvodech, takže předpokládám, že to bude nějaký "ložiskový" respektive rotační "problém", nevím
silentbloky dej Corteco
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé