NÁVOD - zapojení aktivního neoriginálního subwooferu do C30
Pravidla fóra
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#1 NÁVOD - zapojení aktivního neoriginálního subwooferu do C30
Rád bych se zeptal zkušenějších, jak na montáž neoriginálního aktivního subwooferu do C30.
Nějaké sítě jsem rozhodil, ale zatím nikdo přesně neporadil, jak by to udělal, tak bych nerad něco zmrvil.
V C30 máme nejvyšší řadu autorádia DynAudio. Je to postavené na optice. Zesilovač by měl být v pravém zadním tapecu (u zadních sedadel).
Předběžně jsme vybrali tento subwoofer JBL BASSPRO SL https://www.ahifi.cz/aktivni-subwoofer-jbl-basspro-sl.html Umístění pod spolujezdcovo sedadlo. Jinam se nám SW nevleze, rezervu chceme zachovat a mini kufr odmítáme zmenšit.
K tomuto SW bych vzal tuto kabeláž https://www.ahifi.cz/kabelova-sada-renegade-ren10kit-eco.html
Využiji z ní jen kabely k napájení SW a pojistku.
Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
A teď dotazy:
1) kam mám připojit napájení SW?
Připojení dle rady eshopu přímo na baterii. To mi ale nedává úplně smysl. Neboť pak by byl SW pořád zapnutý a to je zbytečné. Já potřebuji, aby se SW zapnul, až pootočím klíčkem, neboť i rádio se zapíná až po otočení klíčkem. Mohu tedy SW napojit před zásuvku 12V ve středovém tunelu? Nebo musím až přímo na baterku? Jde mi o to, že pokud bych to připojil před 12V zásuvku a osadil pojistkou, zda to bude OK nebo se může něco spálit, zda to ta první pojistka 12V zásuvky utáhne. Takže kam zapojit SW, aby se zapínal až po otočení klíčkem do polohy I, neshořel a pojistka fungovala?
2) jak napojit SW na zvukový signál? Chápu, že toto provedu až za zesilovačem na kabelech, které jdou např. k předním repro. Ale jak to mohu napojit? Střihnout drát a dát tam čokoládu a spojit, či se zvukové kabely napojují jinak?
3) Kdybych si na to netroufnul, je někdo z okolí Zlína, kdo by se toho jedno dopoledne s mou ryze lamáckou asistencí ujal a za nějakou úplatu totok provedl? Plasty bych měl samozřejmě sundané, ať je to co nejrychlejší.
Děkuji za rady
NÁVOD K NALEZNUTÍ ZDE O 16 PŘÍSPĚVKŮ NÍŽE:
Nějaké sítě jsem rozhodil, ale zatím nikdo přesně neporadil, jak by to udělal, tak bych nerad něco zmrvil.
V C30 máme nejvyšší řadu autorádia DynAudio. Je to postavené na optice. Zesilovač by měl být v pravém zadním tapecu (u zadních sedadel).
Předběžně jsme vybrali tento subwoofer JBL BASSPRO SL https://www.ahifi.cz/aktivni-subwoofer-jbl-basspro-sl.html Umístění pod spolujezdcovo sedadlo. Jinam se nám SW nevleze, rezervu chceme zachovat a mini kufr odmítáme zmenšit.
K tomuto SW bych vzal tuto kabeláž https://www.ahifi.cz/kabelova-sada-renegade-ren10kit-eco.html
Využiji z ní jen kabely k napájení SW a pojistku.
Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
A teď dotazy:
1) kam mám připojit napájení SW?
Připojení dle rady eshopu přímo na baterii. To mi ale nedává úplně smysl. Neboť pak by byl SW pořád zapnutý a to je zbytečné. Já potřebuji, aby se SW zapnul, až pootočím klíčkem, neboť i rádio se zapíná až po otočení klíčkem. Mohu tedy SW napojit před zásuvku 12V ve středovém tunelu? Nebo musím až přímo na baterku? Jde mi o to, že pokud bych to připojil před 12V zásuvku a osadil pojistkou, zda to bude OK nebo se může něco spálit, zda to ta první pojistka 12V zásuvky utáhne. Takže kam zapojit SW, aby se zapínal až po otočení klíčkem do polohy I, neshořel a pojistka fungovala?
2) jak napojit SW na zvukový signál? Chápu, že toto provedu až za zesilovačem na kabelech, které jdou např. k předním repro. Ale jak to mohu napojit? Střihnout drát a dát tam čokoládu a spojit, či se zvukové kabely napojují jinak?
3) Kdybych si na to netroufnul, je někdo z okolí Zlína, kdo by se toho jedno dopoledne s mou ryze lamáckou asistencí ujal a za nějakou úplatu totok provedl? Plasty bych měl samozřejmě sundané, ať je to co nejrychlejší.
Děkuji za rady
NÁVOD K NALEZNUTÍ ZDE O 16 PŘÍSPĚVKŮ NÍŽE:
Naposledy upravil(a) Haben dne 02 zář 2019 17:29, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#2 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Ahoj.
Trochu tomu rozumiem, tak len v skratke odpoviem na to, co sa pytas.
1. SW sa pripaja naozaj priamo na bateriu +/- a potom je tam treti kabel na REM, ktory SW zapina a vypina, ten sa pripaja za spinacku. Ja by som ho potiahol s kablami od zosiku, lebo aj zosik ma urcite riadene napajanie (objavi sa po otoceni klucom v spinacke)
2. osemetna zalezitost, chapes to spravne, je to jedna z moznosti. Nakolko sa to napaja na predny par repro a funguje to len ako sledovac signalu, nie ako vyhybka, staci sa ti paralelne napojit na silove kable co idu do repro do prednych dveri. stacia tenke kabliky, tam nepojde ziadny velky vykon v porovnani s reproduktormi.
Nerozumiem nasledovnemu: Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
Odkaz na kabelaz je identicka s odkazom na model SW, to si ked tak oprav, nech viem, o akych kabloch sa bavime.
Ares
Trochu tomu rozumiem, tak len v skratke odpoviem na to, co sa pytas.
1. SW sa pripaja naozaj priamo na bateriu +/- a potom je tam treti kabel na REM, ktory SW zapina a vypina, ten sa pripaja za spinacku. Ja by som ho potiahol s kablami od zosiku, lebo aj zosik ma urcite riadene napajanie (objavi sa po otoceni klucom v spinacke)
2. osemetna zalezitost, chapes to spravne, je to jedna z moznosti. Nakolko sa to napaja na predny par repro a funguje to len ako sledovac signalu, nie ako vyhybka, staci sa ti paralelne napojit na silove kable co idu do repro do prednych dveri. stacia tenke kabliky, tam nepojde ziadny velky vykon v porovnani s reproduktormi.
Nerozumiem nasledovnemu: Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
Odkaz na kabelaz je identicka s odkazom na model SW, to si ked tak oprav, nech viem, o akych kabloch sa bavime.
Ares
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#3 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Odkaz upraven, díky.
K tomu, co jsem možná nesrozumitelně napsal:
Nerozumiem nasledovnemu: Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
V té sadě, na které jsem již upravil odkaz, jsou modré cinche, ale ty prý dle eshopu nepoužiju a k subwooferu se připojím na kabely k repro přes HIGH/LOW kabel, který je součástí subwooferu. Jinak bych musel při použití cinchů koupit ještě externí HIGH/LOW převodník, což je blbost.
K tomu, co jsem možná nesrozumitelně napsal:
Nerozumiem nasledovnemu: Cinche ne, neboť součástí subwooferu je převodník HIGH/LOW včetně kabeláže, který je potřeba pro získání signálu z optiky.
V té sadě, na které jsem již upravil odkaz, jsou modré cinche, ale ty prý dle eshopu nepoužiju a k subwooferu se připojím na kabely k repro přes HIGH/LOW kabel, který je součástí subwooferu. Jinak bych musel při použití cinchů koupit ještě externí HIGH/LOW převodník, což je blbost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#4 Zapojení aktivního subwooferu do C30
OK, uz rozumiem, zmiatla ma tam ta cast kde spominas optiku, to teraz trochu riesim a viem ze je to seriova komunikacna zbernica, preto som nechapal, ako chces odtial ziskat audio signal.
Kablova sada je plne dostacujuca, cenovo asi OK. Jedna sa vsak o sadu pre TUNING, kde sa komponenty nasledne aj prezentuju sirokej zdegenerovanej tuc-tuc verejnosti.
Kludne by som kupil kabel prierezu 2.5mm2 v GME a poistkove puzdro. na REM kabel staci tenky kablik a na odbocku z repro signalu tiez.
+ https://www.gme.cz/silikonovy-vodic-helukabel-sif-1x2-5mm2-cerveny
- https://www.gme.cz/silikonovy-vodic-helukabel-sif-1x2-5mm2-cerny
REM a kabel pre repro odbocku kludne hocijaky 0.5mm2, na farbe nezalezi, na vyber maju v GME fakt farieb od vymyslu sveta.
Tie napajacie kable silikonove, lebo odolavaju chemikaliam, prostrediu a vysokym teplotam. To vsetko v motorovom priestore mame a treba na to mysliet.
Ak napojis kable nie priamo na bateriu ale do poistkovej skrine za dostatocne silnu poistku (30A+), netreba chranit ani samotne kable.
Zosik ma positku vlastnu 20A ako som si vsimol.
Ares
Kablova sada je plne dostacujuca, cenovo asi OK. Jedna sa vsak o sadu pre TUNING, kde sa komponenty nasledne aj prezentuju sirokej zdegenerovanej tuc-tuc verejnosti.
Kludne by som kupil kabel prierezu 2.5mm2 v GME a poistkove puzdro. na REM kabel staci tenky kablik a na odbocku z repro signalu tiez.
+ https://www.gme.cz/silikonovy-vodic-helukabel-sif-1x2-5mm2-cerveny
- https://www.gme.cz/silikonovy-vodic-helukabel-sif-1x2-5mm2-cerny
REM a kabel pre repro odbocku kludne hocijaky 0.5mm2, na farbe nezalezi, na vyber maju v GME fakt farieb od vymyslu sveta.
Tie napajacie kable silikonove, lebo odolavaju chemikaliam, prostrediu a vysokym teplotam. To vsetko v motorovom priestore mame a treba na to mysliet.
Ak napojis kable nie priamo na bateriu ale do poistkovej skrine za dostatocne silnu poistku (30A+), netreba chranit ani samotne kable.
Zosik ma positku vlastnu 20A ako som si vsimol.
Ares
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#5 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Moc díky za info. Kabeláž možná tedy koupím dle tvých doporučení zvlášť.
Pokud bych tedy nechtěl řešit průchod kabelu z kabiny až k baterii, tak bych mohl SW zapojit za nějaký drát, který je 30A pojistce? pochopil jsme to správně?
Pokud bych tedy nechtěl řešit průchod kabelu z kabiny až k baterii, tak bych mohl SW zapojit za nějaký drát, který je 30A pojistce? pochopil jsme to správně?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#6 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Ano, presne tak. Ak to zapojis na nejaku 30A poistku, idealne nieco okolo audia, napr ten zosilnovac ktory tam uz je, tak v pohode. V tom pripade nepotrebujes ani silikonove kable odolne voci teplotam a chemikaliam, lebo ostavaju v interieri vozidla. Prierez 2.5mm2 povazujem za minimalny, aj ked je schopny bezpecne preniest 40A, co u 125W RMS zosilnovaca pri 12.6V vychadza na necelych 10A. Problem je pokles napatia pri basovej spicke, ale to si zasa ustriehne D klass koncovy zosilnovac.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#7 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Děkuji mnohokrát. Jak tato taškařice dopadne, dám vědět.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#8 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Ahoj Marťas, kdyby jsi potreboval nejake kabely mam tady pul igelitky kabelu co mi zbyly kdyz jsem si jeste jako mlady tuner taky delaval s kamarady hudbu do aut...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#9 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Napiš mi, co ti zbylo, jaké tipy kabelů. Raději to za nějakou normál cenu odkoupím, než by ti to leželo zbytečně doma.
Budu tedy nejspíše potřebovat:
- 5m kabelu na plusový pól (např. červený) - průřez 2,5 mm2 (silikon být nemusí, hodím to na kabel k zesilovači rádia)
- 5m kabelu na minusový pól (např. modrý) - průřez 2,5 mm2 (silikon být nemusí, to mohu připnout na jakýkoli plech v autě, že?)
- 5m kabelu na REM - průřez 0,5 mm2
- 5m kabelu na repro - průřez 0,5 mm2
Pojistku 20A koupím v GESu či GME.
Snad jsme to pochopil správně.
Budu tedy nejspíše potřebovat:
- 5m kabelu na plusový pól (např. červený) - průřez 2,5 mm2 (silikon být nemusí, hodím to na kabel k zesilovači rádia)
- 5m kabelu na minusový pól (např. modrý) - průřez 2,5 mm2 (silikon být nemusí, to mohu připnout na jakýkoli plech v autě, že?)
- 5m kabelu na REM - průřez 0,5 mm2
- 5m kabelu na repro - průřez 0,5 mm2
Pojistku 20A koupím v GESu či GME.
Snad jsme to pochopil správně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#10 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Ahoj dam ti foto co zbylo ale nic za to nechci, akorat se mi to moc nechce posilat...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#11 Zapojení aktivního subwooferu do C30
pošli foto, jen nevím, zda z toho průřezy kabelů poznám Můžeš to aspoň změřit? Jinak cestu do Ostravy snad příští týden mít budu, tak bych to vyzvednul
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#12 Zapojení aktivního subwooferu do C30
foto, na nekterych jsou jeste dokonce i ocka nasazovaci, je to znacka dexon...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#13 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Tak minimálně ten zelený a modrý vypadají na průřez 2,5 a více a aspoň 3m každého by mít mohly, to by mohlo stačit.
dám vědět, kdy budu mít cestu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#14 Zapojení aktivního subwooferu do C30
3m a vic je krome tech dvou vpravo vsude urcite...
Ok dam ti do sz telefon a klidne pak zavolej, uvarim ti kafe a vezmes si to...
Ok dam ti do sz telefon a klidne pak zavolej, uvarim ti kafe a vezmes si to...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2999
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
#15 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Hezky to natrenuj sevce,pak ti pristavim S80
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#16 Zapojení aktivního subwooferu do C30
Na ja, klidně se podělím o návod i s foto, ať nemusíš marnit 600 km. Ještě by nás tady trnky semleli a jel bys s holou řiťou dom
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#17 NÁVOD - zapojení aktivního neoriginálního subwooferu do C30
Tak máme hotovo.
Předně děkuji:
- Ok2ucx: za první rady s osazením subwooferu a lokalizací zesilovače) i když u C30 to bylo jinak )
- Tommi: za kontakt na osobu v SPX, od které jsem získal schéma kabeláže u zesilovače
- Blade: za zbytky kabeláže, kterou jsem využil při zapojování
- Pospak: za odvahu říznout do kabelů a vše přiletovat
Z tohoto seznamu se zdá, že všichni okolo mě pracovali a já to jen „menežoval“, ale není tomu tak, já si musel troufnout sundat tapeci a hlavně vyndat zadní opěradla z C30
V autě je osazen tento subwoofer: JBL BASSPRO SL. Jedná se o aktivní subwoofer s výkonem 125W a frekvenčním rozsahem 35-120 HZ. Připojení proběhlo přes High level vstup. Zvuk duní z 20 cm reproduktoru. Tato sranda mě vyšla na 5 490 Kč a stojí to za to. Ač by někdo mohl namítat, že takto malý subwoofer nepodá dostatečné basy, tak je tomu naopak. Výkon je nastavený tak na 15%, pak už to při více basových skladbách je moc. Ale s naladěním optimálního výkonu si ještě musíme pohrát, aby těch basů nebylo ani moc, ani málo a aby hlasitost nepřevyšovala ostatní reproduktory. Jako bonus má spolujezdec, na P1 platformu, masážní sedadlo Své místo našel pod spolujezdcovým sedadlem, kam se krásně vešel – jen ofuk na nohy musel ven. NÁVOD:
Pokud by někdo uvažoval o něčem podobném, přikládám návod, jak u C30 sundat tapecy a hlavně vyjmout zadní opěradlo. Jinak v autě je Dynaudio se zesilovačem.
Zesilovač je uložen za zadním reproduktorem v pravém tapecu. 1) Zadní sedadlo musí ven:
- Nadzvednout přední část sedadla, pod každým sedákem je zacvaknut v plastu
- V zadní části sedáku uprostřed je potřeba vycvaknout sedák – to mi moc nešlo ale po pár sekundách lomcování jsem zvítězil
2) Zadní loketku také vyndat:
- Stačí ji sklopit co nejvíce dolů a povytáhnout dopředu
3) Pravé zadní opěradlo musí ven:
- Tak toto byl největší oříšek
- Sklopte opěradlo, vycvakněte pootočením o 90° proti směru hodinových ručiček plast na zádech opěradla a vyšroubujte šroub
- Pak vemte kurtnu, jedno oko dejte do zámku sedadla a druhé zahákněte za pant v PP dveřích (video: https://www.youtube.com/watch?v=O26gd2aI1-0)
- Přitahováním kurtny vytrhněte sedadlo ven
- Pak jej vytočte směrem do středu auta – z držáku opěrky se Vám černý kovový čudl vysune – nebojte se, nic nelze poškodit – ač jsem tomu sám na začátku nevěřil 4) Plasty na B-sloupku dolů:
- Vytáhnout těsnící gumu na B-sloupku
- není se čeho bát, plasty drží masivní plastové výlisky
- první oddělejte odehnutím spodní části plast, kterým prochází pás. Rána po vycvaknutí to bude slušná, ale nelekejte se, nic neulomíte
- pak stačí odšroubovat hvězdičkovým šroubovákem jediný šroub z bočního tapecu a ten pak mírným odehnutím a vytažením dopředu vyndat 5) Reproduktor ven:
- 5 matek velikosti 10 a reproduktor je demontovaný 6) Zesilovač ven:
- 1 šroub velikosti 10 a máte vyhráno 7) Napojení kabeláže:
- Šťáva se napojí na oranžovo modrý kabel se šedým konektorem
- Zem na černý kabel se šedým konektorem
- Plus levého předního reproduktoru je na pozici 1 (bílý kabel) a mínus na pozici 9 (černý kabel) – zelený konektor
- Plus pravého předního reproduktoru je 3 (bílý kabel) a mínus na pozici 11 (černý kabel) – zelený konektor
- Aktivační kabel (ten co aktivuje subwoofer po otočení klíčkem) najdete na zelenomodrém kabelu (pozice 6) – zelený konektor Vedení kabelů:
- Ze zesilovače je směrem dozadu téměř u podlahy jedna volná průchodka
- Pak již po podlaze směrem k přednímu prahu (práh sundáte následovně: zadní vystouplou část zatlačit směrem dopředu a zvednout, pak již vycvaknout na třech místech směrem dopředu celý plast kryjící zadní polovinu prahu. A to je vše. Na subwoofer jsem ve spodní části přidělal plastovýma rychlostahovačkama suchý zip – krásně na čalounění podlah drží. Budete potřebovat 3 až 3 a ½ metru kabeláže. Tady byl jediný fial naší montáže, kdy Pospak střihl 2 metry, vždyť je to přeci kousek. Vše naletoval, abychom po hodině zjistili, že je to krátké
A takto vypadá subwoofer pod sedadlem:
Pro vrácení všech věcí na své místo stačí použít opačný postup.
Bonusem je také fakt, že jsem při vracení tapecu tento obalil měkkou fólií, aby tapec neskřípal - a povedlo se
Tak hodně štěstí.
Předně děkuji:
- Ok2ucx: za první rady s osazením subwooferu a lokalizací zesilovače) i když u C30 to bylo jinak )
- Tommi: za kontakt na osobu v SPX, od které jsem získal schéma kabeláže u zesilovače
- Blade: za zbytky kabeláže, kterou jsem využil při zapojování
- Pospak: za odvahu říznout do kabelů a vše přiletovat
Z tohoto seznamu se zdá, že všichni okolo mě pracovali a já to jen „menežoval“, ale není tomu tak, já si musel troufnout sundat tapeci a hlavně vyndat zadní opěradla z C30
V autě je osazen tento subwoofer: JBL BASSPRO SL. Jedná se o aktivní subwoofer s výkonem 125W a frekvenčním rozsahem 35-120 HZ. Připojení proběhlo přes High level vstup. Zvuk duní z 20 cm reproduktoru. Tato sranda mě vyšla na 5 490 Kč a stojí to za to. Ač by někdo mohl namítat, že takto malý subwoofer nepodá dostatečné basy, tak je tomu naopak. Výkon je nastavený tak na 15%, pak už to při více basových skladbách je moc. Ale s naladěním optimálního výkonu si ještě musíme pohrát, aby těch basů nebylo ani moc, ani málo a aby hlasitost nepřevyšovala ostatní reproduktory. Jako bonus má spolujezdec, na P1 platformu, masážní sedadlo Své místo našel pod spolujezdcovým sedadlem, kam se krásně vešel – jen ofuk na nohy musel ven. NÁVOD:
Pokud by někdo uvažoval o něčem podobném, přikládám návod, jak u C30 sundat tapecy a hlavně vyjmout zadní opěradlo. Jinak v autě je Dynaudio se zesilovačem.
Zesilovač je uložen za zadním reproduktorem v pravém tapecu. 1) Zadní sedadlo musí ven:
- Nadzvednout přední část sedadla, pod každým sedákem je zacvaknut v plastu
- V zadní části sedáku uprostřed je potřeba vycvaknout sedák – to mi moc nešlo ale po pár sekundách lomcování jsem zvítězil
2) Zadní loketku také vyndat:
- Stačí ji sklopit co nejvíce dolů a povytáhnout dopředu
3) Pravé zadní opěradlo musí ven:
- Tak toto byl největší oříšek
- Sklopte opěradlo, vycvakněte pootočením o 90° proti směru hodinových ručiček plast na zádech opěradla a vyšroubujte šroub
- Pak vemte kurtnu, jedno oko dejte do zámku sedadla a druhé zahákněte za pant v PP dveřích (video: https://www.youtube.com/watch?v=O26gd2aI1-0)
- Přitahováním kurtny vytrhněte sedadlo ven
- Pak jej vytočte směrem do středu auta – z držáku opěrky se Vám černý kovový čudl vysune – nebojte se, nic nelze poškodit – ač jsem tomu sám na začátku nevěřil 4) Plasty na B-sloupku dolů:
- Vytáhnout těsnící gumu na B-sloupku
- není se čeho bát, plasty drží masivní plastové výlisky
- první oddělejte odehnutím spodní části plast, kterým prochází pás. Rána po vycvaknutí to bude slušná, ale nelekejte se, nic neulomíte
- pak stačí odšroubovat hvězdičkovým šroubovákem jediný šroub z bočního tapecu a ten pak mírným odehnutím a vytažením dopředu vyndat 5) Reproduktor ven:
- 5 matek velikosti 10 a reproduktor je demontovaný 6) Zesilovač ven:
- 1 šroub velikosti 10 a máte vyhráno 7) Napojení kabeláže:
- Šťáva se napojí na oranžovo modrý kabel se šedým konektorem
- Zem na černý kabel se šedým konektorem
- Plus levého předního reproduktoru je na pozici 1 (bílý kabel) a mínus na pozici 9 (černý kabel) – zelený konektor
- Plus pravého předního reproduktoru je 3 (bílý kabel) a mínus na pozici 11 (černý kabel) – zelený konektor
- Aktivační kabel (ten co aktivuje subwoofer po otočení klíčkem) najdete na zelenomodrém kabelu (pozice 6) – zelený konektor Vedení kabelů:
- Ze zesilovače je směrem dozadu téměř u podlahy jedna volná průchodka
- Pak již po podlaze směrem k přednímu prahu (práh sundáte následovně: zadní vystouplou část zatlačit směrem dopředu a zvednout, pak již vycvaknout na třech místech směrem dopředu celý plast kryjící zadní polovinu prahu. A to je vše. Na subwoofer jsem ve spodní části přidělal plastovýma rychlostahovačkama suchý zip – krásně na čalounění podlah drží. Budete potřebovat 3 až 3 a ½ metru kabeláže. Tady byl jediný fial naší montáže, kdy Pospak střihl 2 metry, vždyť je to přeci kousek. Vše naletoval, abychom po hodině zjistili, že je to krátké
A takto vypadá subwoofer pod sedadlem:
Pro vrácení všech věcí na své místo stačí použít opačný postup.
Bonusem je také fakt, že jsem při vracení tapecu tento obalil měkkou fólií, aby tapec neskřípal - a povedlo se
Tak hodně štěstí.
Naposledy upravil(a) Haben dne 02 zář 2019 18:49, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#18 NÁVOD - zapojení aktivního neoriginálního subwooferu do
Bylo to moc pěkné nedělní dopoledne se sluníčkem v zádech nicméně finální zvuk veškeré trampoty vynahradil..tak ať slouží
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 561 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ttoommaasseekk
-
- 2 Odpovědi
- 5097 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Harry
-
- 0 Odpovědi
- 1069 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 479 Odpovědi
- 27828 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Paťa