Zdravím všechny,
podařilo se mi ukořistit pěknou XC70 D5 2012 s 178k Km nájezdu a pravidelným servisem. Všechno je v pořádku, vše běží jak má, jede řadí svítí hraje atd.
Nicméně všímám si zvláštního občasného klepání od motoru.
Modelová situace. Nastartuji, nechám rozehřát, ťuknu po plynu, někdy zase po brzdě a začne se ozývat něco jako tukutukutukutukutukutuku a po pár sekundách to přestane. Občas to dělá déle třeba když držím jemně brzdu. Včera večer to třeba dělalo s proměnlivou intenzitou i bez brzdy. Vždy na volnoběh. Když přidám plyn tak se občas po ubrání ten zvuk přídá taky s tím že následuje rytmus otáček motoru takže klepání se přídá a zpomaluje tak jak klesají otáčky.
Nedokážu odhadnout odkud přesně zvuk jde. Každopádně to vypadá že z kraje motoru na straně řidiče. Buďto poslední válec nebo ten bazmek s hadičkama a káblema (rozdělovač?) vedle něj ?
Výkonu má dost, polestar nemá, nevibruje více než co jsem viděl u ostatních D5 a motor zní jinak naposlech zdravě, dokud se ten zvuk nepřidá.
Olej se měnil ca 6tis km zpět a převodový olej se čeká za 2000km. Před koupí byla diag bez chyb, vymazaná při poslední servisní prohlídce. Zkoušeno s vypnutou klimou.
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Mars
- Vůz: volvo
-
Online
- Příspěvky: 5816
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
Pohledej, je toho tu hodně. Začíná to to klepanim hydroštelů, rezonujici trubky klimy a končí to charakteristickym zvukem D5.
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
A pak že nejsou Marťani 

-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
Mám podobné auto, a něco podobné mi dělalo při studeném startu. Po velkém servisu ve 180 tkm, kdy proběhla výměna rozvodů včetně vodní pumpy, výměna plochého řemene a napínací kladky a výměna volnoběžky řemenice alternátoru auto totálně ztichlo a nyní běží naprosto sametově. Mám Polestar a při sešlápnutí plynu a vytočení na vysoký výkon je auto krásně slyšet jakoby hukot v trubkách. Při normální běžné jízdě tichoučko, včetně AT (po výměně a proplachu taktéž ve 180 tkm). Nyní 197 tkm a stav se nemění.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Mars
- Vůz: volvo
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
Tak taky po servisu, vyměněný bazmek (podle popisu hned věděli) a je krásně klidno. Motor má perfektní zvuk.
Takže momentálně největší spokojenost.
Nicméně dotaz by byl ohledně automatické převodovky.
Řadí krásně hladce, neškube. Sází 1-6 bezchybně.
Ale občas si všímám něčeho jako tvrdší razantní podřazení při nižsích rychlostech typu jedu 60, předemnou se něco děje, pustím plyn a drbne to. Někdy více někdy méně. Vše jen v případě že jedu bez plynu a auto potřebuje přeřadit ze zbytečně nízkých otáček. Podřazení kvůli předjíždění je bezchybné.
Taky se mi nedávno stalo že po nastartovaní a zařazení z N na D dost škublo a "prásklo". A to opakovaně, stále stejná intenzita. Na R ok, různé kombinace vždy škub na D. Stačilo zastavit, vypnout motor, nahodit motor a zase zařazuje D neznatelně. Stalo se to jen jednou.
Jinak ke všemu tomu olej vyměněný pár tisíc Km zpět. Adaptace se nedělala. Ve Sven Car jsou dle referencí šikovní a nemyslím si, že by byl já nevím špatný olej nebo málo nebo bůhví co. Jinak ty věci s citelným podřazením mi dělalo více aut. Jeepy, lincolny.... často dojíždím bez plynu nebo reaguju na cokoli tak že plyn prostě pustím.

Nicméně dotaz by byl ohledně automatické převodovky.
Řadí krásně hladce, neškube. Sází 1-6 bezchybně.
Ale občas si všímám něčeho jako tvrdší razantní podřazení při nižsích rychlostech typu jedu 60, předemnou se něco děje, pustím plyn a drbne to. Někdy více někdy méně. Vše jen v případě že jedu bez plynu a auto potřebuje přeřadit ze zbytečně nízkých otáček. Podřazení kvůli předjíždění je bezchybné.
Taky se mi nedávno stalo že po nastartovaní a zařazení z N na D dost škublo a "prásklo". A to opakovaně, stále stejná intenzita. Na R ok, různé kombinace vždy škub na D. Stačilo zastavit, vypnout motor, nahodit motor a zase zařazuje D neznatelně. Stalo se to jen jednou.
Jinak ke všemu tomu olej vyměněný pár tisíc Km zpět. Adaptace se nedělala. Ve Sven Car jsou dle referencí šikovní a nemyslím si, že by byl já nevím špatný olej nebo málo nebo bůhví co. Jinak ty věci s citelným podřazením mi dělalo více aut. Jeepy, lincolny.... často dojíždím bez plynu nebo reaguju na cokoli tak že plyn prostě pustím.
-
Online
- Příspěvky: 5816
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
Můžeš napsat podle faktury jaký bazmek vyměnili, případně číslo dílu? Ale podle popisu mi to připadá jako zpětný ventýlek u vakuové pumpy.
-
Offline
- Příspěvky: 3481
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
XC 70 D5 2012 - klepání v motoru
nebo volnoběžka??? 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé