nimrodova devítka

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#151 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju za info
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#152 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak schválně, kdo jí má víc zahnojenou? :-) víc jak hodinu jsem ji myl carlanem a wapkou...
Přílohy
IMG_20190714_145809.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#153 nimrodova devítka

Příspěvek od smolda »

Tak už je venku, tak paráda :))

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#154 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

kamarád je nějakej rychlej. dal mi vědět, až když už byla venku. ale prý šla v pohodě, jen si rozdělal výfuk a při nandavání si ještě odšroubuje lambdu. takže já ji pak až umyl a kochal se redblokem. nicméně se toho kamarád moc nebojí. pravil něco v tom smyslu, že jestli na něj někde vykouknou hřídele a bude se mu zdát, že je uvnitř moc špinavá, tak ji rozhodí víc, než jsem měl v plánu. nu což, je to šikovnej kluk, nakonec udělá celej repas, moc bych se nedivil :-)
že je v hajzlu ložisko na setrváku (no, spíš klice, nevím, jak to nazvat), s tím jsem počítal (chrastí úplně šíleným způsobem, to jsem dlouho neslyšel), ale co mi překvapilo, ono těsní gufero na klice z týhle strany. narozdíl do domku, v kterém je. to je přilepené a tam to teče teda značně. celý vnitřek příruby převodovky byl od tý pěkný silný vrstvy polozaschlého oleje...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#155 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

dneska jsem se konečně dostal zas za kamarádem... převodovka je přetěsněná. zbyla dvě gufera ze sady těsnění ze skandixu
bylo třeba sundat vanu. jelikož to není zas tak jednoduchý, nakonec vyhrála možnost sudnání nápravy. ta je nyní umytá, byla pro změnu celá od oleje. jsou špatný spodní čepy, už jsem objednal lemfordery. také zkusím, jestli nejsou v lepší kondici silentbloky motoru z auta na díly. tady jsou už hodně smáčklé. bohůžel nové se nedělají, jediná náhrada je od retroturbo, po které ale netoužím...
sací koš jsem vymyl wapkou a objednal "o kroužek" na něj. sic se ještě nerozpadal (jako tomášovi na sedmičce s b204gt), ale když už je to venku... doba dodání cirka týden, 65,- bez dph
vana nijak moc zakarbonovaná není, ale vršek je už horší. ale to bylo vidět už po otevření víčka a věděl jsem o tom hned při koupi. zatím moc nepomáhají krátké intervaly mezi výměnami oleje, alespoň viditelně ne
také jsem vyndal rozdělovač. co mi překvapilo, je přetěsněný, byť palec a víko zůstalo staré. musel to dělat kuba, když bylo auto honzou přivezeno na moravu, protože nikdo jiný by to asi nedělal. takže nakonec ho tam nechám, přestože jsem si chystal druhý
Přílohy
20190717_185347.jpg
20190717_185251.jpg
20190717_185325.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#156 nimrodova devítka

Příspěvek od Solniak »

Pekne to delas. Mam rad kdyz to taky nekdo pekne rozebere a nimra se v tom. Jen tak dal !
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#157 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju. já toho zas tak moc nedělám, hlavně dělá kamarád. třeba na tu převodovku bych si ani netroufl. stejně tak až přijde čas na rozvody, tak budu prakticky jen koukat a podávat nářadí...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#158 nimrodova devítka

Příspěvek od jancho »

Tak to máme stejně. Taky jsem spíš takový přidavač. Nebo se i občas pustím do něčeho sám, ale to zas mám rád za zády nějakého pana Lorence.
Každopádně převodovka i náprava jsou pěkně čisté, tak to mám rád.
Takže za mě :good:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#159 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak tak. jak je možnost, že něco podělám, tak si to nelajznu jen podle návodu. až to alespoň trošku uvidím, tak pak to bude lepší
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#160 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak jsem dneska lehce pokročil. rozvody dole, polovina hlavy dole. krom 3 hydroštelů už všechny cvakaly... překvapila mi rozpadlost o kroužků u děr pro svíčky, ty byly fakt totálně zpuchřelý
zajímavý je i to, že hlavu mám 533. 960 na díly je také modelový rok 1993 a také má hlavu 533. skoro bych řekl, že od tohodle roku nebyla nahrazena jen řídící jednotka, ale i hlava. škoda, že nemám ponětí, jaký je rozdíl mezi 533 a 1094...
edit: také mi vytekl jeden silentblok z 960 na nd... takže se obávám, že to nebude dlouho trvat a budu mít problém...
Přílohy
20190721_174917.jpg
20190721_174858.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#161 nimrodova devítka

Příspěvek od tomasss »

Nimrod píše:krom 3 hydroštelů už všechny cvakaly..
Přestanu číst forum na dovoleny, takhle mi ji kazit :D jsem si říkal ze to preventivně dělat nebudu ale jak to tak vidím tak si to asi pripisu na seznam.
Nimrod píše:edit: také mi vytekl jeden silentblok z 960
Budu tady mít úplně novou sadu PU uložení na B204ft/gt do devitky, protože se ukázalo ze to co měl bejt univerzál na 7/9 pasuje jen na 9 a na 7 musel Peter z retroturbo udělat nový rozměrově odlišný uložení, takže to devitkovy bude navíc. Je to reakční polymer, což znamená ze tuhost má proměnlivou v závislosti na intenzitě vibrací. Slibuji si od toho ze kultura chodu by neměla příliš utrpět...

Jinak můj silentblok vypadal takhle, to horní sroubeni bylo úplně vytrhly, a tou prasklinou to vyteklo...
Přílohy
F0664CF8-BCF6-4B42-8E59-FD186178251E.jpeg
F0664CF8-BCF6-4B42-8E59-FD186178251E.jpeg (40.23 KiB) Zobrazeno 560 x
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#162 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

jen pro info, originál hydroštely jsou od iny
já ti furt nevím, jestli je chci... furt se obávám toho, že jejich tuhost bude podstatně vyšší než u originálu. ideální by bylo, kdyby byla nějaký zkušenost... pak dej asi vědět, až je budeš mít vyzkoušený ty. pokud se ti budou zdát v pořádku, asi bych je zkusil. pokud budou znatelně tužší, asi mi nezbyde než laborovat s nějakýma dostupnýma hydrosilentblokama z mnoha čtyřválců, které budou shodné nebo nižší s originální výškou silentbloků. jinak mě praskl z tý 960 na díly zespoda ve spoji, měla najeto asi 330tkm. moje zatím vypadaj neproděravěle, ale jeden je takový už hodně sesedlý, že není problém obě lanka rukou lehce stáhnout
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#163 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

práce pomalu pokračují:
očištěná hlava od původního lepidla
nové gufero na klice
nová futra, těsnění a nerezové šrouby na vrchním vyvažováku, kterým se obě poloviny odlitků k sobě šroubují. zbylé čtyři, jimiž se vyvažovák šroubuje k bloku, jsou očištěné a stříknuté zinkovým sprejem (nejen za tohle děkuju sergeji. dost jsem ho otravoval, abych byl připravený. půlky vyvažováku se k sobě lepí až těsně před šroubováním na blok motoru, jinak povolí lepidlo a začnou téct). druhý vyvažovák budu dělat až se přizvedne trochu motor
nandán vyčištěný (teda snad) odlučovač oleje
narafičil jsem novou silikonovou hadičku podtlaku jdoucí ze sání asi do turba. leze mezi blokem a vyvažovákem a už bych se tam pak nedostal
mám celkem prekérku s vnitřníma krytama rozvodů. jsou neskutečně zkřehlé, polámané a nové se sehnat nedají. zítra je odvezu ke známýmu, co svařuje plasty, jestli s nima něco vymyslí...
Přílohy
20190728_140351.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#164 nimrodova devítka

Příspěvek od imrija »

Při téhle příležitosti bych zkusil nezapomenout natřít blok :-)
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#165 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

to bych musel dělat celý motor... na to má devítka ještě čas :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#166 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

dneska jsem byl pro o kroužky. zítra bych mohl dodělat hlavu...
Přílohy
20190730_174106.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#167 nimrodova devítka

Příspěvek od tomasss »

Než tam nasadíš zpátky ty vačkový kola tak popřemýšlej nad tímhle

https://www.ipdusa.com/products/8531/115736-volvo-hd-solid-camshaft-auxiliary-shaft-dowel-conversion-b21-b23-b230-b234-ipd-115736

ty origo dutý se rády mačkaj...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#168 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

fakt je to tak častý jev? koukal jsem na svoje a vypadaj pěkně... kdybys mi to napsal měsíc předem, asi bych je koupil, ale teď už ne, rád bych za týden startoval...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#169 nimrodova devítka

Příspěvek od tomasss »

Ja jsem se o tom docetl vcera a dneska objednaval :D
Videl jsem to na turbokostkach zmineny nekolikrat.
Neni potreba objednavat zrovna od IPD, je to pevnostni nerez kolicek 5mm prumer. Origo je dlouhej 16mm ale ten IPD je delsi, nejsem si jistej jestli 18 nebo 20mm.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#170 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

ok :-) děkuju za info a návrh
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#171 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

lehká odbočka od servisu. v týdnu se byl na devítku podívat mobilní technik pojišťovny, mám díky povinnýmu nárok na nějakou částku na opravu. měřil sílu vrstvy laku a tady jsou výsledky. o důvod víc ty dveře vyměnit... nejvyšší hodnota na těch lp byla kousek pod zámkem
Přílohy
Bez názvu.png
Bez názvu.png (4.49 KiB) Zobrazeno 372 x
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#172 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

ve středu jsem dodělal hlavu, vyměnil gufero na olejovém čerpadle. dneska nandal sání, vyměnil pár podtlaků...
Přílohy
20190803_122418.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#173 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

ráno jsem byl pro přední dveře s 945 my 1997, tak až bude devítka pojízdná, hůrá je odstrojit a začít ostravovat lakýru :-)
odpoledne jsem přijel a kamarád po dlouhé době dělal na mém autě :-) nandal sací koš (v týdnu jsem byl pro těsnění), vanu, přilepil domeček s novym guferem na klice, nandal setrvák a novou spojku (sachs). já ho pak vystřídal, udělal spodní vyvažovák, odšrouboval olejové hospodářství kousek nad ním (musím objednat dva o kroužky, byly totálně v háji) a vyměnil zas pár podtlaků. hřídel turba nemá vůli, ale ještě musím zkontrolovat membránu na obtokovém ventilu turba (díky za upozornění, tome)
jen jsem tak koukal a zdá se mi, že olej čůrá ještě někde výš... a tam je už skoro jen těsnění pod hlavou :-/ tak doufám, že tady chyba nebude a jen to tak vypadá, teď hlavu sundavat fakt nehodlám
horší je to s krytama rozvodů.. známýmu se nedaří je posvařovat. mám to jen z doslechu, zítra se za ním stavím. dost možná bude moje devítka bez nich s tím, že je budu shánět po všech čertech (ebay a spol)
Přílohy
20190804_181333.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#174 nimrodova devítka

Příspěvek od Urvanej »

Hele redbloky jsou po výměně citlivý na ten oválnej kroužek mezi sacím košem a blokem. Dokonce tam někdy dávaji ty kroužky dva.
Olej 8V redblok umí pouštět kolem rozdělovače (origo 1okroužek, vylepšení je se dvěma, viz skandix), stejně tak kolem rozvodovejch kol. Ale jak je to u 16V řešený už si nepamatuju.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#175 nimrodova devítka

Příspěvek od Nimrod »

koukal jsem, že tomáš tam dal dva, já zůstal u jednoho, bylo ještě elastický a kdyby ho neměnil, asi bych nechal původní, nejspíš ho někdy někdo u mě dělal. kolem řemenic jsou gufera všude vyměněná, celý rozdělovač dělal někdo přede mnou. takže snad klasické úniky jsou vyloučené
teď si ale myslím, že by to mohla být jedna hadice. od olejového filtru jdou dvě trubky a dvě hadice. jedna hadice jde kdoví kam, ale ta druhá zapluje hned pod výfukovýma svodama do bloku, jestli jsem dobře vykoukal sergejovo fotky. takže se zkusím dostat k ní (nemám těsnění na výfukové svody a sundavat se mi už také moc nechtějí...). navíc je tam asi čidlo tlaku oleje, či co to je, takže to by také mohlo krásně čůrat. musím na to zítra mrknout, stejně o kroužky budou až ke konci týdne...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“