Jak s tím naložíte je na vás doufám,že z toho něco použijete mám toho mnoho plnej PC tohle je jen zlomek ,ale asi základ.Zapojení a podobně něco poradím (jen co se týče M4.3,4.4)když mám čas ,ale mám ho málo .
Dotazy odpovím pokud budu vědět jinak někdy mi to trochu trvá takže si nemyslete ,že na vás prdím .
Petr
Já bych ještě dodal že velká spousta informací je na volvospeed.com/forum.
Je to ale na dlouhé zimní večery,až se dostanu domů, přidám taky nějaké info.
Dnes otestována další mapa M4.3 cestou za JH jednoduchá pro 1 až 1,1bar je to jistota pro začátečníky není to brutus co mám já :
Upravují se :
-Turbo kontrolní mapa
-Turbo limiter map
-Mapa pro korekci paliva
Označil jsem adresy, kde jsou mapy :
Map: Address:
Turbo Control map F8C9
Turbo limiter map FA4F
Fuel correction map EC62
Ostatní je v návodu kolik a jak ,hlavně nezapomínejte na kontrolní součty bez toho nenastartujete nebo ano ale nepoběží to správně ,každá jednotka je výrobcem chráněná proti úpravám vše za vás udělá program .
já jsem dnes úspěšně nalil do mé 850 T5R b5204T s předělanou jednotkou Motronic 4.4 upravenou mapu paliva, TCV a tlaku turba na zelené vstřikovače (Bosch Green 440cc), s plnícím tlakem 1.0 bar - stabilní, jen musím vyřešit limiter prvního a druhé rychlostního stupně. Jde to docela solidně znát..
Jakmile bude intercooler a druhé turbo, půjdeme dál..
já jsem dnes úspěšně nalil do mé 850 T5R b5204T s předělanou jednotkou Motronic 4.4 upravenou mapu paliva, TCV a tlaku turba na zelené vstřikovače (Bosch Green 440cc), s plnícím tlakem 1.0 bar - stabilní, jen musím vyřešit limiter prvního a druhé rychlostního stupně. Jde to docela solidně znát..
Jakmile bude intercooler a druhé turbo, půjdeme dál..
Gratulace Michale jsi dál v M4.4 než já já jsem si oblíbil M4.3
metju píše:Ha ! To je na čase abys začal dělat mapy pro nás krabicáře
Kdyby to bylo tak jednoduchý tak klidně ,ale času strávenýho jen kvůli M4.3 je hodně ,vlastně přes rok a půl volnýho času ,to mi může potvrdit Michal ,protože jen nandavání vyndavání nahrávání testování a ještě vlastně adaptace je na dlouho ani nevím kolikrát ty jednotky tam byly tak jsem se nakonec zatím vykašlal na M4.4 ,kterou jsem testoval naposled v červnu a stejně jsem nebyl spokojenej a zatím zůstávám u M4.3 ,která mi momentálně dává co potřebuji a tuhle jsem vlastně předevčírem jen narychlo vytvořil někomu pro pomoc komu to nestartuje a v servisu mu řekli ,že prý je to vada ECU .A na původní mapu V ECU by nenastartoval ,tak jsem mu tam něco přidal.
Trošku to oživím určitě někteří stojíte před výběrem turba tak zde je odkaz (sice je to pro model Mitsubishi GT 3000,ale průtoky jsou vidět a jak ,které turbo je vhodné) kde jsou docela dobře vidět efektivita a do kolika otáček se dá jaké použít +nějaké čtení :
Takže dnes jsem otestoval Motronic 4.4 nedalo mi to jak jinak a zase asi tři měsíce po večerech
a je to dobrý ,ale bude chtít ještě doladit jede to jak pekelná svině ,budu mu muset trochu ubrat (nemám stále kovaný ojnice )turbo tlak se jinak drží na 1,5baru ,ale při akceleraci mi vylítne na 1,8 potom se ustálí (asi bude potřeba upravit mapu TCV)to budu muset dořešit u Motronic 4.3 mi jde krásně do 1,4 baru , jinak AFR je pěkný v zátěži - okolo 13ti i na volnoběh 14-15,5 jen někdy při puštění pedálu tam skočí a zůstane 16 až 16,5 na tři vteřiny důvod zatím nevím chudo ,ale proč když normálně potom drží tak jak má jinak upravovali se ,palivo,zapalování ,zátěž,limity a ještě něco ,na úpravu jsem použil Tunerpro a částečně ECM Titanium - Winols mi nějak nejde pod fous ten je pro profiky co se tim živěj .
Jinak můžete dělat monitoring hlavně je výhoda ,že to nahrajete a doma si to přehrajete ,bohužel muj budík AFR do toho nemám připojenej tak musím koukat po očku na sloupek což je docela nevýhoda .
Takže zase jsem to vyndal ještě jsem zapomněl zrušit snímač paliva ,kterej samo na 850 nenajdete takže mi svítila chybka.
Dělal jsem to ze souboru ,který je vytvořen pro Tunerpro je to základní soubor bin ,který se hodnotami shoduje s vozy S,V70 T5 první řady s tím můžete monitorovat a nahrávat data ,pokud použijete jiné soubory než jsou určené pro tunerpro většinou to nejede.Jinak zase až budu mít chvilku .
Trochu monitoring jen kousky : https://www.youtube.com/watch?v=6Kq8XM97si0" https://www.youtube.com/watch?v=K0qb1nCoBoM"
Trošku varování pro ty co si dovezou auto ze zahraničí s tím ,že je načipované nechte si to zkontrolovat třeba u D5T5 nebo jinde kde je nějaká jistota ,dnes jsem nahrál ECU (Motronic 4.3)z tý dvoulitrový 850R jsou tam chyby třeba zvedli tlak, nesmyslně overboost na ,kterej nešahám a nezvedli vůbec MAF limit což ve výsledku znamená,že sice zvedli absolutní tlak i palivo a dále ,ale tak nějak bez toho kam by to mělo jít ,bez úpravy MAF limitu je jednotka nepustí tam kam by to mělo jít podle toho co chtěli.A ještě jen obrázek boost nastavení ,kterej zarazí i slepýho :
Sehnal jsem starší plnou verzi programu WinOls a musím uznat ,že je asi nejlepší ze všech co mám, naučil jsem se vyhledávat mapy ,ale bez znalosti adres bych to nedal ,jelikož nepodporuje Motronic 4.3 a 4.4 to by bylo asi nejspíš za nějakej velkej bakšiš , adresy jsou normálně vidět v MotronicSuite a v TunerPro si je najdete.
Třeba zrušení omezovače rychlosti je na adrese 0xE103 a otáčky RPM na adrese 0xE0E8 ,velikost 3x1 bajt ,např. zrušení omezovače rychlosti nastavit hodnotu v tabulce na 255 a to znamená ,že jezdíte co auto dokáže (běžně jsou 850ky T5 a eR nastaveny na 238 až 250 km/hod.,co tu mám origo mapy):
IMG_20180618_1742411.jpg
Zkontrolovat si to můžete v MotronicSuite:
IMG_20180618_1752575.jpg
Program má výhodu i v tom,že to co upravíte tak máte ve 3D přehled jak vypadala původní mapa :
IMG_20180618_1748041.jpg
Jinak zkoušel jsem i Demo verzi ,která je volně ke stažení ,ale nedokážete uložit komplet soubor ,který potom nahrajete do ECU ,u plné verze ano .
Teďka trochu z jiného soudku atmoška na tý se nedá nic moc dělat,ale nedá mi to takže sehnal jsem pro jistotu druhou jednotku ,odletoval čip ,zkopíroval do PC pro nějakou malou úpravu map, naletoval patici pro čip a zase ho vrátil už ,ale do patice , zkontroloval startem a až se něco upraví vyjme se čip nahraje a zase strčí do patice .U letování se stále křižuju .
Sehnal jsem program pro simulaci po úpravách ,ale zadává se vše v mírách ,který nemám rád palce apod..
Zatím se jen seznamuji povedlo se mi přes onlinedoctranslator přeložit přes 300 stran manualu do CZ jazyka ,protože AN moc neoplývám .Základ pro Volvo 850 tam není jen 745 takže se bude muset zadávat vše možné,než to zprovozním pro 850 to bude nějakou chvilku trvat.
Takže zase něco málo pokračování jelikož sice stále plácám fasádu už konečně poslední stranu a počasí je takové nic moc tak po odpolednech jsem zase něco podělal
Jednotka Motronic 4.4 je úplně bez chyb ,přefuky jsou opravené zatím tlačíme stálejch 1,3 bar uvidím až se zajede jestli se něco nezmění ,ještě včera jsem nebyl spokojenej večer jsem ještě u toho seděl a dnes nevím jestli je lepší M4.3. na kterou jsem do předvčerejška ještě jezdil ,ale máme trochu klepání takže se ještě bude vyndavat a posouvat zapalování jinak AFR stále pěkné oscilace 14,2 - 15,6 při zátěži pěkných 12,5 a EGT nebylo ve žlutejch ani červenejch max. snad 800 stupňů myslím,že jsem tam zahlídl jinak foto:
Monitoring 13.7.2019.jpg
Klepání tabulka.jpg
A graf kde to sice vypadá hrůzně ,ale není to takové - AFR a ani EGT se nijak výrazně nemění :
A ještě něco nahraná data jsem strčil do TT Dyna taková virtuální brzda ,ale neberu to samozřejmě směrodatně vím ,že realitní brzda dovede srazit hřebínek .
Jinak test jsem dělal na mokru za deště takže jsem se ani nedostal do červenejch .
...tak jsem si schválně na zkoušku stáhnul "tt dyno". Ale bohužel, protože jde jenom o 7denní trial, tak se mi ukáže pouze křivka v grafu, ale bez hodnot. Nemá pro mě cenu za to platit, nevyužiju to. Když to ale porovnám s grafem, který jsi sem dával, tak si myslím, že zas tak špatně na tom nejsem . Jako datalog jsem použil také soubor z "tunerpro rt".
Tak trošku infa minulý týden byl zase testík naplno a virtuálně potvrzeno modré jsou schopné dávat hp dle průtoku i víc.
Ale je tu zase to ale pracují na 110 procent (proto se nedávali do V70R II ,ale dávali se zelený - někdo měl tenkrát dotaz ,jinak doporučuje se 85 procent max.) což je špatně takže bude i s 19T co se mi tu válí od května nakonec i upgrade dodávky paliva zatím se rozhoduji jestli green nebo jinak.
Petře, těch 110% je fakt strašně moc. Jak píšeš, bezpečné maximum se uvádí těch 85%. Cokoliv nad už je problém, znamená to, že benzín vstřikama už jen protéká a hrozí velké nebezpečí požáru. U mě je to nastavený tak, že vstřiky nepřesáhnou 70%. Při plném zatížení se ta hodnota pohybuje mezi 60 - 65%. Přikládám snímek:
TunerPro RT.JPG
Jinak pro info (a samozřejmě pro pochlubení )… zaplatil jsem si nakonec na 1/2 roku TT Dyno a tady je z něj printscreen po asi už posledním ladění: 378 hp a 372 lb/ft, což se rovná 504 Nm.
Neboj budu zase upravovat ,ale zatím nevím kdy .
Ale ty jsi poskočil pěkně oproti tomu jak jsem ti vyjížděl
Já to mám tak nějak horší .Ono stejně budu muset ubrat jsem nenasytnej
Jinak do 3000 jsem už čistej bez retardu a právě od 3000-asi 4800 zase retard taky nic hroznýho,ale to bude asi právě to moje obohacení ,který se nedoporučuje
Jinak u mně takto ,ale předpoklad je ,že spadnu :
Děkuju!
Ale já na to mám člověka, sám se do ničeho takového nepouštím, jen jezdím a sbírám data a ty pak posílám mailem do Států. Budeš na tom ve finále daleko líp než já. My se držíme v podstatě velmi konzervativního nastavení s TD04-18T, zelenýma vstřikama, sériovou (ale novou) pumpou a váhou z 960.
Jo napadlo mě, kdybys chtěl na další pokusy, mám doma původní originální ME4.4 jednotku z eRka, tak ti ji můžu půjčit nebo dát. K ničemu ji zatím nepotřebuju. Plus se mi doma ještě válí modré vstřiky, ale ty ti asi k ničemu nebudou. Klidně bych ti je dal.