PODVOZEK: Zadné tlmiče
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#1 PODVOZEK: Zadné tlmiče
Vymenil som zadné tlmiče, všetko šlo ako po masle. Ale......pri jazde malými nerovnosťami na ceste (záplaty a pod.) to strašne vzadu klepe. Všetky uloženia a gumové pružné lôžka sú v poriadku. Nepozná niekto niečo podobné, už mám dosť rokov, tlmičov som sa namenil XX krát na rôznych autách, aj súťažných, ale s tým som sa fakt ešte nestretol. Dík za prípadnú odpoveď... (...inak dal som sa nahovoriť na Sachs Super Toutring)
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#2
Radil bych vlézt na jámu a houpat autem a poslouchat a hledat. Může být, že tlumiče maj málo oleje (vím, jsou nové, ale i tak) nebo je někde něco špatně nasazené / dotáhnuté a pod..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#3
....hmmm, na jame som to vyskúšal hneď, všetko je v poriadku, žiadna vôľa a hlavne žiadny pazvuk z toho pri hojdaní nevychádza. Akonáhle vyjdem na nerovnú cestu, tak v aute to rachotí zo zadu.....skoro neriešiteľný problém, pravdepodobne tam založím späť staré a potom ak to nebude klepať, tak je chyba v nových tlmičoch a treba ich výrobcovi oklepať o hlavu, ale dík za odpoveď, keby ešte niekto niečo vedel, budem rád, aj keď ja sám veľa radím ľuďom, čo a ako je treba opraviť...s tým som sa za 23 rokov, čo sa motám okolo áut a ich opráv fakt nestretol
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#5
>....matka, škrutka....nič nezapadlo, nemá ani totiž kam, pružiny sú na pôvodnom mieste, inak (opačne) to totiž ani nejde poskladať, takže tak...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#6
A co horní uložení, obyčejně bývá vyžvýkané do elipsy a kovový váleček pak klepe o vodítko.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#7
...horné uloženia O.K., váleček tam ide natesno, myslím do otvorov v gumách, včera som z hora tie válečky vybral, dotiahol gumy cez podložku ešte viac, mysliac si, že klope ten valeček a výsledok bol ešte horší......teda čím viac som tie horné uloženia dotiahol (aj bez válečka) tým väčší rachot to robí.....antilogika
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#8
jarek.krizan......v tvojej odpovedi spomínaš vodítko, aké vodítko máš na mysli ? Veď valeček sa nasúva do pružných gumových lôžok a priamo na tlmič z hora....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#9
Ono v tom gumovém uložení je totiž plechová výztuha ( zavulkanizovaná ), není nijak moc viditelná, ale pokud se váleček nebo miska dostatečně proklepe, tak to dělá kravál. Kolikrát stačí aby se to vyloučilo tím gumovým uložením otočit , nebo podložit kouskem duše. Tím se to msice nezpraví ale vyloučí se tato možnost.Igor píše:jarek.krizan......v tvojej odpovedi spomínaš vodítko, aké vodítko máš na mysli ? Veď valeček sa nasúva do pružných gumových lôžok a priamo na tlmič z hora....
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#10
....dík za odpoveď, skúsim sa na tie gumové uloženia pozrieť mikroskopicky, teda na tie zaliaté plechové výstuhy....pri výmene som si totiž nič také nevšimol
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#11
.....hmmmmm, tak som dnes rozobtal horné uloženie tlmičov, žiadne zmeny alebo opotrebenia som tam nenašiel, poskladal som to tak, ako to bolo zložené fabricky, zmena ziadna, naďalej to klepe, trochu viac, ako so starými tlmičmi. Výmenou tlmičov sam trocha pritvrdil, čo má logiku a niečo tým pritvrdením viac vydáva zvuky, veď na jednej strane nápravy je spolu 12 pružných uložení, všetky som kontroloval, pravda, len vizuálne s pákou v ruke, na nič som neprišiel...nemal niekto podobný problém ???
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#12
A nemůže ti to dělat ukotvení zadních sedáků, nebo něco interiérového ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#13
nie, robil som test, sadol som si do zadu na udklopené operadlá, uloženie tlmiča som mal odtapicírované, ženu som posadil za volant, jazdila po dierach a ja som v ruke držal vrch tlmiča a s uložením v ruke a zároveň som počuval 10 cm od neho. Zvuky odtiaľ idú, ale nie ja to jednoznačne tlmič, tam sa môže kadečo prenášať......pravdepodobne budem musieť rozobrať a skontrolovať všetkých 12 uložení nápravy....okrem toho je tam aj nový spojovací čep torzného skrutného stabilozátora (kosť), to som vymenil ako prvé......som z toho fakt blázon, lebo moja smola s autami je tá, že musím mať stále neidentifikovateľnú poruchu....a to mám už piate auto, proste som to ja a moje závady. Keby som to auto postavil do Volvo servisu, určite by mi za patričný poplatok povedali, že všetko na náprave je v tom najlepšom poriadku....to už poznám
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
#14
A když pustíš rádio? není to lepší ?
Ne, vážně tady ty neidentifikované klepání taky znám...... taky jsem dlooooho hledal a hledal vzadu v autě..... až mi pak jarek sundal vepředu krytku u olejového filtru a byl klid. Ono se to hrozně nese - zvuk v autě.
Ne, vážně tady ty neidentifikované klepání taky znám...... taky jsem dlooooho hledal a hledal vzadu v autě..... až mi pak jarek sundal vepředu krytku u olejového filtru a byl klid. Ono se to hrozně nese - zvuk v autě.
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99
#15
ja som mal nedávno podobný problém, nič som nemenil, neopravoval, len sa mi asi časom uvolnil zdvihák v tom držiaku pri rezerve a ten mi robil taký nepravidelný klepot a tiež som mal nervy, čo to môže byť. bol to zvuk čo sa prenášal všade a nikde a hocikedy. (len úvaha)
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
- Bydliště: Police nad Metují
#18
U mě vydávalo dost brutální zvuky uložení stabilizátoru ke karoserii. Jelikož je ten třmínek přišroubovanej jen z jedný strany a z druhý je strčenej do plechu. Samotný uložení když má vůli v gumě(stabil. v ní nedrží pevně) vydává v autě zvuk jako by mělo něco upadnout to už mám taky za sebou
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#19
dík za odpoveď, myslel som aj na to, skúsim demontovať celý stabilizátor a tak to vyskúšam na dierach na ceste....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
- Bydliště: Police nad Metují
#20
Stačí když do stabil. bouchneš rukou na různých místech a pokud to je ono uslyšíš to. Jo a nesmíš to mít na heveru,auto musí stát na kolech aby stabil. byl v přiroz. poloze
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#21
Pavlík - tie dve gumy stabolizátora kotvené ku karosérii si mal vymlátené z vnútra, bola tam vôľa ??
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
- Bydliště: Police nad Metují
#22
Přesně tak Když to rozebereš tak ten stabil. je pod tou gumou pěkně vydřenej i když je železnej a uloženej v gumě. Taková rychlooprava na odzkoušení (a na chvíli) je to omotat izolačkou abys vymezil tu vůli a uvidíšIgor píše:Pavlík - tie dve gumy stabolizátora kotvené ku karosérii si mal vymlátené z vnútra, bola tam vôľa ??
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#23
Tak zase nič. Dnes som mal rozobraté uloženia stabilizátora vzadu - žiadné opotrebenie, žiadna vôľa. Až mikroskopicky som znovu s pákami v ruke prešiel všetky oloženia zadnej nápravy - nič, všetko v poriadku. Nepríjemný klepot z pravej zadnej strany teda pokračuje. Neviem kam z konopy, tu už mi ani vy ani servis neporadí. Asi to Volvo pôjde z domu preč, celkovo som po roku a pol z tejto značky zklamaný, čakal som viac. Problém je v tom, že s takýmto klepaním to ani nepredám....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#24
2Igor - pokud chápu správně, objevilo se to po výměně tlumičů. Takže potom by byla chyba tam někde. pokud je to tak, zkus ten pravý zadní tlumič vyměnit za starý co tam byl. Nebo je vyměň navzájem, jestli se klepání přenese na druhou stranu. Taky ho můžeš, když už bude venku, vzít třeba do svěráku (na svislo) a zkusit, zda nemá vůli (tzv pytel). Stává se to pokud je v tlumiči málo oleje. Zlobit by mohl i nový.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 23
- Příspěvky: 74
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
#25
Dík, ale ja som práve kvôli klapaniu tie tlmiče vymenil za nové. Samozrejme, že tomu predchádzala kontrola všetkého na zad. náprave s preventívnou výmenou tzv. kosti stabilizátora. Po výmena to klepanie však zintenzívnilo, teda je silnejšie, ako predtým so starými tlmičmi. V sobotu tam založím starý tlmič, vyskúšam to, ale už tomu neverím, že sa to zmení - proste porucha neidentifikovateľná. Skúsim tam dať ten, ktorý bol na ľavej strane predtým...
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 29 Odpovědi
- 2229 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pozor0vatel
-
- 1 Odpovědi
- 199 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 6 Odpovědi
- 662 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cuhan
-
- 1 Odpovědi
- 246 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Arkaz
-
- 10 Odpovědi
- 1639 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej