Startování auta - Startovací kabely
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5185
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#1 Startování auta - Startovací kabely
Včera jsme měli zajímavou diskuzi na srazu. Startovali jsme jedno auto druhým přes moje startovací kabely. Mám kabely vlastní výroby ze starého elektro rozvaděče 35mm průřezu.
Po připojení kabelu jsem chtěl moje auto chcípnout, protože nastartované auto, a funkční alternátor není dimenzovaný na proud staréru. Tedy já tvrdím, že když mam alternátor který dává 14V a pustím v druhém autě startér, který má odběr tak to není normální stav v autě a vytvořím tím raz na řídicí jednotku alternátoru a diody.
Pokud mam dobrou baterii ( 80Ah ) a dobré kabely tak musím cizí auto natočit z mojí baterie s vypnutým motorem. Zde je zase názor, že moje auto a řídící jednotky nejsou stavěny na to, že najednou při vypnutém motoru dostanou pokles a následně špičku z druhého auta.
jaký máte názor ?
Po připojení kabelu jsem chtěl moje auto chcípnout, protože nastartované auto, a funkční alternátor není dimenzovaný na proud staréru. Tedy já tvrdím, že když mam alternátor který dává 14V a pustím v druhém autě startér, který má odběr tak to není normální stav v autě a vytvořím tím raz na řídicí jednotku alternátoru a diody.
Pokud mam dobrou baterii ( 80Ah ) a dobré kabely tak musím cizí auto natočit z mojí baterie s vypnutým motorem. Zde je zase názor, že moje auto a řídící jednotky nejsou stavěny na to, že najednou při vypnutém motoru dostanou pokles a následně špičku z druhého auta.
jaký máte názor ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13058
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Startování auta - Startovací kabely
Vždycky jsem startoval auta přes kabely s nastartovaným motorem a nikdy si nestěžoval.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4938
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 Startování auta - Startovací kabely
Základní poučka - vnitřní odpor vinutí alterátoru nedovolí větší proud, než na kolik jsou dimenzovány jeho usměrňovací diody.
Ergo kladívko - i když dáte výstup alternátoru do zkratu, neměl by se poškodit.
Ergo kladívko - i když dáte výstup alternátoru do zkratu, neměl by se poškodit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#4 Startování auta - Startovací kabely
Zásadně s nastartovaným autem, ovšem nesmí ti kolega v protiautě připojit kabely obráceně...
To pak je bomba jak svině a když po nastartování druhého auta a odpojení sedneš do svého, nestíháš se divit kolik chyb tam najednou vyskočilo...
Naštěstí všechny zhasly po opětovném startu...
To pak je bomba jak svině a když po nastartování druhého auta a odpojení sedneš do svého, nestíháš se divit kolik chyb tam najednou vyskočilo...
Naštěstí všechny zhasly po opětovném startu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2967
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#5 Startování auta - Startovací kabely
Ono jde taky o to, že jestli má to startované auto baterii úplně vybitou, tak po připojení baterie startovacího auta to pravděpodobně stejně nenastartuješ, protože všechen proud sežere ta vybitá baterie. Proto je dobré nechat nastartované a několik minut počkat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5185
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#6 Startování auta - Startovací kabely
Troufám si tvrdit, že i po připojení bych to auto s mými kvalitním kabely nahodil, ale určitě souhlas chvilku nechám auto nastartované a baterii nabiju, potom auto chcípnu a natočím druhé auto.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2967
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#7 Startování auta - Startovací kabely
Jenže se může stát, pokud máš horší baterii, že už pak nenastartuješ, protože jsi tu svoji energii daroval té vybité baterii a ještě nestihl dobít tu svoji.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#8 Startování auta - Startovací kabely
Energii daroval, nenastartuješ... to asi ne.
Kvalitní kabely nic neznamenají, protože největší přechoďák jsou svorky, kterejma stejně víc jak 20-30A neprocpeš. Nastartovaný auto nabíjející druhé je kvůli tomu, že běžící motor má vyšší napětí, takže stačí relativně chvilka a baterka je oživena na to, abys nastartoval svépomocí. Zkusil jsem svoji mrtvolu (nechal jsem svítit světla) připojit na kolegovo auto stojící vedle a ani po 2h jsem to nenahodil. Když se situace opakovala, tak jsem byl připojen 2minuty na běžící auto a normálně jsem pak nastartoval a odjel. V obou případech čínský kabely co maji kontakt připojený jen na jedný straně čelistí svorky (to je taky sranda, měděný zuby na obou stranách, ale kabel vede jen na jednu).
O alternátor se nebojim, protože jak píše raolsa a to sme párkrát, kabelů nemaje, baterku přendali ze zdravýho, to nemocný nastartovali a pak tam vrátili tu mrtvou a auto si ji samo dobilo. Jen jsme zapli všechny spotřebiče, které byly v autě dostupné.
Kvalitní kabely nic neznamenají, protože největší přechoďák jsou svorky, kterejma stejně víc jak 20-30A neprocpeš. Nastartovaný auto nabíjející druhé je kvůli tomu, že běžící motor má vyšší napětí, takže stačí relativně chvilka a baterka je oživena na to, abys nastartoval svépomocí. Zkusil jsem svoji mrtvolu (nechal jsem svítit světla) připojit na kolegovo auto stojící vedle a ani po 2h jsem to nenahodil. Když se situace opakovala, tak jsem byl připojen 2minuty na běžící auto a normálně jsem pak nastartoval a odjel. V obou případech čínský kabely co maji kontakt připojený jen na jedný straně čelistí svorky (to je taky sranda, měděný zuby na obou stranách, ale kabel vede jen na jednu).
O alternátor se nebojim, protože jak píše raolsa a to sme párkrát, kabelů nemaje, baterku přendali ze zdravýho, to nemocný nastartovali a pak tam vrátili tu mrtvou a auto si ji samo dobilo. Jen jsme zapli všechny spotřebiče, které byly v autě dostupné.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4938
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#9 Startování auta - Startovací kabely
Urvanej píše:Energii daroval, nenastartuješ... to asi ne.
Kvalitní kabely nic neznamenají, protože největší přechoďák jsou svorky, kterejma stejně víc jak 20-30A neprocpeš.
Já bych si dovolil nesouhlasit. Když jsou kabely startovací a ne parodie z lídlu, tak mají průřez 16-25 mm2 a kvalitní kleště jak na svařování, tak přenesou 130A a více s úbytkem 0,88 V/m.
Jinak by se stím nedalo "vařit" že?
Tedy úplně v pohodě to nastartuje dobře nabitá baterka i bez oživování.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5185
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#10 Startování auta - Startovací kabely
Jak jsem psal mám kvalitní kabely. Předtím, než se vyřadili měli stálou zátěž 80A. To není jak ty čínské, které hřejí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Startování auta - Startovací kabely
Chtěl jsem říci to, že u svařování máš kontakt naplocho, kdežto ty svorky na baterce moc plošek nemaj.
BTW všimli ste si, jak silnou maj ty startovací kabely izolaci, aby vypadaly, že jsou tlustý?
BTW všimli ste si, jak silnou maj ty startovací kabely izolaci, aby vypadaly, že jsou tlustý?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 266 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dural8
-
- 8 Odpovědi
- 989 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od maxvendy
-
- 4 Odpovědi
- 756 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Marcel Hanuš
-
- 20 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ondra.