Zdravím ve spolek.
Nějak se mi nedaří odvzdušnit chladící okruh. Jelikož mi praskl chladič (čest jeho památce jelikož byl z roku 03 a tudíž originál), musel jsem jej vyměnit. Jenže zde nastal problém. Po dolití vody a nemrzky jsem nastartoval, pomalu nechal zahřívat motor ať se otevře termostat a postupně dolíval vodu do doby než se spustila sahara. Dolil vodu mezi min max a hotovo. Ráno kouknu pod kapotu, nádobka plná po okraj a tlak jak hovado. Upustil jsem tedy tlak, vytekla hromada vody a dobré. Jen jsem ale vyjel, tak okamžitě hláška málo vody. Otevřu kapotu, nádržka prázdná, pootočím víčkem, syčení a voda nad max.
OK jedu dál a po chvíli zase málo vody. Otočím víčkem, syklo a vody málo. Doliju a OK jezdím celý den.
Ráno kouknu pod kapotu, nádržka plná a kolem voda co propustilo víčko. Tlak jak hovado.
Nemělo by být, že horká voda má větší objem a studená menší? Páč zde je to přesně naopak.
Do té doby to bylo OK. Jen sem tam se dolívala voda díky té prasklině v chladiči, kudy to lehce unikalo.
Nikdy se motor nepřehřál.
Nějaký nápad nebo postup?
Můžu tak sice jezdit, ale zamenalo by to za studena tlak v celém systému jako prase a plnou nádobku vody.
Odvzdušnění chladícího okruhu.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Takže závada odhalena. Problém je v reduktoru od LPG který tlakoval chladící okruh. Naštěstí jsem na to přišel dostatečně brzo a nepoškodilo to nic okolo. Doufám tedy. Takže fyzikální zákony platí dál bezezměny.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Inu a to je presne duvod, proc clovek ma mit v podpisu auto, vcetne motorizace, o LPG taky nikde zminka...
Magic?
Magic?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Zajsoft píše:Inu a to je presne duvod, proc clovek ma mit v podpisu auto, vcetne motorizace, o LPG taky nikde zminka...
Magic?

-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Ano Magic a dnes to jde do HL-propanu na výměnu.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Odvzdušnění chladícího okruhu.
No kdyby jsi to uvedl, hned tak by to byl prvni tipKiki Lopez píše:Ano Magic a dnes to jde do HL-propanu na výměnu.

Neb jim ty hlinkovy redutory hnijou, je to u nich klasika, neni otazkou zda, ale pouze kdy...
O tom, za co stoji obecne cely Magic, ani radsi nemluve...

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Takže 2800,- fuč a sporák zase frčí. A sifon nikde neutíká.
-
Offline
- Příspěvky: 626
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
- Bydliště: Písek
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Teď otázka, jestli to že ti to tak tlakovalo nezpůsobilo i smrt chladiče, z čehož vyvstává další otázka - výhodnost LPG...
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14279
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Chladič musí něco vydržet, dříve odpustí tlak víčko expanzky.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12931
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Odvzdušnění chladícího okruhu.
A pročpak hnije hliník v okruhu, protože je tam stará nemrzka...
Životnost zelený/modrý je cca 2 roky, růžová/žlutá má 5. Po této době se vypotřebují inhibitory koroze a začne to hnít, protože se v okruhu kombinují různé materiály.
Životnost zelený/modrý je cca 2 roky, růžová/žlutá má 5. Po této době se vypotřebují inhibitory koroze a začne to hnít, protože se v okruhu kombinují různé materiály.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Chladič už lehce uchcával delší dobu, takže se stále dolívala jen nemrzka (růžová). Následně jsem si dělal rozvody a vyměnil pumpu načež byla dolita nová nemrzka a voda. A potom to přišlo. Chladič začal chcát jako prase. Po marném pokusu jej zalepit jsem ho vyměnil. Jenže nastal problém s tlakem.
No a když si to teď dám dohromady, tak to nejspíše bylo tím tlakem,
že ten původní začal tak markantně téct.
No je to už zamnou, už to fakčí jak má.
Najedu toho celkem dost na soukromé auto (cca 13-14tkm) takže ušetřené peníze za LPG to kompenzují. Kdybych to tam nechával montovat nově, byla by návratnost delší, ale takhle jsem stále v plusu.
No a když si to teď dám dohromady, tak to nejspíše bylo tím tlakem,
že ten původní začal tak markantně téct.
No je to už zamnou, už to fakčí jak má.
Najedu toho celkem dost na soukromé auto (cca 13-14tkm) takže ušetřené peníze za LPG to kompenzují. Kdybych to tam nechával montovat nově, byla by návratnost delší, ale takhle jsem stále v plusu.
-
Offline
- Příspěvky: 5739
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Odvzdušnění chladícího okruhu.
Kolik uz to ma na Magic najeto ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
Odvzdušnění chladícího okruhu.
No tak to je otázka do pranice. To ví jen původní majitel a ten těch aut má více a tak je to velice nepřesné. Plete si auta mezi sebou co kde a kdy. A taky to sloužilo jako auto pro mechoše, takže ti s tím nalítali celkem dost.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé