Ale ne. David Patočka prodává opravené bloky do 10tis Kč. Mrkněte na Bazoš.raolsa píše:Těsnění pod hlavu není drahé, ale oprava prasklé vložky (pokud to bude příčina) už vyjde na 100 kKč.
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10002
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Jsi si jistý? Někde jsem tu viděl nabídku na opravenou hlavu na starou 120 kW D5 za 10 kKč.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10002
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
https://auto.bazos.cz/inzerat/104299094/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.phpraolsa píše:Jsi si jistý? Někde jsem tu viděl nabídku na opravenou hlavu na starou 120 kW D5 za 10 kKč.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Aha, ale stejně je to jenom oprava jedné vložky za 7 kKč, nebo sestavení bloku za 17 kKč, ale kde máš vyndání motoru z auta, rozebrání, po opravě zase smontování motoru a jeho montáž zpět do auta + nějaké ty těsnění a cena najednou narůstá. No a když těch vložek bude v háji více tak se na těch 100 kKč dostaneš jak nic.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Zatím ho neděste, musí nejdříve vysledovat zda kapalina mizí i nadále po dolití či ne.
Jako jedna rada asi k nezaplacení. Pokud u studeného motoru je hladina v nádobce OK a hned po nastartování to napíše málo chadicí kapaliny, tak to vidím opravdu na těsnění pod hlavou. Pozná se to i podle natlakovaných hadic což u studeného motoru je nesmysl.
Jinak to, že po otevření víčka u teplého motoru hladina malinko vystoupá je normální. Normální není, pokud je hladina pod ryskou a po otevření vystoupá zpět na svoji hladinu.
Vím o čem mluvím, sám jsem si tím prošel. 3x test ta CO2 negativní a stejně to bylo fouklé.
Jako jedna rada asi k nezaplacení. Pokud u studeného motoru je hladina v nádobce OK a hned po nastartování to napíše málo chadicí kapaliny, tak to vidím opravdu na těsnění pod hlavou. Pozná se to i podle natlakovaných hadic což u studeného motoru je nesmysl.
Jinak to, že po otevření víčka u teplého motoru hladina malinko vystoupá je normální. Normální není, pokud je hladina pod ryskou a po otevření vystoupá zpět na svoji hladinu.
Vím o čem mluvím, sám jsem si tím prošel. 3x test ta CO2 negativní a stejně to bylo fouklé.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Víš co, musíme ho trošku postrašit, aby .u pak těch 10 kKč za výměnu těsnění s rovnáním bloku nepřipadalo tak moc. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
No tak to přitlač, já před 3roky platil 38tis.
Rovnání bloku
rovnání hlavy + sedla atd.
těsnení - hlava, víko ventilů, svody, vstřiky atd...
rozvody + všechny řemeny a kladky
žhavicí svíčky
motorový olej + filtr
chladicí kapalina
práce
a ještě možná něco
Rovnání bloku
rovnání hlavy + sedla atd.
těsnení - hlava, víko ventilů, svody, vstřiky atd...
rozvody + všechny řemeny a kladky
žhavicí svíčky
motorový olej + filtr
chladicí kapalina
práce
a ještě možná něco
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: V60 D5 AWD
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Potkalo nás to samé. Nech si za 650 udělat v autorizaku, na počkání, test na spaliny, ať víš na čem seš. Srovnat hlavu+ vše co k tomu patří je cca 7,5 tis. + těsnění + práce. Oprava vložky je cca 4,5 tis za novou vložku + cena za práci, tj vyndani motoru a zpět. - tady to bude dražší. S tim uděláš rovozdy, pumpu, možná hadice, olej.... Buď jsi v tom za dvacet nebo za šedesát a vic. Já nechal prevlozkovat cely blok.
.
Od te doby najeto 10/15 tis s chipem od včs a pohoda.

Od te doby najeto 10/15 tis s chipem od včs a pohoda.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
papaya píše:Potkalo nás to samé. Nech si za 650 udělat v autorizaku, na počkání, test na spaliny, ať víš na čem seš.
Nebo si kup za 500,- tohle - https://eshop.wuerth.cz/Kategorie-produktu/Testovaci-kapalina-CO2/31463009050301.cyid/3146.cgid/cs/CZ/CZK/?CatalogCategoryRef=31463009050301%40WuerthGroup-Wuerth-3146&CampaignName=SR001&SelectedFilterAttribut=%255B%255D
a udělej si ten test sám a ještě ti zbyde pro půl vesnice

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Kapalina je ti k prdu, když k tomu nemáš mašinku. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
"Mašinku" si z hadičky, balonku, malé petky a špuntu vyrobím za 15 minut 

-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1006
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Opakuji pro všechny:
Krok číslo jedna : změřit CO2 v chladící kapalině.
Pokud tam je, musí hlava dolu.
Po demontování hlavně pečlivě prozkoumat vložky válců, když přehlídnete prasklinu, je celá práce s těsněním a rovnáním
hlavy celkem zbytečná.
Následně musí blok ven, a vyměnit vložku 3, příp. i 4 válce. Ty praskají nejčastěji.
Pokud tam CO2 není, tak si prosím pěkně namontujte chybějící hadičku od chladiče do expanzní nádobky, kterou
výrobce od roku 2011 odstranil z důvodu úspory materiálu.
Máte totiž v chladiči vzduchovou kapsu, která dělá problém s hladinou chladící kapaliny.
Následně doporučuji nové víčko exp. nádobky- originál !!!! ne čínské za 160 kč.
A máte to opravený.
A ještě k cenám.
Pokud přinesete úplně holý blok motoru, umytý a s jednou prasklou vložkou, tak je cena 6850,- bez dph,
což zahrnuje výrobu jedné vložky, odvrtání a přelisování vložky a následné broušení bloku.
Pokud donesete celý motor bez hlavy, tak je tam veškerá práce - rozebrat, mytí, materiál - jedna vložka, gufera, těsnění, kompletace s původními komponenty, tmel, odmašťovadlo, okroužky.........a to je za 17 000,- bez dph.
Krok číslo jedna : změřit CO2 v chladící kapalině.
Pokud tam je, musí hlava dolu.
Po demontování hlavně pečlivě prozkoumat vložky válců, když přehlídnete prasklinu, je celá práce s těsněním a rovnáním
hlavy celkem zbytečná.
Následně musí blok ven, a vyměnit vložku 3, příp. i 4 válce. Ty praskají nejčastěji.
Pokud tam CO2 není, tak si prosím pěkně namontujte chybějící hadičku od chladiče do expanzní nádobky, kterou
výrobce od roku 2011 odstranil z důvodu úspory materiálu.
Máte totiž v chladiči vzduchovou kapsu, která dělá problém s hladinou chladící kapaliny.
Následně doporučuji nové víčko exp. nádobky- originál !!!! ne čínské za 160 kč.
A máte to opravený.
A ještě k cenám.
Pokud přinesete úplně holý blok motoru, umytý a s jednou prasklou vložkou, tak je cena 6850,- bez dph,
což zahrnuje výrobu jedné vložky, odvrtání a přelisování vložky a následné broušení bloku.
Pokud donesete celý motor bez hlavy, tak je tam veškerá práce - rozebrat, mytí, materiál - jedna vložka, gufera, těsnění, kompletace s původními komponenty, tmel, odmašťovadlo, okroužky.........a to je za 17 000,- bez dph.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Přesně takhle jsem to pochopil. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Presne jak pise David. Take mne to pred nedavnem vydesilo, hlaska se objevila pri opravdu prudkem zabrzdeni. Hadicka z AV dilu za par korun, dolito cca pul litru kapaliny a od te doby klid. Presto hladinu radeji casto kontroluji.
Samozrejme, zkontrolovat, zda system netlakuje - jestli nejsou tvrde hadice, to by pak mohlo byt spatne vicko anebo vyse popisovane mozne scenare.
Samozrejme, zkontrolovat, zda system netlakuje - jestli nejsou tvrde hadice, to by pak mohlo byt spatne vicko anebo vyse popisovane mozne scenare.
-
Offline
- Příspěvky: 400
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
tohle ale dělá i vadné víčko na expanzní nádobce...osobní zkušenost. pokud CO ve vodě pak bych dal těsnění a vidělo by se...
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1006
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Tak si tam dejte víčko, a uvidí se.
Potom si tam doplňte tu chybějící trubičku k expanzce, a uvidí se.....
A nakonec když je sundaná hlava, tak se prostě budete muset ohnout k tomu bloku, a podívat se,
zda není prasklina ve vložce, protože zkoušet jen těsnění je ve většině případů hromada vyhozených peněz a spousta hodin práce u dvouturba ......na prd.
Zde odkaz s fotkami , ale já si myslím, že bude určitě jistější si koupit opravený motor za 190 tis. přímo od výrobce.
https://auto.bazos.cz/inzerat/104299094/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.php
A navíc je zvláštní, že vždycky praskla vložka u motorů kolem 100tis. km, kde byla použita červená chladící kapalina.
To je zase moje osobní zkušenost, ale proč to tak je ????
Potom si tam doplňte tu chybějící trubičku k expanzce, a uvidí se.....
A nakonec když je sundaná hlava, tak se prostě budete muset ohnout k tomu bloku, a podívat se,
zda není prasklina ve vložce, protože zkoušet jen těsnění je ve většině případů hromada vyhozených peněz a spousta hodin práce u dvouturba ......na prd.
Zde odkaz s fotkami , ale já si myslím, že bude určitě jistější si koupit opravený motor za 190 tis. přímo od výrobce.
https://auto.bazos.cz/inzerat/104299094/Volvo-D5-opraveny-blok-motoru-praskla-vlozka.php
A navíc je zvláštní, že vždycky praskla vložka u motorů kolem 100tis. km, kde byla použita červená chladící kapalina.
To je zase moje osobní zkušenost, ale proč to tak je ????
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Pane Patočka - mám červenou chladicí kapalinu, i podle tabulek Volva pro MY2010 D5 151kW se dávala. Před 35tis naštěstí fouklo jen těsnění pod hlavou a bylo najeto 165tis. Takže má otázka zní, mohu místo té červené s klidným svědomím nalít origo Volvo zelenou ??????
Protože už jsem právě někde na fóru pochytil problémy v souvislosti s červenou.
Protože už jsem právě někde na fóru pochytil problémy v souvislosti s červenou.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Jakube, a nemohla to být G12? Co vím, tak tyto kapaliny dost nechutně reagovaly s těsněním. Proto např. koncern začal dělat G13, ostatní např. G12+ (G12++) apod?
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Nevím, ale zelená se mi líbí prostě více. Nicméně bych rád věděl, zda ji mohu po proplachu destilkou bezpečně nalít, či ne.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2242
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Urcite ne destilkou... Vodou z vodovodu. Destilka je hnus "fialovej", kterej rozhodne do chladici soustavy nepatri!
Moderni(takze tak od roku 90-00) chladici kapaliny, obsahujou mrte antikoroznich prisad.
Destilka sama o sobe je "hladova", takze ty mineraly o ktere prisla pri destilaci, se znazi do sebe natahnout zpet.
Pokud clovek neni hovado a meni v nejakem rozumnem intervalu napln chladiciho okruhu, tak se rezateni zrovna bat nemusi...
Moderni(takze tak od roku 90-00) chladici kapaliny, obsahujou mrte antikoroznich prisad.
Destilka sama o sobe je "hladova", takze ty mineraly o ktere prisla pri destilaci, se znazi do sebe natahnout zpet.
Pokud clovek neni hovado a meni v nejakem rozumnem intervalu napln chladiciho okruhu, tak se rezateni zrovna bat nemusi...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 5966
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Tak proč se tedy chladicí kapaliny mají ředit destilkou?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5326
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Když mi naposledy v autorizaku měnili chladící kapalinu řekli že můžu v případě potřeby dolít obyčejnou vodou.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Akorát je rozdíl voda z vodovodu na různých místech republiky. To co např. nám teče z vodovodu bych asi do chladiče nikdy nedal - po umytí auta, pokud vodu hned nesetřu, tak po uschnutí vzniknou ošklivé bílé skvrny, které jdou blbě dolů, kohoutky a sprcha každou chvíli zalepená tvrdým bílým hnusem. I kapalinu do ostřikovačů ředím destilkou, abych nemusel čistit trysky. Do chladiče já používám převařenou destilku a měním jednou za tři roky. (jak modrou/zelenou, tak i červenou/růžovou G13 u koncernu).
-
Offline
- Příspěvky: 2200
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Přesně a to tady máme vodu ještě poměrně dobrou. Do auta zásadně destilku, z kohoutku jen v případě nouze.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
XC60 D5 hlaška: málo chladící kapaliny
Také z Nýrské přehrady?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé