Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#1 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Návod na demontáž brzdové destičky jsem si našel. Ale když to rozdělám, co hledat a jak to opravit?
Napadá Vás, proč to takto “brzdí”?
Přední brzdy se dělaly před rokem a čtvrt - 7 000 km. Auto jezdí žena, většinou město, moc intenzivně se nebrzdí. Spíš jen takové šolíchání.
Napadá Vás, proč to takto “brzdí”?
Přední brzdy se dělaly před rokem a čtvrt - 7 000 km. Auto jezdí žena, většinou město, moc intenzivně se nebrzdí. Spíš jen takové šolíchání.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Sundat kotouče, nechat stočit na soustruhu, zbrousit plochu destiček do roviny a zase to složit. Nic jiného (kromě výměny brzd) nepomůže.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#3 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Jako ze by se kotouc nejak z niceho nic takhle poskodil? Pred vymenou prednich lozisek to brzdilo ok. Toto sleduji po vymene prednich lozisek. Muze to mit vliv?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Teoreticky ano, ale může za to rez, když se s autem moc nejezdí, nebo jenom krátké trasy.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#5 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Dik za info, Radku. Sam na to kaslu. Necham to zrepasovat v servise.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#6 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Jestli tam neni nějakej velkej schod, tak to párkrát pořádně probrzdi a ono se to očistí. Vzadu je to vidět celkem často když se brzdy málo používají.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#7 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Neni tam zadny schod. Jen rez po desti. Ale proste tou rezavou casti to nedoseda
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#8 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Musíš vysvetlit Petře, že ten prostřední pedal se musí používat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#9 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Uzavru tema. Jarek dnes opravil. Chyba vznikla mnou. Kdyz jsem po prehozeni lozisek pretiral na trmenech obouchanou zlutou barvu, tak se mi dostala barva i na jedno voditko a barva ho prilepila. Takze Jarek to ocistil preventivne na obou prednich kolech, obrousil rez z kotouce a uz zase vse brzdi jak ma
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
No dej vědět tak za 14 dní, jestli to zase nerezne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5136
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#11 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Něco podobného jsem řešil na více autech a vždy pomohlo jak již psal Hajnej začít více používat brzdový pedál. Kupodivu to fakt pomohlo, kotouče i po 4letech stále rovnoměrně obržděné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#12 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Zda je problem vyresen i po 14 dnech, uvidime a dam info.
Premyslim, jak vice pouzivat bezdovy pedal, kdyz neni treba brzdit ono schvalne to na posledni chvili zadupnout treba pred prechodem, nebude mit v mestskem provozu dlouhodoby uspech pro zadni cast vozu. A zbytecne stat mirne na brzdovem pedalu z kopce, kdyz mohu brzdit motorem, to je proti me i zenine mysli. To proste neumime takhle blbe jezdit
Premyslim, jak vice pouzivat bezdovy pedal, kdyz neni treba brzdit ono schvalne to na posledni chvili zadupnout treba pred prechodem, nebude mit v mestskem provozu dlouhodoby uspech pro zadni cast vozu. A zbytecne stat mirne na brzdovem pedalu z kopce, kdyz mohu brzdit motorem, to je proti me i zenine mysli. To proste neumime takhle blbe jezdit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#13 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Tak uplynul tyden, kdy auto stalo (byli jsme pryc). Dnes se zena vratila z prace (16 km) a rez je tam opet. Takze vyreseno neni jak dal?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#14 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
raolsa píše:Sundat kotouče, nechat stočit na soustruhu, zbrousit plochu destiček do roviny a zase to složit. Nic jiného (kromě výměny brzd) nepomůže.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#15 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Tak pry obrouseni udelal. Jak, nevim. No zavolam mu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4938
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Jenže ta destička je od té původní rzi "vyjetá" a nedosedá na kotouč. Je třeba ji vyndat, zbrousit do roviny a zase vrátit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#17 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Zkusim mu to navrhnout.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#18 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
A nebo vydržet a ono si to dřív nebo později musí sednout.
Jak jsem dělal ještě v závěru vlastnictví na S80 přední kotouče (koupil jsem je tady na foru), tak desky byly ještě ok, ale byly blbě vybroušené od nerovného původního kotouče.
Po výměně kotoučů a montáži původních desek a prvním dešti se objevila takto rez, ovšem nejen uvnitř, ale i vně kotouče... brzdil jen střed. a postupně se to zlepšovalo a rez mizela.
A pokud si dobře vzpomínám, trvalo to téměř 3.000km než si to dokonale sedlo na sebe a rez komplet zmizela...
Jak jsem dělal ještě v závěru vlastnictví na S80 přední kotouče (koupil jsem je tady na foru), tak desky byly ještě ok, ale byly blbě vybroušené od nerovného původního kotouče.
Po výměně kotoučů a montáži původních desek a prvním dešti se objevila takto rez, ovšem nejen uvnitř, ale i vně kotouče... brzdil jen střed. a postupně se to zlepšovalo a rez mizela.
A pokud si dobře vzpomínám, trvalo to téměř 3.000km než si to dokonale sedlo na sebe a rez komplet zmizela...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#19 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Taky si rikam, ze desticka by se za chvili obrzdila. Ale 3000 km? To je nas pulrocni najezd. Nebo to vezmu nekam na okresku a zkusim razantnejsi jizdu a uvidime, co to po 50 km udela
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#20 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Jojo, trvalo to fakt tak dlouho.
A to byl kotouč krásně rovný a byly blbě vyjeté jen destičky.
A to byl kotouč krásně rovný a byly blbě vyjeté jen destičky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 13057
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#21 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Vyndej desky, vem šmirgl - plátno - dej ho na nějakou rovinu, třeba dlaždičku a prostě ty desky na tom srovnej.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#22 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Haben : Mám samý starý pekáče doma 15let+, takže tohle je u mě běžnej problém.
Rada z mého úhlu pohledu (vše provádět v páru = i na druhém kole) a budu to popisovat "na prasáka" t.j. bez výměny dílů
1) Sundat kolo, sundat třmen, vyndat desky
2) Očistit dosedací plochy desek v třmeni - zpravidla je tam rez, bordel, zkrátka ta deska se tam kolikrát trošku přišprajcne, občas se tam dá najít i cizí těleso, co tam nemá co dělat a pak to chodí šejdrem
3) Promazat vysokotopletoní vazelínou vodítka třmene, musí to chodit volně - desky ve třmenu by takyměly chodit volně. Prasátko musí chodit v rámci možností volně. Napoprvé nepůjde úplně výborně zatlačit (stolařská svěrka pomůže), ale potom už to musí chodit dobře.
4) Při skládání dbát na to, aby na styčných plochách (mimo brzdnou) byla aplikovaná například těňoučká vrstva měděné vazelíny (buď ve spreji, nebo z pixly) - tím myslím ty rohy desek, kterýma to sedí ve třmeni.
5) Složit a vyzkoušet...
6) Chce to jednou za čas skutečně pozvolna brzdy zahřát a následně hodně zatížit. Bez tohohle odchází třmeny, zatuhávaj prasata atd...Fakt to rozjet na 100km/h a natvrdo do zastavení brzdit - stát na tom fakt jak na rýči. Rozjet se, nechat vychládnout a opakovat třeba intenzivní brždění ze 100 na 60km/hod 2x-3x po sobě.
Pokud výše uvedené nepomáhá, tak je možný následující scenář :
1) Vyměnit brzdové hadice vedoucí do třmene (ne trubky..hadice), stárnou, degradují, nafukují se a ztrácí se v nich část tlaku = deska nemusí být rovnoměrně tlačena ke kotouči etc..člověk by neřekl, kolik to udělá efektu, je to fakt znát.
2) Koupit repasovací sadu na třmen (pro přední kolo bez ruční brzdy je to alespoň u koncernových aut easy práce) VČETNĚ pístku (já kupoval teď na Octávku za 220Kč..fakt...sám jsem na to hleděl)
3) Nová brzdová kapalina, opakovaně odvzdušnit tak, že se skutečně vymění v dané větvi celá náplň kapaliny (říkám celá, ale to je sotva pár deci)
+ doporučuju měnit i kotouče a desky. Osobně dávám normální Brembo, Bosch se mi mco neosvědčil, i přes zcela NOVÉ (ne repas) třmeny a hadice to brzdilo na guvno.
ALE někdy..někdy se stane, ž ev brzdném materiálu té desky je nějakej cucek, kus kovu a proto se to chová divně = samozřejmě desky vyhodit.
Závěrem - taky jsem defenzivní řidič, ale ty brzdy se MUSÍ provětrat. Mě teď (nejne výhradně, ale i kvůli) kvůli mému stylu jízdy při dojezdu na pumpu smrdělo PZ kolo...žvejklá packa na ruční brzdu. Lanovod volnej, ale zkrátka ta páka nevracela...Ještěže ten můj Sharan je skoro pojízdná dílna, takže rozhýbání na místě a vše OK...Ale na jízdě to VŮBEC nebylo cítit (výkon...smrad za jízdy..nic), takže bych takhle jel klidně dlouhou trasu a hrozilo by odrovnání ložiska, snímače ABS, třmene a mohla by i jebnout guma...Brzdy nejsou prdel
Rada z mého úhlu pohledu (vše provádět v páru = i na druhém kole) a budu to popisovat "na prasáka" t.j. bez výměny dílů
1) Sundat kolo, sundat třmen, vyndat desky
2) Očistit dosedací plochy desek v třmeni - zpravidla je tam rez, bordel, zkrátka ta deska se tam kolikrát trošku přišprajcne, občas se tam dá najít i cizí těleso, co tam nemá co dělat a pak to chodí šejdrem
3) Promazat vysokotopletoní vazelínou vodítka třmene, musí to chodit volně - desky ve třmenu by takyměly chodit volně. Prasátko musí chodit v rámci možností volně. Napoprvé nepůjde úplně výborně zatlačit (stolařská svěrka pomůže), ale potom už to musí chodit dobře.
4) Při skládání dbát na to, aby na styčných plochách (mimo brzdnou) byla aplikovaná například těňoučká vrstva měděné vazelíny (buď ve spreji, nebo z pixly) - tím myslím ty rohy desek, kterýma to sedí ve třmeni.
5) Složit a vyzkoušet...
6) Chce to jednou za čas skutečně pozvolna brzdy zahřát a následně hodně zatížit. Bez tohohle odchází třmeny, zatuhávaj prasata atd...Fakt to rozjet na 100km/h a natvrdo do zastavení brzdit - stát na tom fakt jak na rýči. Rozjet se, nechat vychládnout a opakovat třeba intenzivní brždění ze 100 na 60km/hod 2x-3x po sobě.
Pokud výše uvedené nepomáhá, tak je možný následující scenář :
1) Vyměnit brzdové hadice vedoucí do třmene (ne trubky..hadice), stárnou, degradují, nafukují se a ztrácí se v nich část tlaku = deska nemusí být rovnoměrně tlačena ke kotouči etc..člověk by neřekl, kolik to udělá efektu, je to fakt znát.
2) Koupit repasovací sadu na třmen (pro přední kolo bez ruční brzdy je to alespoň u koncernových aut easy práce) VČETNĚ pístku (já kupoval teď na Octávku za 220Kč..fakt...sám jsem na to hleděl)
3) Nová brzdová kapalina, opakovaně odvzdušnit tak, že se skutečně vymění v dané větvi celá náplň kapaliny (říkám celá, ale to je sotva pár deci)
+ doporučuju měnit i kotouče a desky. Osobně dávám normální Brembo, Bosch se mi mco neosvědčil, i přes zcela NOVÉ (ne repas) třmeny a hadice to brzdilo na guvno.
ALE někdy..někdy se stane, ž ev brzdném materiálu té desky je nějakej cucek, kus kovu a proto se to chová divně = samozřejmě desky vyhodit.
Závěrem - taky jsem defenzivní řidič, ale ty brzdy se MUSÍ provětrat. Mě teď (nejne výhradně, ale i kvůli) kvůli mému stylu jízdy při dojezdu na pumpu smrdělo PZ kolo...žvejklá packa na ruční brzdu. Lanovod volnej, ale zkrátka ta páka nevracela...Ještěže ten můj Sharan je skoro pojízdná dílna, takže rozhýbání na místě a vše OK...Ale na jízdě to VŮBEC nebylo cítit (výkon...smrad za jízdy..nic), takže bych takhle jel klidně dlouhou trasu a hrozilo by odrovnání ložiska, snímače ABS, třmene a mohla by i jebnout guma...Brzdy nejsou prdel
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#23 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
K tomuto ještě dodám..Vím, že to bylo myšleno v nadsázce, ale praxe je taková (speciálně u nafty), že kdo jezdí ekonomicky a velmi defenzivně, tomu se to sere. Zanesené DPF, v případě starších pak KAT, zatuhlé regulace turba/lopatky...zkrátka všechno. S brzdama to samý. Pokud to prase nemá důvod se hýbat, zatuhne ve svojí oblíbené poloze, což na něm jde krásně vidět po rozborce při repasi třmene...Haben píše:A zbytecne stat mirne na brzdovem pedalu z kopce, kdyz mohu brzdit motorem, to je proti me i zenine mysli. To proste neumime takhle blbe jezdit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 5914
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#24 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
To jirka87: díky za tipy, ale měděnou pastu, šmirgly, vysokoteplotní vazelínu atd. doma nemám. Nákup bude dražší než servis, kde vše mají. Jinak přední brzdy byly komplet dělány ped 8 000 km v autorizáku volvo, takže že by byly špatné kotouče či desky pochybuji, brzdovka komplet nová. Spíše se tam někde dostal bordel, či barva na třmeny atd. Jak jsou na tom hadice nepoznám. Takže asi ta opravná sada a prozkoumání brzdové destičky. Možná, kdybychom s tím jezdili dálky a hafo km, tak se to rozhýbalo samo, ale holt je to městské auto a tak to bude. Abych to bral každý týden na 100 km okruh a dával brzdám nažrat, to fakt neee.
Naposledy upravil(a) Haben dne 14 kvě 2019 08:32, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#25 Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Haben : Když to řeknu sprostě, tak z té fotky to prostě bez znalosti dalších podrobností vypadá, že ty brzdy už přehnaně řečeno zkurvený jsou. Takže je člověk nemůže zkurvit tím, že je teď zkusí rozhýbat "jízdou". Ostatně od toho brzdy jsou, aby brzdily. Takže bych to prostě jen vykopl ven, zkontroloval desky a jejich dosedací plochy v třmeni, začistil, složil a jel to na rovný úsek někde s minimálním, nebo žádným provozem (typicky parkoviště u fabriky apod.) projet a obrzdit.
P.S : Hulvátská rada na závěr - takhle bych to řešil například při nějakém delším přesunu po dálnici, kdy člověk nemá možnost to rozhodit ihned na místě, když bych to zjistil například na pumpě -> kusem kulatinky, případně násadou od kladiva apod. opakovaně "inteligentní silou" poklepat tu desku na jejím středu ze strany od kola. Ono jí to někdy pomůže se "pustit" pokud tam sedí nějak blbě.
P.S : Hulvátská rada na závěr - takhle bych to řešil například při nějakém delším přesunu po dálnici, kdy člověk nemá možnost to rozhodit ihned na místě, když bych to zjistil například na pumpě -> kusem kulatinky, případně násadou od kladiva apod. opakovaně "inteligentní silou" poklepat tu desku na jejím středu ze strany od kola. Ono jí to někdy pomůže se "pustit" pokud tam sedí nějak blbě.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 770 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pepa.paur
-
- 3 Odpovědi
- 423 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od imrija
-
- 13 Odpovědi
- 587 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 5 Odpovědi
- 785 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zeb