leniva XC90 2,5 t

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
paconni
Offline
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od paconni »

Romulusw: dle VIDY urcite to tam nekde bude. Akorat kde...?
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Romulusw »

Připojíš diagnostiku na auto, zvolíš DIAGNOSTIC, karta VEHICLE COMMUNICATION, tam vybereš na schematu okénko ECM a dole si jej rozklikneš.
Tam vybereš položku např Fuel pressure a vpravo dole vybereš OPEN GRAFIC DISPLAY
Dáš start a uvidíš hodnoty v grafickém znázornění.
Můžeš si naráz vybrat 5 položek ke sledování.

Pak to s tou diagnostikou projedeš a vidíš co se tam děje.

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5278
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Warcz »

Tohle mě zajímá. Potom prosím dej info co jsi naměřil. Jaký máš vůbec systém LPG ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

paconni
Offline
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 7
Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od paconni »

Jen tak na okraj - jaka ma byt komprese u 2,5T?
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Romulusw »

Kompresní poměr 9:1

Našťouchat by to mohlo tak 12 atm.

Krasty
Offline
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krasty »

ja mam na valcich od 8 do 9,5 ... merili mi to v servisu. I když jsou tlaky nizky, tak prece to nemůže jednou jet a jednou zase ne...ale to uz bych se opakoval
tady je ten graf...tam kde vystreli dolu ta cerna cara, tak to jsem prepnul z lpg na benzin
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Krasty
Offline
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krasty »

Ja dolejvam ca ani ne 1 l na 15 tis km, ale davam 5w50 mobil.
Je mi divny, ze obcas to jede a obcas ne (nezavisle na pocasi). To proste nemuzou byt dle meho nazoru krouzky nebo tak neco. Budto egr, vaha, lambda...
(ma to vubec egr?)
Pokud na to nekdo prijde, platim zlatem, protoze to auto, kdyz je ve forme, tak je to na svou vahu, vek, najezd, ... super!!!
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Romulusw »

EGR (tu nádhernou vymoženost) to nemá :wink:

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Pišta... »

Laická otázka... nikde sem se nedočetl kdo, a jakou značku svíček používá. :pardon:
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Romulusw »


Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krystof P. »

Jak to občas jede a občas ne? Celou jízdu jede/ nejede, nebo v nějakejch intervalech ?
Na váhu ani lambdu bych nesázel, zato bych se mrknul na zoubek těm cívkám, který už tu jednou byly.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3292
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

to jsem pozoroval v posledních měsících u své 2.5T AWD taky. Zároveň auto při studeném startu trochu "cvaká", jak kdyby měl motor
v háji hydroštely, ačkoli ten motor žádný hydroštely nemá. Po hloubkový analýze mi v T6R řekli, že je to umírající těsnění na svodech.
Komprese mám mezi 9,5-11 (s jednou anomálií, kdy bylo na 5. válci v AV naměřeno 5,9 - vyměnili cívky a svíčky)
Těsnění pod svody a 3"DP budou instalovat brzy, tak pak poreferuju, jestli ty výkyvy ve výkonu ustaly.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Krasty
Offline
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krasty »

Tohle jsem psal drive viz nize...
...to auto to dela furt stejne od koupi. Vlastne jsem si myslel, ze ta lenivost je normalni a pak jsem si vsimnul, ze to chvilema jede fakt jinak...



"Jedu za rodicema ca 15 km...jede to v tom lenivem rezimu...to uz poznam ty rezimy.
U nasich jsem ca 2 hodky, pak sednu do auta...a auto jede jak ma. Nemusim tomu slapat, ale proste to poznam. A kdyz mi to neda, tak se jedu jeste projet, kde tomu slapnu...staci na petku dat nohu na podlahu (v manualnim rezimu) a vidim co to ma za zrychleni... pak se nekde otocim a pri ceste zpet udelam to same a uz jsem v lenivem rezimu. Zadny kopec, zadny protivitr, zadny stopar nabrany po ceste, proste je to nekde uvnitr motoru."



ty studene cvakajici starty jsou pry zcela normalni...po par vterinach to zmizi.
Ted me napada, ze mam za to ze ve Volvu mi rikali, ze to vypada, ze to profukuje u svodu...no tvl, ze by tohle bylo ono? Prijde mi to ale divny, ze by to jako nekdy neprofukovalo a jelo normalne?
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

chuan1000
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: VOLVO XC90 2,5T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od chuan1000 »

Krasty píše:
berzerker píše:Moja vestecka gula hovori preverit regulaciu turba, turbo kontrol ventil a hadice - to by nasvedcovalo, ze raz tlaci turbo normalne, inokedy malo.
Diky za radu...
da se tohle nejak zjistit pres VIDU. Ja ji mam, ale jsem zacatecnik. Tlak turba uz jsem teda nasel, ale neni to i o vaze vzduchu, lambde apod?
Nejaka rada jak tohle se pokusit pres diagnostiku najit nez zacit menit hadice apod?
DIky
Jaký tlak ti dává turbo? Mám podobný problém s výkonem. Přidělal jsem si budík na měření tlaku turba a už vím, že
výkon se mi odvozuje od toho kolik tlačí turbo. Když dává cca 1 bar, tak to letí slušně. Ale někdy, když sešlápnu plnej
plyn na ráz, tak to dává 0,5 bar a to je špatně i při vyšších otáčkách. Prostě, jak tomu přidám plynule, tak to jede líp.
Doporučuji si dát budík tlaku alespoň na zkoušku a budeš vědět na čem jsi...

mikupe
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od mikupe »

Ejdou Rotacak píše:to jsem pozoroval v posledních měsících u své 2.5T AWD taky. Zároveň auto při studeném startu trochu "cvaká", jak kdyby měl motor
v háji hydroštely, ačkoli ten motor žádný hydroštely nemá. Po hloubkový analýze mi v T6R řekli, že je to umírající těsnění na svodech.
Komprese mám mezi 9,5-11 (s jednou anomálií, kdy bylo na 5. válci v AV naměřeno 5,9 - vyměnili cívky a svíčky)
Těsnění pod svody a 3"DP budou instalovat brzy, tak pak poreferuju, jestli ty výkyvy ve výkonu ustaly.
Hydroštely má
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

mikupe
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od mikupe »

a na tu regulaci turba si koukal protože mně na jedný v70 sice starší motor ale dělalo to to samý jak jsou tam ty podtlaky tak jeden ten trojcesťák byl na odchodu a chovalo se to podobně
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13194
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od raolsa »

mikupe píše:Hydroštely má
A to to řekl kdo?
:ROFL:
Samozřejmě, že nemá.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

mikupe
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od mikupe »

tak se rád dozvím co se to nachází mezi uložením vačky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13194
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od raolsa »

To jsou zdvihátka, ale normální kalíšky, které mají různou výšku, aby se dala nastavit ventilová vůle.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

mikupe
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od mikupe »

zevnitř je klasický hydro ne?
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Romulusw »

Nee, je tam pevný kalíšek a na něm přesně nabroušená destička. Tak ne, to bylo u fiata.

Tady je přesně nabroušený celý kalíšek, je to po dvou stovkách od 15,86 - 16,34

chuan1000
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: VOLVO XC90 2,5T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od chuan1000 »

Tak u mě se toho sešlo víc. Regulace turba, jak jsem už psal. Potom zpětný ventil na hadici pod sáním občas propouštěl. A poslední váha vzduchu, ač se vypadala na diagnostice O.K. tak byla K.O. teď to po dlouhé době jede hezky. Doufám že na dlouho :-)

Krasty
Offline
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krasty »

Prosim rozepis se vic. Stran regulace turba...sla ta spatna regulace zmerit na diagnostice (mimo tlak?)
Vahu vzduchu tedy zkusim taky....
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

liQuid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Modřany
Vůz: V70 2.0T 132kW, 1997

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od liQuid »

Ahoj, čistě náhodou by někdo věděl č.dílu toho wastegate podtlak. regulátoru na tu 2,5T 154kW? Všude vidím pouze komplet turbo, ale já potřebuju jenom tu regulaci, páč za studena mi strašně drnčí ta pružina uvnitř - možná je ruplá. Díky!
_________________
XC90 2.5T 154kW, 2007
V70 2.0T 132kW, 1997

Krasty
Offline
Příspěvky: 512
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

leniva XC90 2,5 t

Příspěvek od Krasty »

Poslal by mi nekdo cisla diku tech podtlakovejch hadic? Fakt je to lenivy. Nekde zacit uz musim.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: norbi3