El. předehřev motoru do zásuvky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 71
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Mnichovice
- Vůz: S80 05' D5, XC70 06' D5, V70 05' D5 AWD
#101 El. předehřev motoru do zásuvky
A půjdeš do toho?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#102 El. předehřev motoru do zásuvky
Nie, neoplati sa. Kebyze mam novsie auto tak ano, toto si necham max do dalsej zimi, ak dozije bez nakladnejsieho servisu.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 4734
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#103 El. předehřev motoru do zásuvky
tak se poptám funguje ta vrtulka ještě po pár letech? už je pod 20 stupňů že bych etalonu udělal trochu radost
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#104 El. předehřev motoru do zásuvky
Pred par tydny jsem se pripravil na tvrdou zimu instalaci predehrevu do Ludvika. Stalo me to dobite ruce, neb dostat ten bazmek na vratku od radiatoru topeni byl opravdu zazitek - u kombinace D24TIC s automatem je to obzvlaste vyzivne Na co jsem obzvlast hrdy je instalace zasuvky, jeste ze mam turbo grille
Vysledkem je, ze se letos zadna zima nekona,grrrrr
Vysledkem je, ze se letos zadna zima nekona,grrrrr
- Přílohy
-
- 01_Grill Plug.jpg (122.21 KiB) Zobrazeno 2658 x
-
- 02_Grill Plug.jpg (104 KiB) Zobrazeno 2658 x
-
- 03_Grill Plug.jpg (126.75 KiB) Zobrazeno 2658 x
-
- 04_El heating.jpg (103.12 KiB) Zobrazeno 2658 x
-
- 05_El heating.jpg (69.18 KiB) Zobrazeno 2658 x
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 4734
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#105 El. předehřev motoru do zásuvky
co je to za typ příhřevu a funguje to? Honíš tedy vody z radiátoru topení směrem do motoru?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#106 El. předehřev motoru do zásuvky
Predehrev je ten samy typ, co se tu diskutoval na zacatku. Konkretne jsem ho kupoval primo z reichu:
https://www.owlheizer.de/OWLHeizer-OWL-1S-Pro-with-porfessional-connection-kit
Pokud mas v umyslu ohrivat motor, musis onu vec zapojit na maly okruh, v tomto pripade na vratku z radiatoru topeni: V pripade D24TIC je to spodni hadice od topeni: Dosavadni zkusenosti jsou rekl bych "prumerne". Cas potrebny na zahrati na teplotu, kdy motor nezhavi cini pri teplote kolem nuly cca 3 hod.! Pred instalaci jsem ocekaval polovicni cas - takhle me to stalo spinaci hodiny navic - puvodni myslenka: Probudimse, zapnu predehrev, uvarim kafe, spacham vse nezbytne.... proste casove nevychazi
https://www.owlheizer.de/OWLHeizer-OWL-1S-Pro-with-porfessional-connection-kit
Pokud mas v umyslu ohrivat motor, musis onu vec zapojit na maly okruh, v tomto pripade na vratku z radiatoru topeni: V pripade D24TIC je to spodni hadice od topeni: Dosavadni zkusenosti jsou rekl bych "prumerne". Cas potrebny na zahrati na teplotu, kdy motor nezhavi cini pri teplote kolem nuly cca 3 hod.! Pred instalaci jsem ocekaval polovicni cas - takhle me to stalo spinaci hodiny navic - puvodni myslenka: Probudimse, zapnu predehrev, uvarim kafe, spacham vse nezbytne.... proste casove nevychazi
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#107 El. předehřev motoru do zásuvky
Jeste jeden "detail", ktery jsem zapomnel zminit, a totiz olej. Ackoliv je po trech hodinach chodu predehrevu motor pekne zahraty a rucicka teplomeru je cca na polovine provozniho rozsahu, olej zustava logicky stale studeny! Dle meho nazoru nelze brat takto predehraty motor jako zahraty na provozni teplotu a podle toho se k nemu chovat. Moji teorii podporuje zkusenost nabyta dnes rano, kdy konecne trosku "prituhlo". Chvili po nastartovani spadla rucicka teplomeru opet dolu, tesne nad minimum. Chvili jsem si lamal hlavu co je spatne a teprve pote mi doslo, ze na vine bude asi onech sest litru vymrzleho oleje v olejove vane!
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 4734
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#108 El. předehřev motoru do zásuvky
díky za vyčerpávající info. K tomu oleji, nebyla by varianta podpořit to tímto? https://www.aliexpress.com/wholesale?stopJump=y&SearchText=oil+pan+heater&dropCatId=100000056
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#109 El. předehřev motoru do zásuvky
To by asi pomohlo, viděl jsem že v severských zemích dávají něco takovýho i na převodovku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#110 El. předehřev motoru do zásuvky
Není tam něco špatně? Přijde mi divné, že by 1,1kW neohřálo motor za tři hodiny.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 523
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#111 El. předehřev motoru do zásuvky
Což o to 1kW by to ohřál za 3 hodiny poměrně dost, jenomže problém je, že při okolní teplotě kolem nuly a ne zrovna malé ochlazovací ploše se hodně tepla se zvyšující teplotou motoru ztrácí. A tak může být, že při určitém rozdílu teplot motoru a okolí se všechna energie ohřevu vyzáří do prostoru a teplota už dál neporoste.
Vyprávět by mohli výpočtáři chladičů elektronických zařízení.
Trochu už OT, ale pro ilustraci. Jeden metr čtvereční plechu (dostatečně tlustého, aby teplo mohlo vést po celé ploše) při ohřívání výkonem 1kW zvýší svoji teplotu o cca 33°C nad teplotu okolí. Ten metr čtv. je ochlazován oboustranně. Takže ochlazovací plocha je 2m^2.
Jakou plochu mají ohřívané části - motor spolu s chladičem, hadicemi atd., jaké je proudění vzduchu okolo těchto částí, to vše pak hraje roli, kam se teplota ještě může vyšplhat.
Vyprávět by mohli výpočtáři chladičů elektronických zařízení.
Trochu už OT, ale pro ilustraci. Jeden metr čtvereční plechu (dostatečně tlustého, aby teplo mohlo vést po celé ploše) při ohřívání výkonem 1kW zvýší svoji teplotu o cca 33°C nad teplotu okolí. Ten metr čtv. je ochlazován oboustranně. Takže ochlazovací plocha je 2m^2.
Jakou plochu mají ohřívané části - motor spolu s chladičem, hadicemi atd., jaké je proudění vzduchu okolo těchto částí, to vše pak hraje roli, kam se teplota ještě může vyšplhat.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#112 El. předehřev motoru do zásuvky
Jasné, prostě míň než 2kW asi nemá pro takový motor moc smysl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#113 El. předehřev motoru do zásuvky
Bude to jak pises - nechal jsem to pokusne bezet pres noc a rano nasel komplet cely motor "na omak" krasne teply. Teplota vody v nem nicmene nedosahovala pozadovane pracovni teploty - ztraty vyzarene blokem jsou zjevne pri teplote kolem nuly tak velke, ze dalsi ohrivani postrada smysl. Jeste me pobavily instrukce, ktere prisly v krabici spolecne s celou maskaradou. Pro pobaveni prikladam nize: Instrukce, ze zarizeni smi byt v chodu maximalne 2,5 pul hodiny, mi prijde opravdu usmevna. Neni bez zajimavosti, ze na svych strankach na tuto skutecnost vyrobce taktne neupozornuje.Jarda.JM píše:Což o to 1kW by to ohřál za 3 hodiny poměrně dost, jenomže problém je, že při okolní teplotě kolem nuly a ne zrovna malé ochlazovací ploše se hodně tepla se zvyšující teplotou motoru ztrácí. A tak může být, že při určitém rozdílu teplot motoru a okolí se všechna energie ohřevu vyzáří do prostoru a teplota už dál neporoste.
Vyprávět by mohli výpočtáři chladičů elektronických zařízení.
Trochu už OT, ale pro ilustraci. Jeden metr čtvereční plechu (dostatečně tlustého, aby teplo mohlo vést po celé ploše) při ohřívání výkonem 1kW zvýší svoji teplotu o cca 33°C nad teplotu okolí. Ten metr čtv. je ochlazován oboustranně. Takže ochlazovací plocha je 2m^2.
Jakou plochu mají ohřívané části - motor spolu s chladičem, hadicemi atd., jaké je proudění vzduchu okolo těchto částí, to vše pak hraje roli, kam se teplota ještě může vyšplhat.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#114 El. předehřev motoru do zásuvky
asi jde o to, že nějaký malý motor by se mohl při delší době naopak "přehřát"...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#115 El. předehřev motoru do zásuvky
Motor v takej octavii 1,0 tsi s tym roztopis
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 494
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#116 El. předehřev motoru do zásuvky
Hmmm, ze bych si kvuli tomu koupil vochcavku s litrovym motorem???kamov píše:Motor v takej octavii 1,0 tsi s tym roztopis
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 637
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
- Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
- Bydliště: VRZČ
#117 El. předehřev motoru do zásuvky
Si tak přemýšlím, že bych T5 a manželce udělal radost a koukám na příhřev motoru + do kabiny. Na webasto atp kašlu, jsou fakt drahý. Defa systém dobrý, ale při bližším hledání je cenově lepší Calix http://www.nordexeurope.cz/predehrev-motoru-calix.html Chtěl bych kontaktní předehřev na vanu, pak místo mrazové zátky na vodu a samozřejmě a to je hlavní, teplo uvnitř. Vychází mi to celkem cca 15tis za materiál. To Defa nabízí jen za sadu k teplu auta dovnitř, nikoli k motoru. Rozdíl cca 5tis. No a teď se nabízí otázka k odborné montáži (já se s tím s.át nechci, nemám na to čas)... Psal jsem přímo na nordexeurope, zda mají smluvní partnery a uvidíme... nebo se toho chce někdo se zkušenostma chopit? Podotýkám, že to nechci mít dobastlený, to si čas radši vyšetřim a udělám si to sám na dílně
no a pak je ještě humus varianta https://www.nezavisla-topeni.cz/phmotor/eshop/13-1-Nezavisle-topeni-Defa/70-2-Ohrivace-interieru-kabiny/5/336-Nezavisle-vyhrivani-automobilu-DEFA-TERMINI-1400-A430051-430056 která je sice velice levná a teplo uvnitř bude, ale nevim jak budu snášet volně pohozenej "přímotop s kabelem" někde na podlaze...účel by to splnilo a je to o dost levnější
no a nebo se na to vyjebu úplně a auto se zahřeje jako vždy 10 min před odjezdem nastartováním...to mi připomíná, že jsem měl v záloze i dálkový start, ale to už je opravdu tak do paneláku, ne pro mě co mu stojí auto "u dveří". I když v trenkách se mi po probuzení do mrazu nechce
no a pak je ještě humus varianta https://www.nezavisla-topeni.cz/phmotor/eshop/13-1-Nezavisle-topeni-Defa/70-2-Ohrivace-interieru-kabiny/5/336-Nezavisle-vyhrivani-automobilu-DEFA-TERMINI-1400-A430051-430056 která je sice velice levná a teplo uvnitř bude, ale nevim jak budu snášet volně pohozenej "přímotop s kabelem" někde na podlaze...účel by to splnilo a je to o dost levnější
no a nebo se na to vyjebu úplně a auto se zahřeje jako vždy 10 min před odjezdem nastartováním...to mi připomíná, že jsem měl v záloze i dálkový start, ale to už je opravdu tak do paneláku, ne pro mě co mu stojí auto "u dveří". I když v trenkách se mi po probuzení do mrazu nechce
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Skalice
- Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25
#118 El. předehřev motoru do zásuvky
Má někdo zkušenosti s něčím takovým:
http://www.malapa.cz/produkty/topne-folie-a-pasy/TF544/#pictures[gallery]/3/
Bylo by schopné to motor v mrazu ohřát? Ani nemusí moc, stačí třeba z -15 přiblížit k 0.
Další otázka je kolik energie by si to vzalo z baterky. Bylo by to únosné pro start? Počítám tak kdyby to bylo zapnuté 15 minut.
Co myslíte?
http://www.malapa.cz/produkty/topne-folie-a-pasy/TF544/#pictures[gallery]/3/
Bylo by schopné to motor v mrazu ohřát? Ani nemusí moc, stačí třeba z -15 přiblížit k 0.
Další otázka je kolik energie by si to vzalo z baterky. Bylo by to únosné pro start? Počítám tak kdyby to bylo zapnuté 15 minut.
Co myslíte?
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#119 El. předehřev motoru do zásuvky
yareq
vždyť se to řeší výše...
vždyť se to řeší výše...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 523
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#120 El. předehřev motoru do zásuvky
Za určitých okolností je 80W poměrně slušný zdroj tepla. Stačí si vzít 80W elektrickou pájku do ruky a zapnout.yareq píše:Bylo by schopné to motor v mrazu ohřát? Ani nemusí moc, stačí třeba z -15 přiblížit k 0.
Další otázka je kolik energie by si to vzalo z baterky. Bylo by to únosné pro start? Počítám tak kdyby to bylo zapnuté 15 minut.
Ovšem motor auta v -15°C je trochu jiný kafe. Zkusme se trochu přiblížit jednoduchým výpočtem. Za předpokladu, že by motor byl dokonale teplotně zaizolovaný, tzn. všechno teplo se použilo na ohřev motoru, který by se neochlazoval okolím, teplota by při příkonu 80W za čtvrt hodiny vzrostla o cca 8°C. Počítám s cca 50kg kovu a 10l vody. To by bylo celkem zajímavé.
Horší už je to při ochlazování okolním vzduchem. Podívej se co jsem napsal o pár příspěvků výše o ochlazování. Místo 1kW si dosaď 80W a zjistíš, že se ti motor neohřeje víc jak o nějaké 2°C nad teplotu okolí ani za týden.
Co by na to řekla baterka? Při 80W je odběr cca 6,7A. Při -15°C už má baterka dost práce se startováním. Vybíjet ji před tím delší dobu, může znamenat, že pak už motorem patřičně nezatočí.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#121 El. předehřev motoru do zásuvky
5kW bufík ohřívá motor cca půl hodiny, takže toto je opravdu nesmysl. Viděl jsem tuto fólii jako příhřev v RD pod střešním oknem.
To si kup raději příhřev Calix do zásuvky 230V, ten má myslím cca 500W. Možná i více.
To si kup raději příhřev Calix do zásuvky 230V, ten má myslím cca 500W. Možná i více.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#122 El. předehřev motoru do zásuvky
Takže závěr je potřebujete ideálně 4KW s termočlánkem, který to vypne po nahřátí. Cokoliv s menším výkonem je blbost, protože čim déle topíte, tím více tepla uteče do okolí. S olejem bych si hlavu nelámal. Já když dojdu do Pola a mám 80° na motoru a nastartuji tak to spadne k 50° tedy nahřátý motor své teplo předá docela rychle do oleje, který začne cirkulovat.
Co třeba strčit pod auto https://www.altatrading.cz/infrazaric-varma-400-fmc-v400-20x5fmc-2000-w-ipx5?gclid=Cj0KCQiA8_PfBRC3ARIsAOzJ2uq8R1uM3_m5PeKeEX0H5OIl6uLu-FuaFREybUtj4TOpldK_sSvlvu4aAuoDEALw_wcB ?
Co třeba strčit pod auto https://www.altatrading.cz/infrazaric-varma-400-fmc-v400-20x5fmc-2000-w-ipx5?gclid=Cj0KCQiA8_PfBRC3ARIsAOzJ2uq8R1uM3_m5PeKeEX0H5OIl6uLu-FuaFREybUtj4TOpldK_sSvlvu4aAuoDEALw_wcB ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 3003
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#123 El. předehřev motoru do zásuvky
nebo rovnou...
- Přílohy
-
- 22153872.jpg (38.94 KiB) Zobrazeno 1819 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Skalice
- Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25
#124 El. předehřev motoru do zásuvky
Děkuji za vysvětlení, příspěvků výše jsem si sice nevšiml, ale tam se řeší dečka na 220v, to co zajímalo mě je na 12 voltů.
Abych to upřesnil nejde mi ani tak o zadek v teple hned po startu, ale aby motor startoval třeba z -5 místo -15. A pokud možno vlastními silami auta. Ale je pravda že elektrice nerozumím a asi nebude 80w výkonu to same jako spotřeba 80w. A nějaké větší investice např. do bufiku teď není prostor.
Abych to upřesnil nejde mi ani tak o zadek v teple hned po startu, ale aby motor startoval třeba z -5 místo -15. A pokud možno vlastními silami auta. Ale je pravda že elektrice nerozumím a asi nebude 80w výkonu to same jako spotřeba 80w. A nějaké větší investice např. do bufiku teď není prostor.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 128
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Skalice
- Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25
#125 El. předehřev motoru do zásuvky
To jsem jednou taky zažil, šéf v rámci snižování nákladů nařídil do Tatry tankovat bionaftu a pak se jednou ochladilo na -23. Tak byl jeden táborák pod nádrží a jeden pod motorem, celkem sranda, šichta běželaTod2 píše:nebo rovnou...
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek