Předvstřik 2,5 tdi

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od pepa.paur »

Nevím, můžu to zkusit změřit na MSA15.8
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2445
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Mě to taky lítá
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od pepa.paur »

tak mi to taky lítá :)
timing.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Jaké hodnoty předvstřiku jsou nejlepší? Mám to teď na cca -1,6°. Někdo tu někde psal o vlastnostech, že se to dá hodně měnit. Dá se snížit kouřivost?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Jaké hodnoty předvstřiku jsou nejlepší?
Pri ktorých je majiteľ TDI spokojný :)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od ms231 »

Tarkin píše:Přeměření v rozmezí grafu dopadlo takto:
Tahle fotka z mereni mi pripomina muj postup. Taky mi to ukazovalo +2°. Jeste se musi zmacknout "Start". Pak to teprv zacne merit hodnoty predvstriku a spadne to cca o 3-4°.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Pavel K.
Offline
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Pavel K. »

Kam mám v Praze zajet na nastavení předvstřiku na S80 2000, aby to zase nestálo ranec jako za každou prkotinu? :D Dokázal by to jen někdo s diagnostikou? :)
_________________
je:
Fiesta ST180
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 6 MPS, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3385
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od dumi.cz »

Maara servis, nebusice
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Pavel K.
Offline
Příspěvky: 186
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Pavel K. »

Tam se snažím dostat už dva roky, neberou nové klienty. Ale zkusím to ještě.
_________________
je:
Fiesta ST180
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 6 MPS, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Jak jsem psal vedle do topicu, že mi to občas špatně chytne. Tak jsem přeměřil předsvtřik a dopadl to takhle.
Rozvody jsou tam zhruba 27tkm, první nastavování bylo po 11tkm a teď je to znova vedle. Čím to? rozvoďák vypadá ok...

Jinak jaká je ideální hodnota? V polovině dvou přerušovaných čar?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Ano, v polovině. Při téhle teplotě paliva by jsi to měl mít někde okolo -0,7°. Jak dlouho jsi čekal než se to ustálí?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Motor běžel několik minut, měřili jsme to tak 3x. Vždycky podobná hodnota.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Tak to máš rozhozený. Co tam máš za řemeny? Výrobce? Je možné, že se vytahují. Zkontroluj napnutí řemenů, eventuálně i pomocí přípravku polohu vačky a hodinkama polohu čerpadla.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od ms231 »

Tlačítko "Start" jste zmáčkli?
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

raolsa píše:Tak to máš rozhozený. Co tam máš za řemeny? Výrobce? Je možné, že se vytahují. Zkontroluj napnutí řemenů, eventuálně i pomocí přípravku polohu vačky a hodinkama polohu čerpadla.
Zjistím.

Start tlačítko jsme samozřejmě zmáčkli, otáčky pomalu stoupaly až do konce měření.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Jak to myslíš "otáčky pomalu stoupaly až do konce měření"? Otáčky se mají zvednout a pak držet pořád stejné, dokud nezmáčkneš stop.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Tím jsem myslel, to co se stane po zmáčknutí start. Pokud bude čas, tak to zítra rozeberu a kouknu, co je špatně.

Jaká hodnota predvstriku je ideální?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Podle tabulky.:wink:
Záleží na teplotě paliva, pokaždé je předvstřik jiný.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Dneska jsme s peter cz zkoušeli dostelovat predvstrik, přišli jsme na to, že steft držící kladku na zajištění predvstriku je vytržený. Dvousložkovy tekutý kov nepomohl, další den se to opět vytrhlo. Už se s tím někdo setkal? Jak to nejlépe vyresit?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Zavrtat tam závitovou vložku. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

A nevíš kolik má ten steft stoupání závitu?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Šteft jsem nechal udělat nový na rozměr M12, drží, nastaveno na střed mezi přerušované čáry. Díky peter cz. 8)
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Čus,
Nechával jsem repasovat své vstřikovací čerpadlo. Tekla nafta kolem víčka, vzhledem k tomu, že starty byly dobré i před repasem, proběhl repas bez výměny hlavy.

Dávka nafty se nastavila podle toho, jak klesají otáčky, zhruba na 4mg.
Podle čeho to nastavujete vy? Všiml jsem si, že spousta lidí zde na fóru s TDI má dávku 5-6mg, na tyhle hodnoty už mi po vyřazení otáčky téměř neklesly, respektive strašně pomalu.

Igor o pár stran zpět psal, že hodnoty kolem 5mg jsou asi nejlepší, někde jsem u něj viděl i 5,7mg. Jak se ti s takovou dávkou nafty vrací otáčky po vyřazení?


Edit:
Čerpadlo je v režimu "zajetí", kdy po týdnu nedrží volnoběh, lehce tomu trvá dostat otáčky na 800RPM.
Další problém se objevil v tom, že starty jsou najednou závislé na teplých startech, respektive studený je hned (jako vždy předtím) a teplý trvá. Ale dost možná na to bude mít i vliv dolazení dávky nafty a predvstrik je zatím o 2 stupně v mínusu proti ideálu, což se bude muset obojí ještě doladit.

Nějaké doporučení na seřízení?

Možný je i to, že po repasu, vyčištění bude čerpadlo závislé i na té hlavě, která do teď nemusela vadit, ale po repasu už vůle vadit můžou.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od pepa.paur »

To startování je závislé na tom předvstřiku, další bych řešil až po seřízení.
Pokud je předvstřik větší, auto líp chytá, ale má tvrdší chod, pokud je menší nebo až za horní úvratí (mínusová hodnota) tak to špatně startuje.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1150
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Ok zkusim nastavit predvstrik k horní rysce dle diagnostiky.

Co ta dávka nafty? Viz to co jsem psal.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm VDD inside
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé